Hogy a fenti állítás mennyire állja meg a helyét, az majd februárban kiderül. Ugyan a Citroënhez már megérkeztek az első új C3-asok, a tesztautókra még pár hónapot várni kell. Addig azért megnéztük, hogyan fest a hazai környezetben – hiszen Frankfurtban már ültünk benne – az új C3-as.

A gyári által fizetett fotós munkái az alábbi képre kattintva bukkannak elő:

Már majdnem német: Citroën C3 1
Már majdnem német: Citroën C3 75

A bevezetése óta Európában eladott több mint kétmilliónyi C3-as után a Citroën ismét az egyik legnépszerűbb kategóriában indít versenyzőt. Az új C3-as a megszokott trenddel szembe megy, nem nőtte ki a saját bőrét.

Nem növesztették nagyra

Nem növesztették nagyra

Nem növesztették nagyra


Annak ellenére, hogy valamivel hosszabb lett, mint a kifutó változat, még így is kategóriájának egyik legkompaktabb darabja a maga 394 centijével. A belső helykínálaton ebből semmi nem látszik, hiszen a rafinált megoldásoknak hála az új autóban három centivel gyarapodott a hátsó sorban ülők lábtere, valamint a háromszáz literes csomagtér is jónak mondható ebben a méretkategóriában. Hízni nem hízott semennyit sem.

Fényterápia

De nemcsak mérhetően, hanem optikailag is nagyobbnak, tágasabbnak tűnik az autó. A felszereltségi szinttől függően széria, vagy nagyjából szézezer forint felárért megvásárolható Zenith fantázianevű óriási üvegfelület rengeteg fényt enged az autó belsejébe.

Minőségi belső

Minőségi belső

Minőségi belső


Nyáron a speciális a tető fémrészei felé haladva egyre sötétedő üvegfelület igen alacsony energia-átadási értékkel bíró üveg tezsi komfortossá az utazást. Perzselő napsütésben a beépített, merev napfényvédők állják a napsugarak útját.

Csillaghullás

Sajnos az autó ötcsillagos töréstesztje odalett a gazdasági megfontolások oltárán. Az autó szerkezetileg hozhatta volna a jeles eredményt – hiszen a közös alvázra épülő, hozzánk április, május környékén érkező DS3-as megkapta az öt csillagot – de mivel a menetstabilizáló elektronika nem széria a C3-ban, így az ötödik csillagról le kellett mondani. Fájó veszteség ez, de a döntéshozók biztos tudják, mit miért csinálnak.

Háromféle felszereltségi szint és a hozzájuk rendelhető motorok:

Motorválaszték/felszereltségi szint Tendance Collection Exclusive
1,1 (60 LE) X
1,4i (75 LE) X X
1,4 HDi (75LE) X
1,4 VTi (95LE) X X
1,4 HDi (70LE) X
1,6 HDi (90LE) X X
1,6 VTi (120LE) X
1,6 HDi (110LE) X

Mivel az első autók – néhány európai országtól eltérően – hozzánk csak a jövő márciusában futnak be, így a várható fogyasztói árat is nehéz előre megbecsülni. Néhány modellről azért már sejteni, mennyibe fog kerülni. Az előzetes számítások szerint kalkulált várható árakat olvashatják alább:

Felszereltség Motor: Tervezett ár:
Tendance 1,1 3 170 000
Tendance 1,4 3 290 000
Collection 1,4 VTi 3 910 000

Az értékesítésben komoly szerep jut majd a megújult, friss arculattal kicsinosított és néhány friss márkakereskedéssel bővült kereskedő hálózatnak is. Nekik a cég új stratégiájának értelmében a jövőben nagyobb hangsúlyt kell majd fektetni a korábban nem túl erőteljes flottaértékesítés felfuttatására is.

Nézzenek vidám C3-as reklámot. A videó alatt pedig megmutatjuk, hogyan készült a reklámfilm.

a videó a hirdetés után indul
a videó a hirdetés után indul