A Fabiával egy időben megújult a Škoda legidétlenebb formájú, de tagadhatatlanul egyik legpraktikusabb modellje, a Roomster is. Komolyabb lett, de még mindig furán néz ki, és még mindig szerethető.
A Roomster a legidétlenebb külsejű Škoda

A Roomster a legidétlenebb külsejű Škoda

A Roomster a legidétlenebb külsejű Škoda


Néhány hete a megújult Fabiát mutattuk be, most pedig a belőle és az Octavia alkatrészeiből összehegesztett Roomstert próbálgattuk, ugyanazzal az 1,2-es, turbós benzinmotorral. Bár mindkét modellből került valami a furcsa dizájnú családi autóba, talán mégis inkább a Fabiához érezhetjük közelebbinek a nagy és sokablakos járgányt.

Hasonló eredménnyel járt a ráncfelvarrása is, ugyanazokat az apró szépítő vágásokat kapta, mint a közeli rokon. Felújították a hűtőmaszkot, átrajzolták a fényszórókat, ködlámpákat, és csinosítottak valamit a lökhárítón is, valamint a belső is vonzóbb, jobb minőségű anyagokat kapott.

Az indok is hasonló volt: komolyabb, vállalhatóbb arcot kellett neki kitalálni. Ez sikerült is, bár a Roomster továbbra is a legidétlenebb formájú Škoda maradt.

Hogyan törik?

Ötcsillagos a Roomster

Ötcsillagos a Roomster

Ötcsillagos a Roomster


A gyengébben szereplő Fabiától eltérően a Roomster ötcsillagos eredménnyel zárta az EuroNCAP töréstesztjeit. Frontális ütközésnél a kormány és a pedál is csak minimális mértékben mozdult el, ez 88 százalékos eredménynek számít.

Sokkal jobban szerepelt az oldalütközéses teszteken, ahol 100 százalékosra értékelték az autó teljesítményét. Gyermekvédelme 4 csillagot ért. Aki a részletekre is kíváncsi, itt olvashat bővebben az összetört Roomsterről.

Otthonos utastér

Adatlap

Skoda Roomster 1,2 TSI

A Fabiával egy időben megújult a Škoda legidétlenebb formájú, de tagadhatatlanul egyik legpraktikusabb modellje, a Roomster is. Komolyabb lett, de még mindig furán néz ki, és még mindig szerethető.
Motor 1197 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 86 LE
Nyomaték 160 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,6 sec
Végsebesség 172 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,7 l / 100 km

A belső hangulata is Fabiás, mondhatni teljesen ugyanaz, eltekintve néhány formatervezési varázslattól és persze az agyonvariálható hátsó részlegtől. Térben igen erős a Roomster – csomagtartója 480-560 liter között variálható, attól függően, hogy a sínen tologatható hátsó ülés utasainak kényelme, vagy a szállítható csomagok mennyisége fontosabb. Nincs hiány praktikus kis vackokból sem, így hátul nyitott polc és szatyorkampó is segít rendezetten tartani a teret.

Elöl nem lehet panasz a helykínálatra, ugyan a kárpitok, műanyagok nem ejtenek ámulatba, de nem is lehangoló az összhatás. Menet közben úgyis a kormányt fogdossuk, az pedig a tesztautóban egész jól sikerült, bőrbevonatú darab volt.

Az élethez szinte elengedhetetlen mütyüröknek, – telefonnak egyéb apróságoknak – többféle, de többségükben nem túl nagy helyet találhatunk az autóban. Az állítható magasságú – pontosabban állítható dőlésszögű – könyöklő kényelmes, okos extra és még pakolni is lehet bele.

A gyári fényképek ebbe a galériába kerültek

Furcsa az átmenet, az első és a hátsó rész találkozásánál

Furcsa az átmenet, az első és a hátsó rész találkozásánál

Furcsa az átmenet, az első és a hátsó rész találkozásánál


A külső dizájn alapján ugyan adná magát a tolóajtó, de sajnos csak mezei, hagyományos darab jutott a Roomsternek, a sötét műanyagbetétbe rejtett, szinte láthatatlan kilinccsel.

Hátul – eltekintve a borzasztóan keskeny középső üléstől – egész vidám az élet, az ablakokon át rengeteg fény jut a kocsiba, igazán otthonos, barátságos hellyé varázsolva a második üléssort. Ha mégis három embert kell ide bepasszírozni, akkor próbáljuk meg őket azzal átverni, hogy az egyenként dönthető háttámlák miatt vállban úgysem fognak nagyon összeérni.

Székproblémák

Szellős, világos a belső tér

Szellős, világos a belső tér

Szellős, világos a belső tér


Nehéz eldönteni, hogy vajon melyik ülésvariáló rendszer az üdvözítő. Vannak, akik a mindig kéznél lévő, a padlóban eltüntethető változatot szeretik, míg mások a „minek vigyem magammal, ha nem kell” vonalat képviselik. A döntést alaposan leegyszerűsíti, ha van garázs is az autó mellé, ahová letámaszthatjuk a használaton kívüli bútorokat, vagy pedig egyik családtagunk a súlyos üléscipelésben leli örömét.

Az ülések kiemelése végtelenül egyszerű, gyors művelet és a szakszerű visszahelyezéshez sem kell többoldalas, ábrákkal gazdagon illusztrált nyomtatványt böngészni. Pár mozdulat az egész és még a salátán, nyers bio-zöldségeken tengődő negyvenkilós háziasszony is sikerrel ki tudja őket hajítani a kocsi mellé, majd szükség esetén vissza is szerelni.

Kisfilm a Roomsterről, avagy miért jó a nagy ablak, ha gyerekünk is van:

a videó a hirdetés után indul

Motor

A gyengébb 1,2-es motor sem rossz

A gyengébb 1,2-es motor sem rossz

A gyengébb 1,2-es motor sem rossz


A már több helyen és változatban is bizonyított 1,2-es turbós benzinmotor ebben az autóban is remekül teljesít. Bár ez megint a gyengébb, mindössze 86 lóerős változat volt, valahogy mégsem tűnt zavaróan gyengének. Két, három emberrel autózva nem tűnik erőtlennek alacsony fordulatszámon sem, csupán valahol ott torpan meg egy alig észrevehető pillanatra, ahol a turbó beszáll a lélegeztetésbe.

Ezt is csak akkor, ha finoman, benzintakarékosan hajtjuk az autót. Szerencsére hiányzik belőle az a modern benzinmotorok nagy többségére jellemző idétlen dolog is, hogy gázelvétel után bosszantóan lassan esik vissza a motor fordulatszáma.

Négy kerékkel a földön

A fejtérre nem lehet panasz

A fejtérre nem lehet panasz

A fejtérre nem lehet panasz


A Roomster esetlen formáját alaposan meghazudtoló, ügyes, pontos futóművet kapott. Jó vele autózni, nem érezni sokat sem a nehéz üvegtetőből, sem a magasra épített hátsóból. Hála a rengeteg üvegfelületnek menet közben az autó remekül átlátható, az aggódósakat pedig tolatóradar is segíti a parkolásnál.

Mindössze egyetlen hátránya van az üvegháznak, hogy napon hajlamos alaposan felmelegedni. Hiába a kézzel elhúzható hálószerű árnyékoló, ha napon hagyjuk a kocsit, a légkondit alaposan meg kell dolgoztatni.

Mennyibe kerül?

A legolcsóbb 1,2-es, háromhengeres Roomster 3,3 millió forinttól indul, az árlistán első TSI motoros példányáért pedig közel 4 millió forintot kérnek. Ha fullos jószágra vágyik valaki, akkor legfeljebb 5,4 milliót tud elkölteni – extrák nélkül – az 1,6-os CR Tdi motoros kivitelre.