Módosítások három év után

Balra az eddigi, jobbra a 2010-es Auris
Balra az eddigi, jobbra a 2010-es Auris

Balra az eddigi, jobbra a 2010-es Auris

Balra az eddigi, jobbra a 2010-es Auris


Ahol a ferdehátú Corollából Auris lett, ott a Toyota vagyonokat költött az új név bevezetésére. A változtatás értelme továbbra is vitatható, más autógyárak menedzsmentje gályarabságot vállalna egy ennyire értékes névért, de mindegy.

Pont három évvel az Auris bevezetése után az autót „utolérte a szikével hadonászó plasztikai sebész”, ahogy a változásokról szóló cikkben Földes Attila írta. A Toyotáktól elvárt színvonalhoz képest az Aurison tényleg volt mit csiszolni, főleg belül.

Vetélytársak Listaár, forint
Toyota Auris 1,6 Sol Navi (132 LE) 5 850 000
Kia Cee’d 1,6 CVVT TX (126 LE) 5 199 000
Mazda3 1,6 TX Plus (105 LE) 5 419 900
Opel Astra 1,6 Cosmo (115 LE) 5 640 000
Peugeot 308 Premium 1,6 VTi (120 LE) 5 189 000
VW Golf Highline 1,4 TSI (122 LE) 5 762 250
Az ötajtós modellek között magas az Auris ára, de színes, nagyképernyős gyári navigációsrendszert és efféle extrákat választva a konkurensek ára is elszaladna.


Javított apróságok

Már nem mered az égnek a kézifékkar

Már nem mered az égnek a kézifékkar

Már nem mered az égnek a kézifékkar


A japánoknál valaki összeírja az autóval szemben felmerülő kifogásokat és a modellfrissítéskor ezekre szemmel láthatóan reagálnak. Ilyen apróság például a rádió tekerőgombja, amely elsőre csúszós krómozott bevonatot kapott.

Mivel a rádiót úgyis kezelhetjük a kormányon lévő gombokkal, kibírtuk volna módosítás nélkül, de az átdolgozott tesztautóban finom recézés könnyítette meg a forgatását. Engem inkább a kézifékkar obszcénsége zavart, ami szintén megoldódott: az új modellben már nem mered dákóként az égnek.

Teszt: Toyota Auris 1,6 Sol Navi 39

Kedvcsináló a gyárikép-galériához

Hátul tágas az Auris

Hátul tágas az Auris

Hátul tágas az Auris


Javult az anyagminőség is, a kemény felületek alá helyenként bekentek némi puhítót, így az ajtókárpit tetején és a kesztyűtartó környékén kicsit be lehet nyomni a műanyagot, de minőségérzetben az Auris még így sincs a kategória élvonalában.

Mi az a mobilitásélmény?

A Toyota a kocsi sajtómappájában „mobilitásélményről” beszél, köszönjük meg nekik, hogy nem hazudtak vezetési élményt. A kis átmérőjű új kormány remek darab, az átdolgozással az összes Auris agilisabb lett és javult a kormányzás pontossága is, de egy Mazda3-mal vagy az új Astrában más pulzussal térünk vissza ugyanarról a szerpentinről.

Lapozzanak! A második oldalon jön egy meredek ár és egy barátságos fogyasztási érték


Egy Auris családi autóként domborít igazán, tágas, biztonságos és megbízható gyermekszállító eszközként, amit az én szememben nem tesz kétségessé a gázpedálos mizéria. Nem véletlenül látni olyan sok 35 és 50 közötti, jól szituált hölgyet a tulajdonosok között, akiknek ezek az értékek biztosan többet nyomnak a latba, mint az oldaldőlés 153-nál a Mátrában.

Fejlett új motor

Kényelmes a futóműve, dinamizmusa átlagos

Kényelmes a futóműve, dinamizmusa átlagos

Kényelmes a futóműve, dinamizmusa átlagos


Az Auris igen fejlett szívómotorjában a Valvematic a szívószelep nyitásának mélységét is folyamatosan állítja a kisebb fogyasztás és a jobb nyomaték érdekében. (A kipufogó- és a szívószelepek változó vezérlését a korábbi Dual VVT-i rendszer is tudta.)

A 132 lóerős benzines olyan csendesen és rezzenéstelenül forog alapjáraton, mintha nem is járna. Kis fordulaton az ezerhatos kompakt autók lagymatag gyorsulásával indít, de az okos szelepvezérlés közepes fordulaton jó nyomatékot biztosít, aztán nagy fordulaton az autó megtáltosodik és vígan pörög a leszabályozásig.

A székesegyháznál, a váci piarista gimnázium mellett vagyunk

A székesegyháznál, a váci piarista gimnázium mellett vagyunk


Hol járunk, kettőezerért? Vácott, a székesegyháznál

Hét liter alatt

Hatodik fokozat csökkenti a zajszintet

Hatodik fokozat csökkenti a zajszintet

Hatodik fokozat csökkenti a zajszintet


Automatikus stop-start rendszer nincs, de legalább a takarékos vezetésre fel-le nyilak figyelmeztetik a vezetőt.

A szoftver az 1800-2000 közötti fordulatot részesíti előnyben, mély gázadásra gyakran visszakapcsolást javasolva.

4,7 és 5,8 millió Ft között

Nem mindig követtük az útmutatást, mert a motor élvezetesen kihúzatható, de országúti mérésünk során az Auris csak 6,7 litert fogyasztott, ami jó eredmény Euro 5-ös motorral és 1,3 tonnával.

Kiváló fogású az új kormány

Kiváló fogású az új kormány

Kiváló fogású az új kormány


A tesztautó egy minden földi jóval ellátott példány volt, bőrkárpitos ülésekkel, érintőképernyős navigációsrendszerrel.

 Listaáron 5 850 000 forint szívszorító összeg egy ezerhatos kompakt autóért, az 1,6-os Auris indulóárára 1,1 millió forint ugrik fel a rengeteg extrával.

Hasonlóan kistafírozva sajnos a közvetlen konkurensek sem kerülnek kevesebbe. Szomorú viszont, hogy a VSC-nek nevezett ESP-ért a Toyota felárat kér.

Műszaki adatok -Toyota Auris 1,6 Sol Navi
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1598
Furat x löket (mm) 80,5 X 78,5
Hengerek / szelepek száma S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 97(132)/6400
Max. nyomaték (Nm/ford.) 160/4400
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 10,2
Végsebesség (km/h) 195
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,6
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,5
Vegyes (l/100 km) 6,6
CO2 kibocsátás (g/km) 153-154
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4245/1760/1515
Tengelytáv (mm) 2600
Csomagtér (liter) 354-1335
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1350/400
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 55
Gumiméret 205/55 R16
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 5 850 000 (Sol Navi kivitelben)
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Az Auris továbbra is azok autója, akiknek a vezetés inkább feladat, mint élvezet. Jót tett neki a modellfrissítés, belső teréből eltűntek idegesítő részletmegoldások. Az 1,6-os motor erős és keveset fogyaszt, a tesztautó magas ára a Sol Navi csúcsfelszereltség következménye. 
Pontszám (max. 10)   7,25 pont

Mellette – Ellene
  • Jó helykihasználás, tágas utastér
  • Fejlett, takarékos motor
  • Pontos, finom váltó 6. fokozattal
  • Gazdag szériafelszereltség
  • Kényelmes futómű
  • A tesztelt kivitelben magas ár
  • Túl magas üléshelyzet, rövid ülőlappal súlyosbítva
  • Közepes anyagok az utastérben
  • Komótos vezethetőség