A Nissan legújabb, pimasz városi kocsija a Juke éppen hogy megérkezett a magyarországi bemutatóra. Míg mi a Nissan elemekkel megbolondított moziteremben tartott prezentáción gyűjtöttük magunkba az információkat, addig gondos kezek tornázták fel sietve a bevásárlóközpont tetejére az első hazai Juke-ot.

Éppen felért időben. Az autó európai turnéja is itt kezdődik, Magyarországról viszik majd körbe a kontinensen tartandó bemutatókra. Sajnos egyelőre vezetni nem, csak nézegetni lehet.

Célkeresztben a független férfiak 1
Célkeresztben a független férfiak 43

Kinek készül?

Ez az igazi lámpája

Ez az igazi lámpája

Ez az igazi lámpája


A Juke leginkább a fiatal, magabiztos, ambiciózus nyitott városi férfiak autója lehet, akiknek még nincsenek gyermekei. Az előzetes tervek szerint a 20-39 év közötti vásárlóknak jön majd be leginkább a Juke, de a modellt második autónak választó ötven évesnél idősebbekre is 25 százaléknyi forgalmat saccolnak.

Összesen háromféle motorral érkezik majd a kocsi. Két benzines – egy szívó és egy turbós 1,6 literessel – valamint egy 1,5-ös dízellel. A gyengébb benzines 117 lóerős, a turbós pedig figyelemreméltó 190 lóerős teljesítmény leadására képes, a dízel 110 lovas.

Mennyibe kerül?

Jobb kormányos kivitel

Jobb kormányos kivitel

Jobb kormányos kivitel


Az új modell pontos ára egyelőre még nem ismert, mindössze annyit lehet tudni, hogy a Note és a Qashqai közé lőtte be a gyár. Valószínűleg 4 millió forint körül kezdődik majd az alapváltozat ára, a minden jóval teletömött, gazdagon felszerelt kivitel pedig a 6,5 millió forintos határt is túllépheti.

A teljesen új Juke-on kívül más frissesség is akad a Nissannál, hiszen nemrég alaposan felfrissült a márka nagycsaládoknak szánt autója. A vásárlói és egyéb kritikákat figyelembe véve több ponton is finomítottak az amúgy is igen sikeresnek mondható Qashqai-on.

A Qashqai 2007-es indulása óta 3100 darab autó talált itthon gazdára. Az összes eladott autó egytizede 5+2 személyes kivitel volt. Szintén tíz százalék körüli a 4×4-es hajtással készült modellek aránya is. 2009-ben a kategóriában eladott 851 darab autóval a Nissan a hetedik helyet csípte meg magának a Qashqai-al.

Mi változott?

Megújult Qashqai

Megújult Qashqai

Megújult Qashqai


A Nissan kicsit beleerősített az autó dizájnjába, bár ezek a változások nem annyira szembetűnőek, finoman bántak a szerszámokkal. Újrarajzolták a lökhárítót, a lámpát, a hűtőrácsot és a motorháztetőt is. Hátul a részben fehér burájú LED-es lámpa, és az új tetőspoiler az újdonság.

Belül a műszerfal kapott friss formát, és néhány technikai újdonságot. Javult a minőségérzet is, jobb anyagokat használnak a gyártás során, áthangolták a futóművet és a kormányszervót, és az új formájú fejtámlának, világos kárpitnak hála a térérzet is javult. Szeptembertől az 1,6 literes benzineshez start-stop automatika is elérhető lesz és a CO2 kibocsátásból is faragnak még.

Jobb, olcsóbb

A ráncfelvarrás után az autók árai nem növekednek. Egyes modellek gazdagabb felszereltséggel, változatlan, vagy éppen alacsonyabb áron vihetők haza. A megújult Qashqai ára 4 990 000 forinttól indul.

Új Qashqai árlista:

Modellek
Visia
Acenta
I-Way
Tekna
Benzines




1,6 I (115 LE)
4 990 000
5 550 000
6 035 000
6 310 000
2,0 I (140 LE)
5 590 000 6 150 000 6 635 000 6 910 000
2,0 I CVT (140 LE) 6 750 000
7 235 000
7 510 000
Dízel




1,5 dCi (106 LE)
5 690 000
6 250 000
6 735 000 7 010 000
2,0 dCi (150 LE)
6 390 000
6 950 000
7 435 000
7 710 000
2,0 dCi A/T 4×4 (150 LE) 8 200 000
8 685 000
8 960 000


Új Qashqai+2 árlista:

Modellek
Visia
Acenta
I-Way
Tekna
Benzines




1,6 I (115 LE)
5 590 000
  6 150 000
6 575 000
6 800 000
2,0 I (140 LE)
6 190 000 6 750 000  7 175 000 7 400 000
2,0 I CVT (140 LE) 7 440 000   8 000 000
 8 425 000
 8 650 000
Dízel




1,5 dCi (106 LE)
 6 290 000
6 850 000
 7 275 000 7 500 000
2,0 dCi (150 LE)
6 990 000
7 550 000
7 975 000
 8 200 000
2,0 dCi A/T 4×4 (150 LE) 8 240 000 8 800 000
9 225 000
 9 450 000