Citroën DS3?
Ha nagyon le szeretnénk egyszerűsíteni a dolgot, azt is mondhatnánk, hogy az egyik kis Citroën ezentúl két néven érhető el. Az ötajtós megtartotta a C3 nevet, míg a háromajtós kivitelt DS3-ra keresztelték és jócskán kicsinosították.
Ennél azonban egy kicsit összetettebb a dolog. A DS3 csak az első fecske, hamarosan új tagokkal bővül a Citroën prémium-termékcsaládja, ahol a modelleket a teljesen testre szabható külső-belső elemek jellemzik majd. A Citroën C4 mellé például jövőre érkezik a DS4, a DS5 viszont sajnos csak még később lesz kapható itthon.
Az új stratégia bejelentését egyébként személyesen éltem meg kicsivel több, mint egy éve, ezért nagyon kíváncsi voltam a végeredményre.
DS – Different Spirit |
A DS név ezúttal a Different Spirit (más szellem) rövidítése, de természetesen a legendás egykori Fantomas-féle DS dicsfényére alapoznak a franciák. 1955-ben a Citroën meglepte a világot a DS-sel, a korát évtizedekkel megelőző és valóban isteni autóval. (A név kiejtve dé-esz, a francia déesse szó magyarul istennőt jelent.) – Szörényi András |
DS Trophy
A menetpróba ezúttal igazán sajátosra sikeredett, egy rendhagyó ralit szerveztek a DS3 megismerésére. A résztvevők feladata azonban nem az volt, hogy letaszítsák Sébastien Loeb-öt a trónról, sőt; szinte a leglassabb autós nyert.
A lebonyolítás ismerős lehet azok számára, akik már hallottak Oldtimer raliról. Az alapcél természetesen az, hogy eljussunk A-ból B-be, de nem a gyorsaság, hanem a pontosság számít. Megadnak egy bizonyos időt, amihez a létező legközelebb kell teljesíteni azt a bizonyos A-B-távot. Ez lehet egy parkolóban két bója között is, de a mi esetünkben szerencsére az általunk jól ismert Kakucsringi versenypályán volt kijelölve az a két pont.
A Citroën főhadiszállásáról egészen idáig (kb. 50 km) vezettük az 1,6-os, 150 lóerős benzines DS3 modelleket. Az út arra azért bőven elegendő volt, hogy megízleljük az autó feszességét, dinamikáját, illetve megnyerő belső kialakítását.
A futómű hangolása egyébként jóval sportosabb a C3-hoz képest és a kormányzás is sokkal közvetlenebb. A nappali fényviszonyok mellett felkapcsolódó LED-sor meglehetősen agresszív kisugárzást nyújt a vagány kisautónak.
DS3 törésteszt |
Jól szerepelt az EuroNCAP-nál a Citroën DS3. A prémiumszegmensbe pozícionált modell könnyedén hozta az öt csillagot. Frontális ütközésnél stabil maradt az utascella, a bábukra aggatott szenzorok adatai szerint mind a sofőr, mint az utas esetében megfelelő a lábak és a comb védelme, függetlenül az üléspozíciótól. |
Citroën DS3 1,6 THP | |
Motoradatok | |
Max. teljesítmény (LE/ford.) | 156/6000 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) | 240/1400 |
Menetteljesítmények | |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 7,3 |
Végsebesség (km/h) | 214 |
Fogyasztás | |
Átlagfogyasztás (l/100 km) | 6,7 |
CO2 kibocsátás (g/km) | 155 |
Ár | |
Alapár (Ft) | 5 410 000 |
Talmácsi és Bútor Robi tolják a DS3 szekerét
A DS3 sportautós arculatát tovább erősítvén ismert versenyzők is szerepet kapnak az egyes piacok kampányaiban. A legnagyobb durranás természetesen az, hogy Sébastien Loeb 2011-től egy gyári DS3 WRC-vel fog indulni a rali-világbajnokságon.
Az új szabványnak megfelelően marad a négykerék-hajtás, de a 2,0 liter helyett 1,6-os turbófeltöltős motort alkalmaznak majd.
Remélhetőleg itthon sem kell majd sokat várni egy hasonló modell indulására, amihez a legnagyobb sansza a legismertebb Citroën-kötődésű raliversenyzőnek, Bútor Róbertnek van. Egyelőre még ő is csak az utcai DS3-al tudott tekeregni a Kakucsringen, mi több, vitt is pár kört, de megígérte, hogy a DS3 WRC-vel is megautóztat majd. Úgy legyen!
Bútor Robi mellett Talmácsi Gábor is segít az autó népszerűsítésében, sőt ő egy hónapig DS3-mal fog járni. Vele is sikerült megtenni utasként pár kört a versenypályán, és nagy szerencsénkre nála még a gyógyszer is elgurult kicsit. Ennek köszönhetően nem sokszor maradtunk az ideális íven, legnagyobb megelégedésünkre.
Talmácsi Gábor, a Fimmco Speedup Team versenyzője
„Nagyon jók a tapasztalataim a DS3-assal! Vezettem már normál utcai körülmények között, de itt, zárt pályán a harapós oldalát is megmutathatta az autó.
Kiváló volt az elektronika, az ESP nem hagyta, hogy keresztbe álljak! Már-már azt mondanám, majdnem versenyautó: sportosan vezethető, feszes a futóműve és gyönyörűen tartja az ívet.”
Bútor Róbert, CITROËN TOTAL Rally Team
„Amint beszálltam, kikapcsoltam az ESP-t, hogy valóban érezzem, mit tud a DS3. Most még csak az utcai verziót tesztelhettem, de ezen is érezhető, hogy a majdani versenyautó alapjai tökéletesek.
Nagyon jól fordul, könnyen irányítható, és annak ellenére, hogy szakadt az eső, és a tapadás a minimumra csökkent, az autót végig a belső íven tudtam tartani.
A 155 lovas THP motor rugalmas, és teljesítménye tökéletesen megfelel még egy sportos vezetőnek is. Gyors, pontos és fiatalos. Ráadásul a minőségérzet abszolút prémium. Alig várom, hogy lássam a versenyváltozatot, amely a 2011-es ralivilágbajnokságon indul! És persze még ennél is jobban szeretném, ha a magyar bajnokságon jövőre már egy DS3-assal versenyezhetnék…”
Gyári képek a DS3-ról