Sokba került volna egy SUV kifejlesztése, ezért a Subaru inkább megemelte a Legacyt. Ez már az Outback negyedik generációja
Sokba került volna egy SUV kifejlesztése, ezért a Subaru inkább megemelte a Legacyt. Ez már az Outback negyedik generációja
Fotó megosztása:
Nem dzsip, nem is sima kombi, hanem valami a kettő között. Jobb híján szabadidő-autó
Nem dzsip, nem is sima kombi, hanem valami a kettő között. Jobb híján szabadidő-autó
Fotó megosztása:
Csak szerintem volt sokkal szebb az előd?
Csak szerintem volt sokkal szebb az előd?
Fotó megosztása:
Hátulról sem lett szebb a negyedik széria
Hátulról sem lett szebb a negyedik széria
Fotó megosztása:
2009-ig futott a 3. generáció, ebben volt először dízelmotor
2009-ig futott a 3. generáció, ebben volt először dízelmotor
Fotó megosztása:
Amikor háttérbe vonul az ESP, érdemes gázt adni
Amikor háttérbe vonul az ESP, érdemes gázt adni
Fotó megosztása:
Megjött az erő mind a négy kerékre
Megjött az erő mind a négy kerékre
Fotó megosztása:
Már nem tolja az orrát
Már nem tolja az orrát
Fotó megosztása:
Ez az, amit nem lehet megunni
Ez az, amit nem lehet megunni
Fotó megosztása:
Szépen keresztbe indul az Outback, de hamar megfojtja a kikapcsolhatatlan ESP. Az emelt Legacy nem utcai raliautó, nem terepjáró, nem közönséges kombi, hanem egy nagyon érdekes öszvér
Szépen keresztbe indul az Outback, de hamar megfojtja a kikapcsolhatatlan ESP. Az emelt Legacy nem utcai raliautó, nem terepjáró, nem közönséges kombi, hanem egy nagyon érdekes öszvér
Fotó megosztása:
2,5 és 3,6 literes benzines boxermotorral többe kerül az Outback és értékvesztése is gyorsabb a dízelénél
2,5 és 3,6 literes benzines boxermotorral többe kerül az Outback és értékvesztése is gyorsabb a dízelénél
Fotó megosztása:
10 290 000 Ft a Comfort kivitel ára, az Outback dízel alapmodellje 9,4 millióért kapható
10 290 000 Ft a Comfort kivitel ára, az Outback dízel alapmodellje 9,4 millióért kapható
Fotó megosztása:
Öt centivel magasabb a Legacy kombinál. Városban 9,4, autópályán 8 litert fogyasztott
Öt centivel magasabb a Legacy kombinál. Városban 9,4, autópályán 8 litert fogyasztott
Fotó megosztása:
Szomorú, hogy nincs benne tolatóradar vagy legalább kamera
Szomorú, hogy nincs benne tolatóradar vagy legalább kamera
Fotó megosztása:
Nehéz és masszív autó, kanyarban nagyon gyors
Nehéz és masszív autó, kanyarban nagyon gyors
Fotó megosztása:
A powerdome nem kamu, alatta van a töltőlevegő-hűtő bordázata
A powerdome nem kamu, alatta van a töltőlevegő-hűtő bordázata
Fotó megosztása:
A Fiastyúk csillagképet idézi az embléma hat csillaga
A Fiastyúk csillagképet idézi az embléma hat csillaga
Fotó megosztása:
Egyikünknek sem tetszett az új ábrázat
Egyikünknek sem tetszett az új ábrázat
Fotó megosztása:
Jó tesznek a látványnak az SUV-s kiegészítők
Jó tesznek a látványnak az SUV-s kiegészítők
Fotó megosztása:
Eltűnt a nevéből a Legacy, Subaru Outbacknek hívják
Eltűnt a nevéből a Legacy, Subaru Outbacknek hívják
Fotó megosztása:
Állandó az összkerékhajtás, három differenciálművel
Állandó az összkerékhajtás, három differenciálművel
Fotó megosztása:
Tökéletesen látni a nagy tükörből
Tökéletesen látni a nagy tükörből
Fotó megosztása:
Alapesetben 526 literes a csomagtartó
Alapesetben 526 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
Kedves Subaru, hol maradt a pótkerék? Az Outbacket inkább fenyegeti defekt, mint egy városi kisautót
Kedves Subaru, hol maradt a pótkerék? Az Outbacket inkább fenyegeti defekt, mint egy városi kisautót
Fotó megosztása:
Finomabban jár a soros négyhengereseknél a Subaru boxer dízelje
Finomabban jár a soros négyhengereseknél a Subaru boxer dízelje
Fotó megosztása:
Nagyon jó az üléshelyzet: mélyen vagyunk, mégis magasabban ülünk az átlagautóknál
Nagyon jó az üléshelyzet: mélyen vagyunk, mégis magasabban ülünk az átlagautóknál
Fotó megosztása:
Nem a működésével van baj, de ezért a pénzért kevés a kétfokozatú ülésfűtés
Nem a működésével van baj, de ezért a pénzért kevés a kétfokozatú ülésfűtés
Fotó megosztása:
Kínos: ősi Datsun Cherryket idéz a gyújtáskapcsoló öntvénye
Kínos: ősi Datsun Cherryket idéz a gyújtáskapcsoló öntvénye
Fotó megosztása:
Tízmillióért miért csak egy ablak fut végig egy érintésre?
Tízmillióért miért csak egy ablak fut végig egy érintésre?
Fotó megosztása:
Nincs vízhőfokmutató, pedig nagyon kéne egy turbódízelbe. A helyette kapott fogyasztásmérő keveset ér, minden gyorsításnál kifekszik a végállásban
Nincs vízhőfokmutató, pedig nagyon kéne egy turbódízelbe. A helyette kapott fogyasztásmérő keveset ér, minden gyorsításnál kifekszik a végállásban
Fotó megosztása:
Nem lehet teljesen kikapcsolni a kipörgésgátlót és az ESP-t, hóban sincs nagy ralizás
Nem lehet teljesen kikapcsolni a kipörgésgátlót és az ESP-t, hóban sincs nagy ralizás
Fotó megosztása:
Nagyon nehezen vette a tesztautó váltója a kettest
Nagyon nehezen vette a tesztautó váltója a kettest
Fotó megosztása:
Könnyen használható a rádió, nem úgy, mint néhány újabb Renault-ban
Könnyen használható a rádió, nem úgy, mint néhány újabb Renault-ban
Fotó megosztása:
Ennél tágasabb tér csak luxuslimuzinokban akad
Ennél tágasabb tér csak luxuslimuzinokban akad
Fotó megosztása:
Kényelmes a hátsó támlák állítható dőlésszöge
Kényelmes a hátsó támlák állítható dőlésszöge
Fotó megosztása:
A végére egy turpisság. A fotó tolatás közben készült, nézzék meg a kiköpött havat!
A végére egy turpisság. A fotó tolatás közben készült, nézzék meg a kiköpött havat!
Fotó megosztása:
Csak szerintem volt sokkal szebb az előd?
Csak szerintem volt sokkal szebb az előd?
Idén november végéig a JATO Dynamics regisztrációs adatai szerint a tesztautón kívül egyetlen egy Subaru Outback sem kapott magyar rendszámot.
A magyar piac tudomást sem vesz egy autóról, amely egy összkerekes Superb Combinál drágább és kevésbé hibátlan, de sokkal karakteresebb autó.
Korai SUV-pótlék
Pedig úttörő szerepe volt, mert nem az A6-ból készült allroad quattro és nem az XC70-né dramatizált V70 volt az első szabadidő-autós kombi, amely a divatba jövő SUV-k vásárlóinak szólt.
Adatlap
Subaru Outback 2.0D Comfort
Motor |
1998 cm3, Dízel, Boxer 4 |
Teljesítmény |
150 LE |
Nyomaték |
350 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
9,7 sec |
Végsebesség |
195 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,9 l / 100 km |
Mindkettőt lepipálta pár évvel a személyautók és az SUV-k között lavírozó Subaru Outback, amely 1995 óta immár a negyedik generációjánál tart. (Más kérdés, hogy a Subarut meg az AMC Eagle kombi előzte meg 16 évvel.)
Zord tájakon
Az Outback Ausztrália rideg területeiről kapta a nevét, ahol a népek nem nyúlnak rögtön Xanaxért, ha kifogy a meleg víz. A zord vidékhez illően a Subaru Outbackje is marcona jelenség, a Legacy kombinál öt centivel nagyobb hasmagasság jót tesz a kiállásának. Egy lépcsőshátú Avensist simán leárnyékolt a parkolóban, pedig az sem kis autó.
Hosszú váltóáttételei és jelentős túlnyúlásai miatt a Legacy Outback-ké maszkírozva sem terepjáró, de 20 centis szabad magassággal nem ereszkedik térdre földúton. A Mercedes-G-osztály hasmagassága például csak 5 milliméterrel több ennél. A terepezést eleve kár lett volna erőltetni, mert pótkerék helyett az Outbackben csak hitvány defektjavító szett volt.
Kínos részletek
Furcsa beszállni egy tízmilliós autóba, amelyben nincs parkolóradar vagy tolatókamera, sem pedig gyári navigációs rendszer. Aki a modern kor utóbbi vívmányára vágyik, további 700 000 forintot hagy a kasszánál a Comfort Navi kivitelért.
Néhány megoldás nem egyszerűen avítt, hanem arcpirító ebben az árkategóriában. A japánok látványosan nem értik, miért nem elég csak a vezető ablakához egy érintésre végigfutó üveg, de a gyújtáskapcsoló öntvénye is pont úgy néz ki, mint egy 30 éve egy Datsun Cherryben.
A kétfokozatú ülésfűtés sem elég fineszes ezért a pénzért, ha egy lábszagú Octaviában ennél több fokozat van, de a hifiből is hiányzott egy filléres USB-csatlakozó.
Jetiknek is tágas
Én mégis imádtam a dízel Outbacket, mert mindabban kiváló, ami egy autóban valóban fontos. A Skoda Superben és a hosszított luxuslimuzinokon kívül nem tudnék még egy autót mondani, amely ennyire tágas hátul. Az Outbackbe Michael Jordan mögé beülhetne Klicsko doktor.
Ennyi mozgásszabadság a nagy egyterűkben is ritka, az élet császára pozíciót az állítható, kényelmesen hátradönthető üléstámlák teszik teljessé a hátul utazóknak.
Milyen a boxer dízel?
Aszfalton menni különleges érzés az Outbackkel, mert a forgalomhoz képest magasan trónolunk, de a kocsin belül mégis egész mélyen ücsöröghetünk. Az üléshelyzet tökéletes, nem olyan suta bakon billegős, mint sok szabadidő-autóban.
Most épp a vadonatúj BMW X3-mal járok, amelynek kétliteres dízelmotorja talán a legjobb a piacon, de még ennek a rezgésein is érezni, menyire durva szerzet egy soros négyhengeres dízel.
Persze a Subaru boxer dízelének sincs szép hangja, de legalább a járása finomabb a soros négydugósakénál, ezért a vaskos pénzeket kifizető tulaj talán nem fogja telesírni a párnát egy hathengeres motorért.
350 Nm és nagyon hosszú váltó
Nem mintha 350 Nm kevés volna, a Subaru dízelmotorja meg sem érzi a nagyon hosszú áttételeket. Akkor sem akart lefulladni, amíg a kuplung erős visszarúgását meg nem szoktam. Férfias erőigényén érezni, hogy nem kis nyomatékkal dolgozik.
Eleinte meggyőztem magam, hogy egy ilyen maszkulin autóban nem baj, ha a váltó nehezen jár, de egy japán autótól csak nem kéne lenyelni, hogy a kettest ennyire nehezen fogadja, még melegen is. A motor alul gyenge, középen jó erőben van, mint a többi kétezres turbódízel is, de a boxer talán pörgősebb kicsit.
Budapesten, téli hidegben 9,4 literes fogyasztást mértünk, ami hosszabb utakon lemegy 8 literre. Nem kevés, de ennyi belefér a hórihorgas Legacy kombi méretéért, erejéért és összkerékhajtásáért cserébe.
Tökéletes biztonságban
Végig azt érezni, hogy egy nehéz és nagy autót uralunk. Az Outback mozogása kicsit darabos, de többen is meglepődtünk, mennyire gyorsan lehet vele kanyarodni. Ahol nem is rossz autókban a 80 merészség, ott rettegés nélkül elfér a 100, pedig az Outback minden, csak nem sportautó.
Talán azért is olyan gyors, mert az állandó összkerékhajtás és a nagyon stabil futómű rendkívüli biztonságérzetet ad. Mintha Ábrahám ölében volnánk, jöhet hófúvás, monszuneső: a hatalmas autó azt ígéri, sosem érhet baj.
Mellette – Ellene |
- divatos, menő forma
- takarékos
- környezetkímélő üzem
- városban jól használható
|
|
Aki a raliautós géneket keresi és farolgatni akar, azt a kikapcsolhatatlan ESP hamar móresre tanítja. Pedig az eleje nagyon ígéretes, az Outback gyönyörűen indul keresztbe, de hamar zablát ránt az elektronika és kattog a fék.
Műszaki adatok |
BMW X3 2,0d |
Renault Koleos 2,0 dCi |
Hengerűrtartalom |
1995 cm3 |
1995 cm3 |
Teljesítmény/nyomaték |
143 Le |
177 Le |
Gyorsulás (0-100 km/h)/végsebesség |
320 Nm |
350 Nm |
Méretek (HxSzxM) |
9,6 s |
8,1 s |
Átlagfogyasztás |
200 km/h |
205 (218) km/h |
Listaár |
5,2 liter |
5,3 liter |
Az Outback tehát nem való terepre és önjelölt ralipilótáknak sem, de ócska részletmegoldásaival együtt is különleges, nagyon komoly autó.