Félmilliót adott el a Volkswagen az első generációból. Az újon jóval kisebbek az üvegfelületek
Félmilliót adott el a Volkswagen az első generációból. Az újon jóval kisebbek az üvegfelületek
Fotó megosztása:
Továbbra is Pozsonyban készül a Touareg, az újból kizárólag automata váltós van
Továbbra is Pozsonyban készül a Touareg, az újból kizárólag automata váltós van
Fotó megosztása:
7,8 s alatt gyorsul százra, végsebessége 218 km/óra
7,8 s alatt gyorsul százra, végsebessége 218 km/óra
Fotó megosztása:
550 newtonméterrel kiválóan húz a kulturált dízelmotor
550 newtonméterrel kiválóan húz a kulturált dízelmotor
Fotó megosztása:
A legtöbbet zabáló motorokat (W12 benzines és V10 TDI) törölték, eltűnt az R5 TDI is. Maradt a V6 TDI és a 800 Nm-es V8 TDI, mi az előbbivel teszteltük az új Touareget
A legtöbbet zabáló motorokat (W12 benzines és V10 TDI) törölték, eltűnt az R5 TDI is. Maradt a V6 TDI és a 800 Nm-es V8 TDI, mi az előbbivel teszteltük az új Touareget
Fotó megosztása:
Kedvünkre alakíthatjuk a hasmagasságot
Kedvünkre alakíthatjuk a hasmagasságot
Fotó megosztása:
0,38-ról 0,35-re javult az alaktényező
0,38-ról 0,35-re javult az alaktényező
Fotó megosztása:
Furcsa árképzés: azonos motorral az Audi Q7 3,0 TDI kevesebbe kerül
Furcsa árképzés: azonos motorral az Audi Q7 3,0 TDI kevesebbe kerül
Fotó megosztása:
Erős és halk, a Touareg fölényes nyugalmat áraszt
Erős és halk, a Touareg fölényes nyugalmat áraszt
Fotó megosztása:
Nagy falat: 16 258 500 forint a V6-os dízel alapára
Nagy falat: 16 258 500 forint a V6-os dízel alapára
Fotó megosztása:
Városban 14,6, autópályán 8,9 litert fogyasztott
Városban 14,6, autópályán 8,9 litert fogyasztott
Fotó megosztása:
Mielőtt meghúznám a derekamat az emelgetéssel...
Mielőtt meghúznám a derekamat az emelgetéssel...
Fotó megosztása:
Egy gombnyomással lejjebb engedhető az autó
Egy gombnyomással lejjebb engedhető az autó
Fotó megosztása:
Most kényelmes rámolni, de nem férek be az ajtó alá
Most kényelmes rámolni, de nem férek be az ajtó alá
Fotó megosztása:
Hátul a rendszámtábla felett, oldalt a tükörházban vannak a parkolókamerák
Hátul a rendszámtábla felett, oldalt a tükörházban vannak a parkolókamerák
Fotó megosztása:
Magától tompítja a fénykévét a feláras fényszóró, hogy a reflektor ne vakítsa szembejövőket
Magától tompítja a fénykévét a feláras fényszóró, hogy a reflektor ne vakítsa szembejövőket
Fotó megosztása:
Itt is van kameraszeme a parkolórendszernek
Itt is van kameraszeme a parkolórendszernek
Fotó megosztása:
A start-stop automatika is a Blue Motion Technology (BMT) része
A start-stop automatika is a Blue Motion Technology (BMT) része
Fotó megosztása:
Feláras csomagban jár a krómdísz a kipufogóvégekre
Feláras csomagban jár a krómdísz a kipufogóvégekre
Fotó megosztása:
Olyan érzés vezetni, mint egy nehéz limuzint
Olyan érzés vezetni, mint egy nehéz limuzint
Fotó megosztása:
Nem olyan nehézkesen pompás, mint eddig, de igényes a belső tér
Nem olyan nehézkesen pompás, mint eddig, de igényes a belső tér
Fotó megosztása:
Rakodási állásban nem kell magasra emelni a cuccokat
Rakodási állásban nem kell magasra emelni a cuccokat
Fotó megosztása:
A jobb oldali kapcsolóval változtatható a hasmagasság
A jobb oldali kapcsolóval változtatható a hasmagasság
Fotó megosztása:
Alakul az emelés, de még nincs kész
Alakul az emelés, de még nincs kész
Fotó megosztása:
Még egy hurka és a kompresszor felpumpálta a magasba a légrugós autót
Még egy hurka és a kompresszor felpumpálta a magasba a légrugós autót
Fotó megosztása:
Alapáron jár minden motorhoz a kitűnő, nyolcfokozatú automata váltó
Alapáron jár minden motorhoz a kitűnő, nyolcfokozatú automata váltó
Fotó megosztása:
Nyolc hüvelyk az érintőképernyő átmérője
Nyolc hüvelyk az érintőképernyő átmérője
Fotó megosztása:
Hátul is oldalanként állítható a légkondi
Hátul is oldalanként állítható a légkondi
Fotó megosztása:
Van elegendő rakodóhely az utastérben
Van elegendő rakodóhely az utastérben
Fotó megosztása:
Korábban a Phaetonnal közös műszerei voltak a Touaregnek, az új design diszkrétebb
Korábban a Phaetonnal közös műszerei voltak a Touaregnek, az új design diszkrétebb
Fotó megosztása:
Az alapverzióból hiányzik a felező, ha az ügyfél megrendeli, középső és hátsó diffizárat illetve erősített középső kiegyenlítőművet kap mellé
Az alapverzióból hiányzik a felező, ha az ügyfél megrendeli, középső és hátsó diffizárat illetve erősített középső kiegyenlítőművet kap mellé
Fotó megosztása:
333 lóerős az Audi S4-ből átvett, kompresszoros V6, a villanymotor teljesítménye 34 kW, nyomatéka 300 Nm. A Touareg a VW első megvásárolható hibridje, de itthon nem kapható
333 lóerős az Audi S4-ből átvett, kompresszoros V6, a villanymotor teljesítménye 34 kW, nyomatéka 300 Nm. A Touareg a VW első megvásárolható hibridje, de itthon nem kapható
Fotó megosztása:
Lakni lehetne az 580 literes csomagtérben
Lakni lehetne az 580 literes csomagtérben
Fotó megosztása:
Gombnyomásra hajthatóak le a hátsó üléstámlák, itt csökkenthető a rakodómagasság is
Gombnyomásra hajthatóak le a hátsó üléstámlák, itt csökkenthető a rakodómagasság is
Fotó megosztása:
Gombnyomásra előfordul a vonóhorog
Gombnyomásra előfordul a vonóhorog
Fotó megosztása:
Gyárilag nincs felfújva a pótkerék, ezért elég neki ennyi hely. Ha szükség van rá, a kocsihoz kapott kompresszor felfújja
Gyárilag nincs felfújva a pótkerék, ezért elég neki ennyi hely. Ha szükség van rá, a kocsihoz kapott kompresszor felfújja
Fotó megosztása:
Ügyes a kalaptartó: egy mozdulattal felcsúsztatható és visszahúzható a sínjében
Ügyes a kalaptartó: egy mozdulattal felcsúsztatható és visszahúzható a sínjében
Fotó megosztása:
Mutatós kulcs jár az autóhoz. Be kell dugni és el is kell fordítani
Mutatós kulcs jár az autóhoz. Be kell dugni és el is kell fordítani
Fotó megosztása:
Sport fokozatban élvezhetőek a kanyarok
Sport fokozatban élvezhetőek a kanyarok
Fotó megosztása:
Nem ringatóan lágy a lengéscsillapítás kényelmes állása sem
Nem ringatóan lágy a lengéscsillapítás kényelmes állása sem
Fotó megosztása:
Egy narancs, egy fehér: mindenből egy kicsit
Egy narancs, egy fehér: mindenből egy kicsit
Fotó megosztása:
Üzenet
Üzenet
Fotó megosztása:
Mintha az erkélyről filmeznének. A négy kamera képe jól jön parkoláskor
Mintha az erkélyről filmeznének. A négy kamera képe jól jön parkoláskor
Fotó megosztása:
Közös nyomócsöves a befecskendezés,a V6 régóta CR TDI
Közös nyomócsöves a befecskendezés,a V6 régóta CR TDI
Fotó megosztása:
Kényelmesen elférni hátul, de ezt egy Passat is megadja
Kényelmesen elférni hátul, de ezt egy Passat is megadja
Fotó megosztása:
A kerek kapcsolóval állítható a deréktámasz
A kerek kapcsolóval állítható a deréktámasz
Fotó megosztása:
Félmilliót adott el a Volkswagen az első generációból. Az újon jóval kisebbek az üvegfelületek
Félmilliót adott el a Volkswagen az első generációból. Az újon jóval kisebbek az üvegfelületek
Kevés autófajta osztja meg annyira az embereket, mint egy nagy SUV (Sports Utility Vehicle). Magasságuk és tömegük miatt sokan érzik védtelennek magukat az aszfaltterepjárókkal szemben.
Muszáj volt lépni
Az erős motorral és a magas üléshelyzettel sugallt testi fölény csábít a rámenős, agresszív vezetésre, néha úgy tűnik, mintha egy Q7 vagy X6 létezésének egyetlen célja volna, hogy kiszolgálja a leggyarlóbb emberi tulajdonságokat.
Két mázsa mínusz
Kényelmesen elférni hátul, de ezt egy Passat is megadja
Kényelmesen elférni hátul, de ezt egy Passat is megadja
Újabban még egy fajsúlyos oka van az ellenszenvnek: a környezetszennyezés.
A zöld szervezetek és a sajtó egy része a két tonna feletti, sokat fogyasztó, sok CO2-t kibocsátó terepjárókat kárhoztatja a globális felmelegedés szimbólumaként.
Ennyi ellenérzéssel szemben a kényelem, a biztonság, a terepjáró-képesség, a nagy szállítókapacitás vagy az utánuk köthető, akár 3,5 tonnás utánfutó sem érv, muszáj Nyugat-Európában is szalonképesebbé tenni a kaszt tagjait. Az új Touareg ezért lett diszkrétebb, könnyebb és takarékosabb elődjénél.
Két mázsát sikerült leadnia, persze egy 2,3 tonnás autót lefogyasztani nem ugyanaz, mint egy kisautó súlyából lefaragni 10 százalékot, úgy, hogy ne szálljanak el a költségek és megmaradjon az öt csillag.
Kétféle összkerékhajtással
Az alapverzióból hiányzik a felező, ha az ügyfél megrendeli, középső és hátsó diffizárat illetve erősített középső kiegyenlítőművet kap mellé
Az alapverzióból hiányzik a felező, ha az ügyfél megrendeli, középső és hátsó diffizárat illetve erősített középső kiegyenlítőművet kap mellé
Részben a merevebb, ezért vékonyabb falvastagsággal is elég erős acéloknak köszönhető a fogyás, de az új hajtáslánccal is sokat sikerült spórolni. Kétféle összkerékhajtással kapható az autó. A 4Motionből hiányzik a dögnehéz felező. Az alapverzió is állandó négykerék-hajtású, amit a nyomatékot a jobban tapadó kerekekre irányító Torsen középső differenciálmű biztosít.
Ebben a felállásban nem zárható a középső differenciálmű, szemben a 4XMotion nevű, terepjárásra kitalált modellel. Ennek középső differenciálműve erősebb és kézzel zárható, a hátsó diffivel együtt. Mindkét verzió felszerelhető légrugózással, amely a hasmagasságot akár 27 centisre növelve sokat javít a terepjáró-képességen.
Nem olyan nehézkesen pompás, mint eddig, de igényes a belső tér
Nem olyan nehézkesen pompás, mint eddig, de igényes a belső tér
Belül az automata váltó monumentális karja helyén egy audis fokozatválasztót látunk. Most is minden elegáns és kifogástalan minőségű, de nem annyira cicomás, szerényebb a pompa, mint az elődben.
Okosságok: dupla gyermekzár
Vannak profán, de hasznos okosságok, például a 16 centis úton, osztottan mozgatható hátsó ülés vagy az oldalanként aktiválható gyermekzár. Egy gyermekkel utazva nem kell az egyik szülőt értelmetlenül korlátozni hátul, végül is miért ne húzhatná le az ablakot vagy nyithatná ki magának az ajtót?
550 newtonméterrel kiválóan húz a kulturált dízelmotor
550 newtonméterrel kiválóan húz a kulturált dízelmotor
Egy Touareg rendkívüli biztonságérzetet nyújt, kevés autóban lehet ennyire alacsony pulzussal vezetni. Jöhet sertésebola, kitörhetnek mind az izlandi tűzhányók és zuhanhat a világ összes tőzsdeindexe, amíg a Touareg megy, semmi baj nem érhet. A többiek észlelik és tisztelik a súlyos és terebélyes autót.
Tisztelik a többiek
Elsőre a kormány kicsit nehéz, pár nap után pont jó, mert érezni rajta, hogy tekintélyes tömeget uralunk. A holttérfigyelő rendszer jelenléte pregnáns, de működése nem idegesítő: ha a szomszéd sávban halad valaki a közelben, simán világít a külső tükör tövében lévő sárga LED, ha veszélyes volna sávot váltani, akkor indexelésre villogni kezd.
A jobb oldali kapcsolóval változtatható a hasmagasság
A jobb oldali kapcsolóval változtatható a hasmagasság
Felárért a Dynamic Light Assist a szembejövőket vakító területen automatikusan csökkenti a fényerőt, így nem kell visszavenni a reflektort, mégse sül ki a szemük.
Ez többnyire működik is, de tízből két szembejövő még így is ránk villantott, amikor a technikában bízva maradt a távfény.
Meggyőző volt a futómű, amely sport, normál vagy kényelmes beállítást kínáló, adaptív lengéscsillapítással kedveskedik az utasoknak és a vezetőnek is. A rugózási kényelem nem rossz, de főleg a sport állásban mutatott úttartás miatt fogunk sokáig emlékezni a Touaregre.
Még egy hurka és a kompresszor felpumpálta a magasba a légrugós autót
Még egy hurka és a kompresszor felpumpálta a magasba a légrugós autót
Jót tesz a légrugózás, amellyel rámoláshoz lesüllyeszthető, terepezéshez égig emelhető az autó, a kettő között pedig fölényes kiegyensúlyozottsággal hasít.
Városban éhes, autópályán nem
Ha nem városban járunk, akkor a 85 literes tankkal messze eljut az autó. Autópályán ésszel, de tempósan gurulva 8,9 litert fogyasztott a tesztautó, amin látni a modern dízeltechnika, az alacsonyabb és áramvonalasabb kasztni illetve a nyolcfokozatú automata áldásos hatását.
Az autó hatodikban is megfutja a 218 km/órás végsebességet, a plusz két gang a zajszintet és a fogyasztást csökkenti. A váltó akár három fokozatot is lép egyszerre, felkapcsolva engedi érvényesülni a csendes dízelmotor bivalyerejét.
Budapesten a fogyasztás kicsit sem igazolta a 8,8 literes gyári jövendölést. 14,6 liter elég csúnya étvágy, mennyi lenne, ha a stop-start automatika nem állítaná le a motort minden lámpánál? Látszik, hogy temérdek energiát emészt fel újra és újra meglódítani a Touareget, a 208 kilós fogyás dacára.
A VW-dzsip és konkurensei |
Listaár
|
|
Audi Q7 3,0 TDI quattro Tiptronic (240 LE) |
16 058 500 Ft |
|
BMW X5 xDrive30d (245 LE) |
16 424 000 Ft |
|
Mercedes-Benz ML 350 CDI (231 LE) |
16 712 250 Ft |
|
Volvo XC90 D5 AWD Momentum aut. (205 LE) |
14 330 000 Ft |
|
VW Touareg 3,0 TDI Tiptronic BMT (240 LE ) |
16 258 500 Ft |
|
Furcsa árképzés: azonos motorral az Audi Q7 3,0 TDI kevesebbe kerül
Furcsa árképzés: azonos motorral az Audi Q7 3,0 TDI kevesebbe kerül
16,3 milliós listaárával a V6-os Touareg TDI drága autó, és nemcsak az átlagfizetéshez képest, mert egy luxuscikknél más a mérce. De senkinek nem jutott eszébe a Volkswagennél, hogy biztosan jó ötlet-e kétszázezer forinttal az azonos motorú Audi Q7 fölé beárazni az autót?
16 millió: ez még csak az alapmodell
Az extralista böngészésére hosszú órákat és súlyos milliókat lehet rászánni. A gazdagon felszerelt, de ezen a szinten semmi rendkívülit nem nyújtó tesztautó árát 21 531 000 forintra növelték a beikszelt tételek.