Két gyerek, sok csomag
Majdnem tökéletes teszt a majdnem tökéletes családi autóval: két gyerek, sok csomag be, tűz le a Balatonhoz, csillagtúrák a környéken. Csak az eső ne szakadt volna végig!
Apa kiszalad, fején a dzsekivel, kinyitja a hatalmas hátsó ajtót. Alatta, az esőtől védve aztán már nyugodtan rendezheti a sok csomagot. Minden kint? Jöhetnek a gyerekek. Akár öt is! Ja, annyi nem, akkor ki kéne pakolni a cuccot. De három simán.
Ez itt fázik? Eszem a szívit: akkor ráirányítom a csak nagyobb, drágább kocsikra jellemző hátsó légrostélyt, hadd dőljön rá a meleg. Annak ott bántja a szemét a nap? Felhúzom neki az ajtóba épített gyári árnyékolót.
Ez itt unatkozik? Lehajtom neki az asztalkát, hadd rajzoljon, egyen, gyurmázzon. Annak ott megmacskásodott a dereka? Kicsit előrébb húzom az ülését, lejjebb döntöm a támlát.
160 lóerő, 380 Nm
Az asszony sipít, hogy túlságosan élvezem a 160 lóerőt? Megmutatom neki a műszerfal gombját, hadd örüljön, hogy majd ha megkapja a kormányt (HA megkapja, mondom), a sminkjéhez igazíthatja a fordulatszámmérő színét.
Remek autó ez tehát, apa, anya, gyerekek; mindenki azt kapja benne, amitől boldog lehet. No de akkor miért nem sokkal drágább?
Fullfullfullos Scénic 6,5 millióért
A Grand Scénic listaára – a Renault saját hitelfinanszírozásában megvásárolva – picivel négymillió forint alól indul. Tesztautónk, a fullfullfullos, nyitható üvegtetős, navigációs csúcsdízel 6,44 millió alapáron, üvegtetővel, navigációval, bőrülésekkel se éri el a hét és fél milliót.
Tudják, mit adnak ezért máshol? Egy jól felszerelt, 126 lóerős dízel Versót, egy dízel Mondeót, egy jobban kistafírozott erősebb dízel Golfot.
Idézet egy korábbi tesztből: Toyota Verso VS Renault Grand Scenic
|