11,1 millió Ft a tesztelt Sorento ára, ez a konkrét Outlander 10,8 millió forintba kerül
Alig hosszabb, de 8,5 centivel szélesebb a Kia

Alig hosszabb, de 8,5 centivel szélesebb a Kia

Alig hosszabb, de jóval szélesebb a Kia


Számunkra a korábbi Sorento volt az első dél-koreai autó, amely az elkeserítő modellek után meglepett bennünket: nahát, ilyet is tudnak? A Cee’d óta nem ér váratlanul, hogy például a Cruze vagy az ix35 jól sikerült.

Egy súlycsoport

Az automata váltós új Sorentót a szintén automata, feltűnő modellfrissítésen átesett Outlanderrel hasonlítottuk össze, 2,2 literes dízelmotorral. Kettejük közül a Kia jóval öblösebb autónak tűnik, pedig csak 4,5 centivel hosszabb és hárommal magasabb. Az ok talán a szélesség: 8,5 centivel terebélyesebb ellenfelénél.

Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben

Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben

Tetszett a jól variálható ülés az Outlanderben


Három sorban összesen hét, leghátul padlóba hajtható üléssel már van mit téveszteni. A két ülésrendszer közül a Mitsubishié ügyesebb.

Itt a középső sorban nemcsak a támladőlést lehet állítani, a hosszirányú mozgatással tágasabb lábhelyet teremthetünk, mint a Surrantóban.

Az ülések átrendezését rugók könnyítik meg, de emiatt visszanyomni is nehezebb a középső padot.

Jó a Kia üléspozíciója

Jó a Kia üléspozíciója


Kedvcsináló a fotógalériához

Sokoldalúbb az egyik, tágasabb a másik

Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt

Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt

Felnőttek is kibírják itt, ha kell, de a lábtér nem növelhető a fix középső sor miatt


A Kia visszavág a jobb fejtérrel és a harmadik üléssorral. Az Outlander padja erősen viccbe hajlik, a nyuszifülként meredő fejtámlák jól mutatják komolytalanságát. Ezek a helyek végképp csak gyermekeknek szólnak, míg a Sorentóban felnőttek is elülnek. Tetszett a harmadik üléssorban szabályozható ventilátor is.

A Kiában viszont a mozdíthatatlan középső ülések miatt nem bővíthető a leghátsók lábtere és kikászálódáskor hiányzott az Outlander remek ötlete is: itt gombnyomásra előrebukik az összehajtott ülés, nem kell szerencsétlenkedni.

50 Nm, 41 lóerő a Kia javára

Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből

Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből

Balra 430, jobbra 380 Nm jön ki a 2,2 literből


Amíg el nem indultunk, az Outlander keltett jobb minőségi benyomást. A csúcsmodellben bőrrel borított műszerfal, a világosabb árnyalatok nívósabbnak mutatták az autót a Kia komor feketéjénél. Az egyébként Hollandiában gyártott Mitsubishiben csúnya zörgés jött a hátsó ülések felől, a Kia némán szaladt.

Papíron 41 lóerő és 50 Nm a különbség két 2,2 literes dízel között a Kia javára. Bár a Sorento 115 kilóval testesebb, így is jobb erőben van. A kettő közül a 197 lóerős Sorento darabosabb, de bikásabb autónak mutatja magát, ami a váltókon is múlik.

A következő oldalon: fogyasztásban és árban is csekély a különbség, mégis meg lesz a győztes


Jobb az Outlander DSG-je

A Mitsubishi TC-SST nevű duplakuplungos váltója a Lancer EVO-ból érkezett, az egyformán hat fokozaton kívül minden szempontból fölényben van a Kia automatájával szemben. A Sorentóé nem rossz, de a japánok DSG-je gyorsabban és finomabban vált, szinte észrevétlenül dolgozik, a fokozatokat a kormány mögötti fülekkel is kapcsolhatjuk.

Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak

Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak

Sport üzemmódja is van a kettős kuplungos Mitsubishi váltónak


Két vonása nem tetszett: a fokozatválasztó kar lötyögősen könnyen mozog és rükvercbe téve lassan talál magára, lejtőn ijesztően megindul az autó, mire a kuplung végre zár. Ez igen idegesítő vonás a mindennapokban.

Az Outlander kombis, a Sorento SUV

Vezetni az Outlandert jobb, már amennyire ez 1,7 tonnás szabadidő-autóknál számít. Nagy tempónál a Mitsubishi stabilitása jobb biztonságérzetet nyújt, az Outlander félúton van a középkategóriás kombik és a szabadidőautók-között, a Sorento autentikus SUV hangulatot áraszt, ami ebben a kategóriában egyáltalán nem baj.

Jobb vezetni a stabilabb Outlandert

Jobb vezetni a stabilabb Outlandert

Jobb vezetni a stabilabb Outlandert


Nekünk tetszett a dél-koreai autó levegősebb, békés futása, kényelemben a Sorento veri az Outlandert. Nagy és kényelmes ülései, sokkal jobban tompított szélzaja miatt a világvégére inkább ezzel indulnánk.

Telerámolva hasznos a hétüléses csomaggal járó automata szintszabályozás. A Kia nagyobb tankja kompenzálja a 9,2 helyett 9,9 literes tesztfogyasztást, a különbség arányban áll az Outlander kevésbé bivaly motorjával.

11,1 s százig, 200 a végsebesség

11,1 s százig, 200 a végsebesség


Kedvcsináló a fotógalériához
Terepen: egál

Halkabb a szélzaj a Sorentóban

Halkabb a szélzaj a Sorentóban

Halkabb a szélzaj a Sorentóban


A terepjárás egyre kevésbé fontos szempont a vásárlóknak, így a modellváltáskor a Sorento is átállt az alvázas felépítésről önhordó kasztnira, mint az Outlander és a legtöbb szabadidő-autó.

Mindkét modellben elektronikus vezérlésű kuplung osztja a nyomatékot a hátsó kerekekre is, ha szükséges. Kis sebességnél egyformán fix 4×4-re zárható a hajtáslánc gombnyomásra, alkalmas gumival bajosabb helyeken is átjutnak annál, amit a tulajok zöme meg mer kockáztatni.

Piszkos anyagiak: 11 millió forint

Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon

Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon

Jól mutat a bőrbevonat a műszerfalon


A döntést nehezíti, hogy az áruk sem különbözik. Mindkét autó az elérhető legjobb felszereltséggel küzdött meg egymással, aminek főleg az áldásos tolótető miatt örültünk.

Az Outlander Instyle navi ára a konkrét tesztautó esetében 10 769 000 Ft, a 9,9 milliós Sorento EX Premiumhoz hozzáadva az összes extrát a végeredmény 11 149 000 forint. A négy százalék alatti árkülönbség nem oszt, nem szoroz.

Nehezen szültük meg a győztest

197 lóerős a Kia, 156 a Mitsubishi dízelmotorja

197 lóerős a Kia, 156 a Mitsubishi dízelmotorja

Nagyon szűken, de végül a Sorento győzött


A két autó teljesen egyenértékű, a Mitsubishi belseje átgondoltabb, a Kiában több a hely és kicsit kényelmesebb az utazás. A Mitsubishi automatája sokkal ügyesebb, motorja takarékosabb, és vezetni is jobb, de a Kia erősebb és halkabb.

Ez az anyag azért csúszik tíz napja, mert nem tudtunk egyezségre jutni a győztest illetően. Földes Attila és Rácz Tamás a Sorentót favorizálja, Nagy Dénes és én az Outlandert tartanánk meg. Végül a Kia hosszabb, hét év/150 ezer kilométeres garanciája volt az az érv, amire nem tudtunk mit mondani: a teszt győztese a Sorento.

Műszaki adatok
Mitsubishi Outlander 2,2 TC-SST Instyle
Kia Sorento 2,2 CRDi EX Premium aut.
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2179 2199
Furat x löket (mm) 85,0 / 96,0 85,4 / 96,0
Hengerek / szelepek száma S4/16 S4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 115 (156)/4000 145(197)/3800
Max. nyomaték (Nm/ford.) 380/2000 430/1800
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 11,1 10,0
Végsebesség (km/h) 200 190
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 9,2 9,3
Lakott területen kívül (l/100 km) 5,8 6,2
Vegyes (l/100 km) 7,0 7,4
CO2 kibocsátás (g/km) 185 194
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4640/1800/1680 4685/1885/1710
Tengelytáv (mm) 2670 2700
Csomagtér (liter) 771-1691 2582052
Menetkész tömeg/terhelhetőség (kg) 1670/740 1785/725
ÁR, KÖLTSÉGEK
A tesztautó ára 10 769 000 11 149 000
A szériafelszereltség fontosabb tételei Lásd itt Lásd itt
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Francia gúnyában, C-Crosser és 4007 néven, de eredetiben is kedveljük az Outlandert. Ereje, fogyasztása és főleg okosan variálható belső tere jó családi autóvá teszi. A modern TC-SST automatával nehezen adta meg magát a Kiának. A második generációs Sorento bővérű motorjával és hosszabb garanciaidejével győzte le ellenfelét. Átrendezhetősége és főleg automata váltója kevésbé jó, de a halkabb futás és a kicsit nagyobb belső tér is mellette szól.
8,25 pont 8,30 pont