Kitömött, bazári Nissan Juke-ot már láttunk külföldön, majd nem sokkal később idehaza is. Bár a budapesti, igazi városi környezetben bemutatott autóba már be is ülhettünk, az első kilométereket csak most tudtuk vele megtenni, Frankfurt környékén.

Élőben nem csúnya

Beleerősített a Nissan a városi crossoverek piacán. A teljesen új, apró Juke mellett a 
a termetesebb Murano is új erőre kaphat, hiszen a jövőben nemcsak benzines, hanem végre dízelmotorral is kapható.
Nagy kerekek, masszív, robusztus forma

Nagy kerekek, masszív, robusztus forma

Nagy kerekek, masszív, robusztus forma


A Nissan Juke különös állatfajta. Olyan jószág, amelynek kifejezetten rosszul áll, ha fényképezik. Nem is könnyű olyasféle képet keríteni róla, amin igazán vonzónak látszik. Szerencsére az életben nem ennyire riasztó, hanem inkább egyedi, jópofa, különleges darab. Nem tipikus szépség, hanem olyan – egyébként több figyelemre méltó adottsággal rendelkező – lány, akinek „olyan érdekes arca van”.

Oldalról, hála a nagy kerekeknek, kifejezetten csinos, hátulról pedig már egészen jól néz ki. Persze mindez az én véleményem, majd biztos valami önjelölt, esztétika-szakos tudós megmondja nekünk a tutit. Mindenesetre aki kritizálja, várja meg, amíg természetes élőhelyén, élőben is lát egyet.

a videó a hirdetés után indul

Motor

Adatlap

Nissan Juke és Murano dízel

Beleerősített a Nissan a városi crossoverek piacán. A teljesen új, apró Juke mellett a 
a termetesebb Murano is új erőre kaphat, hiszen a jövőben nemcsak benzines, hanem végre dízelmotorral is kapható.
Motor 1618 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 190 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,9 l / 100 km

Összesen háromféle motorral rendelhető a Juke, ebből két benzines – mindkettő 1,6-os – és egy 1,5-ös dízel található az árlistán. A gyengébb benzines ötfokozatú kézi vagy CVT váltóval, míg az erősebb hatfokozatú manuálissal és fokozatmentes automatával is kapható, míg a dízelhez hatfokozatú manuális jár. Az összkerekes változat csupán a legerősebb benzines motorral és CVT váltóval érhető el.

Mi elsőként ez utóbbit próbálgattuk. A négyhengeres turbós motor papíron 190 lóerős maximális teljesítményre képes, ami igen jól hangzik. A valóságban sajnos már nem ilyen rózsaszín a világ. Érzésre a motor és a kerekek között valahol elszivárog a teljesítmény, és mi határozottan a fokozatmentes CVT váltóra gyanakszunk. Sejtésünk bebizonyosodott, amikor az ugyanezzel a motorral, de szimplán elsőkerekes, kézi váltós Juke-ot taposó kollégánknál érdeklődtünk tapasztalatai felől.

Papíron 7,6 litert fogyaszt a CVT váltós, négykerekes kivitel

Papíron 7,6 litert fogyaszt a CVT váltós, négykerekes kivitel

A szokásos műszerek, jó színösszeállításban

A szokásos műszerek, jó színösszeállításban

A szokásos műszerek, jó színösszeállításban


A fokozatmentes váltó nemcsak a lenyúlt lóerők miatt nem lopta be magát a szívünkbe, hanem azért sem, hogy az amúgy valószínűtlenül csendesen járó motorból – ha hirtelen gyorsulni támad kedvünk – vad, nem túl harmonikus hangokat csal ki. Ennek ellenére az 1,6-os, turbós Juke mégis roppant fürge, 8,4 másodperc alatt éri el a 100-as tempót.

Kézi váltós testvére ennél négy tizeddel jobb időre képes, hála a bő egymázsás súlyelőnynek és a manuálisan kapcsolható sebességváltónak. Szóval mi inkább azzal vennénk, nem automatával. A négykerék-hajtásra amúgy is ritkán van szükség a városban, terepen pedig sokszor az emelt hasmagasság is elegendő a boldoguláshoz.

Szórakoztató elektronika

Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban

Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban

Sport módba kapcsolva ennyi minden megváltozik az autóban


Bentről a Juke – hasonlóan a külsőhöz – egész merész. A piros, motorkerékpártankra emlékeztető műanyag, a kilincs, a szellőzőnyílások, a műszerfal árnyékolója és a kormány is pimasz, fiatalos formát kaptak. Ebben a környezetben fájó, hogy az elektromos ablakok közül csak a vezetőé automata, a többit végig nyomni kell, és a fantáziátlan műanyag tömbből faragott kézifékkar is lelombozó.

Viszont van benne egy nagyon mókás részlet, amit Nissan Dinamikus Üzemmód Vezérlőnek neveznek. Alapból a gombok a klímát szabályozzák, de ha úgy tartja kedvünk, akkor üzemmód kapcsolóvá változik az egész szerkezet. A háttérfénnyel variálva megváltozik a gombok felirata, színe is. Sport, Normal és ECO beállítások között lehet válogatni, amelyekhez különböző gázpedál-érzékenység, változó kormányrásegítés és takarékos vagy hatékony klímavezérlés tartozik.

Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke

Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke

Nincs 4,2 méter hosszú sem a Juke


A fogyasztási és útadatok mellett apró koordináta-rendszerben az autóra ható erőket is ábrázolja a kis műszer. Tudomány, mértékegység nincs hozzá, csupán a szórakoztatás a célja. Nem is kell nagy művészet hozzá, hogy vezetés közben a még ábrázolható szélső értékeket elérjük.

Mennyi, mikortól?

Bár már június elejétől itthon is rendelhető a Juke, azért még elég sokat kell várni, hogy a hazai utakat is ellepjék az új, vagány Nissanok. Az első példányok valamikor októberben érkeznek meg, kiviteltől függően Japánból – Oppamában készülnek a négykerék-hajtású Juke-ok – vagy Angliából, ahol a sunderlandi üzemben szerelik össze az egyszerűbb, csak elsőkerekes modelleket.

Nissan Juke árak: Visia Acenta Tekna
1.6 l 86 kW (117 LE) 5MT 4 190 000 4 640 000 5 040 000
1.6 l CVT 86 kW (117 LE) 5 090 000 5 490 000
1.6 l DIG-T 140 kW (190 LE) 6MT 5 650 000 5 830 000
1.6 l DIG-T M-CVT 140 kW (190 LE) 4×4 6 730 000
1.5 dCi 81 kW (110 LE) 6MT 4 790 000 5 240 000 5 640 000

Még időben?

Most már dízelmotorral is kapható a Murano

Most már dízelmotorral is kapható a Murano

Most már dízelmotorral is kapható a Murano


Egyre több autógyártó jön rá arra, hogy Európában nem lehet életben maradni csupán benzines motorpalettával. Nemrég már a Porsche is beadta a derekát, így az eladási adatokat nézve a Nissan sem tehetett mást, és a  benzines mellé felvette az opciók közé a Nissan Navarában már bizonyított, 190 lóerős, 2,5-ös dízelt is. Ezzel pont duplájára nőtt a Muranóba rendelhető motorok száma…

Bár a Navarában ennek a dízelmotornak nemcsak a hangja, de érzésre a teljesítménye is meggyőzőbb, a Murano mégis jól elvan ezzel a motorral. A sportos hangulattól ugyan messze van, amit vezetés közben a sofőr átél, de a benzineshez képest saccra feleakkora  fogyasztás biztos kárpótolja majd azokat, akik a dízel Murano mellett döntenek.

Nissan variációk városi crossoverre 128
Nissan variációk városi crossoverre 129