Kereken négymillió forintba került az a minden jóval felszerelt, de benzinmotoros Swift, amelyet teszteltünk. A szokatlan ár nem véletlen: tesztünk alapján a Swift nagyon sokat fejlődött.
2/45 Innen is, pedig az oldalsó indexburát és a hátsó ködzárófényt leszámítva nincs azonos karosszéria-elemük
Innen is, pedig az oldalsó indexburát és a hátsó ködzárófényt leszámítva nincs azonos karosszéria-elemük
Fotó megosztása:
3/45 Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent
Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent
Fotó megosztása:
5/45 Rendkívül gazdag a biztonsági felszereltség
Rendkívül gazdag a biztonsági felszereltség
Fotó megosztása:
6/45 Minden Swifthez alapáron jár az ESP és hét összesen légzsák. A törésteszt vastagon ötcsillagos
Minden Swifthez alapáron jár az ESP és hét összesen légzsák. A törésteszt vastagon ötcsillagos
Fotó megosztása:
7/45 Nem túl vehemens, de van élet az ezerkettes motorban
Nem túl vehemens, de van élet az ezerkettes motorban
Fotó megosztása:
9/45 A kisautókhoz mérten a Swift nem zajos
A kisautókhoz mérten a Swift nem zajos
Fotó megosztása:
10/45 Kereken négymillió forintba került az a minden jóval felszerelt, de benzinmotoros Swift, amelyet kipróbáltunk. A szokatlan ár nem véletlen: tesztünk alapján a Swift nagyon sokat fejlődött
Kereken négymillió forintba került az a minden jóval felszerelt, de benzinmotoros Swift, amelyet kipróbáltunk. A szokatlan ár nem véletlen: tesztünk alapján a Swift nagyon sokat fejlődött
Fotó megosztása:
11/45 Felnőtt autóként viselkedik a Swift, ott van az úton
Felnőtt autóként viselkedik a Swift, ott van az úton
Fotó megosztása:
13/45 Azért nem változott sokat a forma, mert nagyon sikeres az előző Swift
Azért nem változott sokat a forma, mert nagyon sikeres az előző Swift
Fotó megosztása:
14/45 Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk
Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk
Fotó megosztása:
15/45 Sokat javult a minőségérzet, a kisautók között a Swift jó pozícióban van
Sokat javult a minőségérzet, a kisautók között a Swift jó pozícióban van
Fotó megosztása:
17/45 A GS csúcsmodell bőrkormányáról van mit nyomkodni
A GS csúcsmodell bőrkormányáról van mit nyomkodni
Fotó megosztása:
18/45 Minden új Swiftben alapáras a légkondicionáló, a tesztautóé automata
Minden új Swiftben alapáras a légkondicionáló, a tesztautóé automata
Fotó megosztása:
19/45 Nem kell kutatni az USB-bemenet után a kesztyűtartóban vagy a könyöklőben
Nem kell kutatni az USB-bemenet után a kesztyűtartóban vagy a könyöklőben
Fotó megosztása:
21/45 Hasznos a sok rakodóhely
Hasznos a sok rakodóhely
Fotó megosztása:
22/45 Most kezdett jól jönni, hogy a GS a téli csomagban ülésfűtést ad alapáron
Most kezdett jól jönni, hogy a GS a téli csomagban ülésfűtést ad alapáron
Fotó megosztása:
23/45 Ízléses a műszerfal
Ízléses a műszerfal
Fotó megosztása:
25/45 Csak a GS csúcsmodell kap automatikus légkondicionálót
Csak a GS csúcsmodell kap automatikus légkondicionálót
Fotó megosztása:
26/45 Fordulatszámmérő nem jár a GC alapváltozathoz
Fordulatszámmérő nem jár a GC alapváltozathoz
Fotó megosztása:
27/45 Kényelmes a kormányról irányítható tempomat
Kényelmes a kormányról irányítható tempomat
Fotó megosztása:
29/45 A második, GLX szinttől alapáron járnak a rádiógombok a kormányra
A második, GLX szinttől alapáron járnak a rádiógombok a kormányra
Fotó megosztása:
30/45 Alapáras a GS-ben a Bluetooth kihangosító
Alapáras a GS-ben a Bluetooth kihangosító
Fotó megosztása:
31/45 Precíz és finoman jár a váltókar
Precíz és finoman jár a váltókar
Fotó megosztása:
33/45 Lehetne nagyobb a térképtartó az ajtókban
Lehetne nagyobb a térképtartó az ajtókban
Fotó megosztása:
34/45 Nagy vívmány az alapáron járó, kikapcsolható menetstabilizáló elektronika, ami az ötcsillagos törésteszt egyik feltétele
Nagy vívmány az alapáron járó, kikapcsolható menetstabilizáló elektronika, ami az ötcsillagos törésteszt egyik feltétele
Fotó megosztása:
35/45 A Splash 1,2-es motorja váltotta le az eddigi ezerhármast
A Splash 1,2-es motorja váltotta le az eddigi ezerhármast
Fotó megosztása:
37/45 Kényelmes az ülés, a tengelyirányban állítható kormány sajnos kimarad a GC-ből és a GLX-ből
Kényelmes az ülés, a tengelyirányban állítható kormány sajnos kimarad a GC-ből és a GLX-ből
Fotó megosztása:
38/45 Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra
Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra
Fotó megosztása:
39/45 Nemcsak országúton vadulni, de utazni is jó a Swifttel
Nemcsak országúton vadulni, de utazni is jó a Swifttel
Fotó megosztása:
41/45 Kereken hat litert fogyasztott a 94 lóerős motor
Kereken hat litert fogyasztott a 94 lóerős motor
Fotó megosztása:
42/45 Nagyon szűk a csomagtér, a 211 literes gyári adat eleve nem ígér jót
Nagyon szűk a csomagtér, a 211 literes gyári adat eleve nem ígér jót
Fotó megosztása:
43/45 Rossz ötlet, hogy csak a támlát lehet lehajtani, az ülőlap marad a helyén
Rossz ötlet, hogy csak a támlát lehet lehajtani, az ülőlap marad a helyén
Fotó megosztása:
45/45 Csúnyán útban van a hátsó ülés a csomagtér bővítésekor
Csúnyán útban van a hátsó ülés a csomagtér bővítésekor
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent
Öt centit nyúlt a tengelytáv, a Swift súlya 10,8 kilót csökkent
Pont egy hónapunk volt a hazai bemutató és a tesztautó megérkezése között megemészteni az új Swift árait. Ismerve a szintén drága konkurenseket, inkább az érdekelt, mennyire reális az új Swiftre akasztott árcédula.
Tényleg új
Ahol kellően magas az egységnyi felületre jutó férfiak száma, például benzinkúton és kedvenc autómosónkban, rögtön az került szóba, új-e egyáltalán a Swift.
Bár egyedül az oldalindex burája és a hátsó ködzárófény azonos az előddel, mégsem látszik rajta, hogy nem csupán modellfrissítés történt.
Sok extra, nagy pénzért
Az új Swiftek árát és felszereltségét az Eurotax Glass szorgos munkatársai már feltöltötték a vezess.hu autókonfigurátorába. Ezek szerint első, oldalsó és függönylégzsák illetve a vezető lábát védő térdlégzsák továbbá ESP a legolcsóbb Swifthez is jár. Az autó szériában ad légkondicionálót is, amit a GS csúcsmodell megfejel többek között kulcsnélküli ajtónyitással, hátul is motoros ablakemelővel, Bluetooth telefon-kihangosítós CDs-rádióval, automatikus légkondival, de van tempomat, 16-os könnyűfém felni és ülésfűtés is.
Extrákban fürödve a konkurensek listaára vagy magasabb, vagy kimaradt és nem is rendelhető hozzájuk a Swift GS számos felszerelése. Tehát a Suzuki árelőnye nem veszett el, de sajnos ez a korábbinál jóval magasabb árszinten érvényesül. Ennyi pénzből dízel egyterűt vehetünk, hitelre és akcióban a Renault Mégane kombikat ad ezért a pénzért.
Egy jól felszerelt új Swift és konkurensei (ötajtós modellek)
Suzuki Swift 1,2 GS (94 LE)
4 017 000 Ft
FIAT Punto EVO 1,4 MultiAir Emotion (105 LE)
4 450 000 Ft
Opel Corsa 1,4 Cosmo (100 LE)
3 875 000 Ft
Renault Clio 1,2 TCe 20th Anniversary (100 LE)
3 840 000 Ft
Skoda Fabia 1,2 TSI Elegance (85 LE)
4 336 000 Ft
Toyota Yaris 1,3 Dual VVT-i Exe (100 LE)
4 280 000 Ft
Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk
Ettől a belső tértől nem megy el az életkedvünk
Mivel az eddigi design világszerte bejött, ezt bő esztendőkben sem akarná elrontani egy autógyár, nemhogy ínséges időkben.
Belül sokkal szebb
Beülve a Swift elhiteti, hogy a Suzuki végérvényesen átállt a pirosfröccsnek árult homoki koccintósról a minőségi termékekre.
Középről az automata légkondi nagymenő kezelőfelülete néz ránk, a kormány tengelyirányban is állítható (igaz, csak a GS-modellekben), ülepünket ülésfűtés melengeti a reggeli hat fokban.
Suzuki Swift 2010
Felnőttutas-biztonság
94%
Gyermekutas-biztonság
82%
Gyalogosvédelem
62%
Biztonsági segédeszközök
71%
Összeredmény
* * * * *
Könnyű elszórni a pénztárcát, telefont, lakáskulcsot, egy USB-csatlakozó várja kedvenc zenénket. Hátul a magasan húzód tetőív miatt tágas a hely, mégha a képekről nem is ez derül ki. Ennek egyetlen oka, hogy egy bögrényivel túlnőttem a 178 centis európai átlagférfit.
Felnőtt autóként viselkedik a Swift, ott van az úton
Adatlap
Suzuki Swift 1,2 GS
Motor
1242 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény
94 LE
Nyomaték
118 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
13,5 sec
Végsebesség
160 km/h
Fogyasztás (vegyes)
5,6 l / 100 km
Amikor egy nehezített nagybevásárlásnál ötször kell megkérdezünk Dudásné Rózsikát, hogy hol a réteslap vagy a reszelt citromhéj, az eredménnyel peremig megtelik a továbbra is nagyon szűk csomagtartó.
Kicsi maradt a csomagtartó
Ráadásul elég béna megoldás, hogy az üléseket előrehajtva ottmarad az ülőlap, mert csak a támla hajlik rá. A Splashben ezt sikerült jól megcsinálni, itt nagyon nem.
Mégis jó nap mint nap a Swiftet vezetni, és nemcsak akkor, ha Horváth Charlie a tipikusan autós zenével egy közepes géphez is kedvet csinál.
A Swiften nem fog a háj
Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra
Hátul amúgy sok a hely, csak én nőttem túl nagyra
Egy Corsába vagy 207-be talán karcsú volna az ezerkettes motor, hiába a 94 lóerő, de a mindössze egy tonnás Swift egyik értéke pont a könnyű építés.
A motor gyengén húz, de él, jól veszi a gázt és hajlandó pörögni. A megdagadt kisautók életunt szívómotorjai után már ez is felüdülés.
A váltó precíz, mint egy rendes japán autóé, a szervokormány pontos, de főleg a futómű adja el az autót. A Swift felnőttesen, kulturáltan fut, a nagyobb kerékméretnek is köszönhetően szépen veszi az úthibákat és továbbra is jó vezetni, akárcsak elődjét.
Bár az 5,0 literes gyári átlagfogyasztást országúton is csak ráérősen lehet reprodukálni, hó végén marad mit bedobni a malacperselybe.
Nekünk a fedélzeti számítógép 5,8 litert ígért, amiből tankoláskor hat liter lett, több országúti, mint budapesti kilométerrel.
Sokba kerül, akár a többiek
Ezekkel az árakkal nem lesz könnyű dolga a Suzukinak, de mi nem féltjük őket.
Ha az instabil, rázós, hangos és szűk Ignis alapmodelljéért évekig ki tudtak énekelni 2,4 millió forintot a magyarok zsebéből és sikerült elhinteni, hogy az SX4 nem kiskocsi, hanem szinte kompakt autó, akkor a Swift árképzésével is boldogul valahogy a marketinggépezet.
Mert az új Swift megéri az érte kért pénzt, csak a Suzukitól nem szoktunk hozzá ilyen nívós autóhoz és ilyen húzós árakhoz. Listaáron nézve hasonló, de akár gyengébb felszereltséggel is lényegesen drágább a konkurensek jó része.