Az R-line motorikusan nem a csúcsmodell, de minden másban közel áll hozzá. Ez egy szép, jól felszerelt Golf,  amely pont annyira sportos, hogy még elviselhető. Talán a valaha készült legszebb példány.
Lóerőt nem ad hozzá

Lóerőt nem ad hozzá

Lóerőt nem ad hozzá


Volkswagen Golf R-line: Ha a” line” nem állna ott az R betű mögött, most egy 270 lóerős, összkerekes Golf tesztje következne. Ráköltöttem volna egy rakás pénzt a tankolásra, keménynek találtam volna a futóművet, és most sírva bánkódnék, amiért jó eséllyel sosem engedhetek majd meg magamnak egy hasonlóan erős és pazarló autót.

Kész szerencse, hogy a 160 lóerős Golf R-line járt nálam, amelyik nem az igazi R, csak valami hasonló. Egy szépen kidolgozott, ízlésesen felcicomázott, gyors de használható és nem utolsósorban megfizethetőbb Golf. Még csak sokat sem zabál.

Brinkmann fehér lovon

– Egy Golf legyen szürke – nagy valószínűséggel ezt válaszolnám, ha már az értekesítő asztalánál ülnék, aki éppen leendő, de kicsit unalmas autóm színéről érdeklődne.
– „És mit szólna egy kis izgalomhoz cukorfehérben R-line csomaggal?”
– Ide vele!
R-line: gyorsnak látszó Golf 40

A képre kattintva a gyári galéria nyílik meg

Fehérben Golfból utoljára az egyes kabriója tetszett, amelyikkel Udo Brinkmann keresztül-kasul bejárta a Fekete-erdőt gyermekkoromban. Az R-line viszont megint pazarul mutat fehérben, már akkor is felcsillanna a szemem, ha csak hanyagul odavetnének pár fényképeket elém az asztara. Kifejezetten dögös az autó, bár a változtatások olyan aprók és nehezen észlelhetőek, hogy nehéz megmondani miért. Az viszont biztos, hogy valami nagyon felpaprikázza, mert egy Golfhoz képest rengeteg tekintet szegeződött az autóra a teszt alatt. 

Nagyon jól mutat a fényes fekete

Nagyon jól mutat a fényes fekete

Nagyon jól mutat a fényes fekete


A bál szépe

Elölről mindössze egy minimálisan változott lökhárító a különbség, amit valószínűleg a fényes fekete betétek dobnak fel. Pedig ugyanezt az anyagot biztosan megkritizálnám, ha máshol alkalmaznák. Gyűjti az ujjlenyomatot, zavaróan csillog, csúszik és sorolhatnám, ha például egy telefont borítana, de kit érdekel, ha mindez kívül van egy autón. Talán az a baj, hogy fényesen csillog rajta a Nap? Ugye, hogy nem.

A hasonlóan keveset változó hátsó lökhárítón és a 17-es könnyűfém felnin kívül talán még a fényezett hátsó szárny árulkodhat az R-line-ról, több nem nagyon. Ezek az apró változások mégis elengedőek ahhoz, hogy megbámulják az utcán, és ahhoz is, hogy az eddigi talán legszebb Golfot lássuk benne.

Igényes a bőrülés

Igényes a bőrülés

Igényes a bőrülés


A beltérbe érve sem kell csalódnunk, a Golf szokás szerint hibátlan belülről kifelé nézve is. Szebb belsőt csak az olaszok tudnak rajzolni, hasonlóan merev és minőségi belső teret pedig csak a presztízsmárkák tudhatnak magukénak, plusz a Skoda. Ezzel máris elárultam a lényeget, pedig az R-line felirattal díszített küszöb, fejtámla és sportkormány még rátesz erre egy lapáttal, akárcsak a nagyon okos, navigációs, mindent játszós, belső memóriás multimédiás egység.

Menet közben komfortérzet is átlagon felüli, nincsenek apró zörejek, minimális a szél vagy a kerékzaj, és a motor is csak annyira hallatszik be, amennyire épp szükséges. Ez nem is volna igazán meglepő, ha nem rejtegetne az R-line egy sportfutóművet maga alatt.

Adatlap

VW Golf 1.4 TSI R-line

Az R-line motorikusan nem a csúcsmodell, de minden másban közel áll hozzá. Ez egy szép, jól felszerelt Golf,  amely pont annyira sportos, hogy még elviselhető. Talán a valaha készült legszebb példány.
Motor 1390 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 170 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8 sec
Végsebesség 220 km/h
Fogyasztás (vegyes) 7,3 l / 100 km

Gyors, de nem veszettül

A dögös külső mellé az ember képzeletben hajlamos valami nagyon erős motort társítani. A 160 lóerős, 1.4 TSI ennek csak részben felel meg, de azért nem lesz rossz dolgunk, ha egy ilyennel hoz össze a sors minket.

Kifejezetten sportosan lehet vele indulni, ha nem finomkodunk a gázpedállal, és ugyanez igaz a menet közbeni akciókra is. A motor nem olyan nyugodt és kiegyensúlyozott, mint a 122 lóerős kivitelben, de ennek is megvan a maga szépsége. Ilyen például a 8 másodperces sprintidő 100-ig, valamint a 220 km/órás végsebesség is.

A sportfutómű viszont úgy remek, ahogyan kitalálták. A 225 milliméter széles, 17″-os felnik ellenére sem kavarta fel a gyomrunk, nem bukdácsolt az úthibákon, viszont veszettül jól kanyarodott, anélkül, hogy sírásra fogták volna azabroncsok. Már csak egy remek DSG-váltó hiányzik a teljes összhanghoz, ezt most sajnos nélkülöznöm kellett. Nem rossz darab a hatsebességes kézi sem, de sportos jelzőt azért kerülném, mert nem híve a gyors kapcsolgatásnak.

Hátulról is lökhárító változott

Hátulról is lökhárító változott

Ötcsillagos a Golf VI

Ötcsillagos eredménnyel zárta a hagyományos töréstesztet a Volkswagen Golf legújabb változata. Mind a felnőttek, mind a gyermekek biztonságban vannak, sőt az elgázolt gyalogosokra is figyel a kocsi. A töréstesztről bővebben itt olvasható.

Megkérik az árát

Az R-line motorikusan nem a csúcsmodell, de minden másban közel áll hozzá. Ez egy szép, jól felszerelt Golf,  amely pont annyira sportos, hogy még elviselhető. Talán a valaha készült legszebb példány.

Az R-line motorikusan nem a csúcsmodell, de minden másban közel áll hozzá. Ez egy szép, jól felszerelt Golf, amely pont annyira sportos, hogy még elviselhető. Talán a valaha készült legszebb példány.

Tágas, sportos és drága


Az alapként szolgáló Golf 1.4 TSI highline felszereltségben 6,1 millióba fáj, ez önmagában nem kevés, de talán még nem a vészesen drága kategória. Szintén elviselhetőnek tűnik a 666 ezer forintos R-line külső-belső csomag, amely már a drágábbik bőr belsőt is magában fogalja az egyéb optikai elemek és a sportfutómű mellett.

A plusz 1,3 millió forintért mért bi-xenon lámpa, tolatóradar, ülésfűtés, navigációs rendszer és még néhány apróság viszont már pár ezer forint híján 8 millióra emelte a Golf 1.4 TSI R-line árát, ez pedig veszettül sok.

Konkurensek lehetnek

A 8 milliós árnál nem sokkal drágábban már igazi, 200 lóerő feletti sportautókat kínálnak a konkurensek (Focus ST, Civic Type R, Mégane RS), de házon belülről is erős a támadás az Octavia és a Leon miatt, amelyek sokkal többet lóerőt nyújtanak, igaz jóval sportosabbak is. 

Az Astra 180 lóerős, 1,6-os turbómotorral Sport felszereltséggel 6 137 000 forint.

A Golf vásárlóközönsége nyilván hajlandó egy kicsit többet áldozni a vásárlásra, de ennyit nekik sem ér meg feltétlenül egy ilyen autó, hiába tágasabb és élhetőbb mint legtöbb konkurense. És hiába fogyaszt csak 8 litert városban.