Négy karika, mégsem Audi

Mazda2 az ideális íven
A Monte-Carlo-i Casino előtt is csalinkáztunk vele

A Monte-Carlo-i Casino előtt is csalinkáztunk vele

A Monte-Carlo-i Casino előtt is csalinkáztunk vele


Modellfrissítésen van túl a Mazda kisautója. Kívül négy helyen karikázhatjuk be az új Mazda2 változásait és ebből az egyik az új felniket jelöli. Talán ennek is köszönhető, hogy még a sajtóanyagban is szinte csak a 2007-es modell bevezetésével kapcsolatos változtatásokról lehet olvasni. A száz kilós súlycsökkentés, a 2008-as Év Autója cím és a családi púposból sportos, női autóvá alakulás jellemezte a 2007-es új kisautót.

Ezen kívül arra is fény derült végre, hogy Ikuo Maeda, a Mazda2 formatervéről miként döntött: „Egy teljes héten át jártam Milánó utcáit, megpróbáltam gondolatban a legkülönbözőbb helyszíneken elhelyezni a két lehetséges formatervet. Ez segített hozzá a végső választáshoz.”

Szó se róla, valóban nagyot dobbantott akkor a legkisebb Mazda, a mostani leporolt verzió gyakorlatilag csak a kötelezőt hozta. Egész pontosan az alábbi tételeket:

Kívül
Mazdával hasítottunk a Forma-1-es pályán 72

  • Új Mazda családi arculat (szárnyas logó, átalakított hűtőrács)
  • Új rajzolatú első ködfényszóró-ház
  • Két új szín: Aquatic kék és Burgundy vörös
  • Új felnik

Belül

Mazdával hasítottunk a Forma-1-es pályán 73

  • Műszerek: fekete háttér, fehér számok, ezüst keret
  • Zongoralakk betét a középkonzolon és a műszerfalon
  • Új anyagok a középkonzolon
  • Új üléskárpitok és mintázatok

Műszakilag

Adatlap

Mazda2

Mazda2 az ideális íven
Motor 1348 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 75 LE
Nyomaték 121 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 14 sec
Végsebesség 168 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,4 l / 100 km

A Mazda-vásárlók állítólag nagyon leszólták a Mazda2 futóművét, ahogy korábban a 6-os keménységét is soknak találták. A vevőnek mindig igaza van, az imák meghallgattattak, puhábbra, kényelmesebbre hangolták a kisautót.

Emellett érkeztek új motorok is a palettára, a továbbfejlesztésnek köszönhetően minden motor teljesíti az Euro 5-ös követelményeket és a fogyasztási átlagokon is sikerült javítani. Nagy kár, hogy hozzánk nem jön mindegyik:

Megszűnik a háromajtós, a dízelt pedig úgysem venné senki. Viszont lesz automata

Sajnos a hazai eladások elemzése nyomán arra jutottak a Mazdánál, hogy nem éri meg az új gyártású dízelmotorokat bevezetni a magyar piacra. A kisautók között jelenleg mindössze 20% a dízelek részaránya és ez is jellemzően nagyobb kampányokkal, kedvezményekkel jött össze. A tetemes felár az árlistán rendkívül riasztó ebben a kategóriában.

A kisautó a jövőben csak ötajtós kivitelben lesz elérhető, amit szintén a korábbi eladások indokoltak. A nagyobb benzineshez viszont lesz automata kivitel is, igaz a korszerűtlen, négyfokozatú kiosztás több mint egy litert ront az átlagfogyasztáson.

A dolog érdekessége, hogy még rendelésre sem lesznek elérhetőek ezek a kivitelek.

A végére jöjjön néhány lifestyle fotó a bemutató helyszínéről. Ez speciel Frei Tamás új hazája, Nizza

A végére jöjjön néhány lifestyle fotó a bemutató helyszínéről. Ez speciel Frei Tamás új hazája, Nizza

Ha még mindig nem fáradt el a szemük, nézzék át a Mazda 90 éves történetét az alábbi képgaléria segítségével!

1977 - 323

1977 – 323