A Škoda nem nagyon tud hibázni. A Superb és az Octavia után újabb olyan modellt alkotott, amely alaposan megforgathatja a piacot.

Formás Škoda
A dízel nem olcsó mulatság

A dízel nem olcsó mulatság

A dízel nem olcsó mulatság

 

Utastere tele van olyan meglepetésekkel, amelyek nélkül ugyan simán lehet élni, de mégis ezek miatt az apró figyelmességek miatt érezzük igazán jól magunkat egy kocsiban.

Talán a derék cseh formatervezők és mérnökök betoltak a gazdasági osztályra – oda, ahol minden jó ötletet elvetnek, ha az félfityingnyi többletköltséget jelentene – három rekesz Pilsnert, majd a bezárt iroda ajtajának még nekitámasztottak egy páncélszekrényt. Utána visszavonultak a birodalmukba, és széles jókedvükben megalkották a Yetit.

Nézz körül odabent!


A körülnézéshez tartsd lenyomva az egér bal gombját, nagyításhoz használd a scrollt vagy a kép alján látható ikonokat. (Gömbpanoráma: Grépály András Zoltán)

Meglepetések mindenhol

18 centis hasmagassággal jól boldogul a mocsárral

18 centis hasmagassággal jól boldogul a mocsárral

 

Az elsővel rögtön beülés után szembesülünk, ha eljutunk a biztonsági öv becsatolásáig, érezzük, hogy itt valami másként van, mint megszoktuk. Ugyanis az öv csatját tartó fémkészséget egy fél arasszal meghosszabbították.

A Yetiben nem kell a fenekünk alatt kotorászni, hanem könnyedén, kényelmesen köthetjük be magunkat. Kiszállásnál meg az ajtónyitó kar hátuljára tapasztott puha plasztiknak örvendezhet a kézbőrünk, ha pedig kiszálláskor bekapcsolva felejtjük a fényszórókat, az autó intelligensen lekapcsolja őket. Nem sivít, nem harangozik, megoldja a feladatot maga.

EuroNCAP-minősítés:
Ötcsillagosra tört

Ötcsillagosra tört

Ötcsillagosra tört

 

Az apró szabadidő-autóban a felnőttek teljes biztonságban érezhetik magukat, a kocsi a frontális és az oldalütközéseket is egyaránt jól bírta.

A rengeteg, a legtöbb országban alapfelszereltségként járó légzsák és a menetstabilizáló mind mind hozzájárultak ahhoz, hogy a Skoda Yeti 92 százalékos, ötcsillagos eredményt ért el az EuroNCAP töréstesztjén.

Hasonlóan ügyesek az ülések is, amelyek hátul is tologathatóak, lehajthatóak és még a háttámlájuk meredekségét is lehet állítgatni. A tágas, világos utastér mellett maradt még hely a csomagoknak is. A többszintes, akasztókkal, rögzítőfülekkel felturbózott raktér 405 liternyi csomagnak kínál elegendő helyet, ami szép adat.

Pszichológia

Mosolygós kormány

Mosolygós kormány

Mosolygós kormány

 

A csehek a lélektani hadviselésben is jártasak, hiszen a kormányon lévő csillogó ív és a műszerek együtt egy mosolygó arcot formáznak.

Tudják, a kisgyerekek is ezzel a vigyorgós taktikával veszik le a szüleiket a lábukról, amikor még csak nyivákolni, enni és aludni képesek. Valószínűleg ezért nem halt még ki az emberiség.

Lapozás után vidám csehek szórakoztatják az erre fogékonyakat. Ne hagyják ki!


Yeti-erő

A kétliteres, 140 lóerős dízelmotor ereje ugyan bőven elégnek tűnik a kis termetű, széles és magas kockaformához, de a négykerék-hajtás oltárán sajnos elvész belőle valamennyi. Ennek ellenére a kezdeti bizonytalanság után könnyen meglódul a kocsi és csendben, határozottan szalad autópályán is. Vegyes – fele-fele arányban sztrádás és városi – használat mellett nálunk 7,5 litert nyakalt be a Yeti.

Hatfokozatú váltója kicsit alacsonyan van, talán egy hangyányit könnyebben is jár, mint illene neki, de más baja nincsen. Jól passzol a csendes dízelmotorhoz.

Józsi a mocsárból, ínyencek kedvéért angol felirattal. Éljenek a vidám csehek!

Mocsári szörny

Küzd az elektronika

Küzd az elektronika

Küzd az elektronika

 

Bár a méltán népszerű cseh zeneműben szereplő mocsári lénytől eltérően a Yeti inkább urbánus környezetben díszlik teljes fényében, de ha az ötfős személyzete mégis letéved az útról, akkor is tisztességgel helytáll.

Ilyenkor az Off Road gombra tenyerelve tudathatjuk az autóval, hogy lejöttünk az útról a mocsárba, és innentől másként működik a fizika, mintha száraz aszfalton száguldoznánk. Kapcsolás után elnézőbb a kipörgésgátló és az ABS is, csúszós, sáros úton ereszkedve csak a kormányzással kell törődni, az autó pedig önmagát fékezve ereszkedik le a meredélyen. Furcsa érzés, de működik üresben is.

Villany voodoo

Furcsa lámpák, de remekül világítanak

Furcsa lámpák, de remekül világítanak

Furcsa lámpák, de remekül világítanak

 

Annak ellenére, hogy nem tartozom azok közé, akik inkább elektronikus boszorkányságokra bíznák az életüket, mintsem egy jóféle, háromszáz százalékosan zárható, diffizárral felvértezett ósdi vasra, mégis be kell látnom, hogy a villanyvarázslatok is egyre okosabbak.

A Yeti negyedik generációs, haldexes megoldása érzésre reménytelen helyzetekből is kirángatja a kocsit. Igaz, közben kerreg, kattog az istenadta Yeti, de valahogy csak átrágja magát a lápon.

/ford.)103(140)/4200Max. nyomaték (Nm/ford.)320/2500<b>MENETTELJESÍTMÉNYEK</b>Gyorsulás (s, 0-100 km/h)9,9
Végsebesség (km/h)190<b>FOGYASZTÁS</b>Város (l/100 km)7,1Lakott területen kívül (l/100 km)5,3
Vegyes (l/100 km)6,0CO<sub>2<sup>-</sup></sub>kibocsátás (g/km)159
<b>MÉRETEK</b>Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4223/1790/1691Tengelytáv (mm)2578
Csomagtér (liter)405
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg)1535/545Üzemanyagtank-kapacitás (liter)60Gumiméret225/50 R17<b>ÁR, KÖLTSÉGEK</b>Alapár (forint)7 289 250Tesztelt autó ára (forint)8 350 846
A szériafelszereltség fontosabb tételei” ]ITTÉRTÉKELÉSPontszám (max. 10)  8,75 pont

Mellette – Ellene
  • vonzó forma
  • takarékos üzem
  • városban, terepen egyaránt jól használható
  • szerethető apróságok
  • drága
  • fura váltó