Hat év alatt a BMW X3 annyira megöregedett, hogy a tavaly bemutatott X1 és a felújított második generációs X5 mellett már annyira kínos jelenség volt, mint Stephanie a monacói hercegi családnak. Neve, rangja megvan, de már nem szívesen mutatkoznak vele. Itt volt az ideje az utód érkezésének. Ennek magyarországi bemutatóján jártunk.
Ékesség
Az új modell megkapta a BMW – megvannak a hatalmas vesék és fényszórók, a kilincsek vonalában végigfutó domborítás – és az X-sorozat – kerek ködlámpák, a vesék ritkább rácsozata – formai jellemzőit is. Így nem lóg ki a sorból és rögtön el is feledteti az első generáció elnagyolt vonalait. Az autó minden részlete a sportosságot hangsúlyozza, ezzel is utalva az aktív életet élő célközönségre.
A lapos orr és a magasra emelt hátsó ékformát alkot. A domborított kerékjáratok sem hagynak kétséget az autó által nyújtott teljesítmény felől.
A karosszéria természetesen nőtt az elődhöz képest. Nem jelentőseb, hiszen hosszúsága nyolc, szélessége három centiméternyivel haladja meg a kifutó modellét. A trükkös formatervnek köszönhetően azonban nagyobbnak mutatja magát.
Összességében karakteresebb, férfiasabb jelenség lett
A méretnövekedés jótékonyan érintette az autó utas- és csomagterét is. A sofőr és az anyósülésen utazó kényelme eddig sem volt kérdéses. Jól formázott ülésekben foglalhatnak helyet, szélességben lett szellősebb a tér. A hátulra kényszerült utasoknak jócskán megnőtt lábtér jutott és ezentúl szélesebb vállúak is egymás mellé ülhetnek.
A csomagtér mérete hetven literrel nőtt, agy alaphelyzetben már 550 literes és a 40:20:40 arányban dönthető támlákkal egészen 1600 literig bővíthető. Sok mindent pakolhatnak ide a divatos sportokat űző tulajdonosok.
Anyaghasználat szempontjából kevés kifogásolnivaló akad, egy dolog azonban biztos: az első ülések háttámláján nem mutat jól az a nagy plasztikdarab, még annak ellenére sem, hogy a lábtér további növelésében vesz részt.
Vegetáriánus testépítő
A BMW azt állítja, hogy a motorkínálat alján lévő kétliteres dízelmotor erősebb – ezt bizonyítaniuk sem kell, hiszek a katalógusadatoknak – és gazdaságosabb, mint a versenytársak hasonló méretű motorjai. Legnagyobb teljesítménye 184 lóerő, nyomatéka 380 newtonméter. Százra 8,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 210 km/h. Átlagfogyasztása a hihetetlen 5,6 liter. Szén-dioxidból 149 grammot juttat a légkörbe kilométerenként.
A háromliteres benzinmotor 306 lóereje igen dinamikussá teszi az autót. Az 1,8 tonnás test 5,7 másodperc alatt éri el a százat, és megfutja a 245 km/h-s sebességet. Ennek ismeretében a 8,8 literes átlagfogyasztás nagyon kedvezőnek tűnik.
Az autók az Efficient Dynamics égisze alatt készültek. Így minden modellnél az alapfelszereltség részét képezi a Start-Stop funkció, amely egyedülálló módon az automata sebességváltóval is kombinálható. Ezenkívül mindegyik változat megkapja a fékenergia visszanyerő rendszert, az elektromechanikus szervokormányt, illetve az alacsony gördülési ellenállású gumiabroncsokat. A fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek csökkentését az alapoknál kezdve, a BMW könnyűszerkezetes autót alkotott.
Mindig a sárga úton
Ekkora teljesítménnyel könnyen le lehet esni a kanyarokban az útról, hiába a fejlett összkerék-hajtási rendszer és az igényes futómű. A széria menetstabilizáló (DSC) mellett rendelhető a Performance Control rendszer, amely a hátsó ívbelső kerekek felé juttatott nagyobb nyomatékkal, vagy fékezéssel növeli meg a kanyarvétel sebességét.
Rendelhető lengéscsillapító-szabályozó rendszer (Dyamic Damper Control), amellyel az autó alkalmazkodik az útfelülethez és a sofőr vezetési stílusához. Az X-modellek között elsőként elérhető a Menetdinamikai Szabályzás (Dynamic Driving Control), amellyel három program közül választva más-más a gázpedál karakterisztikája, a motorreakciók érzékenysége, a kormányrásegítés mértéke, valamint a DSC beavatkozási küszöbértékei, illetve az automata sebességváltó kapcsolási sebessége is.
A BMW X3 méretei | |
---|---|
Hosszúság (mm) | 4648 |
Szélesség (mm) | 1881 |
Magasság (mm) | 1661 |
Tengelytáv (mm) | 2810 |
Csomagtér (liter) | 550/1600 |
Saját tömet (kg) | 1715 |
Gumiméret | 225/60R17 |
Amerikából jöttem
Az új BMW X3-at az Egyesült Államokban fogják gyártani, a Dél-Karolinában található Spartanburg városában, ahol az X5 és X6 hat is készül. Hajókázás után érkeznek Magyarországra, ahol az értékesítés november 20-án indul.
Az xDrive20d ára 11 798 000 forintról indul. Az xDrive35i változatért legalább 16 890 000 forintot kell majd fizetni.