Végre van Superb kombi

10 millióba kerül a Škoda legdrágább modellje
Nem lett hosszabb, mint a négyajtós

Nem lett hosszabb, mint a négyajtós

Nem lett hosszabb, mint a négyajtós


Az első Škoda Superbből anno nem készült kombi verzió, mindössze találgatások voltak egy esetleges anyahajó méretű puttonyosról. 2009 év végén aztán végre szembesülhettünk a brutális méretekkel megáldott, vadonatúj Škoda Superb Combi néven futó monstrum első hivatalos képeivel.

A képek után élőben is nagyjából ugyanazt az élményt nyújtja az autó. Hatalmas méretei ellenére harmonikus, esztétikus és nagyon jellegzetes. A korábbi modellváltozatnál szinte alig lehetett különbséget találni az Octaviához képest. Ha vizslatjuk egy darabig a szembejövő Skodákat, ami Superbnek látszik szemből, az hátulról nézve jó eséllyel igazából Octavia.

2001-ben annyira jól sikerült a Passatra műtött Octavia orr, hogy szinte nyomozni kellett a különbségeket. Az új Superb már sokkal egyedibb megjelenésű darab lett, amitől a kombi főleg az esztétikusabb összképben tér el..

...és innen is nagyon tetszik!

…és innen is nagyon tetszik!

Hogy mutat jobban?

Hogy mutat jobban?

Hogy mutat jobban?


Hírszerkesztőnk, Zsolti lelkemre kötötte, hogy a négyajtósnál félresikeredett hátsó ajtóról mindenképpen elmélkedjek néhány sor erejéig. Szóval az a bizonyos ajtó szerinte azért lett a szedán esetén annyira fura, mert a kombival kezdték a rajzolást és amikor a lépcsőshátú tervezéséhez értek, már nem izgatta őket, hogy a hirtelen lecsapásnak köszönhetően egyszerűen nem mutat jól az a rész, ami a kombiban igen pofás.

Ízlés kérdése, én személy szerint a lépcsős végűvel is jól kijövök.

Belül nincs meglepetés

Az első két sorban gyakorlatilag semmi meglepő nincs a négyajtós kivitelhez képest, bár még mindig nehéz megemészteni, mennyire felfoghatatlanul nagy hely van hátul. Az Elegance felszereltségnek köszönhetően még nagyobb lehet a kényelemérzetünk, a hasított bőr belső és a fa berakások pedig igazi luxuskörülményt teremtenek.

Ezt látja Bukfenc, ha hátrazárják

Ezt látja Bukfenc, ha hátrazárják

Nem akarom, hogy közénk üljön még egy Dénes

Nem akarom, hogy közénk üljön még egy Dénes

Nem lenne jó, ha beülne még egy Dénes


Már a korábbi tértesztünkből is kiderült, a helykínálat igazából csak hosszanti irányban kimagasló – egy Mondeo például sokkal szélesebb. A vezetőülésben egy olyan ember, akit könnyebb átugrani, mint megkerülni, már nem fogja jól érezni magát. Aki csak terpeszben tespedve tud vezetni, annak a lába már beleütközik a középkonzolba, és hátul is érezni, hogy nincs minden rendben. Ezt a jobb oldalon látható képpel kívántam illusztrálni.

A feláras, „Emory alcantara bőr” néven futó kárpitról annyit kell tudni, hogy a fent említett luxusérzethez ugyan valóban nagyban hozzájárul, de sajnos igen kényes a külső behatásokra. Egy sötét színű farmernadrág például halálos ellensége lehet. Az előző Superbben felárért ki lehetett hajtani a jobb első ülés háttámlájának közepét, a lyukon kinyújtva a lábunkat, amit az új modell nem tud, így a kombi sem. Kár, jó játék volt.

Videó: Takto Vyzerá Úspech

A mindent elnyelő fekete lyuk

Bent van pár táska, de még lehetne rakodni bőven

Bent van pár táska, de még lehetne rakodni bőven

Még lehetne rakodni bőven


A kombi belső terének érdemi elemzése főként a csomagtér környékén lesz izgalmas. Az egyébként sem jelentéktelen méretű teret érdekes apróságokkal tették még praktikusabbá. Kis fülek, akasztók, háló, tologatható térelválasztó segíti a legjobban kihasználni a 603 literes területet. A padló alatt további rekeszt találunk (+30 liter), de ha ez sem elég, akkor az ülések ledöntésével már hálószoba méretű hely nyerhető.

A nászutaslakosztály-fílinget tovább erősíti, hogy a térelválasztó és a kalaptartó kiiktatása után a padló egész egyenes felületet ad.


Rejtett tér

Rejtett tér

De vajon melyik a Superb igazi arca? A kényes bőrbelső mellé ugyanis csak öltönyös üzletembereket tudok képzeletben társítani, akik ritkán szoktak hátul alvós túrákra nevezni.

Technikai adatok és árak következnek!


Egyelőre ez a csúcs

A Škoda Combi árlistán nyomjuk le az END billentyűt, és máris olvashatjuk jelen tesztautónk jellemzőit. (Létezik ugyan 3,6-os FSI is, ami a maga 260 lóerejével egy teljesen más dimenzióba helyezi az autózásról alkotott gondolatainkat, de a 12 millió fölötti árat valószínűleg nép elleni izgatásnak minősítették és egyelőre nem szerepeltetik az árlistákon.)

A kombiból a csúcs tehát most ez az Elegance 2.0 CR TDI DSG-s modell, ami a maga 170 lóerejével szintén a fickósabb kategóriába sorolandó. A dinamikus karaktert a DSG-s váltó tovább erősíti. Kicsit ugyan el-elgondolkodik egy-egy nagyobb gyorsításnál, de ettől még igen megnyugtató, gyakran vérpezsdítő érzés vele autózni országúton, autópályán egyaránt.

Szép látvány a parkolóban is

Szép látvány a parkolóban is

Szép látvány a parkolóban is egy Superb


A vadonatúj dízelmotornak köszönhetően az autó elképesztő fogyasztási adatokat produkált a teszt alatt. Városban soha nem kúszott 9 liter fölé az átlag, amit rendszeres rakparthasználat mellett még lejjebb lehetett tornászni.

Ennél is látványosabb, ha városon kívül tartjuk a vadat. Országúton 5,5, autópályán (130 szigorúan) 6,5 literrel beéri.

Vetélkedő

Igazi vetélytársa szinte csak árban van, a hasonló kategóriájú modellek mind fél számmal kisebbek. Az Octavia és a Superb modelleknél is jól megfigyelhető egyébként a koncepció, miszerint a Škoda név esetleges negatív megítélését jelentős méretkülönbséggel kompenzálják.

Más kérdés, hogy egy tízmilliós autónál már nem csak a centik számítanak, sokat dob a vásárlási szándékon a presztízs is. Ez az, amiben elképesztően sokat fejlődött az elmúlt tíz évben a cseh márka, az „ez is csak egy Skoda” jellegű kijelentések talán már egész Európában idejétmúltak.

Műszaki adatok – Skoda Superb Elegance 2.0 CR TDI DSG

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 1968
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 125 (170) / 4.200
Max. nyomaték (Nm/ford.) 350 / 1.750 – 2.500
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 8,9
Végsebesség (km/h) 218
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 8,0
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,2
Vegyes (l/100 km) 6,2
CO2 kibocsátás (g/km) 162
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4.838 – 4.937 / 1.817 / 1.510 – 1.529
Tengelytáv (mm) 2758
Csomagtér (liter) 603
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1594/563
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 205/55 R16 94V
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 9 911 750 Ft
A szériafelszereltség fontosabb tételei Erre, erre. Csak tessék!
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Némely nyavalyás politikusok igazából még ezt sem érdemelnék meg, de minőségben nem lenne nagy különbség a jelenlegi 20-40 milliós Audikhoz képest. Kell ennél nagyobb elismerés?
Pontszám (max. 10) 9 pont

Címlapról ajánljuk