Kívül
Az új Mégane sokkal kevésbé megosztó személyiség, mint kacsaseggű elődje volt. Lányok-fiúk, fiatalok-idősek egyaránt kedvelik, mindegyik változatát. A meredeken felhúzott övvonalú, szépfenekű kombi is vonzza a pillantásokat, még ez a semmilyenszürke tesztautó is sikert aratott, amerre járt.
Ködlámpa, tetőablak, 225/45-ös kerekek. A majdnem-legerősebb (kézi váltóval tízzel több lóerő jár hozzá) és legdrágább dízel Mégane megjelenése is mutatja: az árlista aljáról jövök!
Belül
A szélein bőrrel kárpitozott vezetőülésbe huppanva tágas, kényelmes, modern környezetbe csöppen az ember. Mint az anyaméh, gondolja ekkor, egész addig, amíg be nem röffenti a motort a START gombbal és be nem húzza a váltókart D-be.
A fordulatszámmérő mutatós, a sebességmérő digitális, a klíma, a navigáció, a rádió mind külön-külön kommunikál különböző folyadékkristályos felületeken.
Az előző széria vicces kis reklámja, mely szerint a Mégane kombi egy igen biztonságos hely
A tempomat és a rádió bajuszkapcsolóit hamar meg lehet tanulni, de a váltókar mögötti, gombokkal körülvett kis pöcökkel soha nem lehet le-lepillantás nélkül kezelni a navit, hifit, fedélzeti számítógépet. Érthetetlen, hogy a tempomat/sebességhatároló főkapcsolója miért ide, középre került, miközben a vezérlőgombok a kormányküllőkön vannak, de hát ez a legkevesebb.
Puncture! Stop! |
A Mégane-t defekttűrő Goodyear abroncsokkal szerelték. Kettőt vágott haza belőle a kátyús magyar úthálózat. Ezekkel a gumikkal ilyenkor is el lehet még autózni, de nem sokáig; levegő nélkül pár száz kilométer alatt végleg kinyúlnak ezek a gumik is. (El is kértük őket, hogy megnézzük, mi van, ha addig megyünk velük, amíg szuszognak – erről majd később.) |
Vezetni
A Mégane futóműve még a /45-ös kerekekkel se túl kemény (és nem csak akkor, amikor másfél bar nyomással tántorogtam be a kútra levegőért). Az úttartás, egyenesfutás hibátlan. Csak ez az egész valahogy rosszul van leképezve a vezető számára.
A kormány túlszervózott, a fék idegesítően hirtelen harap, a szélzaj száz felett zavaró. Az erős motor nyújtotta élvezeti lehetőségeket túlbuzgó gardedámként lohasztja le a nyomatékfaló, nehézkesen kapcsolgató, ötödikben is érthetetlenül rövidre áttételezett váltó. 8,4 liter százon vegyes üzemben – elég sok, még sok autópálya mellett is. Ha hetet enne, még legyintenék: na jó, nem hattal kezdődik egy 150 lovas 2010-es dízel autó fogyasztása, mert automata. De héttel ne kezdődjön, nincs olyan nehéz lábam!
Hátul
Mindebből a Mégane második sorba került utasai – a zajon, és a minden fékezésnél esedékes kötelező fejbólintáson kívül – mit sem éreznek. Ők csak egy tágas, puha, a kompakt kategóriát meghazudtoló méretű utazóautót látnak maguk körül, ha szerencséjük van, üveg panorámatetővel.
Mégane-utasnak lenni jó!
A tágas lábtér jól jön a gyerekülések bekötésekor is. És nem csak ezért jó érzés egy Mégane ajtaját rácsapni a kis ördögfiókákra. A kompakt Renault biztonsága továbbra is etalon a kategóriában:
Leghátul
Egy szép kombinál mindig nagy kérdés: nem ment-e a dizájn a praktikum rovására? A Mégane esetében nem – már ami a méretet illeti.
Féltől másfél köbméterig bővíthető a raktér, a csomagtér padlójából Volvo-mintára ügyes kis cuccszétgurulás-gátló támfal hajtható fel. Ráadásul ezt a támfalat egy olyannyira egyszerű és logikus kis szerkezet rögzíti, hogy csaknem sírva fakadtunk láttán.
Az üléstámlák ledöntése, hátsó rész variálhatósága lehetne látványosabb, de sima családi cuccolásra, nyaralásra, a gyerekek műanyagmotorjainak behajigálására a Mégane tudása is épp elég.
Mit adnak mások hét milláért a kategóriában? |
Skoda Octavia Combi, 2.0 TDI, 140 LE, DSG váltó, se bőr, se tetőablak: 7,19 millió Ford Focus Kombi , 2.0 TDCi, 136 LE, automata, se bőr, se tetőablak: 6,99 millió |
A legolcsóbb Mégane 3,89 millió forint: 1,6 fapad. 6,19 millió a listaára a mi kocsinknak – de ehhez még jön egy kis navigáció, xenonlámpa, motoros kézifék, tetőablak, hadd ámuljon az újságíró. Így aztán a mi Mégane-unk ára meglenne 6,9 millió is.
Hétmilliós kompakt dízel kombi, egy tömeggyártótól. Ami nem Volkswagen. Ilyet ugyan el nem adnak egy darabot se itthon. De legalább láttuk, mire képes a Renault, ha Mégane-ról van szó. Jól meg is néztük, mielőtt visszaadtuk – ez a kocsi nem része a magyar valóságnak.
Műszaki adatok – Renault Mégane 2.0 dCi aut. 150 LE | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1995 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]) | 110 [150] |
Max. nyomaték (Nm) | 360 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 9,5 |
Végsebesség (km/h) | 210 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,7 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,5 |
Vegyes (l/100 km) | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 175 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4559/1804/1501 |
Tengelytáv (mm) | 2701 |
Csomagtér (liter) | 491-1562 |
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) | 1449/495 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 60 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Listaár (forint) | 6 190 000 (akciós ár) |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az erős motort megöli a lusta váltó, a túlfogyasztás túl sok az extra kényelemért. De egy-másfél millióval olcsóbb egy hasonló Octaviánál. |
Pontszám (max. 10) | 7,0 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|