Kívül

Rájaszerűen lapos, kombiként sem otromba
Konfliktuskerülő pofa

Konfliktuskerülő pofa

Konfliktuskerülő pofa


Az új Mégane sokkal kevésbé megosztó személyiség, mint kacsaseggű elődje volt. Lányok-fiúk, fiatalok-idősek egyaránt kedvelik, mindegyik változatát. A meredeken felhúzott övvonalú, szépfenekű kombi is vonzza a pillantásokat, még ez a semmilyenszürke tesztautó is sikert aratott, amerre járt.

Ködlámpa, tetőablak, 225/45-ös kerekek. A majdnem-legerősebb (kézi váltóval tízzel több lóerő jár hozzá) és legdrágább dízel Mégane megjelenése is mutatja: az árlista aljáról jövök!

Belül

Tömény zűrzavar a műszereken

Tömény zűrzavar a műszereken

Tömény zűrzavar a műszereken


A szélein bőrrel kárpitozott vezetőülésbe huppanva tágas, kényelmes, modern környezetbe csöppen az ember. Mint az anyaméh, gondolja ekkor, egész addig, amíg be nem röffenti a motort a START gombbal és be nem húzza a váltókart D-be.

A fordulatszámmérő mutatós, a sebességmérő digitális, a klíma, a navigáció, a rádió mind külön-külön kommunikál különböző folyadékkristályos felületeken.


Az előző széria vicces kis reklámja, mely szerint a Mégane kombi egy igen biztonságos hely

A tempomat és a rádió bajuszkapcsolóit hamar meg lehet tanulni, de a váltókar mögötti, gombokkal körülvett kis pöcökkel soha nem lehet le-lepillantás nélkül kezelni a navit, hifit, fedélzeti számítógépet. Érthetetlen, hogy a tempomat/sebességhatároló főkapcsolója miért ide, középre került, miközben a vezérlőgombok a kormányküllőkön vannak, de hát ez a legkevesebb.

Puncture! Stop!
Defekt! És tényleg!

Defekt! És tényleg!

Defekt! És tényleg!


A Mégane-t defekttűrő Goodyear abroncsokkal szerelték. Kettőt vágott haza belőle a kátyús magyar úthálózat. Ezekkel a gumikkal ilyenkor is el lehet még autózni, de nem sokáig; levegő nélkül pár száz kilométer alatt végleg kinyúlnak ezek a gumik is. (El is kértük őket, hogy megnézzük, mi van, ha addig megyünk velük, amíg szuszognak – erről majd később.)
A Mégane piros PUNCTURE, azaz defekt-jelzéssel rémisztett halálra, amikor a keréknyomás 1,9 bar alá esett a lassú defektes kerékben. Magamtól sosem vettem volna észre – épp ezért kötelező ez a cucc a defekttűrő gumikkal szerelt kocsiknál. Szóval tanúsíthatom: a rendszer nem csak szemfényvesztés, nem csak a sajtóbemutatókon, az életben is működik.

Vezetni

Kis dizájnpúp a hátsó szélvédőben

Kis dizájnpúp a hátsó szélvédőben

Kis dizájnpúp a hátsó szélvédőben


A Mégane futóműve még a /45-ös kerekekkel se túl kemény (és nem csak akkor, amikor másfél bar nyomással tántorogtam be a kútra levegőért). Az úttartás, egyenesfutás hibátlan. Csak ez az egész valahogy rosszul van leképezve a vezető számára.

A kormány túlszervózott, a fék idegesítően hirtelen harap, a szélzaj száz felett zavaró. Az erős motor nyújtotta élvezeti lehetőségeket túlbuzgó gardedámként lohasztja le a nyomatékfaló, nehézkesen kapcsolgató, ötödikben is érthetetlenül rövidre áttételezett váltó. 8,4 liter százon vegyes üzemben – elég sok, még sok autópálya mellett is. Ha hetet enne, még legyintenék: na jó, nem hattal kezdődik egy 150 lovas 2010-es dízel autó fogyasztása, mert automata. De héttel ne kezdődjön, nincs olyan nehéz lábam!

Hátul

Hátul két felnőtt kényelmesen elfér

Hátul két felnőtt kényelmesen elfér

Hátul két felnőtt kényelmesen elfér


Mindebből a Mégane második sorba került utasai – a zajon, és a minden fékezésnél esedékes kötelező fejbólintáson kívül – mit sem éreznek. Ők csak egy tágas, puha, a kompakt kategóriát meghazudtoló méretű utazóautót látnak maguk körül, ha szerencséjük van, üveg panorámatetővel.

Mégane-utasnak lenni jó!

A tágas lábtér jól jön a gyerekülések bekötésekor is. És nem csak ezért jó érzés egy Mégane ajtaját rácsapni a kis ördögfiókákra. A kompakt Renault biztonsága továbbra is etalon a kategóriában:

Leghátul

Szívfájdítóan logikus az elgurulásgátló lap kitámasztása

Szívfájdítóan logikus az elgurulásgátló lap kitámasztása

Szívfájdítóan logikus az elgurulásgátló lap kitámasztása


Egy szép kombinál mindig nagy kérdés: nem ment-e a dizájn a praktikum rovására? A Mégane esetében nem – már ami a méretet illeti.

Féltől másfél köbméterig bővíthető a raktér, a csomagtér padlójából Volvo-mintára ügyes kis cuccszétgurulás-gátló támfal hajtható fel. Ráadásul ezt a támfalat egy olyannyira egyszerű és logikus kis szerkezet rögzíti, hogy csaknem sírva fakadtunk láttán.

Az üléstámlák ledöntése, hátsó rész variálhatósága lehetne látványosabb, de sima családi cuccolásra, nyaralásra, a gyerekek műanyagmotorjainak behajigálására a Mégane tudása is épp elég.

Mit adnak mások hét milláért a kategóriában?
Skoda Octavia Combi, 2.0 TDI, 140 LE, DSG váltó, se bőr, se tetőablak: 7,19 millió
Ford Focus Kombi , 2.0 TDCi, 136 LE, automata, se bőr, se tetőablak: 6,99 millió

Emelkedő övvonal, lendület, dinamika

Emelkedő övvonal, lendület, dinamika

Emelkedő övvonal, lendület, dinamika


A legolcsóbb Mégane 3,89 millió forint: 1,6 fapad. 6,19 millió a listaára a mi kocsinknak – de ehhez még jön egy kis navigáció, xenonlámpa, motoros kézifék, tetőablak, hadd ámuljon az újságíró. Így aztán a mi Mégane-unk ára meglenne 6,9 millió is.

Hétmilliós kompakt dízel kombi, egy tömeggyártótól. Ami nem Volkswagen. Ilyet ugyan el nem adnak egy darabot se itthon. De legalább láttuk, mire képes a Renault, ha Mégane-ról van szó. Jól meg is néztük, mielőtt visszaadtuk – ez a kocsi nem része a magyar valóságnak.


Műszaki adatok – Renault Mégane 2.0 dCi aut. 150 LE
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1995
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]) 110 [150]
Max. nyomaték (Nm) 360
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 9,5
Végsebesség (km/h) 210
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,7
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,5
Vegyes (l/100 km) 6,6
CO2 kibocsátás (g/km) 175
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4559/1804/1501
Tengelytáv (mm) 2701
Csomagtér (liter) 491-1562
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1449/495
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
ÁR, KÖLTSÉGEK
Listaár (forint) 6 190 000 (akciós ár)
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Az erős motort megöli a lusta váltó, a túlfogyasztás túl sok az extra kényelemért. De egy-másfél millióval olcsóbb egy hasonló Octaviánál. 
Pontszám (max. 10) 7,0 pont
Mellette – Ellene
  • Erős, gyors
  • A formája divatos, nézik a Zemberek
  • Tágas belső tér
  • Korszerűtlen váltó, emiatt sokat fogyaszt
  • Kusza vezetői környezet
  • Autópályán zajos