11,1 millió Ft a tesztelt Sorento ára, ez a konkrét Outlander 10,8 millió forintba kerül
11,1 millió Ft a tesztelt Sorento ára, ez a konkrét Outlander 10,8 millió forintba kerül
Fotó megosztása:
197 lóerős a Kia, 156 a Mitsubishi dízelmotorja
197 lóerős a Kia, 156 a Mitsubishi dízelmotorja
Fotó megosztása:
Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből
Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből
Fotó megosztása:
Jobb vezetni a stabilabb Outlandert
Jobb vezetni a stabilabb Outlandert
Fotó megosztása:
Az Outlander 9,2, a Sorento 9,9 litert fogyasztott
Az Outlander 9,2, a Sorento 9,9 litert fogyasztott
Fotó megosztása:
Halkabb a szélzaj a Sorentóban
Halkabb a szélzaj a Sorentóban
Fotó megosztása:
Alig van különbség köztük, egyformán jó autók
Alig van különbség köztük, egyformán jó autók
Fotó megosztása:
Az Outlander Hollandiában készül, ott, ahol régen a Volvo S40 és a Carisma
Az Outlander Hollandiában készül, ott, ahol régen a Volvo S40 és a Carisma
Fotó megosztása:
Az előző Sorento népszerű volt itthon
Az előző Sorento népszerű volt itthon
Fotó megosztása:
Jeladó mindkét kulcs, nem kel bedugni őket
Jeladó mindkét kulcs, nem kel bedugni őket
Fotó megosztása:
A Kia is magától nyitja-zárja az ajtókat
A Kia is magától nyitja-zárja az ajtókat
Fotó megosztása:
Minőségérzetre a Mitsubishi belső tere jobb
Minőségérzetre a Mitsubishi belső tere jobb
Fotó megosztása:
Jó a Kia üléspozíciója
Jó a Kia üléspozíciója
Fotó megosztása:
Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben
Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben
Fotó megosztása:
Könnyű előkapni és elrámolni a 3. üléssort
Könnyű előkapni és elrámolni a 3. üléssort
Fotó megosztása:
Nehéz komolyan venni ezt a két helyet
Nehéz komolyan venni ezt a két helyet
Fotó megosztása:
Költözni is lehet az Outlanderrel, könnyen és gyorsan átrendezhető
Költözni is lehet az Outlanderrel, könnyen és gyorsan átrendezhető
Fotó megosztása:
Ránézésére is komolyabb a Kia 3. sora
Ránézésére is komolyabb a Kia 3. sora
Fotó megosztása:
Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt
Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt
Fotó megosztása:
Egy síkba dőlnek a Kia ülései, az eredmény két köbméter üres tér
Egy síkba dőlnek a Kia ülései, az eredmény két köbméter üres tér
Fotó megosztása:
Látványos a ráncfelvarrás, megkapta az egyen Mitsu-orrot
Látványos a ráncfelvarrás, megkapta az egyen Mitsu-orrot
Fotó megosztása:
Az új Sorento önhordó kasztnis, nem alvázas
Az új Sorento önhordó kasztnis, nem alvázas
Fotó megosztása:
Jóval kompaktabbnak tűnik az Outlander
Jóval kompaktabbnak tűnik az Outlander
Fotó megosztása:
Alig hosszabb, de 8,5 centivel szélesebb a Kia
Alig hosszabb, de 8,5 centivel szélesebb a Kia
Fotó megosztása:
11,1 s százig, 200 a végsebesség
11,1 s százig, 200 a végsebesség
Fotó megosztása:
Százra gyorsulása 10 másodperc, a vége 190 km/h
Százra gyorsulása 10 másodperc, a vége 190 km/h
Fotó megosztása:
7,0 liter a szabványos átlagfogyasztása
7,0 liter a szabványos átlagfogyasztása
Fotó megosztása:
A Sorento szabványos átlaga 7,4 liter
A Sorento szabványos átlaga 7,4 liter
Fotó megosztása:
Az Outlander feszesebb futóműve alig kényelmetlenebb
Az Outlander feszesebb futóműve alig kényelmetlenebb
Fotó megosztása:
A szintszabályozás telerámolva sem engedi leülni a farát
A szintszabályozás telerámolva sem engedi leülni a farát
Fotó megosztása:
Szinte egy az egyben megkapta a Lancer Sportback orrát
Szinte egy az egyben megkapta a Lancer Sportback orrát
Fotó megosztása:
Minden Kián viszontlátjuk majd ezt a hűtőmaszkformát
Minden Kián viszontlátjuk majd ezt a hűtőmaszkformát
Fotó megosztása:
Hátulról is divatos az Outlander
Hátulról is divatos az Outlander
Fotó megosztása:
Bumfordibbak a Kia lámpái
Bumfordibbak a Kia lámpái
Fotó megosztása:
Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak
Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak
Fotó megosztása:
Magától bekapcsol a négykerék-hajtás, de van fix 4x4 és fronthajtás is
Magától bekapcsol a négykerék-hajtás, de van fix 4x4 és fronthajtás is
Fotó megosztása:
A kormány mellől nem válthatók a Kia fokozatai, csak a Mitsubishiben
A kormány mellől nem válthatók a Kia fokozatai, csak a Mitsubishiben
Fotó megosztása:
Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon
Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon
Fotó megosztása:
Lötyögősen mozog a laza kar
Lötyögősen mozog a laza kar
Fotó megosztása:
Eldugták az ülésfűtés kapcsolóját a japánok
Eldugták az ülésfűtés kapcsolóját a japánok
Fotó megosztása:
Ez a fedélzeti számítógép gombja
Ez a fedélzeti számítógép gombja
Fotó megosztása:
Feltűnően szép a monitor képe az Outlanderben
Feltűnően szép a monitor képe az Outlanderben
Fotó megosztása:
Nem örülünk a digitális műszereknek
Nem örülünk a digitális műszereknek
Fotó megosztása:
Egyszerűen kezelhető a légkondi
Egyszerűen kezelhető a légkondi
Fotó megosztása:
Hasznos a lehajtható küszöb, akár a Fiat Tempra kombin
Hasznos a lehajtható küszöb, akár a Fiat Tempra kombin
Fotó megosztása:
Rugó segít előredönteni a középső üléseket
Rugó segít előredönteni a középső üléseket
Fotó megosztása:
Nem különösebben szól jól a gyári hifi
Nem különösebben szól jól a gyári hifi
Fotó megosztása:
Piros pont a gombnyomásra előrehajtható ülésekért, megkönnyítik a kiszállást leghátulról
Piros pont a gombnyomásra előrehajtható ülésekért, megkönnyítik a kiszállást leghátulról
Fotó megosztása:
Lerajzolva bonyolultabbnak tűnik, mint ténylegesen
Lerajzolva bonyolultabbnak tűnik, mint ténylegesen
Fotó megosztása:
A Kiában is van tolatókamera, ott a belső tükör egyik sarkát foglalja el
A Kiában is van tolatókamera, ott a belső tükör egyik sarkát foglalja el
Fotó megosztása:
Innentől a Sorento belső részletképei jönnek
Innentől a Sorento belső részletképei jönnek
Fotó megosztása:
Hagyományos órákat látunk a Kiában
Hagyományos órákat látunk a Kiában
Fotó megosztása:
Ezt sem bonyolult kiismerni
Ezt sem bonyolult kiismerni
Fotó megosztása:
Hasznos csatlakozók. A Mitsubishiben videóbemenet is volt
Hasznos csatlakozók. A Mitsubishiben videóbemenet is volt
Fotó megosztása:
Nem rossz a Sorento automatája
Nem rossz a Sorento automatája
Fotó megosztása:
Fixre is zárható az önműködően aktivizálódó összkerékhajtás
Fixre is zárható az önműködően aktivizálódó összkerékhajtás
Fotó megosztása:
Belül minden fekete
Belül minden fekete
Fotó megosztása:
A 3. üléssorral jár a szintszabályozás és a külön ventilátorkapcsoló
A 3. üléssorral jár a szintszabályozás és a külön ventilátorkapcsoló
Fotó megosztása:
Piros pont a B-oszlopban lévő rostélyokért
Piros pont a B-oszlopban lévő rostélyokért
Fotó megosztása:
Az indítógombot a Toyotáról másolták
Az indítógombot a Toyotáról másolták
Fotó megosztása:
Alig hosszabb, de 8,5 centivel szélesebb a Kia
Alig hosszabb, de jóval szélesebb a Kia
Számunkra a korábbi Sorento volt az első dél-koreai autó, amely az elkeserítő modellek után meglepett bennünket: nahát, ilyet is tudnak? A Cee’d óta nem ér váratlanul, hogy például a Cruze vagy az ix35 jól sikerült.
Egy súlycsoport
Az automata váltós új Sorentót a szintén automata, feltűnő modellfrissítésen átesett Outlanderrel hasonlítottuk össze, 2,2 literes dízelmotorral. Kettejük közül a Kia jóval öblösebb autónak tűnik, pedig csak 4,5 centivel hosszabb és hárommal magasabb. Az ok talán a szélesség: 8,5 centivel terebélyesebb ellenfelénél.
Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben
Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben
Három sorban összesen hét, leghátul padlóba hajtható üléssel már van mit téveszteni. A két ülésrendszer közül a Mitsubishié ügyesebb.
Itt a középső sorban nemcsak a támladőlést lehet állítani, a hosszirányú mozgatással tágasabb lábhelyet teremthetünk, mint a Surrantóban.
Az ülések átrendezését rugók könnyítik meg, de emiatt visszanyomni is nehezebb a középső padot.
Jó a Kia üléspozíciója
Kedvcsináló a fotógalériáhozSokoldalúbb az egyik, tágasabb a másik
Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt
Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt
A Kia visszavág a jobb fejtérrel és a harmadik üléssorral. Az Outlander padja erősen viccbe hajlik, a nyuszifülként meredő fejtámlák jól mutatják komolytalanságát. Ezek a helyek végképp csak gyermekeknek szólnak, míg a Sorentóban felnőttek is elülnek. Tetszett a harmadik üléssorban szabályozható ventilátor is.
A Kiában viszont a mozdíthatatlan középső ülések miatt nem bővíthető a leghátsók lábtere és kikászálódáskor hiányzott az Outlander remek ötlete is: itt gombnyomásra előrebukik az összehajtott ülés, nem kell szerencsétlenkedni.
50 Nm, 41 lóerő a Kia javára
Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből
Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből
Amíg el nem indultunk, az Outlander keltett jobb minőségi benyomást. A csúcsmodellben bőrrel borított műszerfal, a világosabb árnyalatok nívósabbnak mutatták az autót a Kia komor feketéjénél. Az egyébként Hollandiában gyártott Mitsubishiben csúnya zörgés jött a hátsó ülések felől, a Kia némán szaladt.
Papíron 41 lóerő és 50 Nm a különbség két 2,2 literes dízel között a Kia javára. Bár a Sorento 115 kilóval testesebb, így is jobb erőben van. A kettő közül a 197 lóerős Sorento darabosabb, de bikásabb autónak mutatja magát, ami a váltókon is múlik.
A következő oldalon: fogyasztásban és árban is csekély a különbség, mégis meg lesz a győztes
Jobb az Outlander DSG-je
A Mitsubishi TC-SST nevű duplakuplungos váltója a Lancer EVO-ból érkezett, az egyformán hat fokozaton kívül minden szempontból fölényben van a Kia automatájával szemben. A Sorentóé nem rossz, de a japánok DSG-je gyorsabban és finomabban vált, szinte észrevétlenül dolgozik, a fokozatokat a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatjuk.
Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak
Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak
Két vonása nem tetszett: a fokozatválasztó kar lötyögősen könnyen mozog és rükvercbe téve lassan talál magára, lejtőn ijesztően megindul az autó, mire a kuplung végre zár. Ez igen idegesítő vonás a mindennapokban.
Az Outlander kombis, a Sorento SUV
Vezetni az Outlandert jobb, már amennyire ez 1,7 tonnás szabadidő-autóknál számít. Nagy tempónál a Mitsubishi stabilitása jobb biztonságérzetet nyújt, az Outlander félúton van a középkategóriás kombik és a szabadidőautók-között, a Sorento autentikus SUV hangulatot áraszt, ami ebben a kategóriában egyáltalán nem baj.
Jobb vezetni a stabilabb Outlandert
Jobb vezetni a stabilabb Outlandert
Nekünk tetszett a dél-koreai autó levegősebb, békés futása, kényelemben a Sorento veri az Outlandert. Nagy és kényelmes ülései, sokkal jobban tompított szélzaja miatt a világvégére inkább ezzel indulnánk.
Telerámolva hasznos a hétüléses csomaggal járó automata szintszabályozás. A Kia nagyobb tankja kompenzálja a 9,2 helyett 9,9 literes tesztfogyasztást, a különbség arányban áll az Outlander kevésbé bivaly motorjával.
11,1 s százig, 200 a végsebesség
Kedvcsináló a fotógalériáhozTerepen: egál
Halkabb a szélzaj a Sorentóban
Halkabb a szélzaj a Sorentóban
A terepjárás egyre kevésbé fontos szempont a vásárlóknak, így a modellváltáskor a Sorento is átállt az alvázas felépítésről önhordó kasztnira, mint az Outlander és a legtöbb szabadidő-autó.
Mindkét modellben elektronikus vezérlésű kuplung osztja a nyomatékot a hátsó kerekekre is, ha szükséges. Kis sebességnél egyformán fix 4×4-re zárható a hajtáslánc gombnyomásra, alkalmas gumival bajosabb helyeken is átjutnak annál, amit a tulajok zöme meg mer kockáztatni.
Piszkos anyagiak: 11 millió forint
Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon
Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon
A döntést nehezíti, hogy az áruk sem különbözik. Mindkét autó az elérhető legjobb felszereltséggel küzdött meg egymással, aminek főleg az áldásos tolótető miatt örültünk.
Az Outlander Instyle navi ára a konkrét tesztautó esetében 10 769 000 Ft, a 9,9 milliós Sorento EX Premiumhoz hozzáadva az összes extrát a végeredmény 11 149 000 forint. A négy százalék alatti árkülönbség nem oszt, nem szoroz.
Nehezen szültük meg a győztest
197 lóerős a Kia, 156 a Mitsubishi dízelmotorja
Nagyon szűken, de végül a Sorento győzött
A két autó teljesen egyenértékű, a Mitsubishi belseje átgondoltabb, a Kiában több a hely és kicsit kényelmesebb az utazás. A Mitsubishi automatája sokkal ügyesebb, motorja takarékosabb, és vezetni is jobb, de a Kia erősebb és halkabb.
Ez az anyag azért csúszik tíz napja, mert nem tudtunk egyezségre jutni a győztest illetően. Földes Attila és Rácz Tamás a Sorentót favorizálja, Nagy Dénes és én az Outlandert tartanánk meg. Végül a Kia hosszabb, hét év/150 ezer kilométeres garanciája volt az az érv, amire nem tudtunk mit mondani: a teszt győztese a Sorento.
Műszaki adatok |
Mitsubishi Outlander 2,2 TC-SST Instyle
|
Kia Sorento 2,2 CRDi EX Premium aut.
|
|
MOTORADATOK |
Lökettérfogat (ccm) |
2179 |
2199 |
Furat x löket (mm) |
85,0 / 96,0 |
85,4 / 96,0 |
Hengerek / szelepek száma |
S4/16 |
S4/16 |
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) |
115 (156)/4000 |
145(197)/3800 |
Max. nyomaték (Nm/ford.) |
380/2000 |
430/1800 |
MENETTELJESÍTMÉNYEK |
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) |
11,1 |
10,0 |
Végsebesség (km/h) |
200 |
190 |
FOGYASZTÁS |
Város (l/100 km) |
9,2 |
9,3 |
Lakott területen kívül (l/100 km) |
5,8 |
6,2 |
Vegyes (l/100 km) |
7,0 |
7,4 |
CO2 kibocsátás (g/km) |
185 |
194 |
MÉRETEK |
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) |
4640/1800/1680 |
4685/1885/1710 |
Tengelytáv (mm) |
2670 |
2700 |
Csomagtér (liter) |
771-1691 |
258–2052 |
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) |
1670/740 |
1785/725 |
ÁR, KÖLTSÉGEK |
A tesztautó ára |
10 769 000 |
11 149 000 |
A szériafelszereltség fontosabb tételei |
Lásd itt |
Lásd itt |
ÉRTÉKELÉS |
a vezess.hu véleménye |
Francia gúnyában, C-Crosser és 4007 néven, de eredetiben is kedveljük az Outlandert. Ereje, fogyasztása és főleg okosan variálható belső tere jó családi autóvá teszi. A modern TC-SST automatával nehezen adta meg magát a Kiának. |
A második generációs Sorento bővérű motorjával és hosszabb garanciaidejével győzte le ellenfelét. Átrendezhetősége és főleg automata váltója kevésbé jó, de a halkabb futás és a kicsit nagyobb belső tér is mellette szól.
|
|
8,25 pont |
8,30 pont |