Adatlap
Hyundai ix20 1,4 CRDi Style
Jól jár, aki a legdrágább verzió helyett beéri a 90 lóerős benzinessel és a Comfort kivitellel
Jól jár, aki a legdrágább verzió helyett beéri a 90 lóerős benzinessel és a Comfort kivitellel
Fotó megosztása:
Mutatós autó az ix20, pedig muszáj nagyon praktikusnak lennie
Mutatós autó az ix20, pedig muszáj nagyon praktikusnak lennie
Fotó megosztása:
Késéssel kezd el húzni a kis dízel, a Toyota 1,4 D-4D-je vagy az i30 1,6-os dízele jobb motor
Késéssel kezd el húzni a kis dízel, a Toyota 1,4 D-4D-je vagy az i30 1,6-os dízele jobb motor
Fotó megosztása:
Oldalról azonos a Kia Vengával, amellyel közös a technika
Oldalról azonos a Kia Vengával, amellyel közös a technika
Fotó megosztása:
Hosszú évekig csak vergődött a Hyundai a kis egyterűek között a Matrix-szal. Utódja szép belül, praktikus és az ügyesen hangolt futóművel vezetni is egész jó
Hosszú évekig csak vergődött a Hyundai a kis egyterűek között a Matrix-szal. Utódja szép belül, praktikus és az ügyesen hangolt futóművel vezetni is egész jó
Fotó megosztása:
5,5 literes fogyasztást mértünk, két harmad részben országúton és autópályán
5,5 literes fogyasztást mértünk, két harmad részben országúton és autópályán
Fotó megosztása:
5 199 000 Ft az erősebbik dízel listaára Style csúcsmodellként
5 199 000 Ft az erősebbik dízel listaára Style csúcsmodellként
Fotó megosztása:
Éjjel országúton jól jött volna erősebb távfény
Éjjel országúton jól jött volna erősebb távfény
Fotó megosztása:
Hatszögletű a hűtőrács, ez minden új Hyundaion visszaköszön majd
Hatszögletű a hűtőrács, ez minden új Hyundaion visszaköszön majd
Fotó megosztása:
Az alapmodell indexe nem a tükörből villog, ez csak a Comfort felszereltségtől jár
Az alapmodell indexe nem a tükörből villog, ez csak a Comfort felszereltségtől jár
Fotó megosztása:
Nyitáskor is felismeri a kulcsként szolgáló jeladót az autó, záráshoz elég a gombot megnyomni
Nyitáskor is felismeri a kulcsként szolgáló jeladót az autó, záráshoz elég a gombot megnyomni
Fotó megosztása:
Osztott lámpával sikerült széles csomagtérnyílást kialakítani
Osztott lámpával sikerült széles csomagtérnyílást kialakítani
Fotó megosztása:
Sportosnak szánják a diffúzort utánzó lökhárítóbetétet
Sportosnak szánják a diffúzort utánzó lökhárítóbetétet
Fotó megosztása:
És a tetőspoilert, ami talán a hátsó üveget is védi a kosztól
És a tetőspoilert, ami talán a hátsó üveget is védi a kosztól
Fotó megosztása:
Pár éve el sem hittem volna, hogy egy koreai kisautó belseje ilyen gusztusos lehet
Pár éve el sem hittem volna, hogy egy koreai kisautó belseje ilyen gusztusos lehet
Fotó megosztása:
Sokat eltakar a világból a vaskos szélvédőoszlop
Sokat eltakar a világból a vaskos szélvédőoszlop
Fotó megosztása:
Jól tartanak a kényelmes első ülések
Jól tartanak a kényelmes első ülések
Fotó megosztása:
Állítható a háttámlák dőlésszöge is, az üléspad 13 centis úton mozgatható
Állítható a háttámlák dőlésszöge is, az üléspad 13 centis úton mozgatható
Fotó megosztása:
Kell a hat fokozat a szűk tartományban húzó dízelmotorhoz. A hatodik áttétele pont jó
Kell a hat fokozat a szűk tartományban húzó dízelmotorhoz. A hatodik áttétele pont jó
Fotó megosztása:
A középső, Comfort felszereltségben is automata a légkondicionáló
A középső, Comfort felszereltségben is automata a légkondicionáló
Fotó megosztása:
Ellenállásos érintőképernyővel működik az audioberendezés és ha van hozzá térkép, a navigáció
Ellenállásos érintőképernyővel működik az audioberendezés és ha van hozzá térkép, a navigáció
Fotó megosztása:
Benzinkútnál mérve egy decivel volt magasabb a fogyasztás
Benzinkútnál mérve egy decivel volt magasabb a fogyasztás
Fotó megosztása:
Gombok a kormányon
Gombok a kormányon
Fotó megosztása:
Ez a kettő a fedélzeti számítógépé
Ez a kettő a fedélzeti számítógépé
Fotó megosztása:
Ez a három a telefon kihangosítójához tartozik
Ez a három a telefon kihangosítójához tartozik
Fotó megosztása:
Bal fent a rádió távvezérlése
Bal fent a rádió távvezérlése
Fotó megosztása:
Jobb fent a tempomat állítható be
Jobb fent a tempomat állítható be
Fotó megosztása:
Nem fér el a másfél literes üveg az ajtóban
Nem fér el a másfél literes üveg az ajtóban
Fotó megosztása:
Hasznos az USB- és az iPod-csatlakozó
Hasznos az USB- és az iPod-csatlakozó
Fotó megosztása:
77 és 90 lóerővel egyformán 220 Nm az 1,4-es dízel maximális nyomatéka
77 és 90 lóerővel egyformán 220 Nm az 1,4-es dízel maximális nyomatéka
Fotó megosztása:
Elegáns extra a dupla üvegtető 300 ezer forintért
Elegáns extra a dupla üvegtető 300 ezer forintért
Fotó megosztása:
Nagypályás a Style-hoz z alapáron járó tolatókamera
Nagypályás a Style-hoz z alapáron járó tolatókamera
Fotó megosztása:
Alaphelyzetben 440 literes a tér. Nem nagy az alapterület, de felfelé van hely
Alaphelyzetben 440 literes a tér. Nem nagy az alapterület, de felfelé van hely
Fotó megosztása:
Sajnos a Life AC belépőmodellben csak gumijavító készlet akad a padló alatt, míg a két gazdagabbik felszereltséggel mankókerék jár
Sajnos a Life AC belépőmodellben csak gumijavító készlet akad a padló alatt, míg a két gazdagabbik felszereltséggel mankókerék jár
Fotó megosztása:
Zárásképp egy könnyen belátható igazság: nem érdemes 5,2 millió forintot dízel ix20-ra költeni, ha 3,5 millióért a benzines alapmodellben is van hat légzsák és légkondicionáló
Zárásképp egy könnyen belátható igazság: nem érdemes 5,2 millió forintot dízel ix20-ra költeni, ha 3,5 millióért a benzines alapmodellben is van hat légzsák és légkondicionáló
Fotó megosztása:
Motor |
1396 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
88 LE |
Nyomaték |
240 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
14,2 sec |
Végsebesség |
167 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,2 l / 100 km |
Jó ideig úgy tűnt, hogy az ix20 a Hyundai első dobása a kis egyterűek között, aztán visszarévedtem a múltba, és felsejlett előttem egy megtört övvonalú kisautó. Formáját a Pininfarina rámelegítette a mit sem sejtő dél-koreaiakra, akik akkor még elhitték, hogy egy patinás európai formatervező csak olyan designt adhat el nekik, ami sikeres lesz az Óvilágban.
Matrix, az előd
Nem így alakult, szerencsétlen Matrixnak marginális szerep jutott a kategóriában, most viszont itt az utód, amely ugyanúgy komoly tényező lesz a maga kategóriájában, mint az utóbbi években az összes új Hyundai az i10-től az ix35-ig.
Az ix20 az azonos alapok és a megegyező oldalnézet ellenére merészebb a Vengánál. Bár a Hyundai a piaci bevezetésben szokás szerint átengedte az elsőséget a konszernhez tartozó Kiának, ezúttal az ő autójukon fineszesebb a design, szemmel láthatóan nem ütöttek állandóan a formatervezők kezére, ha valami jó eszükbe jutott.
Célcsoport: családok és nyugdíjasok
Alaphelyzetben 440 literes a tér. Nem nagy az alapterület, de felfelé van hely
Alaphelyzetben 440 literes a tér. Nem nagy az alapterület, de felfelé van hely
Elvileg nincs hervasztóbb tesztautó egy pelenkahurcolásra kitalált, szuperpraktikus, az utolsó csavarig józan és költséghatékony egyterűnél, kivéve, ha az ember kisgyermekes apuka és a család sok városi úttal, de hétvégenként hosszabb kirándulásokkal fedésben van a célcsoporttal. (Persze ez nem ilyen egyszerű, mert az 1-2 gyermekes fiatalokon kívül a nyugdíj felé közelítőknek is szól az ix20, akik a magas ülés kényelmét szokták értékelni.)
Nem volt olyan régen, hogy egy dél-koreai kisautó belseje csak hajszállal volt vonzóbb, mint egy fiúöltöző a kerületi focibajnokság után. A sivár utastérben döglesztő műanyagszag sugározta az olcsóságot.
Kis kombik, kompakt autók és kis egyterűek hasonló árban |
Hyundai ix20 1,4 CRDi HP Style (90 LE) |
5 199 000 Ft |
Hyundai i30 1,6 CRDi LP Comfort (90 LE) |
5 099 000 Ft |
Kia Venga 1,4 CRDi HP (90 LE) |
5 049 000 Ft |
Nissan Note I-Way 1,5 dCi (90 LE) |
4 349 000 Ft |
Peugeot 207 SW 1,6 HDi Premium Outdoor (112 LE) |
4 849 000 Ft |
SEAT Ibiza ST Style 1,6 TDI (90 LE) |
4 986 750 Ft |
Skoda Roomster Comfort 1,6 TDI (90 LE) |
5 220 500 Ft |
Királylányt randira
Állítható a háttámlák dőlésszöge is, az üléspad 13 centis úton mozgatható
Állítható a háttámlák dőlésszöge is, az üléspad 13 centis úton mozgatható
Ezzel szemben a tesztelt ix20-szal egy királylányt is nyugodtan randira hívhatunk. A jeladót felismeri az autó, elég a kilincset meghúzni, hogy a nemes hölgyet betessékeljük a parádés kocsiba. Főrangú ülepét tomportemperálás óvja a bőrülés hidegétől, a csillagok az elöl nyitható, panoráma üvegtetőn ragyognak be. A lovag szemét automatikusan elsötétedő belső tükör óvja a megelőzött pórnép vakító fényszóróitól és tolatókamera segít neki beállni, nehogy leégjen egy virágládát eltrafálva.
Középen érintőképernyővel működik a navigációsrendszer és az autórádiónak már aligha nevezhető, USB- és iPod-csatlakozós audioberendezés. Az érintőképernyőnél nincs intuitívabb kezelőfelület, akit pedig érdekel, hogy az ellenállásos képernyő miben tér el a kapacitív iPhone-tól, az a Techneten erre is talál felvilágosítást.
Pár éve el sem hittem volna, hogy egy koreai kisautó belseje ilyen gusztusos lehet
Állítható a hátsó ülés
Elegáns extra a dupla üvegtető 300 ezer forintért
Elegáns extra a dupla üvegtető 300 ezer forintért
Hasznos a 13 centis úton mozgatható hátsó üléspad, amelynek két részét külön-külön lehet tologatni, ha épp nem 190 centis egyedek ücsörögnek egymás mögött, hanem az alaphelyzetben is értékelhető csomagteret kell bővíteni.
Egy kis egyterűben nem kell meglepődni az okos rakodóhelyektől, de feltűnt, milyen jól tartanak az első ülések.
Kényelmük jól is jön, mert a tesztautóéhoz hasonló peres gumival tudnánk tippeket adni, hol nagyon aktuális az útfelújítás.
Késéssel kezd el húzni a kis dízel, a Toyota 1,4 D-4D-je vagy az i30 1,6-os dízele jobb motor
Késéssel kezd el húzni a kis dízel, a Toyota 1,4 D-4D-je vagy az i30 1,6-os dízele jobb motor
Városba a rövid és erős ix20 ideális lenne, ha nem takarna ki a világból ennyire sokat az első szélvédőoszlop. Könnyű ki- és beülni, minden a helyén van, aminek az értéke csak azért tűnik fel, mert nem minden autógyárnak sikerül megoldani ezt.
Miért nem az i30 motorja?
Egyformán 220 Nm az ix20 kétféle dízelmotorjának maximális nyomatéka, így nem biztos, hogy megéri a 77 lóerős helyett a 90 lóerőst választani.
Szerintünk a Hyundai jobban járt volna, ha az i30 hasonló teljesítményű dízelét teszi a kis egyterűbe is, mert az sokkal jobb motor ennél az apró négyhengeresnél.
5,5 literes fogyasztást mértünk, két harmad részben országúton és autópályán
Ha jókor adunk gázt, legalább 1800-as fordulaton, akkor elindul ugyan, ám a késlekedés zavaró.
Ilyenkor országúton is könnyű kiugorni a kamionok mögül, de nagyon kontrasztos az átmenet a letargikus és az élénk tartomány között. Tesztünkön 5,5 literes fogyasztást mértünk, az utak harmada volt Budapest, a többi kilométer autópálya és a 8-as úton pörgött az autóba 100-130 között.
Elég az 1,4-es benzines
Nem először járunk úgy egy nagyon kis dízelmotorral, hogy az öblösebb öngyulladós egy nagyobb kasztnival kevesebbet fogyaszt, pedig a 130-nál 2700 körüli fordulattal az ix20 hatodikja nincs bántóan rövidre áttételezve. A szintén 90 lóerős, de 1,6 literes dízel i30 takarékosabb volt és a középső felszereltséggel, 600 ezres akcióban 4,5 millió forintra engedett árával igen jó vétel.
Szép is, jó is, és 5,2 milliós árával drága az erősebbik dízel a Style csúcsfelszereltséggel. Aki fejben most összeszorozta, hogy hány havi nettójából jönne ki ez a verzió, annak van egy jó hírünk: a kis egyterű a 90 lóerős benzinessel is harmonikus, takarékos autó, és listaára a nagyvonalú Comfort kivitelben épp négymillió forint alatt marad.