Újabb taggal bővült a japán prémiummárka modellpalettája, Magyarország első és egyetlen Infiniti szalonjában bemutatták a G37-es nyitható tetejű változatát. Az autó valamivel szélesebb és nehezebb a zárt tetős változatnál, ennek megfelelően a futóművét is át kellett hangolni és néhány, a kupéban elérhető extra – például a négykerék-kormányzás – sem fért bele a kabrióba.
A legtöbb keménytetős kabrióval ellentétben, ha a G37-es tetejét kinyitjuk – ez kis híján harminc másodpercnyi munkát jelent a villanymotoroknak -, a csomagtartó nemcsak felére, harmadára csökken, hanem szinte az utolsó literjéig elillan. Valami apró, inkább csak jelképes, kesztyűtartó méretű rekesz marad a behajtogatott, három darabból álló tető mellett, de ebbe szinte semmi nem fér bele. Tessék megjegyezni, itt az utazáshoz nem bőröndre, hanem vastag hitelkártyára van szükség.
Egyszerű választás
Aki az Infiniti kabrió mellett dönt, nem igazán zavarodhat bele az autó konfigurálásába. Sok választása nincs, mindössze egyféle motor és kétféle felszereltségi szint között kell döntenie. Váltóból sem zavarba ejtő a kínálat, mindössze a hatfokozatú kézi és a hétfokozatú automatikus kivitel szerepel a listán.
Mennyibe kerül?
Az Infiniti hazai weboldalán négyféle ár található. A 17 milliós kéziváltósé és az ennél 625 ezer forinttal drágább automatikus váltóval felszerelt GT kivitelé, illetve a GT változatnál 950 ezer forinttal drágább GT Premiumé, ami szintén kapható automatikus váltóval.
Ha nagyon válogatós az ügyfél, akkor még további szűk 900 ezer forintot költhet el újabb extrákra, metálfényre, távolságtartó tempomatra, kézzel festett jávorfa berakásokra és a spéci, Monaco Red fantázianevű bőrkárpitra, igazi pótkerékre.
Modell: | Váltó: | Ár: |
G37 GT Cabrio | 6 fok. manuális | 17 000 000 |
G37 GT Cabrio | 7 fok. automatikus | 17 625 000 |
G37 GT-Premium Cabrio | 6 fok. manuális | 17 950 000 |
G37 GT-Premium Cabrio | 7 fok. automatikus | 18 575 000 |
Érthető is a kevés pluszextra, hiszen már alapállásban is rendesen telve van jóval a járgány. Itt van például a 3,7 literes, V6-os benzinmotor, amely 320 lóerővel repíti az autót. Hogy igazán jól szórakozzanak az Infiniti-tulajdonosok, mindez a hátsó kerekekre szabadul. Ezért átlagosan 11,9, városban 17 liter benzin a fizetség 100 kilométerenként.
Inkább kétszemélyes
Ugyan az Infiniti kabrióval mindössze néhány kilométert autóztunk városi forgalomban, azért még emlékszünk rá, mennyire vidám dolog egy Infiniti volánja mögül nézni a világot. Jó. Ugyan a kabrió változat a felszedett kilók miatt valamivel lomhább a kupénál, de a százas sprintnél jelentkező alig fél másodperces lustulást bőven kompenzálja a nyitott tetős száguldás élménye.
Az elsők kényelme elsőrangú, akiket az utolsó karakterig érdekel, mennyiféle extrát zsúfoltak a kocsiba, az itt megnézheti. Míg a luxus mindenkinek szól, addig a tér inkább az elsők kiváltsága. Hátra inkább ne ültessünk senkit, a kocsival megszédített hamvas szőke tündér öccsének is inkább vegyünk egy fagyit, vagy próbáljuk meg egyéb furfanggal lerázni. Mindenki csak nyerhet az ügyön.
Akik élőben is megnéznék a kocsit, azok jó eséllyel a július másodikán kezdődő 42. Kékszalag T-Mobile Nagydíjon találkozhatnak természetes élőhelyén az Infiniti kabrióval. A verseny ideje alatt Balatonfüreden a Tagore sétányra, illetve a Sundance parkba menjen, akit igazán érdekelnek a japán prémiummárka modelljei.