Láttuk két hete Párizsban, láthatjuk több hete a Megasztár című tévéműsorban, de vezetni csak most tudtuk a Hyundai ix20-ast. A menetpróbán az is kiderült, mit keres a nevében az ix.
1/44 160 centi magas az ix20, jó tíz centivel több egy átlagos kompakt autónál
160 centi magas az ix20, jó tíz centivel több egy átlagos kompakt autónál
Fotó megosztása:
2/44 Hosszú, 2615 mm-es tengelytávja révén tágas a belső tér
Hosszú, 2615 mm-es tengelytávja révén tágas a belső tér
Fotó megosztása:
3/44 Mind a négy motorral kapható a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő Blue Drive-csomag
Mind a négy motorral kapható a szén-dioxid-kibocsátást csökkentő Blue Drive-csomag
Fotó megosztása:
5/44 Van mit nézni: sok az ív és domborítás a karosszérián, hogy ne legyen unalmas
Van mit nézni: sok az ív és domborítás a karosszérián, hogy ne legyen unalmas
Fotó megosztása:
6/44 Magyarországon november közepén lesz kapható az ix20. Áráról még nem tudunk semmit, de aki 3-3,5 millió forintért keres új családi autót, az szerintünk várja meg a Hyundai kis egyterűjét
Magyarországon november közepén lesz kapható az ix20. Áráról még nem tudunk semmit, de aki 3-3,5 millió forintért keres új családi autót, az szerintünk várja meg a Hyundai kis egyterűjét
Fotó megosztása:
7/44 A Hyundai minden autóján látható lesz a hatszögletű hűtőnyílás
A Hyundai minden autóján látható lesz a hatszögletű hűtőnyílás
Fotó megosztása:
9/44 Felárért statikus kanyarfény gyullad fel a vetítőlencsés fényszórókból. Ez lekanyarodáskor megvilágítja a mellékutcát, de nem követi a kormánymozdulatokat, mint a dinamikus kanyarfényszóró
Felárért statikus kanyarfény gyullad fel a vetítőlencsés fényszórókból. Ez lekanyarodáskor megvilágítja a mellékutcát, de nem követi a kormánymozdulatokat, mint a dinamikus kanyarfényszóró
Fotó megosztása:
10/44 ha Blue, akkor kevésbé környezetszennyező
ha Blue, akkor kevésbé környezetszennyező
Fotó megosztása:
11/44 Két szintben rögzíthető a csomagtérpadló. Lehajtott üléssel 1486 literre bővül a csomagtartó
Két szintben rögzíthető a csomagtérpadló. Lehajtott üléssel 1486 literre bővül a csomagtartó
Fotó megosztása:
13/44 13 centit lehet tologatni az üléseket, a háttámla is állítható
13 centit lehet tologatni az üléseket, a háttámla is állítható
Fotó megosztása:
14/44 Igényesnek tűnt az ix20 belseje, a Kia Venga gyengébb ebben
Igényesnek tűnt az ix20 belseje, a Kia Venga gyengébb ebben
Fotó megosztása:
15/44 Érdekes a pókhálós hangszórórács. Hasonló mintája lehet a hűtőmaszknak is
Érdekes a pókhálós hangszórórács. Hasonló mintája lehet a hűtőmaszknak is
Fotó megosztása:
17/44 Jó sok a nyitott, könnyen használható tárolóhely
Jó sok a nyitott, könnyen használható tárolóhely
Fotó megosztása:
18/44 Van iPod csatlakozó is, pendrive-ról szólhat a zene
Van iPod csatlakozó is, pendrive-ról szólhat a zene
Fotó megosztása:
19/44 5,3 litert írt ki a dízel, 6,5-öt a benzines fogyasztásmérője
5,3 litert írt ki a dízel, 6,5-öt a benzines fogyasztásmérője
Fotó megosztása:
21/44 6,5 coll a képernyő átmérője. Ha van navigációsrendszer, itt látszik a tolatókamera képe is, ha nincs, a belső tükörbe vetít az optika
6,5 coll a képernyő átmérője. Ha van navigációsrendszer, itt látszik a tolatókamera képe is, ha nincs, a belső tükörbe vetít az optika
Fotó megosztása:
22/44 Itthon nem biztos, hogy lesz az árlistában légkondi nélküli alapmodell
Itthon nem biztos, hogy lesz az árlistában légkondi nélküli alapmodell
Fotó megosztása:
23/44 Bőrkárpit is rendelhető az ix20-ba
Bőrkárpit is rendelhető az ix20-ba
Fotó megosztása:
25/44 Dubrovnikban, Horvátországban volt a bemutató
Dubrovnikban, Horvátországban volt a bemutató
Fotó megosztása:
26/44 A falakon belüli óváros az UNESCO világörökség része
A falakon belüli óváros az UNESCO világörökség része
Fotó megosztása:
27/44 A szemközti oromról ágyúzták Dubrovnik városmagját a szerbek a Jugoszlávia felbomlása utáni háborúban
A szemközti oromról ágyúzták Dubrovnik városmagját a szerbek a Jugoszlávia felbomlása utáni háborúban
Fotó megosztása:
29/44 Négyféle motor kapható: a két dízel 1,4-es és 77 illetve 90 lóerős, az 1,6-os benzines 125 lóerőt ad le. A 90 lóerős benzines 1,4-es egész jó motor, elegendő az autóhoz
Négyféle motor kapható: a két dízel 1,4-es és 77 illetve 90 lóerős, az 1,6-os benzines 125 lóerőt ad le. A 90 lóerős benzines 1,4-es egész jó motor, elegendő az autóhoz
Fotó megosztása:
30/44 Most az alsó állásban van a csomagtérpadló, így 440 literes a tér
Most az alsó állásban van a csomagtérpadló, így 440 literes a tér
Fotó megosztása:
31/44 Extraként rendelhető a nagy napfénytető
Extraként rendelhető a nagy napfénytető
Fotó megosztása:
33/44 Motor nyitja az üvegtető első felét
Motor nyitja az üvegtető első felét
Fotó megosztása:
34/44 Sikerült eltalálni a futóműhangolást, az ix20 kényelmes kiskocsi
Sikerült eltalálni a futóműhangolást, az ix20 kényelmes kiskocsi
Fotó megosztása:
35/44 Még ismeretlen a magyarországi árlista, nagyjából 3,1 millió forinttól indulnak majd az árak
Még ismeretlen a magyarországi árlista, nagyjából 3,1 millió forinttól indulnak majd az árak
Fotó megosztása:
37/44
Fotó megosztása:
38/44 Csehországban készül, ahol, testvérmodellje, a Kia Venga is
Csehországban készül, ahol, testvérmodellje, a Kia Venga is
Fotó megosztása:
39/44 Dízellel kisebb, benzinessel nagyobb a fogyasztáskülönbség a Blue Drive-modellek javára
Dízellel kisebb, benzinessel nagyobb a fogyasztáskülönbség a Blue Drive-modellek javára
Fotó megosztása:
41/44 2-5 decit csökkent a gyári átlagfogyasztáson a start-stopos Blue Drive-csomag
2-5 decit csökkent a gyári átlagfogyasztáson a start-stopos Blue Drive-csomag
Fotó megosztása:
42/44 Oldalról nagyon hasonlít a Kia Venga ...
Oldalról nagyon hasonlít a Kia Venga ...
Fotó megosztása:
43/44 ... és a Hyundai ix20
... és a Hyundai ix20
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
160 centi magas az ix20, jó tíz centivel több egy átlagos kompakt autónál
160 centi magas az ix20, jó tíz centivel több egy átlagos kompakt autónál
Láttuk két hete Párizsban, láthatjuk több hete a Megasztár című tévéműsorban, de vezetni csak most tudtuk a Hyundai ix20-ast. Eddig az ix nevet csak Hyundai SUV-kon láttuk, de most fény derült a titokra.
Furcsa: nincs 4×4, mégis ix
Mert az x nem a szabadidő-autók kiváltsága, hanem a kategóriák közötti, crossover modellek jele. És a gyári marketingesek addig nem vehettek magukhoz szilárd ételt és nem érintkezhettek ellenkező neműekkel, amíg meg nem született a megoldás: az ix20 egyszerre praktikus, mégis jó vezetni, tehát ez az átmenet indokolja a típusjelzést.
Házon belüli konkurencia
Oldalról nagyon hasonlít a Kia Venga …
Oldalról a megszólalásig hasonlít a Venga és az ix20
Általában a nagy autógyártó konszernek igyekeznek szót sem ejteni arról, hogy más emblémával és jó esetben eltérő designnal a cég másik márkája is gyárt ugyanilyen autót. Például a Peugeot Partner Tepee anyagában szó sem esik a vele csavarra azonos Berlingóról, a Hyundai a csehországi gyártási helyszínnel kapcsolatban hasonlóképp hallgat róla, hogy ez pont az a nosovicei gyár, ahol a Kia Venga is készül.
Mivel a műszakilag azonos testvérmodell a legközelebbi konkurens, érthető, ha senki nem akarja rá önként felhívni a figyelmet. Mindig akadhat annyira tájékozatlan tollforgató, aki nem tud róla.
13 centit lehet tologatni az üléseket, a háttámla is állítható
13 centit lehet tologatni az üléseket, a háttámla is állítható
Szerencsére az autót létét nem kell kivetítős diák sorával megindokolni.
Jobb helykihasználása miatt egy kis egyterű praktikusabb családi autó egy ötajtós alsó középkategóriás modellnél, amilyen a 308, a Cee’d és társaik.
Magas ülés, kis alapterület, sok hely
Magasabb üléseivel könnyebb ki- és beszállni a gyerekeket különórákra hurcoló szülőnek, nem kell olyan mélyre hajolni a gyermekülésekkel matatva, és a porontyok is örülnek a jobb kilátásnak. A felnőttek ezt bukták, mert az első tetőoszlop túl vastag, városban és visszafordítós kanyarokban sokat kitakar a világból.
Négyféle motor kapható: a két dízel 1,4-es és 77 illetve 90 lóerős, az 1,6-os benzines 125 lóerőt ad le. A 90 lóerős benzines 1,4-es egész jó motor, elegendő az autóhoz
Igényesnek tűnt az ix20 belseje, a Kia Venga gyengébb ebben
Igényesnek tűnt az ix20 belseje, a Kia Venga gyengébb ebben
Állítható hátsó ülését leghátra tolva az ix20-ban két magas ember jól elfér egymás mögött.
A tengelytáv 261,5 centiméter, hosszabb a Golfénál vagy az Aurisénál, ami a 160 centis magassággal együtt szellős, barátságos utasteret enged.
13 centiméter
Ha pár centi hiányzik a szánkó, a gereblye vagy bármi más betuszkolásához, az üléspad egyik vagy mindkét részét előrehúzva megoldható a dolog. A játéktér 13 centiméter, de a háttámlák meredekebbre állításával is próbálkozhatunk.
Két szintben rögzíthető a csomagtérpadló. Lehajtott üléssel 1486 literre bővül a csomagtartó
Két szintben rögzíthető a csomagtérpadló. Lehajtott üléssel 1486 literes a tér
Az ix20 csomagtartója kis alapterületű, de a gyári adat alapján jobb a kompakt autók átlagánál.
A 440 liter azért jön ki, mert a csomagtér padlóját az alsó állásban rögzítve felfelé sok a hely, nem széltében vagy hosszában.
Jó lesz a legolcsóbb benzines
Kétféle motorral próbáltuk ki a koreai egyterűt, mindkettő 1,4 literes és 90 lóerős, de az egyik az alap benzines, a másik az erősebbik dízel sokkal nagyobb, 137 helyett 220 Nm-es nyomatékkal.
Fél litert hozhat a Blue Drive
2-5 decit csökkent a gyári átlagfogyasztáson a start-stopos Blue Drive-csomag
2-5 decit csökkent a gyári átlagfogyasztáson a start-stopos Blue Drive-csomag
Egyedül az automata váltós, 1,6-os benzineshez nem rendelhető a Blue Drive-csomag. A fedőnév mögött a fogyasztást és ezzel a Föld felmelegedéséért felelős szén-dioxid-kibocsátást csökkentő módosítások rejlenek.
A Blue Drive nem merül ki csökkentett gördülési ellenállású gumikban és hosszabb váltóáttételekben. Része az ISG (Idle Stop & Go) rendszer, amely megálláskor üresbe tett váltóval leállítja az autó motorját, majd a váltót egyesbe téve újraindítja a gépet. Érdekes az AMS (Alternator Management System) is.
Amennyiben az akku töltöttsége megfelelő és épp nincs nagy áramfelvétel az autóban, például az ülésfűtés használata miatt, egy kuplung leválasztja a generátort a motorról. Ha a motor nem hajtja feleslegesen a generátort, alacsonyabb terheléssel kevesebbet fogyaszt. A Blue Drive-os 1,4 CRDi dízelek szabványos átlagfogyasztása 4,5 helyett 4,3 liter, az 1,4-es benzinesnél négy decit hoz a csomag (6,0-5,6 l/100 km), míg az ezerhatos fogyasztása papíron fél literrel, 5,9 literre csökken a Blue Drive-csomagot megrendelve.
6,5 coll a képernyő átmérője. Ha van navigációsrendszer, itt látszik a tolatókamera képe is, ha nincs, a belső tükörbe vetít az optika
6,5 coll a képernyő átmérője. Ha van navigációsrendszer, itt látszik a tolatókamera képe is, ha nincs, a belső tükörbe vetít az optika
Kis benzinessel a Nissan Note 1,4 vagy a Honda Jazz 1,2 is erős ellenfél, de a Hyundai felnőtt hozzájuk. Az i30-ban 109 lóerős motor a visszavett teljesítménnyel pont ott húz nála jobban, ahol a motort használjuk: alacsony és közepes fordulaton.
Autópályán nem jártunk vele., de városban és országúton a halkan és finoman járó motorral jól együtt lehet élni, a fedélzeti számítógép szerint 6,5 literes fogyasztása is kedvező.
Dízelek: azonos nyomaték, kétféle teljesítmény
Nem volt zajos a később vezetett dízel sem. Ha hittünk a korai felkapcsolásra figyelmeztető nyilaknak, hegynek felfelé a motor megkínlódott az ajánlott, 1400 körüli fordulatszámmal, érdemes inkább 1800 tájékán felfelé kaptatni, amikor a maximális nyomatékkal húz.
Van mit nézni: sok az ív és domborítás a karosszérián, hogy ne legyen unalmas
Van mit nézni: sok az ív és domborítás a karosszérián, hogy ne legyen unalmas
Ereje mellett a számítógép szerint 5,3 literes átlagfogyasztása is mellette szól, de a kisautók között nem véletlenül egyre ritkább a dízelmotor. Az Euro 5-norma betartásához szükséges részecskeszűrővel nehéz normális felárat szabni a dízeleknek, de árlista híján ezt még nem tudjuk.
Ügyesen hangolt hardver
Aki bemászik az autó alá hardvernézőbe, elöl MacPherson rugóstagot, hátul csatolt hosszlengőkaros, félmerev hidat lát, mint a legtöbb kis- és kompakt autóban. A futóműhangolást a rüsselsheimi K+F-központ munkatársai végezték, az autó ugyanis az európai fejlesztőbázis munkája. Sikerült egy harmonikus, kényelmesen rugózó autót összehozniuk.
Jó sok a nyitott, könnyen használható tárolóhely
Jó sok a nyitott, könnyen használható tárolóhely
Magyarországon november 11-én kezdődik az autó értékesítése. A csúcsmodell a Style lesz, az alapváltozat a Life. Lehet, hogy az alacsonyabb indulóár érdekében lesz légkondicionáló nélküli alapmodell, mint a Vengából, de egyelőre csupa klímás autót rendelt az importőr.
Ára még nincs, novemberben jön
Még nem derült ki az autó ára, de a Kia Venga jó kiindulási alap. Az ix20-assal egy üzemben gyártott konkurens ugyanezekkel a motorokkal 3,1 és 5,2 millió forint közötti listaáron kapható.
Nemzetközi bemutatókra többnyire csak a minden földi jóval felszerelt autókat hozzák el a gyárak, egyik sem fekete kilincses. Szerencsére a Kia Vengából járt nálunk a legolcsóbb alapváltozat, ezért az ix20 mellett döntők is biztosak lehetnek benne, hogy már az alapfelszereltségű, 1,4-es modell sem okoz csalódást.