Felfrissítve
Bár a Mazda CX-7-ese nem új modell – 2006 óta van a piacon – mégis egészen tavaly év végéig kellett várni a dízelmotoros változatra. Akkor nemcsak új motort, de némi külső-belső frissítést is kapott az egyik legsportosabb külsővel büszkélkedő szabadidő-autó. De nézzük csak, mit tud ez a dízel:
A mostani nagy hidegekben ébresztés után még sokáig méltatlankodik a motor. A mérges, kelletlen kerregésnek van azért előnye is, hiszen ilyenkor biztosan nem fogja senki még véletlenül sem meghajtani az autót. Már akinek egy kicsi szíve is van. Az üzemi hőmérséklet elérése után már sokkal csendesebbre vált a négyhengeres dízel, szinte némán és lendületesen mozgatja a benzinesénél majdnem egy mázsával nehezebb testet.
174 lóerő, 400 Nm nyomaték
A 2,2 literes turbódízelből 173 lóerőt lehet kipréselni. Alacsony fordulaton még nincs teljesen elemében, erre egészen addig kell várni, amíg a műszer mutatója átlendül a skála 1800-2000-es beosztásán. A dolog teljesen normális, fel sem tűnne, ha nem közvetlenül a teljesen valószínűtlen fordulatszámtól is bivalyerős Kia Sorento után töltöttünk volna együtt egy hetet a CX-7-tel.
Főként városban hajtva száz kilométeren 8,4 liternyi gázolajat égetett el a CX-7-es. Hogy a városlakók ne fulladjanak meg idő előtt, a Mazda saját fejlesztésű, gyorsan regenerálódó részecskeszűrője ejti rabul a kipufogón távozni készülő koromszemcséket. A nitrogén-oxid emissziót AdBlue adalékanyag használatával csökkenti az autó az Euro5-ös normának megfelelő szint alá.
Kistévé
A modellfrissítéskor került az autóba az aprócska TFT monitor is, amely a tolatókamera képe mellett a fedélzeti számítógép adatait is megjeleníti. Kiváló, színes, kontrasztos képe van, egyetlen baja, hogy nem kétszer ekkora. Emellett rendetlenséget csinál a műszerfalon, nem tűnik túl átgondoltnak, hogy mit bíztak rá, és mit akart a Tervező a mellette lévő egyszerű monokróm kijelzőnek megmutatni.
Minden szebb, harmonikusabb volna, ha egyetlen, nagyobb kijelzőn láthatnánk az összes minket érdeklő adatot. Az is furcsa, hogy az autóban beállíthatjuk az indexeléskor kiadott kattogás hangerejét, de arra nincs mód, hogy eldöntsük, bezárjanak-e az ajtók indulás után, vagy esetleg hátramenetbe kapcsolva töröljön-e a hátsó ablaktörlő. Reméljük, előbb-utóbb ezekből is lesz valami, hasonlóképpen, mint a Mazdákban nemrég megjelent komfortindexből (ami egy bökésre hármat villan), vagy az ajtózáró gombokból.
A Mazdánál figyelnek |
Több tesztben, sokfelé olvasható, hogy jó dolog ugyan a tolatókamera, de igazán tökéletes csak akkor lesz, ha tolatóradarral is kiegészítik a parkolássegítő-rendszert. Itthon a Mazdánál nem is vacakoltak sokat, hogy elhallgattassák a sok újságírót, utólag beépített radarral tuningolták fel a tesztautót. A – legjobb helyre – jobb hátra beszerelt gyerekülés fejmagasságában lévő csipogó azonban annyira hangos, hogy a kölök, de bármely más, a hátsó sorban helyet foglaló élőlény is hamar megőrül tőle. Jó hír, hogy a hangerőt a műhelyben lejjebb tudják venni, nem kell munkavédelmi fülvédő beszerzésén tanakodniuk a leendő CX-7 tulajoknak. |
A műszerfal pofás, tetszik az éjszakai narancsszín derengés – világítanak még az ablakemelő kapcsolói is -, csak azt a kékes-lilás glóriát miért kellett még beletenni??? Nélküle csak kicsit lenne unalmasabb a műszerfal képe, de az összhatáson sokat dobna a fásztendfjúriösz hangulat hiánya.
De ne bántsuk az autót, mert összességében nem érdemli meg. A belső teret a legtöbb helyen jó minőségű anyagokkal rendezték be, az első, elektromosan állítható ülések kényelmesek – igaz a bináris ülésfűtés nem a legfürgébbek közül való -, és az autóban ülve akad elég hely elöl és hátul is. Csomagtartója a maga 455 literével elég szűk, de a hátsó üléssor könnyed ledöntésével máris 744 literre növelhető. Végszükség esetén a tetőre is rámolhatunk száz kilónyi cuccot.
Zúzás |
Az EuroNCAP egyelőre még nem tört CX-7-est, de a tengerentúli tesztek ötcsillagosra értékelik az autót. A baleset elkerülésében blokkolásgátló, fékerőelosztó, vészfékrásegítő, kipörgés gátló, menetstabilizáló segíti a vezetőt, ha pedig már megtörtént a baj, akkor az első-, oldalsó-, és függönylégzsákok próbálják menteni a menthetőt. |
Autózni pedig igazán szórakoztató a CX-7-essel. Motorjának ereje bőven meghaladja a hétköznapi léthez szükséges teljesítményt, a magas építés ellenére mégis sportos futómű a nagy kerekekkel együtt szabadidő-autóhoz mérten elképesztő teljesítményt nyújt. Nem billeg, nem dülöngél, négy kerékkel kapaszkodik az útba. Szóval gond nélkül letagadhatná, hogy SUV, annyira könnyed, elegáns menet közben is.
A CX-7-es azoknak lehet jó választás, akik mondjuk tanyán élnek, négykerék-hajtású szabadidő-autóra vágynak, de nem kell nekik egy tohonya behemót. Nyolc és fél literes fogyasztásával fenntartása sem tűnik elviselhetetlen tehernek. Végszükség esetén pedig pickup, komoly terepjáró helyett ezzel is kivihetik a gumicsizmás inszeminátort a birtokra, kedvenc kancájukhoz.
Műszaki adatok -Mazda CX-7 2,2 CD | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2184 |
Furat x löket (mm) | 86 X 94 |
Hengerek / szelepek száma | 4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | (173)/3500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 400/2000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 11,3 |
Végsebesség (km/h) | 200 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 9,1 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 6,6 |
Vegyes (l/100 km) | 7,5 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 199 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4700/1870/1645 |
Tengelytáv (mm) | 2750 |
Csomagtér (liter) | 455/774 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1865/565 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 69 |
Gumiméret | 235/60R18, 235/55R19 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 959 000 |
Tesztelt autó ára (forint) | 10 434 800 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Itt olvashatóak |
ÉRTÉKELÉS | |
Pontszám (max. 10) | 8,25 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|