Hét év alatt 1 130 000 eladás

2003 óta van piacon a Volkswagen Touran. A modellfrissítés során a Golféhoz hasonló orrot, új benzines és dízelmotorokat illetve menő extrákat kapott
Apróságok módosultak belül, több a díszítő fémcsík

Apróságok módosultak belül, több a díszítő fémcsík

Apróságok módosultak belül, több a díszítő fémcsík


A Volkswagen vagy nem hitt a kompakt egyterűekben vagy másra koncentrálta az erőforrásait, mindenesetre a Touran négy évvel a Zafira A, hattal a Scénic I és vagy 18 évvel a Praire után jelent meg, hogy ne legyünk igazságtalanok a tolóajtós Nissannal.

Bőven maradt idő jól megtervezni az autót, amit 1 130 000 vásárló honorált az elmúlt években. Hét év után aktuális lenne egy teljes modellváltás, de a Volkswagen szerint kompakt egyterűjük alapos átdolgozással is bírja a versenyt még pár évig.

BlueMotion, másképp
Fél litert csökkent a fogyasztáson

Fél litert csökkent a fogyasztáson

Fél litert csökkent a fogyasztáson


Összesen nyolcféle motor kapható a Touranhoz, mindegyikük feltöltött és közvetlen befecskendezéses. A 105 lóerős TDI és TSI rendelhető BlueMotion technológia-csomaggal is, amely az 1,6 TDI és az 1,2 TSI szabványos átlagfogyasztását egyformán fél literrel javítja, 4,6 illetve 5,9 literre.

Az előrelépés a stop-start automatikának és a generátor terhelését csökkentő fékenergia-visszanyerésnek köszönhető. A BMT várhatóan hazánkban is rendelhető lesz és nem azonos az ismert BlueMotion kivitellel, amely például más váltó-áttételezést és a légellenállást javító egyéb módosításokat is tartalmaz.

Javult a légellenállás

105 lóerős 1,6-os dízel váltja le az 1,9 PD TDI-t

105 lóerős 1,6-os dízel váltja le az 1,9 PD TDI-t

105 lóerős 1,6-os dízel váltja le az 1,9 PD TDI-t


Később várható egy 4,5 literes átlagfogyasztású, kilométerenként 119 gramm szén-dioxidot eregető 1,6 TDI is, de ez csak az ötszemélyesből valósítható meg, amely mintegy 30-35 kilóval könnyebb a hétülésesnél – tudtuk meg Dr. Hans-Joachim Bohntól, a Touran-projekt vezetőjétől.

Az összes Touran fogyasztását csökkenti a 0,32-ről 0,29-re javított alaktényező. Az igen jó érték apróságokból adódik össze, köztük van a motorháztető módosítása, a nagyobb hátsó tetőspoiler, a felnik áttervezése és elsősorban az autó alatt örvénylő levegő megszelídítése különféle légterelőkkel és burkolatokkal.

Rövidebb az Astránál

Öt üléssel 591-1989, héttel 501-1913 literes a csomagtér. A közel két köbméterhez ki kell emelni a középső üléseket

Öt üléssel 591-1989, héttel 501-1913 literes a csomagtér. A közel két köbméterhez ki kell emelni a középső üléseket

Öt üléssel 591-1989, héttel 501-1913 literes a csomagtartó


Tehát az új Touran egy erős modellfrissítés, így megmaradt az alapkarosszéria.

A családi autó így nem nő és nem dagad a modellváltással. 439,7 centijével kicsit rövidebb a Mazda3-nál vagy az új Astránál.

Ezúttal tényleg a technika változott sokat, nem a köntös. Elölről eltűnik a nagy krómrúzsozás, egy kevésbé csillogó, mégis elegáns arculat kedvéért.

Jó a lábtér és egyenként variálhatóak az ülések

Jó a lábtér és egyenként variálhatóak az ülések

Jó a lábtér az egyenként variálható ülések előtt


Belül szinte minden a régi, pár apróság módosult. A hátsó szélső fejtámlák a támlába simulnak, így kevésbé zavarják a kilátást, ha épp nem használja őket senki. A Touran megkapta a Golfból az aktuális fejegységeket, az intuitív érintőképernyővel könnyű használni a navigációt is.

Belül a régi

Bő egymillió tulajdonos értékes visszajelzéseket adhat. A csomagtérajtó zárómechanizmusa azért módosult, mert törékeny hölgyeknek nehéz volt megküzdeniük vele. Mostantól kisebb rántásra bezáródik. A csomagtér oldalborításán a sérülékeny műanyagot szövet váltotta fel, hogy ne karcolódjék.


Sajnos egy vaskos tömb maradt a Touran első tetőoszlopa, pedig ezerszer jobb volna két vékony, amitől a Citroën C4 Picasso annyival jobban áttekinthető, mint a többiek.

Felárért helyettünk tekeri a kormányt és megméri, elég nagy-e a parkolóhely

Felárért helyettünk tekeri a kormányt és megméri, elég nagy-e a parkolóhely

Felárért helyettünk tekeri a kormányt és megméri, elég nagy-e a parkolóhely


A Touran továbbra is egy nagyon gondosan megcsinált autó, amit a Golfban vagy a Polóban is szeretünk. Nincs benne semmi, ami idegesítene, valahogy mindene jobb a feltétlenül szükségesnél.

Felárért hét ülés

A variálhatóság egyenesen kiváló. A három sor középső ülései kivehetőek, előrehajthatóak, a leghátsó kettő az eddigiekhez hasonlóan könnyen elővarázsolható és eltüntethető a padlóból.

Kölnben vezettük az autót, ez a Rajna-part

Kölnben vezettük az autót, ez a Rajna-part


További képek a galériában

Comfortline szinttől előrehajtható az első utasülés támlája, így nagyon hosszú IKEA-bútorok is beférnek

Comfortline szinttől előrehajtható az első utasülés támlája, így nagyon hosszú IKEA-bútorok is beférnek

Comfortline szinttől előrehajtható az első utasülés  támlája


Ha a középső sor középső ülése otthon marad, a két szélső beljebb szerelhető, növelve a teret vállmagasságban. Sajnos a hétszemélyes verzióban továbbra sincs pótkerék, csak defektjavító szett, mert nincs neki hely.

A Touran kivehető ülésekkel készül, de a csomagtartó bővítését nem muszáj a nagyjából 13 (szélső) illetve 11 kilós (középső) ülés kiemelésével kezdeni. Az ülések tologatásával kicsit, lehajtásukkal sokat gyarapodik a csomagtér. A hely van akkora, hogy a vándorcirkusznyi cuccal utazó családok is beférjenek.

Volt-nincs billegés

Másodpercenként ezerszer változható a lengéscsillapítás karakterisztikája

Másodpercenként ezerszer változható a lengéscsillapítás karakterisztikája

Másodpercenként ezerszer változható a lengéscsillapítás karakterisztikája


Még a Golf V-höz fejlesztette ki a Volkswagen azt a három kereszt- és egy hosszlengőkaros hátsó futóművet, amely az első McPherson rugóstaggal együtt a Touranban is szolgál. A jól hangolt alapfutómű mostantól feldobható adaptív lengéscsillapítás-szabályozással, amely a Golfhoz is rendelhető 242 500 forintért.

A sportos, kényelmes vagy automatikus állásban működő lengéscsillapítás sok pénzt megér, mivel a komfortos, de kanyarban megbillenő családi batárból egy gombnyomásra remek útfekvésű autót csinál. A kerekenként akár másodpercenként ezerszer változtatható lengéscsillapítás az ESP, a szervokormány, a motor, a váltó és a fékrendszer adataihoz hangolja a gátlókat.


Ezerhatos helyett 1,2 TSI

Komótos, de csendes és harmonikus a Touran 1,2 TSI

Komótos, de csendes és harmonikus a Touran 1,2 TSI

Komótos, de csendes és harmonikus a Touran 1,2 TSI


Kétféle motort próbáltunk ki, a legolcsóbbat és a legdrágábbat: az 1,2 TSI-t és a 170 lóerős, kétliteres TDI-t. Előbbi az ezerhatos, híresen elkeserítő motort váltja le, utóbbi a legerősebb a kínálatban.

A turbós, közvetlen benzinbefecskendezéses motor a Golfban virgonc, az Octaviában él, de az egyterűvel is megküzd valahogy. 175 Nm-es nyomatékára lehet támaszkodni, az új fejlesztésű motorral ráérős a gyorsulás, de halksága és finom járása miatt harmonikus vele a Touran.

Hat- és hétfokozatú DSG is van

250 Nm-ig választható a hétgangos DSG automata, felette a hatfokozatú a kézi váltó alternatívája

250 Nm-ig választható a hétgangos DSG automata, felette a hatfokozatú a kézi váltó alternatívája

250 Nm-ig hétgangos a DSG automata, felette hatfokozatú


Sokkal több pénzért sokkal több erőt nyújt a 2,0 TDI a csúcsmodellben. Elég annyit elmondani, hogy 350 Nm-es forgatónyomatéka kereken duplája az alap benzinesének, ami a DSG automata váltóval szuverén, nagystílű haladást tesz lehetővé.

DSG-ből 250 Nm-ig a hétfokozatú, száraz kuplungos passzol a motorhoz, ennél erősebb gépekhez kell az olajfürdőben dolgozó kuplungos verzió, amely korábban jelent meg és jóval elterjedtebb.

Ősszel jön

Sok hasznos tárolóhely van az utasoknak

Sok hasznos tárolóhely van az utasoknak

Sok hasznos tárolóhely van az utasoknak


Magyarországon ősszel kezdődik a Touran értékesítése, várhatóan szeptemberben. Addig visszakerül az autó a Volkswagen honlapján lévő konfigurátorba, ahonnan a kifutó modell hiányzik, mert már tíz darab sincs belőle raktáron.

Még nem tudunk konkrétumokat a továbbfejlesztett Touran áráról, de az alkufolyamat jelen állása szerint a 140 lóerős 1,4 TSI-re sikerül olyan árban megállapodni, hogy volumenmodell lehet.