Módosítások három év után
Ahol a ferdehátú Corollából Auris lett, ott a Toyota vagyonokat költött az új név bevezetésére. A változtatás értelme továbbra is vitatható, más autógyárak menedzsmentje gályarabságot vállalna egy ennyire értékes névért, de mindegy.
Pont három évvel az Auris bevezetése után az autót „utolérte a szikével hadonászó plasztikai sebész”, ahogy a változásokról szóló cikkben Földes Attila írta. A Toyotáktól elvárt színvonalhoz képest az Aurison tényleg volt mit csiszolni, főleg belül.
Vetélytársak | Listaár, forint |
|
Toyota Auris 1,6 Sol Navi (132 LE) | 5 850 000 | |
Kia Cee’d 1,6 CVVT TX (126 LE) | 5 199 000 | |
Mazda3 1,6 TX Plus (105 LE) | 5 419 900 | |
Opel Astra 1,6 Cosmo (115 LE) | 5 640 000 | |
Peugeot 308 Premium 1,6 VTi (120 LE) | 5 189 000 | |
VW Golf Highline 1,4 TSI (122 LE) | 5 762 250 |
Az ötajtós modellek között magas az Auris ára, de színes, nagyképernyős gyári navigációsrendszert és efféle extrákat választva a konkurensek ára is elszaladna. |
Javított apróságok
A japánoknál valaki összeírja az autóval szemben felmerülő kifogásokat és a modellfrissítéskor ezekre szemmel láthatóan reagálnak. Ilyen apróság például a rádió tekerőgombja, amely elsőre csúszós krómozott bevonatot kapott.
Mivel a rádiót úgyis kezelhetjük a kormányon lévő gombokkal, kibírtuk volna módosítás nélkül, de az átdolgozott tesztautóban finom recézés könnyítette meg a forgatását. Engem inkább a kézifékkar obszcénsége zavart, ami szintén megoldódott: az új modellben már nem mered dákóként az égnek.
Javult az anyagminőség is, a kemény felületek alá helyenként bekentek némi puhítót, így az ajtókárpit tetején és a kesztyűtartó környékén kicsit be lehet nyomni a műanyagot, de minőségérzetben az Auris még így sincs a kategória élvonalában.
Mi az a mobilitásélmény?
A Toyota a kocsi sajtómappájában „mobilitásélményről” beszél, köszönjük meg nekik, hogy nem hazudtak vezetési élményt. A kis átmérőjű új kormány remek darab, az átdolgozással az összes Auris agilisabb lett és javult a kormányzás pontossága is, de egy Mazda3-mal vagy az új Astrában más pulzussal térünk vissza ugyanarról a szerpentinről.
Lapozzanak! A második oldalon jön egy meredek ár és egy barátságos fogyasztási érték
Egy Auris családi autóként domborít igazán, tágas, biztonságos és megbízható gyermekszállító eszközként, amit az én szememben nem tesz kétségessé a gázpedálos mizéria. Nem véletlenül látni olyan sok 35 és 50 közötti, jól szituált hölgyet a tulajdonosok között, akiknek ezek az értékek biztosan többet nyomnak a latba, mint az oldaldőlés 153-nál a Mátrában.
Fejlett új motor
Az Auris igen fejlett szívómotorjában a Valvematic a szívószelep nyitásának mélységét is folyamatosan állítja a kisebb fogyasztás és a jobb nyomaték érdekében. (A kipufogó- és a szívószelepek változó vezérlését a korábbi Dual VVT-i rendszer is tudta.)
A 132 lóerős benzines olyan csendesen és rezzenéstelenül forog alapjáraton, mintha nem is járna. Kis fordulaton az ezerhatos kompakt autók lagymatag gyorsulásával indít, de az okos szelepvezérlés közepes fordulaton jó nyomatékot biztosít, aztán nagy fordulaton az autó megtáltosodik és vígan pörög a leszabályozásig.
Hét liter alatt
Automatikus stop-start rendszer nincs, de legalább a takarékos vezetésre fel-le nyilak figyelmeztetik a vezetőt.
A szoftver az 1800-2000 közötti fordulatot részesíti előnyben, mély gázadásra gyakran visszakapcsolást javasolva.
4,7 és 5,8 millió Ft között
Nem mindig követtük az útmutatást, mert a motor élvezetesen kihúzatható, de országúti mérésünk során az Auris csak 6,7 litert fogyasztott, ami jó eredmény Euro 5-ös motorral és 1,3 tonnával.
A tesztautó egy minden földi jóval ellátott példány volt, bőrkárpitos ülésekkel, érintőképernyős navigációsrendszerrel.
Listaáron 5 850 000 forint szívszorító összeg egy ezerhatos kompakt autóért, az 1,6-os Auris indulóárára 1,1 millió forint ugrik fel a rengeteg extrával.
Hasonlóan kistafírozva sajnos a közvetlen konkurensek sem kerülnek kevesebbe. Szomorú viszont, hogy a VSC-nek nevezett ESP-ért a Toyota felárat kér.
Műszaki adatok -Toyota Auris 1,6 Sol Navi | |
MOTORADATOK | |
Lökettérfogat (ccm) | 1598 |
Furat x löket (mm) | 80,5 X 78,5 |
Hengerek / szelepek száma | S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) | 97(132)/6400 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 160/4400 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 10,2 |
Végsebesség (km/h) | 195 |
FOGYASZTÁS | |
Város (l/100 km) | 8,6 |
Lakott területen kívül (l/100 km) | 5,5 |
Vegyes (l/100 km) | 6,6 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 153-154 |
MÉRETEK | |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) | 4245/1760/1515 |
Tengelytáv (mm) | 2600 |
Csomagtér (liter) | 354-1335 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) | 1350/400 |
Üzemanyagtank kapacitás (liter) | 55 |
Gumiméret | 205/55 R16 |
ÁR, KÖLTSÉGEK | |
Alapár (forint) | 5 850 000 (Sol Navi kivitelben) |
A szériafelszereltség fontosabb tételei | Lásd itt |
ÉRTÉKELÉS | |
a vezess.hu véleménye | Az Auris továbbra is azok autója, akiknek a vezetés inkább feladat, mint élvezet. Jót tett neki a modellfrissítés, belső teréből eltűntek idegesítő részletmegoldások. Az 1,6-os motor erős és keveset fogyaszt, a tesztautó magas ára a Sol Navi csúcsfelszereltség következménye. |
Pontszám (max. 10) | 7,25 pont |
Mellette – Ellene | |
---|---|
|
|