Jó pár izompacsirta megfordult már a vezess.hu garázsában, így a Clio RS-ből is járt itt korábbi példány. Tetszett, gyors volt, még három kerékre is állítottam véletlenül a Népligetben, de mégsem gondoltam róla, hogy az a legjobb.

Partiban van a 305 lovas Focus-szal
Partiban van a 305 lovas Focus-szal

Partiban van a 305 lovas Focus-szal

Partiban van a 305 lovas Focus-szal


Jobban tetszett anno a Peugeot 206 RC, a Mini Cooper John Cooper Works-ről, a kicsit nagyobb CivicType-R-ről, és Focus ST-ről nem is beszélve. Aztán nemrégen jött a királyok királya, a 305 lóerős Focus RS. Azt hittem, nincs feljebb.

De van!

Az új Clio Renault Sport pont 104 lóerővel gyengébb a Focus RS-nél, de amint megfelelő terepre tévedünk vele, higgyék el, ez nem fog hiányozni. No, nem a Váci úton egyenesben, mert ott a Clio egész lehangoló. Lassúnak nem lassú, de a gyorsaság így nem jön át, hiába jó érték a 6,9 másodperces gyorsulás 100-ig. Hiába ordít szinte elviselhetetlen hangon hatezres fordulat felett a kipufogó, a Focus öthengeres turbómotorja akkora élmény, hogy egy kisebb szívómotor azzal nem veheti fel a versenyt.

201 lóerős, ők 203-nak írják

201 lóerős, ők 203-nak írják

201 lóerős, ők 203-nak írják


A Clio RS-ben akkor támad nagy dózisban az élmény, amikor elérkezünk az első tempós kanyarhoz: országúton vagy egy szimpla autópálya-lehajtón – egyre megy. Izzadó tenyérrel rákészülünk, bátrabban jövünk a szokásosnál is, de ez sem elég.

Az abroncsok szinte odanőttek az aszfalthoz, végig íven vagyunk, mégcsak önzáró differenciálmű sem segít. Ha tovább nyomjuk neki, kimozdítja a hátulját is, majd ellenkormányzásra szépen visszaáll. Nem túrja az orrát, mint az Focus, vagy a legtöbb másik, az érzés fenomenális, a tapadás hihehetlen. Minden egyes kanyar élvezet, egy átlagos körforgalmat is olyan izgatottan várunk benne, mint a Karácsonyt.

a videó a hirdetés után indul

A megállás gyerekjáték, elöl-hátul már ránézésre is ijesztően nagyok a féktárcsák. A piros féknyerges Brembo-rendszer a nagyobb, nehezebb és erősebb Mégane Renault Sportból származik, gond nem lehet. A keményebb Cup futómű szinte semmilyen oldaldőlést nem enged, és meglepően könnyű vele együtt élni, mert az autó olyan tompán és csendben nyeli az úthibákat, amire egyáltalán nem számítottunk. Közben pedig úgy rugózik, mint egy raliautó. Csak a józan ész segíthet, hogy ne a leszabályzás előtti csippanást várva közlekedjünk a nap 24 órájában, őrült módjára.

Mitől tapad?

Meglepően jó a váltó

Meglepően jó a váltó

Meglepően jó a váltó


El kell keserítsük a szimpla Clio tulajdonosait: egy egyszerű ültetéssel nem tudjuk az RS-t leutánozni. A Sport felirat nem csak egy erős motort és csicsás kiegészítőket takar, jóval több van mögötte.

A normál Clióhoz képest elöl-hátul megnövelték a nyomtávot (48, 50mm-rel), hosszabb lett a tengelytáv is egy centivel, kapott hátsó szárnyat és diffúzort, sőt külön levegőkilépőkön távozik a meleg a motortól és a fékektől. Rövidebbre vették az első három fokozatot a váltóban, és masszívan átdolgozták a futóművet is. Ezt tetézi a feláras Cup futómű, ami a RS-hez képest is alacsonyabban ül 7 mm-rel, keményebbek a lengéscsillapítói, és a kormányzás is közvetlenebb vele.

Jó helyről való: Dieppe
A 200 lóerős Clio Renault Sport a többi Cliótól eltérően a Franciaországban található dieppei üzemből származik, ahol kizárólag a Renault Sport részleghez tartozó autók készülnek. Hajdanán itt készültek az Alpine modellek, most a Clio mellett a Mégane Sport, valamint a pályaversenyzésre szánt modellek szülőhazája ez.

Az új vezérléssel picit erősödött a kétliteres szívómotor is, ami a franciák szerint 203 lóerős, igazából csak „201”. A 100 lóerős literteljesítmény így is – úgy is megvan, ez mindenképpen elismerésre méltó. Talán lehetne egy picivel pörgősebb, de egy remekbe szabott darab, úgy ahogy van. Agilis, szép a hangja, nyomatékos.

Clio RS: Rózsa Gyurinak való 50

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Benik Balázs is megnyúzta

Jól megdolgozta...

Jól megdolgozta…

Jól megdolgozta…


Azért, hogy biztonságosan kiautózzuk a Cliót, kilátogattunk a Kakucsringre, ahol egy saját rendezésű versenysorozat forgatásán Benik Balázs raliversenyző és Serdült Orsi szépségkirálynő nyúzta éppen a Suzuki Splasht. (Hogy miért? Hamarosan elmondjuk!)

Odafelé az M5-ösön tűnt fel, hogy az autópálya nem erőssége az RS-nek, legalábbis hosszú távon biztosan nem. 130-nál már 3800-as fordulaton dolgozik a motor, és mellette olyan bántóan búg a kipufogó, hogy nem szívesen indulnánk vele még a Balatonra sem.

Mikor kiértünk, egy óvatlan pillanatban Balázst is beültettük a Clióba, aki csak elismerően bólogatott, csikorgatta a gumikat, húzta a kéziféket, majd mielőtt kiszedtük volna belőle, hogy jobb-e a Clio, mint a Focus RS, illedelmesen közölte, hogy szerződése miatt erről nem nyilatkozhat.

A Recaro üléseket ne hagyjuk ki

Cup verzió
A Cup futómű, nem tévesztendő össze a tőlünk nyugatabbra forgalmazott Cup kivitellel, ami 36 kilóval könnyebb a normál verziónál, és többek között kimarad belőle a légkondi, és még néhány másik extra. Ilyet itthon ne tessék keresni, de enélkül is elég gyors a Clio.

Ha minket kérdeznek, futóműre biztosan jobb. A Clio kifejezetten jóindulatú a pályán, nem akar leesni az ívről, farol a hátulja, pofonegyszerű megtartani, hangos, a fékek harapnak. Pont ilyen helyre való. Itt jöttünk rá, hogy nem érdemes a feláras Recaro sportülésen sem spórolni, mert amellett, hogy baromi jól néz ki, még borzasztóan tart is. Halkan tesszük hozzá, hogy nem árt vigyázni vele, mert a kemény pereme rendesen megmogyoróz, ha nem ügyelünk beszállásnál. Ettől eltekintve kifejezetten ajánlott. 

Nem olcsó, de megéri

Élőben jobban mutat

Élőben jobban mutat

Élőben jobban mutat


LEG-LEG-LEG – Rózsa Gyuri legendás műsorába való az új Clio Renault Sport, ez nem vitás. A 201 lóerős méregzsák talán nem tökéletes, van benne egy-két olcsó és irritáló megoldás, de az összhatás annyira jó, hogy teljes bizonyossággal állíthatom, most már ez a kedvencem az izmos ferdehátúak között.

Persze 6,2 milliós alapáron venni egy ekkora autót őrültségnek tűnhet minden épeszű embernek, de ez az autó nem is nekik szól. Olcsóbb konkurens alig van, és élményből a Clio garantáltan csillagos ötös. És ne feledjük az újabb súlyos ezresekért mért Cup futóművet (155 ezer), a Recaro üléseket (315 ezer), és ezt a gyönyörű, szintén 315 ezer forintos sárga fényezést sem. Mind megéri. Próbálják ki!


Műszaki adatok – Renault Clio Sport 2,0 Cup
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1998
Furat x löket (mm) 82,7 X93,0
Hengerek / szelepek száma 4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 148(200)/7100
Max. nyomaték (Nm/ford.) 215/5400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,9
Végsebesség (km/h) 225
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 11,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 6,4
Vegyes (l/100 km) 8,2
CO2 kibocsátás (g/km) 195
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4017/1768/1484
Tengelytáv (mm) 2585
Csomagtér (liter) 288
Menetkész tömeg 1204
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 215/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 6 190 000
Konkurensek (forint) Opel Corsa OPC (192LE): 5 965 000
Peugeot 207 RC(175LE): 5 350 000
Mini John Cooper Works (211LE): 9 250 000
Ford Focus ST-3 (225LE): 8 642 000
Mazda3 MPS (260 LE): 8 359 900 
Tesztelt autó ára (forint)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Ez egy link!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Az izmos kisautók között nincs jobb jelenleg. De tényleg
Pontszám (max. 10)   9 pont
Mellette – Ellene
  • erős motor,
  • kiváló futómű
  • városban is használható
  • versenyképes ár
  • elfogadható fogyasztás
  • drága
  • autópályán hangos
  • csúnya középkonzol