Van ránc vagy nincs?
Kár lenne sokáig ragozni ezt a ráncfelvarrás dolgot. A 2007 eleje óta kapható második Škoda Fabia, illetve a Roomster is félidős, az, hogy látszólag nem sok minden változott, nem annyira meglepő.
A gyáriak teljesen újrarajzolt orrként jellemezték az autókon látható változásokat. Ez egész pontosan új hűtőmaszkot, némileg módosított fényszórókat, illetve ködlámpákat, valamint új lökhárítót jelent. Ezek jellemzik egyébként a teljes Fabia családot – ahol ezentúl az ötajtós verzióból is kérhető az ál-terep Scout kivitel -, illetve a Roomster modelleket is.
Lehet bogarászni. Jobbra az új, balra a régi
Lehet bogarászni. Jobbra az új, balra a régi
Fotó megosztása:
Már nem csak a kombiból van Scout a Fabiánál, igaz mi is csak képen láttuk még
Már nem csak a kombiból van Scout a Fabiánál, igaz mi is csak képen láttuk még
Fotó megosztása:
A Roomster a legcsaládibb Fabia
A Roomster a legcsaládibb Fabia
Fotó megosztása:
Volt választék bőven szerencsére
Volt választék bőven szerencsére
Fotó megosztása:
Az új motorok jelentik az igazi megújulást a két modellnél
Az új motorok jelentik az igazi megújulást a két modellnél
Fotó megosztása:
Ez a kis Fabia volt a kedvencem, igaz ez a Sport kivitellel már 5 millió körül mozog
Ez a kis Fabia volt a kedvencem, igaz ez a Sport kivitellel már 5 millió körül mozog
Fotó megosztása:
86 vagy 105 lóerővel kérhetjük az 1.2 TSI-t
86 vagy 105 lóerővel kérhetjük az 1.2 TSI-t
Fotó megosztása:
A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak
A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak
Fotó megosztása:
Ember legyen a talpán, aki elsőre rávágja, mi változott
Ember legyen a talpán, aki elsőre rávágja, mi változott
Fotó megosztása:
Ugyan ez igaz a belső térre is
Ugyan ez igaz a belső térre is
Fotó megosztása:
A DSG-váltós modellekhez jobb fogású kormány jár
A DSG-váltós modellekhez jobb fogású kormány jár
Fotó megosztása:
Változott a klíma is
Változott a klíma is
Fotó megosztása:
Beszuszakoltak minden csatlakozót a kesztűtartóba
Beszuszakoltak minden csatlakozót a kesztűtartóba
Fotó megosztása:
Kipróbáltuk az 1.2 TDI-t is. Ez ugyanúgy háromhengeres, 75 lovas, mint a korábbi belépő dízel
Kipróbáltuk az 1.2 TDI-t is. Ez ugyanúgy háromhengeres, 75 lovas, mint a korábbi belépő dízel
Fotó megosztása:
Templomban is jártunk
Templomban is jártunk
Fotó megosztása:
A Roomster hátsó alakzata remekül alakítható
A Roomster hátsó alakzata remekül alakítható
Fotó megosztása:
Nem kell messzire menni Athén környékén, ha elhagyott apartmanokra vadászunk
Nem kell messzire menni Athén környékén, ha elhagyott apartmanokra vadászunk
Fotó megosztása:
Nem tudom felidézni, ebben melyik motor volt...
Nem tudom felidézni, ebben melyik motor volt...
Fotó megosztása:
A magasság nem változott
A magasság nem változott
Fotó megosztása:
Továbbra is olcsó, de nagyon jó minőségű
Továbbra is olcsó, de nagyon jó minőségű
Fotó megosztása:
Egy az új színek közül
Egy az új színek közül
Fotó megosztása:
Az autók komplett új orral büszkélkedhetnek
Az autók komplett új orral büszkélkedhetnek
Fotó megosztása:
Egy újabb szín
Egy újabb szín
Fotó megosztása:
A Fabia Scout itthon nem kerül rá az árlistára, de rendelhető
A Fabia Scout itthon nem kerül rá az árlistára, de rendelhető
Fotó megosztása:
Belül nincs különbség a Scout és a nem Scout modellek között
Belül nincs különbség a Scout és a nem Scout modellek között
Fotó megosztása:
A felnik, a színek, a lökhárítók és a lámpák változtak
A felnik, a színek, a lökhárítók és a lámpák változtak
Fotó megosztása:
Izgalmasabb nem lett, de jobban illeszkedik a Skoda családba
Izgalmasabb nem lett, de jobban illeszkedik a Skoda családba
Fotó megosztása:
Scout = Egyedi, robusztus lökhárítók elöl, hátul és oldalt
Scout = Egyedi, robusztus lökhárítók elöl, hátul és oldalt
Fotó megosztása:
Tűző napon sötét autót fotózni...
Tűző napon sötét autót fotózni...
Fotó megosztása:
Meredek volt
Meredek volt
Fotó megosztása:
Itt is érvényes a Fabiára jellemző módosítás
Itt is érvényes a Fabiára jellemző módosítás
Fotó megosztása:
Azért komolyabb terepre ne ezzel menjünk
Azért komolyabb terepre ne ezzel menjünk
Fotó megosztása:
Új felnik a Roomsternél is
Új felnik a Roomsternél is
Fotó megosztása:
Masszív az összhatás
Masszív az összhatás
Fotó megosztása:
Elemezzük
Elemezzük
Fotó megosztása:
Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue -Ezek az új színek
Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue -Ezek az új színek
Fotó megosztása:
Beszédes nevet választott magának a művésznő
Beszédes nevet választott magának a művésznő
Fotó megosztása:
Zárásként néhány Lifestyle kép
Zárásként néhány Lifestyle kép
Fotó megosztása:
Az autók komplett új orral büszkélkedhetnek
Megvariált felszereltségi szintek, új választható extrák
Ugyan ez igaz a belső térre is
Jobb lett az összkép, de azért nincs nagy változás
Az autó belső kialakításainál jócskán rágyúrtak a minőségre. A szellőzőnyílások, illetve a váltó környéke is krómberakásokkal fog tündökölni a jövőben. A választható extrák között pedig szerepelni fog a jövőben bőr bevonatú multifunkciós kormány, rendelhetünk navigációs rendszert, illetve a telefonunkat is gátlástalanul rácsatlakoztathatjuk némi felárért.
Szinte már látom is magam előtt a jövő népautóját, a jó öreg háromhengeres 1,2-es szívót navigációs rendszerrel, bőrkormánnyal, sportülésekkel, 6 hangszórós, MP3-as hifivel, 16-os felnikkel, sportfelfüggesztéssel 6,5 millióért…
Új motorok
A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak
A 105 lovas nagyon megy, igaz 130-nál vége van, mint a botnak
Az igazi tutiság a ráncfelvarrt modelleknél, az őskövületeknek számító szívó benzinesek mellé, illetve a szintén megfáradt PD TDI dízelek leváltására érkezett, új motorok.
A benzineseknél sajnos az alapmotorok nem változtak, de izgalmas újdonságot jelent a 86 és a 105 lóerős, 1,2-es TSI. Első nekifutásra az erősebb verziókat tettem próbára, ami a Roomstert és a Fabiát is nagyon fickóssá tette.
90, 100 környékéről is parádésan megindul, nagyon jó érzés olyan Fabiában ülni, ami nem csak visít, fürge is. Más kérdés, hogy a 86 lovas turbóssal is jól hasít a kisautó. A Roomsternek már talán egy kicsit kevés volt.
Az élményt tovább fokozhatjuk, mivel a Roomster és a Fabia 1,2 TSI is elérhető DSG automata váltó-val.
Kipróbáltuk az 1.2 TDI-t is. Ez ugyanúgy háromhengeres, 75 lovas, mint a korábbi belépő dízel
A dízeleknél mindent kivágtak a palettáról. Eltűntek a korábbi 1,4-es és 1,9-es TDI-k, helyettük új fejlesztésű 1,6-os, illetve 1,2-es TDI-k kerültek be a kínálatba. Utóbbiról egyébként most először hallhattunk a Volkswagen csoporton belül.
A felnik, a színek, a lökhárítók és a lámpák változtak
Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue -Ezek az új színek
Rally Green, Aqua Blue és Pacific Blue – Ezek az új színek
Természetesen utóbbira voltam a leginkább kíváncsi. Ami a legjobban meglepett, hogy ez is csak háromhengeres és ugyanúgy 75 lóerős, mint az első Fabia 1,4-es PD TDI-je, ami egy ideig szintén csak ugyanennyi lóerővel volt elérhető (később helyette lett külön 70 és 80 lovas is).
A motorblokk és az autó szigetelése szerencsére annyira jó, hogy az ormótlan berregésből szinte semmi nem szűrődik az utastérbe. Hosszú utakon igazi fogyasztókirály lehet, nekem nem sikerült úgy autóznom vele, hogy 5 liter fölé vigyem az átlagfogyasztást. Más kérdés, hogy vezetési élményben is messze elmarad a benzines újdonságokhoz képest.
Az új 1,6-os dízelekről nem is beszélve, a 105 lovas dízel szenzációs. Nyomatékos, nagyon megy, nagyon kéne!
A Fabia és a Roomster család választható motorjai:
Benzin |
1,2 HTP/44 kW (60 LE) |
(A Roomsternél nincs) |
1,2 12V HTP/51 kW (70 LE) |
|
1,4 16V/63 kW (86 LE) |
(A Roomsterhez jelenleg nincs) |
1,2 TSI/63 kW (86 LE) |
|
1,2 TSI/77 kW (105 LE)
|
|
1,6 16V/77 kW (105 LE)
|
(Később lesz) |
1,4 TSI/132 kW (180 LE)
|
(Ez lesz majd a Fabia RS)
|
Dízel |
1,2 TDI CR DPF/55 kW (75 LE) |
|
1,6 TDI CR DPF/55 kW (75 LE) |
(A Roomsternél nincs) |
1,6 TDI CR DPF/66 kW (90 LE) |
|
1,6 TDI CR DPF/77 kW (105 LE) |
|
Videón az újdonságok:
a videó a hirdetés után indul
Škoda Fabia
|
1.2 TSI (86 LE)
|
1,2 TSI (105 LE)
|
1,2 TSI (aut.)
|
1,2 TDI (75 LE)
|
1,6 TDI (75 LE)
|
1,6 TDI (90 LE)
|
1,6 TDI (105 LE)
|
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11.7
|
10.1 |
10.2 |
14.2 |
14.1 |
12.6 |
10.9 |
Végsebesség (km/h) |
177 |
191 |
189 |
166 |
166 |
176 |
189 |
Városi fogy.
|
6.6 |
6.8 |
7.0 |
4.8 |
5.1 |
5.1 |
5.1 |
Lakott ter. kív.
|
4.4 |
4.5 |
4.4 |
3.3 |
3.6 |
3.6 |
3.6 |
Vegyes
|
5.2 |
5.3 |
5.3 |
3.8 |
4.2 |
4.2 |
4.2 |
|
Škoda Fabia Combi
|
1.2 TSI (86 LE)
|
1,2 TSI (105 LE)
|
1,2 TSI (aut.)
|
1,2 TDI (75 LE)
|
1,6 TDI (75 LE)
|
1,6 TDI (90 LE)
|
1,6 TDI (105 LE)
|
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11.8
|
10.2 |
10.3 |
14.3 |
14.2 |
12.7 |
11.0 |
Végsebesség (km/h) |
178
|
193 |
190 |
167 |
167 |
177 |
190 |
Városi fogy.
|
6.6 |
6.8 |
7.0 |
4.8 |
5.1 |
5.1 |
5.1 |
Lakott ter. kív.
|
4.4 |
4.5 |
4.4 |
3.3 |
3.6 |
3.6 |
3.6 |
Vegyes
|
5.2 |
5.3 |
5.3 |
3.8 |
4.2 |
4.2 |
4.2 |
|
Korábbi Škoda Fabia és Škoda Fabia combi tesztjeink!
Škoda Roomster
|
1.2 TSI (86 LE)
|
1,2 TSI (105 LE)
|
1,2 TSI (aut.)
|
1,2 TDI (75 LE)
|
1,6 TDI (90 LE)
|
1,6 TDI (105 LE)
|
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
12.6 |
10.9 |
11.0 |
15.5 |
13.3 |
11.5 |
Végsebesség (km/h) |
172 |
184 |
184 |
162 |
171 |
181 |
Városi fogy.
|
7.1 |
7.1 |
7.1 |
– |
5.7 |
5.7 |
Lakott ter. kív.
|
4.9 |
4.9 |
4.8 |
– |
4.1 |
4.1 |
Vegyes
|
5.7 |
5.7 |
5.7 |
– |
4.7 |
4.7 |
|
Korábbi Škoda Roomster tesztjeink!
Méretek: (a Roomster Scout sajnos hiányzik)