Hogy a fenti állítás mennyire állja meg a helyét, az majd februárban kiderül. Ugyan a Citroënhez már megérkeztek az első új C3-asok, a tesztautókra még pár hónapot várni kell. Addig azért megnéztük, hogyan fest a hazai környezetben – hiszen Frankfurtban már ültünk benne – az új C3-as.
A gyári által fizetett fotós munkái az alábbi képre kattintva bukkannak elő:
A bevezetése óta Európában eladott több mint kétmilliónyi C3-as után a Citroën ismét az egyik legnépszerűbb kategóriában indít versenyzőt. Az új C3-as a megszokott trenddel szembe megy, nem nőtte ki a saját bőrét.
Annak ellenére, hogy valamivel hosszabb lett, mint a kifutó változat, még így is kategóriájának egyik legkompaktabb darabja a maga 394 centijével. A belső helykínálaton ebből semmi nem látszik, hiszen a rafinált megoldásoknak hála az új autóban három centivel gyarapodott a hátsó sorban ülők lábtere, valamint a háromszáz literes csomagtér is jónak mondható ebben a méretkategóriában. Hízni nem hízott semennyit sem.
Fényterápia
De nemcsak mérhetően, hanem optikailag is nagyobbnak, tágasabbnak tűnik az autó. A felszereltségi szinttől függően széria, vagy nagyjából szézezer forint felárért megvásárolható Zenith fantázianevű óriási üvegfelület rengeteg fényt enged az autó belsejébe.
Nyáron a speciális a tető fémrészei felé haladva egyre sötétedő üvegfelület igen alacsony energia-átadási értékkel bíró üveg tezsi komfortossá az utazást. Perzselő napsütésben a beépített, merev napfényvédők állják a napsugarak útját.
Csillaghullás
Sajnos az autó ötcsillagos töréstesztje odalett a gazdasági megfontolások oltárán. Az autó szerkezetileg hozhatta volna a jeles eredményt – hiszen a közös alvázra épülő, hozzánk április, május környékén érkező DS3-as megkapta az öt csillagot – de mivel a menetstabilizáló elektronika nem széria a C3-ban, így az ötödik csillagról le kellett mondani. Fájó veszteség ez, de a döntéshozók biztos tudják, mit miért csinálnak.
Háromféle felszereltségi szint és a hozzájuk rendelhető motorok:
Motorválaszték/felszereltségi szint | Tendance | Collection | Exclusive |
1,1 (60 LE) | X | – | – |
1,4i (75 LE) | X | X | – |
1,4 HDi (75LE) | X | – | – |
1,4 VTi (95LE) | – | X | X |
1,4 HDi (70LE) | – | X | – |
1,6 HDi (90LE) | – | X | X |
1,6 VTi (120LE) | – | – | X |
1,6 HDi (110LE) | – | – | X |
Mivel az első autók – néhány európai országtól eltérően – hozzánk csak a jövő márciusában futnak be, így a várható fogyasztói árat is nehéz előre megbecsülni. Néhány modellről azért már sejteni, mennyibe fog kerülni. Az előzetes számítások szerint kalkulált várható árakat olvashatják alább:
Felszereltség | Motor: | Tervezett ár: |
Tendance | 1,1 | 3 170 000 |
Tendance | 1,4 | 3 290 000 |
Collection | 1,4 VTi | 3 910 000 |
Az értékesítésben komoly szerep jut majd a megújult, friss arculattal kicsinosított és néhány friss márkakereskedéssel bővült kereskedő hálózatnak is. Nekik a cég új stratégiájának értelmében a jövőben nagyobb hangsúlyt kell majd fektetni a korábban nem túl erőteljes flottaértékesítés felfuttatására is.
Nézzenek vidám C3-as reklámot. A videó alatt pedig megmutatjuk, hogyan készült a reklámfilm.