Láttuk már tavaly ősszel Frankfurtban, találkoztunk vele a zsolnai Hyundai gyárban, ahol készül elkaptuk a nemzetközi bemutató előtt itthon és már külföldön is vezettük. Nincs más hátra, mint a hazai bemutató és természetesen a tesztautó megkaparintása.
Nemrég a magyar bemutatkozáson is túlestünk. Az autót idehaza az autó formatervéért felelős Kovács Miklós leplezte le, aki mesélt is a tervezésről, hogy miért lett olyan az autó, amilyen.
Gyári képek a képre kattintva jelennek meg:
Sportos egyterű
Érthető, hogy a formatervezők leginkább sportkocsit szeretnének tervezni. A kis kerekű, ormótlan egyterű – amibe még beülni is ciki – nem annyira szívmelengető feladat. Ennek ellenére mégis valami sportosságot próbáltak ráerőszakolni a tágas belsőre.
Kovács úr szerint a sportosságot a nagy kerekek, aránylag kis üvegfelületek és sok-sok fémfelület jellemzi a legjobban. Mi hiszünk neki. Ebben a szellemben tervezték a Vengát is, megadták a családoknak, amire szükségük lehet – nagy, tágas belső tér, tologatható hátsó üléssor, variálható csomagtartó – majd oldalról dinamikus formát, barátságos arcot, elöl-hátul hatalmas lámpákat, szerethető feneket rajzoltak a kocsinak.
A végeredmény állítólag olyan lett, hogy akár a tervezők maguk is beleülnének. Szép történet.
Biztonság tekintetében az öt csillag a cél. A hat légzsák, a rövid betűszavak tömege, az aktív fejtámla, illetve a sebességkorlátozó automatika mind azért került az autóba, hogy az utasok valóban biztonságban legyenek. Azt, hogy a sebességkorlátozó elektronika – amit ugye a vezető állít be – megléte miért ér pontot egy törésteszten a fene sem érti.
Idehaza a háromféle felszereltségi szinttel kapható a Kia Venga, az árlista alább látható.
Benzines | |
1.4 | |
Lökettérfogat | 1,396 |
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) | 90/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 137/4000 |
Fogyasztás (vegyes) | 5,9 |
1.6 | |
Lökettérfogat | 1,591 |
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) | 125/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 156/4000 |
Fogyasztás (vegyes) | 6,2 |
Dízel | |
1.4 | |
Lökettérfogat | 1,396 |
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) | 90/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 220/1900 |
Fogyasztás (vegyes) | 4,5 |
1.6 | |
Lökettérfogat | 1,582 |
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) | 128/4000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 260/2750 |
Fogyasztás (vegyes) | 4,5 |
Árak* | LX |
EX |
TX |
1.4 CVVT | 3 299 000 | 3 899 000 | – |
1.6 CVVT | – | 4 099 000 | 4 599 000 |
1.4 CRDI | 3 799 000 | 4 399 000 | – |
1.4 CRDI HP 6MT | 3 849 000 | 4 549 000 | 5 049 000 |
1.6 CRDi | – | 4 699 000 | 5 199 000 |
A bevezető árak kiszámítása is egyszerű, a fenti árakból tessék kivonni 200 ezer forintot.
Kia jövő
Bár az idei évben a Kia egyik legfontosabb modellje a Venga lesz, de az elkövetkező három esztendőben nyolc új modell érkezik majd a koreai márkától.
A Sorento és a Venga már itt van, de hamarosan érkeznek a Picanto, a Rio, a carens és a Carnival utódai. Aztán majd valamikor befut a Cee’d utódja is.