Négy karika, mégsem Audi
Modellfrissítésen van túl a Mazda kisautója. Kívül négy helyen karikázhatjuk be az új Mazda2 változásait és ebből az egyik az új felniket jelöli. Talán ennek is köszönhető, hogy még a sajtóanyagban is szinte csak a 2007-es modell bevezetésével kapcsolatos változtatásokról lehet olvasni. A száz kilós súlycsökkentés, a 2008-as Év Autója cím és a családi púposból sportos, női autóvá alakulás jellemezte a 2007-es új kisautót.
Ezen kívül arra is fény derült végre, hogy Ikuo Maeda, a Mazda2 formatervéről miként döntött: „Egy teljes héten át jártam Milánó utcáit, megpróbáltam gondolatban a legkülönbözőbb helyszíneken elhelyezni a két lehetséges formatervet. Ez segített hozzá a végső választáshoz.”
Szó se róla, valóban nagyot dobbantott akkor a legkisebb Mazda, a mostani leporolt verzió gyakorlatilag csak a kötelezőt hozta. Egész pontosan az alábbi tételeket:
Kívül
- Új Mazda családi arculat (szárnyas logó, átalakított hűtőrács)
- Új rajzolatú első ködfényszóró-ház
- Két új szín: Aquatic kék és Burgundy vörös
- Új felnik
Belül
- Műszerek: fekete háttér, fehér számok, ezüst keret
- Zongoralakk betét a középkonzolon és a műszerfalon
- Új anyagok a középkonzolon
- Új üléskárpitok és mintázatok
Műszakilag
Adatlap
Mazda2
Motor | 1348 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 75 LE |
Nyomaték | 121 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 14 sec |
Végsebesség | 168 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,4 l / 100 km |
A Mazda-vásárlók állítólag nagyon leszólták a Mazda2 futóművét, ahogy korábban a 6-os keménységét is soknak találták. A vevőnek mindig igaza van, az imák meghallgattattak, puhábbra, kényelmesebbre hangolták a kisautót.
Emellett érkeztek új motorok is a palettára, a továbbfejlesztésnek köszönhetően minden motor teljesíti az Euro 5-ös követelményeket és a fogyasztási átlagokon is sikerült javítani. Nagy kár, hogy hozzánk nem jön mindegyik:
Megszűnik a háromajtós, a dízelt pedig úgysem venné senki. Viszont lesz automata
Sajnos a hazai eladások elemzése nyomán arra jutottak a Mazdánál, hogy nem éri meg az új gyártású dízelmotorokat bevezetni a magyar piacra. A kisautók között jelenleg mindössze 20% a dízelek részaránya és ez is jellemzően nagyobb kampányokkal, kedvezményekkel jött össze. A tetemes felár az árlistán rendkívül riasztó ebben a kategóriában.
A kisautó a jövőben csak ötajtós kivitelben lesz elérhető, amit szintén a korábbi eladások indokoltak. A nagyobb benzineshez viszont lesz automata kivitel is, igaz a korszerűtlen, négyfokozatú kiosztás több mint egy litert ront az átlagfogyasztáson.
A dolog érdekessége, hogy még rendelésre sem lesznek elérhetőek ezek a kivitelek.
Ha még mindig nem fáradt el a szemük, nézzék át a Mazda 90 éves történetét az alábbi képgaléria segítségével!