Nissan Qashqai-ból járt már nálunk egy rakat, beszámoltunk anno a Nissan kommandós akciójáról is, de most itt van egy újabb példány, az I-Way. Ez az utolsó különleges kivitel, mielőtt az felvarrt pofájú Qashqai bekerül a szalonba. Hivatalos bemutató márciusban a Genfi Autószalonon lesz, ahol mi is ott lökdösődünk majd, és megpróbáljuk lenyomni a népes és rendkívül agresszív fotós sereget. De addig I-Way.
Az I-Way felszereltség a puccosabb kasztból való, pontosabban az Acenta és a legmagasabb szint, a Tekna között tanyázik. Utóbbihoz jóval közelebb, és tulajdonképpen az intelligens kulcson kívül nem is hiányoltunk belőle semmit.
Van, ahol még a Teknát is felülmúlja az I-Way, ez pedig a választható 18″-os könnyűfém felni. Az emberi fajjal ellentétben a nagy papucsok már egy olyan közepesen kifejlett városi terepjárónak is jól állnak, mint a Qashqai. Ennek ellenére nem feltétlenül slattyognánk így haza vele. Ha a sok csoszogástól elkopik, bizony nem lesz olcsó mulatság lecserélni. Biztosan megfordulna a fejünkben, hogy elsunnyogjuk a téli gumi vásárlását.
Kétliteres benzines, meglepően jó
Ahogyan ez lenni szokott, a városi közlekedésre bőven alkalmas motorok mellett megint van egy nagyobb és erősebb kivitel. A kétliteres benzinmotor még nem is tűnik igazi pazarlásnak, és az átlagosnak tűnő 140 lóerő ellenére a Nissan benzinesét jobban kedveltük az átlagnál.
A 196 newtonméteres nyomaték és kellően pörgős motor bőven elegendő a 1,5 tonnás crossover dinamikus mozgatásához, sőt kifejezetten fürge vele. Meg voltunk győződve, hogy keresztben átugorja az összkerékhajtású kivitelt is, amit mi nélkülözni voltunk kénytelenek. A számok ezt nem igazolják, mindössze nyamvadt öttized másodperc a különbség 100-ig.
Fogyasztásban még ennyi sem, ott háromtized a differencia városban, de tuti füllentenek a gyáriak. Ennek ellenére mi kétszer is meggondolnánk, hogy kiadunk-e 650 ezer forintot azért, hogy a hátsó kerekek is hajtottak legyenek. Az átlagautósnak biztosan nem hiányzik majd a 4X4, igaz heves kigyorsításnál úgy biztosan kevésbé rángatja a nyomaték a kormányt. (Ezt rángatja.) Az erősebb városi forgalomban mért tizenkét literes fogyasztás viszont így sem kevés.
Fullextra mínusz ez+az
Egy szép testreszabott öltöny talán még Sebeők Jánosból is jóképű csávót csinálna. Így van ez az autógyártásban is. Az I-Way felszereltség pont olyan, mint egy szépen kivitelezett ruhaköltemény, amelynek a bélése is finom selyemből készült. A bélés a Qashqai esetében a belső teret jelenti.
Az I-Way-ben ott lapulnak az alumínium pedálok, piros varrás szegélyezi a bőrkormányt és a bőr-szövet üléseket, a panorámatető mellett pedig ott virít a középkonzolon az érintőképernyős Nissan Connect is. Utóbbi a becsületes neve az integrált navigációs- és audiorendszernek. Amellett hogy ez pendrive-tól ipodig mindent beolvas, nem elhanyagolható, hogy a navi térkép egyszerűen SD-kártyán keresztül frissíthető.
Az összhatás tehát meglepően kellemes, akinek eddig túl puritán volt a Nissan belseje, most csak elismerően bólogat. A Qashqai-ba szívesen pattantunk be minden nap, és a Tekna felszereltségből csak az intelligens kulcsot hiányoltuk, az erősebb Bose hifit nem.
A legbiztonságosabbak között |
Az életkorának feléhez közeledő Qashqai mellett szól az EuroNCAP ötcsillagos teszteredménye is, amelyen a legjobbak között szerepel a városi crossover. Mind a frontális, mind az oldalütközést maximális pontszámmal zárta a Nissan, a tesztbábuk önként és dalolva szálltak ki belőle. |
6,7 millióért kicsit húzós
Az kétliteres benzinessel szerelt I-Way majdnem másfél millióval többe kerül, mint az 1,6-os belépőmodell, és akkor az összkerékhajást még nem is számoltuk hozzá. A pár ezer forint híján 6,7 millió forintból már egy kellemes lakás fele is kitelik, de mivel a hasonló motorizáltságú alsó közepes személyautók is 6 millió körül vannak, ez az ár sem jobban eltúlzott a piaci átlagnál.
A magasabb, robosztusabb felépítésnek, a jobb kilátásnak hála tényleg jobb érzés egy ilyen autóban róni az utakat. A 140 lóerő itt szinte mind megszámlálható, feledteti a punnyadt futómű hátrányait is, és ha kanyarban és városban nem is, autópályán, országúton meggyőzően tartja a tempót a laposabb közlekedőkkel is.
Családi autónak, gyerekhurcibáláshoz ez még mindig nagyon jó autó, de egy sötét színben a korábbinál több férfi is átpártolhat az oldalára. Kíváncsian várjuk a márciust és a megújult darabot belőle.
Műszaki adatok -Nissan Qashqai 2.0 I-Way | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1997 |
Furat x löket (mm) | 84,0 X 90,1 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 104(140)/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 196/4800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,1 |
Végsebesség (km/h) | 192 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 10,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,6 |
Vegyes (l/100 km) | 8,1 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 192 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4315/1780/1615 |
Tengelytáv (mm) | 2630 |
Csomagtér (liter) | 410 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1437/415 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 65 |
Gumiméret | 215/60 R17 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 2.0 Visia: 5 590 000 |
Konkurensek (forint) | Toyota RAV4 2,0 Valvematic Executive navi: 8 755 000 Ford Kuga 2,5T (200LE) Titanium 4WD: 8 919 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 6 675 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Kis családnak, feleségnek, barátnőnek, és ilyen külsővel férfinak is remek. Az összkerékhajtást nem hiányoltuk. |
Pontszám (max. 10) | 7,5 pont |