Láttuk már tavaly ősszel Frankfurtban, találkoztunk vele a zsolnai Hyundai gyárban, ahol készül elkaptuk a nemzetközi bemutató előtt itthon és már külföldön is vezettük. Nincs más hátra, mint a hazai bemutató és természetesen a tesztautó megkaparintása.

Nemrég a magyar bemutatkozáson is túlestünk. Az autót idehaza az autó formatervéért felelős Kovács Miklós leplezte le, aki mesélt is a tervezésről, hogy miért lett olyan az autó, amilyen.

Gyári képek a képre kattintva jelennek meg:

Nem lehetne inkább sportkocsi? 1
Nem lehetne inkább sportkocsi? 59
Sportos egyterű

Nem énekes, formatervező

Nem énekes, formatervező

Nem énekes, formatervező


Érthető, hogy a formatervezők leginkább sportkocsit szeretnének tervezni. A kis kerekű, ormótlan egyterű – amibe még beülni is ciki – nem annyira szívmelengető feladat. Ennek ellenére mégis valami sportosságot próbáltak ráerőszakolni a tágas belsőre.

Kovács úr szerint a sportosságot a nagy kerekek, aránylag kis üvegfelületek és sok-sok fémfelület jellemzi a legjobban. Mi hiszünk neki. Ebben a szellemben tervezték a Vengát is, megadták a családoknak, amire szükségük lehet – nagy, tágas belső tér, tologatható hátsó üléssor, variálható csomagtartó – majd oldalról dinamikus formát, barátságos arcot, elöl-hátul hatalmas lámpákat, szerethető feneket rajzoltak a kocsinak.

A végeredmény állítólag olyan lett, hogy akár a tervezők maguk is beleülnének. Szép történet.

a videó a hirdetés után indul
Rengeteg gomb a kormányon

Rengeteg gomb a kormányon

Rengeteg gomb a kormányon


Biztonság tekintetében az öt csillag a cél. A hat légzsák, a rövid betűszavak tömege, az aktív fejtámla, illetve a sebességkorlátozó automatika mind azért került az autóba, hogy az utasok valóban biztonságban legyenek. Azt, hogy a sebességkorlátozó elektronika  – amit ugye a vezető állít be – megléte miért ér pontot egy törésteszten a fene sem érti.

Idehaza a háromféle felszereltségi szinttel kapható a Kia Venga, az árlista alább látható.

Benzines
1.4
Lökettérfogat 1,396
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) 90/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 137/4000
Fogyasztás (vegyes) 5,9
1.6
Lökettérfogat 1,591
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) 125/6000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 156/4000
Fogyasztás (vegyes) 6,2
Dízel
1.4
Lökettérfogat 1,396
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) 90/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 220/1900
Fogyasztás (vegyes) 4,5
1.6
Lökettérfogat 1,582
Max. teljesítmény ([LE]/ford.) 128/4000
Max. nyomaték (Nm/ford.) 260/2750
Fogyasztás (vegyes) 4,5

Árak* LX
EX
TX
1.4 CVVT 3 299 000 3 899 000
1.6 CVVT 4 099 000 4 599 000
1.4 CRDI 3 799 000 4 399 000
1.4 CRDI HP 6MT 3 849 000 4 549 000 5 049 000
1.6 CRDi 4 699 000 5 199 000

A bevezető árak kiszámítása is egyszerű, a fenti árakból tessék kivonni 200 ezer forintot.

Kia jövő

Kétemeletes tekergetnivaló

Kétemeletes tekergetnivaló

Kétemeletes tekergetnivaló


Bár az idei évben a Kia egyik legfontosabb modellje a Venga lesz, de az elkövetkező három esztendőben nyolc új modell érkezik majd a koreai márkától.

A Sorento és a Venga már itt van, de hamarosan érkeznek a Picanto, a Rio, a carens és a Carnival utódai. Aztán majd valamikor befut a Cee’d utódja is.