Legutóbb, amikor kint jártam a nemzetközi bemutatón, és csupa élénk színben mutogatták a vadiúj Mazda3 MPS-t,bevallom nem tetszett a változás. Sokalltam a csicsás elemeket rajta, a megmosolyogtató oldalküszöböt és főként az utólagos tuningkiegészítőre utaló hátsó lámpaburát.
Szerencsére a hazai importőrnek jobb az ízlése, mint a kintieknek, mert a feketében pompázó izmos Mazda3 MPS tesztautó kifejezetten tetszett. Pont annyira vad, amennyire kell, igaz az előd rejtőzködőbb énje még mindig szimpatikusabb valamiért. Kérkedőnek viszont az újat sem nevezhetnénk, ha mégis annak találjuk, csak magunkat hibáztassuk. A Mazda a felmérésekből kiolvasható eredményeknek próbált megfelelni: a korábbi MPS-t egyszerűen unalmasnak tartották a Mazda tulajok.
A lényeg ugyanaz
Nem tudjuk, mi volt még pontosan az ominózus felmérésben, hogy vajon kérdeztek-e benne a motorról. Ha igen, akkor a válasz egyértelműen pozitív kellett legyen, mivel a 2.3 DISI turbómotor ugyanaz, amelyet már az elődben is nagyon megkedveltünk.
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 2261 |
Furat x löket (mm) | 87,5 X 94,0 |
Hengerek / szelepek száma | 4/0 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 191(260)/5500 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 380/3000 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 6,1 |
Végsebesség (km/h) | 250 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 13,2 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 7,5 |
Vegyes (l/100 km) | 9,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 224 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4505/1770/1460 |
Tengelytáv (mm) | 2640 |
Csomagtér (liter) | 340 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1460/465 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
Gumiméret | 225/40 R18 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 8 359 000 |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Minimális fejlődés után is jó választás az MPS, a megfizethető izomautók között |
Pontszám (max. 10) | 8,5 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|