Szemből mintha a régi volna
Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent

Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent

Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent


Pont egy hónapunk volt a hazai bemutató és a tesztautó megérkezése között megemészteni az új Swift árait. Ismerve a szintén drága konkurenseket, inkább az érdekelt, mennyire reális az új Swiftre akasztott árcédula.

Tényleg új

Ahol kellően magas az egységnyi felületre jutó férfiak száma, például benzinkúton és kedvenc autómosónkban, rögtön az került szóba, új-e egyáltalán a Swift.

Bár egyedül az oldalindex burája és a hátsó ködzárófény azonos az előddel, mégsem látszik rajta, hogy nem csupán modellfrissítés történt.

Sok extra, nagy pénzért

Az új Swiftek árát és felszereltségét az Eurotax Glass szorgos munkatársai már feltöltötték a vezess.hu autókonfigurátorába. Ezek szerint első, oldalsó és függönylégzsák illetve a vezető lábát védő térdlégzsák továbbá ESP a legolcsóbb Swifthez is jár. Az autó szériában ad légkondicionálót is, amit a GS csúcsmodell megfejel többek között kulcsnélküli ajtónyitással, hátul is motoros ablakemelővel, Bluetooth telefon-kihangosítós CDs-rádióval, automatikus légkondival, de van tempomat, 16-os könnyűfém felni és ülésfűtés is.

Extrákban fürödve a konkurensek listaára vagy magasabb, vagy kimaradt és nem is rendelhető hozzájuk a Swift GS számos felszerelése. Tehát a Suzuki árelőnye nem veszett el, de sajnos ez a korábbinál jóval magasabb árszinten érvényesül. Ennyi pénzből dízel egyterűt vehetünk, hitelre és akcióban a Renault Mégane kombikat ad ezért a pénzért.

Egy jól felszerelt új Swift és konkurensei (ötajtós modellek)
Suzuki Swift 1,2 GS (94 LE) 4 017 000 Ft
FIAT Punto EVO 1,4 MultiAir Emotion (105 LE) 4 450 000 Ft
Opel Corsa 1,4 Cosmo (100 LE) 3 875 000 Ft
Renault Clio 1,2 TCe 20th Anniversary (100 LE) 3 840 000 Ft
Skoda Fabia 1,2 TSI Elegance (85 LE) 4 336 000 Ft
Toyota Yaris 1,3 Dual VVT-i Exe (100 LE) 4 280 000 Ft
Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk

Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk

Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk


Mivel az eddigi design világszerte bejött, ezt bő esztendőkben sem akarná elrontani egy autógyár, nemhogy ínséges időkben.

Belül sokkal szebb

Beülve a Swift elhiteti, hogy a Suzuki végérvényesen átállt a pirosfröccsnek árult homoki koccintósról a minőségi termékekre.

Középről az automata légkondi nagymenő kezelőfelülete néz ránk, a kormány tengelyirányban is állítható (igaz, csak a GS-modellekben), ülepünket ülésfűtés melengeti a reggeli hat fokban.

Suzuki Swift 2010
Felnőttutas-biztonság  94%
Gyermekutas-biztonság 82%
Gyalogosvédelem 62%
Biztonsági segédeszközök 71%
Összeredmény  * * * * *

Könnyű elszórni a pénztárcát, telefont, lakáskulcsot, egy USB-csatlakozó várja kedvenc zenénket. Hátul a magasan húzód tetőív miatt tágas a hely, mégha a képekről nem is ez derül ki. Ennek egyetlen oka, hogy egy bögrényivel túlnőttem a 178 centis európai átlagférfit.

Felnőtt autóként viselkedik a Swift, ott van az úton

Felnőtt autóként viselkedik a Swift, ott van az úton


Adatlap

Suzuki Swift 1,2 GS

Szemből mintha a régi volna
Motor 1242 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 94 LE
Nyomaték 118 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 13,5 sec
Végsebesség 160 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,6 l / 100 km

Amikor egy nehezített nagybevásárlásnál ötször kell megkérdezünk Dudásné Rózsikát, hogy hol a réteslap vagy a reszelt citromhéj, az eredménnyel peremig megtelik a továbbra is nagyon szűk csomagtartó.

Kicsi maradt a csomagtartó

Ráadásul elég béna megoldás, hogy az üléseket előrehajtva ottmarad az ülőlap, mert csak a támla hajlik rá. A Splashben ezt sikerült jól megcsinálni, itt nagyon nem.

Mégis jó nap mint nap a Swiftet vezetni, és nemcsak akkor, ha Horváth Charlie a tipikusan autós zenével egy közepes géphez is kedvet csinál.

A Swiften nem fog a háj

Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra

Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra

Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra


Egy Corsába vagy 207-be talán karcsú volna az ezerkettes motor, hiába a 94 lóerő, de a mindössze egy tonnás Swift egyik értéke pont a könnyű építés.

A motor gyengén húz, de él, jól veszi a gázt és hajlandó pörögni. A megdagadt kisautók életunt szívómotorjai után már ez is felüdülés.

A váltó precíz, mint egy rendes japán autóé, a szervokormány pontos, de főleg a futómű adja el az autót. A Swift felnőttesen, kulturáltan fut, a nagyobb kerékméretnek is köszönhetően szépen veszi az úthibákat és továbbra is jó vezetni, akárcsak elődjét.

Bár az 5,0 literes gyári átlagfogyasztást országúton is csak ráérősen lehet reprodukálni, hó végén marad mit bedobni a malacperselybe.

Nekünk a fedélzeti számítógép 5,8 litert ígért, amiből tankoláskor hat liter lett, több országúti, mint budapesti kilométerrel.

Sokba kerül, akár a többiek

Ezekkel az árakkal nem lesz könnyű dolga a Suzukinak, de mi nem féltjük őket.

Ha az instabil, rázós, hangos és szűk Ignis alapmodelljéért évekig ki tudtak énekelni 2,4 millió forintot a magyarok zsebéből és sikerült elhinteni, hogy az SX4 nem kiskocsi, hanem szinte kompakt autó, akkor a Swift árképzésével is boldogul valahogy a marketinggépezet.

Mert az új Swift megéri az érte kért pénzt, csak a Suzukitól nem szoktunk hozzá ilyen nívós autóhoz és ilyen húzós árakhoz. Listaáron nézve hasonló, de akár gyengébb felszereltséggel is lényegesen drágább a konkurensek jó része.