Fél óránk volt egymásra, de ez is elég volt. Nem éreztem kitörő orgazmust, de beindította a fantáziámat. A Juke határozottan tetszik.
Szégyentelenül férfias?!

Szégyentelenül férfias?!

Szégyentelenül férfias?!


A frissen átadott szalon előtt egy hosszú sor, első ránézésre tökéletesen egyforma, külföldi rendszámú szürke Juke sorakozott. Egy 1.6-os, benzines, öt fokozatú kézi váltós változatot kaptam, azaz a gyengébb fajtát. Lehetett volna ugyanez új generációs, vagy hatfokozatú, vagy négykerék-meghajtású, vagy 1.5-ös dízel is.

Semmilyen kényszerképzetem vagy előítéletem nem volt a Juke-kal szemben, vagy mellett, de az feltűnt, hogy egy kicsit mintha hasonlítana a Volvo C30-ra, és a Qashqai földre nyomott változata lenne?

A Hummer, na, az férfias!

A Nissan szerint a Juke „szégyentelenül férfias”. Ezzel a kijelentéssel, ha férfi volnék, nem hogy nem értek egyet, egyenesen kikérném magamnak. (Persze ez lehet, hogy annak is köszönhető, hogy nőként képzelem el a férfiakat, tehát eleve elképzelhetetlen, hogy objektív „férfi-véleményem” legyen. Mindegy, hagyjuk.) Sőt, én, mint nő, egyáltalán nem ilyen kocsit képzelek el egy vagány, férfias, pasi alá, már, ha elképzelek. (De nem teszem, műkörmöm sincs. )

Izgalmas kinézetű kisautó

Izgalmas kinézetű kisautó

Öcsike menőbb Pokemon a tesóinál

A Juke egyszerűen menő. Nem tudom, hogyan mondják ezt autóimádó nyelven, de azok az ívek, a vonalvezetés, a határozott vágások, hajlítások és váltások nagyon izgalmassá teszik ezt a kisautót. A teszt közben megálltam, hogy oldalról is szemügyre vegyem a járgányt, és néha tényleg úgy éreztem, mintha nem 1:1-ben látnám a világot.

Ha nincs mellette

Elsőre nem úgy tűnik, de minden megvan a műszerfalon

Elsőre nem úgy tűnik, de minden megvan a műszerfalon

Elsőre nem úgy tűnik, de minden megvan a műszerfalon


viszonyítási tereptárgy, olyan, mintha egy új, városi terepjárót látnál. Határozottan a vagányabb, dizájnosabb fajtából. Olyan, aminek láttán várod, hogy éjszaka átalakul, mint az Autobotok a Transformersben.

Az ügyes PR-esek meg is fogalmazták, hogy a Juke a Qashqai és a Murano kisöccse. (Igaz, azt is odaírták, hogy hozzá hasonlóval biztosan nem találkozunk az utakon, ezzel viszont én vitatkozom. Ha engem a vámpíros C30-ra emlékeztet, akkor nyilván másokat is. ) Nos, a Muranora, de a Qashqaira is csak kívül hasonlít. Sőt, míg a nagytesóknak határozott „arca” volt, addig a Juke egy Pokemonra hasonlít. Egyszerűen nem találtam olyan állatot, ami így festene, így maradtak a Pokemonok: Barbassaur, Pikachu és Charmander. Így, egyben.

Fiatalosan sok gomb mindenhol

A középső panel szinte

Gazdaságos módban

Gazdaságos módban

Gazdaságos módban


ugyanaz, saját navigációval, érintőképernyő és/vagy külső gombok kombójával. Alul viszont egy új dologgal találkoztam. Túlléptem a borzasztó lakk borításon, ami miatt úgy néz ki az alsó panel, minta leértékelt, gazdaságos márkájú LCD TV lenne, és próbáltam elmélyedni a lehetőségek kicsinyke tárházában. 

A Normal, Sport és az Eco üzemmód közül lehet választani, sőt, ezeket a kis diagramon figyelni is lehet. Azt ugyan nem tudom, ki lesz az, aki vezetés közben hajolgatni fog…
Remélem, a közelemben senki. Az Eco mód megléte viszont jó fogyasztást sugall. A mai benzinárak mellett ez gyakorlatilag 1 literes fogyasztással is pont több, mint ideális lenne, de díjazzuk a próbálkozást. Sajnos ebben az irányban objektív kutatást nem tudtam végezni, viszont ezt már megtették helyettem.

Itt sem használtak semmiféle bűbájt

Bár fél óra alatt nem tudtam egy 1-2-3-4 tagú fővárosi/falusi család/pár/agglegény/hableány életvitelét lemodellezni, próbáltam alaposan szétnézni az autóban. Belül tele van hasznos likakkal, pohártartókkal, csupa haszontalannak tűnő, ám használat közben igen fontossá váló „extrákkal”. Önként nem választanám a hátsó ülést, de egyáltalán nem borzasztó.

Lányteszt: Flört az új Nissan Juke-kal 21
Tekintsenek gyári fotókat is!

Vincent Wijnen, a Nissan marketingért felelős európai alelnöke szerint a Juke „tágas, de kis külső méretű”. Sajnos, egyelőre Harry Potter nem adta ki a térnövelő bűbáj használatának leírását, így nem számítottam a fizika törvényeinek földbe döngölésére. Ha valami akkora, akkor nem nagyobb. Beültem mindenhová, le- és kinyitottam mindent és nem éreztem különösebb katarzist, de rendben van.

A dízelre várni kell

Nissan Juke három

A fényes műanyag elemek nem minőségi darabok

A fényes műanyag elemek nem minőségi darabok

A fényes műanyag elemek nem minőségi darabok


 változatban rendelhető, Visia, Acenta és Tekna felszereltséggel. A biztonsági kiegészítők és a tároló mindhárom esetben megegyeznek, ezekben nem tesz különbséget a gyártó. Az alapmodell ára 4 190 000 forintnál kezdődik, de, ha mindent felvásárolsz, jóval 7 millió fölé mehet a végösszeg. (Erre mondaná egy igen közeli ismerősöm, hogy annyiért már autót is lehet kapni.)

Ha nem elég a benzines változat, a Juke dízelmotorral is rendelhető, de azt már csak a téli hónapban lehet élvezni. Azt ugyanis csak novemberi gyártással tudja vállalni a Nissan. (Miért? Egy dízelmotort nehezebb összerakni, mint egy benzinest? Több darabból áll? ? tenném fel a kérdéseket, ha műkörmöm lenne;))

Gazdaságos menőség csomagolva

Az ára „mihezképest” kicsit magas, viszont a dizájn, a praktikum ilyen pompás találkozását meg kell fizetni. A kisautók között, véleményem szerint, a legelegánsabb, egyértelműen kilóg a Corsák, Cliók közül. Mindenképpen feltűnést kelt, és nem kell az egója mellé 10-12 litert kifizetni száz kilométerenként. Nem egy „must have” darab, de én minden bizonnyal örömmel széthajtanám.