2,3 millió forintba kerül az új Alto, amely egyféle motorral és csak GLX AC kivitelben kapható, négy légzsákkal és sok más extrával
2,3 millió forintba kerül az új Alto, amely egyféle motorral és csak GLX AC kivitelben kapható, négy légzsákkal és sok más extrával
Fotó megosztása:
Városban fürge az Alto, autópályán oda a lendület
Városban fürge az Alto, autópályán oda a lendület
Fotó megosztása:
Autópályán hangos az Alto, de ülése és rugózása kényelmes
Autópályán hangos az Alto, de ülése és rugózása kényelmes
Fotó megosztása:
Alacsony a fogyasztás, átlagunk 5,8 liter lett
Alacsony a fogyasztás, átlagunk 5,8 liter lett
Fotó megosztása:
Közel hat évig hiányzott a kis Suzuki a kínálatból
Közel hat évig hiányzott a kis Suzuki a kínálatból
Fotó megosztása:
Hátulról mintha volna benne egy adag Renault Twingo
Hátulról mintha volna benne egy adag Renault Twingo
Fotó megosztása:
Vidám, csodálkozó szemekkel fűzi be a hölgyvásárlókat
Vidám, csodálkozó szemekkel fűzi be a hölgyvásárlókat
Fotó megosztása:
Távirányítós a központi zár, nem kell bajlódni a régimódi ajtózárral
Távirányítós a központi zár, nem kell bajlódni a régimódi ajtózárral
Fotó megosztása:
Alapáron jár a könnyűfém felni, mögötte dobfék lassít
Alapáron jár a könnyűfém felni, mögötte dobfék lassít
Fotó megosztása:
Most tartunk a hetedik generációnál
Most tartunk a hetedik generációnál
Fotó megosztása:
Nincs fordulatszámmérő, pedig jól jönne
Nincs fordulatszámmérő, pedig jól jönne
Fotó megosztása:
Szűk a lábtér a szigorúan négyszemélyes Altóban. A FIAT Pandából van ötszemélyes is
Szűk a lábtér a szigorúan négyszemélyes Altóban. A FIAT Pandából van ötszemélyes is
Fotó megosztása:
Jól jön az apró tárolóhely a hátsó ajtókban
Jól jön az apró tárolóhely a hátsó ajtókban
Fotó megosztása:
Olcsóbb és kevesebb helyet igényel a kibillenthető ablak a kurblizósnál
Olcsóbb és kevesebb helyet igényel a kibillenthető ablak a kurblizósnál
Fotó megosztása:
Hasznos a csomagtér távnyitója, de így is hiányzik a kilincs a fedélről. Sokszor szeretnénk először bepakolni, utána beülni, de a fedél csak kulccsal nyílik
Hasznos a csomagtér távnyitója, de így is hiányzik a kilincs a fedélről. Sokszor szeretnénk először bepakolni, utána beülni, de a fedél csak kulccsal nyílik
Fotó megosztása:
Textil sehol, a rideg műanyagok nem dobják fel az Altót
Textil sehol, a rideg műanyagok nem dobják fel az Altót
Fotó megosztása:
Túl keskenyek a térképtartók elöl
Túl keskenyek a térképtartók elöl
Fotó megosztása:
Szűk a nyílás, de lefelé öblösödik a csomagtér. Kalaptartó nélkül belefér egy esernyőre csukott babakocsi
Szűk a nyílás, de lefelé öblösödik a csomagtér. Kalaptartó nélkül belefér egy esernyőre csukott babakocsi
Fotó megosztása:
Tetszettek a nyitott rakodóhelyek a váltó körül
Tetszettek a nyitott rakodóhelyek a váltó körül
Fotó megosztása:
Alapáron jár a légkondicionáló az Altóhoz
Alapáron jár a légkondicionáló az Altóhoz
Fotó megosztása:
Szériafelszerelés a CD-s rádió is. A felirat épp vált Kossuthról MR1-re
Szériafelszerelés a CD-s rádió is. A felirat épp vált Kossuthról MR1-re
Fotó megosztása:
Kicsik a tükrök, az Altóból városi autó létére rossz a kilátás
Kicsik a tükrök, az Altóból városi autó létére rossz a kilátás
Fotó megosztása:
Nem hiányozott a fedeles kesztyűtartó. A fach mély, de keskeny a nyílása
Nem hiányozott a fedeles kesztyűtartó. A fach mély, de keskeny a nyílása
Fotó megosztása:
AZ egyik vakkapcsoló az ESP-é lehet, a másikra nincs tippünk
AZ egyik vakkapcsoló az ESP-é lehet, a másikra nincs tippünk
Fotó megosztása:
Olaszos a kerek levegőrostély
Olaszos a kerek levegőrostély
Fotó megosztása:
Nehéz beállítani a tükröket, mert túl kicsik
Nehéz beállítani a tükröket, mert túl kicsik
Fotó megosztása:
Élőben sem vonzóbb a műszerfal anyag, mint képen
Élőben sem vonzóbb a műszerfal anyag, mint képen
Fotó megosztása:
Japánban is divat a retro?
Japánban is divat a retro?
Fotó megosztása:
Lespórolták a kapcsolót, át kell hajolni az autón az utas oldali ablakemelőhöz
Lespórolták a kapcsolót, át kell hajolni az autón az utas oldali ablakemelőhöz
Fotó megosztása:
Befeszül az öv, így stabilan tartja a babaülést, kevésbé zuhan előre ütközésnél
Befeszül az öv, így stabilan tartja a babaülést, kevésbé zuhan előre ütközésnél
Fotó megosztása:
Kellően magasak az integrált fejtámlák
Kellően magasak az integrált fejtámlák
Fotó megosztása:
Hiba, hogy nem kapcsolható ki jobb elöl a két első légzsák
Hiba, hogy nem kapcsolható ki jobb elöl a két első légzsák
Fotó megosztása:
Indiában készül az Alto, ott Suzuki Maruti A-Star néven, a testvérmodell Nissan Pixóval együtt
Indiában készül az Alto, ott Suzuki Maruti A-Star néven, a testvérmodell Nissan Pixóval együtt
Fotó megosztása:
Nagyon sokat kitakar a hátsó oszlop és az ajtó
Nagyon sokat kitakar a hátsó oszlop és az ajtó
Fotó megosztása:
1979-es ez a szögletes Alto
1979-es ez a szögletes Alto
Fotó megosztása:
Itthon is látni párat az ötödik generációból
Itthon is látni párat az ötödik generációból
Fotó megosztása:
1998 és 2004 között készült ez a széria, négyhengeres, 1,1 literes motorral
1998 és 2004 között készült ez a széria, négyhengeres, 1,1 literes motorral
Fotó megosztása:
2 299 000 forint az alapára, gazdag felszerelséggel
2 299 000 forint az alapára, gazdag felszerelséggel
Fotó megosztása:
Takaros menyecske, hercig fiatalember. További gyári képek a galériában
Takaros menyecske, hercig fiatalember. További gyári képek a galériában
Fotó megosztása:
Ez a Nissan Pixo, a testvérmodell nem kapható itthon, mert drágább volna a Micránál
Ez a Nissan Pixo, a testvérmodell nem kapható itthon, mert drágább volna a Micránál
Fotó megosztása:
Négy légzsákkal gyenge eredmény ötből három csillag
Négy légzsákkal gyenge eredmény ötből három csillag
Fotó megosztása:
Közel hat évig hiányzott a kis Suzuki a kínálatból
Közel hat évig hiányzott a kis Suzuki a hazai kínálatból
2008 őszén, Párizsban mutatta be a Suzuki az Altót (a Nissan meg a testvérmodell Pixót), mi mégis csak most írunk róla tesztet. Ennek egyetlen oka, hogy az első időszakban nagyon kapós volt nyugaton, így az indiai gyárnak nem volt fontos kiszorítania egy minimálárat a híresen csekély profittartalmú magyar piacra.
Sok extra, erős spórolás
Mostanra van annyi Alto, amennyiből nekünk is jut elegendő (nem mintha sok új autó fogyna mostanság), ezért is futott be hozzánk a tesztautó. A piros kiskocsi üde színfolt az utcaképben, közelről viszont látszik a spórolás, elsősorban belül.
Takaros menyecske, hercig fiatalember. További gyári képek a galériában
Hiba, hogy nem kapcsolható ki jobb elöl a két első légzsák
Hiba, hogy nem kapcsolható ki jobb elöl a két első légzsák
Alapáron jár elöl az elektromos ablakemelő (hátul kibillenthető az ablak, mert így olcsóbb és szélesebb az utastér), viszont a vezető is csak az autón átnyúlva tudja leengedni az utas oldali üveget, mert oldalanként 1-1 kapcsoló van csak. A csomagtérfedél csak körülményesen, kulccsal nyitható, ha nem a belső távnyitót használjuk.
Egy tipikus női autótól érthetetlen, miért nem kapcsolhatók ki az utas oldalán a légzsákok, hogy a vezető maga mellé köthesse be a babaülést. Tetszett viszont a hátsó öv, amely teljesen kihúzva megszorul, stabilan rögzítve a hordozót.
Törésteszt: három csillag
Négy légzsákkal gyenge eredmény ötből három csillag
Négy légzsákkal gyenge eredmény ötből három csillag
Az EuroNCAP szakemberei letesztelték a Suzuki Alto új, 2009-es verzióját. A kisautó nem remekelt. A felnőtt utasokra vonatkozó próbák közül a frontális ütköztetésnél az utastér ép maradt, de a műszerfal mind a sofőr, mind az anyósülésben helyet foglaló utas térdeire és lábszáraira veszélyt jelentett. A sérülés kockázata különösen nagy a vezető alsó lábszáránál.
Veszélyben a lábak
Az oldallégzsákok a miniautón csak opcionális felszerelésként kérhetők. A tesztelt példányban testlégzsák igen, fejlégzsák azonban nem szerepelt, így az oszlopteszt nem volt végrehajtható. Az oldalirányú ütköztetésnél a mellkas védelme épp megfelelő értékelést kapott, ahogy az ostorcsapásos nyaksérülések elleni védelem is ezzel a minősítéssel zárt. A felnőttek védelmére 55 százalékot adtak az értékelők. A folytatást itt találják.
Nem minimálautó
Autópályán hangos az Alto, de ülése és rugózása kényelmes
Autópályán hangos az Alto, de ülése és rugózása kényelmes
Menet közben az Alto nem az a primitív minimálautó, amit a tejfölöspohárból sajtolt ajtókárpit és a hasonlóan olcsó műszerfaltömb sejtet.
A rugózás nem szippantja fel az úthibákat, de megrázkódtatás nélkül viseli a kikerülhetetlen, besüllyedt csatornafedeleket és az aszfaltból kiálló villamossíneket is.
Kanyar előtt ritkán kell lassítani, egyrészt a gyorsulás nem az a fékevesztett fajta, másrészt az Altóban lendületből, flottul vehetjük a fordulókat.
Csak nagyon gyors kanyarokban veszi rossz néven a gázelvételt, de terhelésváltásra sem áll keresztbe, a reakció nem vészes. A kormányzás nem elég pontos, de a célközönségnek ez nagyjából mindegy is.
Apró és fordulékony
Többet számít a fordulékonyság, kevés autóval lehet ennyire könnyen visszafordulni és parkolni.
Nagyon sokat kitakar a hátsó oszlop és az ajtó
Nagyon sokat kitakar a hátsó oszlop és az ajtó
Hétvégén, Balatonakarattyán a reménytelenül tömött parkolóban is akadt egy hely, ahová nagyobb autót nem tudtam volna bepasszírozni a strand előtt.
Viszont egy városi autótól nem ilyen pocsék kilátást várunk. Például a Budai alsó rakpartról az Erzsébet-híd előtt felkanyarodva nem látni, jön-e biciklis velünk párhuzamosan, mert a felkanyarított hátsó ajtó, a vastag tetőoszlop és a kis ablak így egyben túl sok.
Előre bekanyarodva is ért kellemetlen meglepetés, mert az első, az A-oszlop is vaskos, sokat elfed a világból.
Lapozzanak! A fogyasztással folytatjuk, nem lesz magas
Városban eleven
Városban fürge az Alto, autópályán oda a lendület
Városban fürge az Alto, autópályán lanyhább a lendület
A háromhengeres motornak az előd négyhengeresével szemben több előnye van, mint hátránya. Alapjáraton bizsergeti az ülést, a kormányt és a váltót, de ez belefér, egy Toyota Aygo sem jobb.
Városban a nyomatékos motorral az Alto eleven, pedig az apró motorhoz nagyon hosszú áttételek kapcsolódnak: kettesben százig húzatható az autó. A pörgős motorhoz kellene a fordulatszámmérő, de az itthoni felszereltségből ez hiányzik, a kihúzatási határok sincsenek jelölve a kilométerórában, mint régen, mivel a motor előbb-utóbb úgyis leszabályoz. A Splashből ismert benzines fő előnye a csekély fogyasztás. Mi Budapesten 6,3, autópályán kulturált, de nem tötymörgős tempóval 5,1 litert mértünk, ami a gyakran maximumon kergetett légkondival együtt jó eredmény.
Miben nagy a kicsi Suzuki?
Szinte mindegy, mennyire nívós kocsi vagy gyenge eresztés az Alto, egyvalamiben mindenképp példaértékű az iparág számára. A Suzuki ugyanis képes legkisebb és legolcsóbb autóin is érzékelhető nyereséget elérni, ami a konkurenseknek nemigen megy.
Például a Volkswagennek sem, amely pont azért vásárolt tavaly 19,9 százalékos részesedést a Suzukiban, hogy ellesse tőlük kisautógyártás a nagy csodáját: hogyan lehet pénzt keresni a városi minikkel? A részvénycsere másik vonzereje a Suzuki piacvezető szerepe Indiában, ahol a Volkswagen pozíciói gyengék.
Cserébe a Suzuki profitál egy nagy konszern beszerzési erejéből, tovább csökkentheti költségeit és hozzájut olyan technológiákhoz, amelyek kifejlesztéséhez egy kis autógyártónak nincs elég pénze.
Olcsóbb és kevesebb helyet igényel a kibillenthető ablak a kurblizósnál
Olcsóbb és kevesebb helyet igényel a kibillenthető ablak a kurblizósnál
Az élet harc, autópályán ez sokszor eszembe jutott, amikor előzés után padlógázzal kellett visszamenekülni jobbra a 130-cal döngetők elől.
Az Alto életerejét megcsapolja a légkondi, kikapcsolásával érezhetően lendületesebbé válik a gépezet.
2,4 millió forint
Mégis jobb megbarátkozni a hiányzó tartalékokkal és nyugodtan utazni.
Adatlap
Suzuki Alto 1,0 GLX AC
Motor |
996 cm3, Benzin, S3 |
Teljesítmény |
68 LE |
Nyomaték |
90 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
17 sec |
Végsebesség |
150 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,2 l / 100 km |
Aki ráér, egyenletes tempóval és nem 34 fokban utazik, városon kívül 4,5 literrel eljut száz kilométerre. Az Alto a maga kategóriájában kényelmesnek bizonyult, legalábbis elöl. Motorja hangos, de ülései kényelmesek, jó az üléshelyzet és a rugózási komfort.
2 299 000 forint – az induláskor még 2,4 milliós listaár után – végképp kedvező alapár egy négy légzsákos, szervokormányos, légkondis, CD-s rádiós, távirányítós központi zárral és motoros ablakemelővel kistafírozott Altóért. De az összes jól felszerelt mininek az a baja, hogy árban karnyújtásnyira vannak tőlük a kisautók.
Akcióban közel a Swift
Alacsony a fogyasztás, átlagunk 5,8 liter lett
Alacsony a fogyasztás, átlagunk 5,8 liter lett
Most az 1,3-as Swift GLX CD AC árát a Suzuki leverte 2,7 millió forintra, a kevésbé takarékos és fordulékony, de erősebb, komfortosabb, biztonságosabb és tágasabb autó megér még négyszázezer forintot.
Aki a könnyebb parkolás vagy a minimális fenntartási költségek miatt csak városi miniben gondolkodik, az nem fog mellé az Altóval. Listaáron az összes konkurens sokkal többe kerül, mint a gazdagon felszerelt japán, amely ezért a pénzért egy igazán használható autó.