„Ez az új Hundáj? Szép!” – jelentette ki a benzinkút pénztárosa, miközben kitartóan bámulta a kútoszlopnál fagyoskodó ix-35-öt. A hangsúlyából egyértelmű volt, szeretne további információt hallani az autóról, de én csak egy orrom alatt elmormolt ahával adtam tudtára, hogy ja, nem rossz. Mert közben azon járt az agyam, hogy ez most tényleg ennyit evett? Pedig lett volna mit mesélnem.
Csak a hossza kompakt
6,2 millió forint a listaára. Ezzel a felszereltséggel nem túlzó az összeg.
6,2 millió forint a listaára. Ezzel a felszereltséggel nem túlzó az összeg.
Fotó megosztása:
Éppen elegendő az egyhatos motor ehhez a mérethez
Éppen elegendő az egyhatos motor ehhez a mérethez
Fotó megosztása:
Kevésbé tankszerű, mint a Kia Sportage
Kevésbé tankszerű, mint a Kia Sportage
Fotó megosztása:
Alig találni rajta sík felületet
Alig találni rajta sík felületet
Fotó megosztása:
Az ablak csak megszokásból kerülhetett rá, mert a kilátást nem támogatja
Az ablak csak megszokásból kerülhetett rá, mert a kilátást nem támogatja
Fotó megosztása:
Könnyebb egy Astránál
Könnyebb egy Astránál
Fotó megosztása:
441 cm a hossza
441 cm a hossza
Fotó megosztása:
"Szép. Elegáns, de nem különleges. Kicsit buldog képe van, ami szerintem jó."
"Szép. Elegáns, de nem különleges. Kicsit buldog képe van, ami szerintem jó."
Fotó megosztása:
10,5 litert fogyasztott
10,5 litert fogyasztott
Fotó megosztása:
A szabászok megdolgoztak a pénzükért
A szabászok megdolgoztak a pénzükért
Fotó megosztása:
17 centis a szabad magasság
17 centis a szabad magasság
Fotó megosztása:
Többlengőkaros a hátsó futómű
Többlengőkaros a hátsó futómű
Fotó megosztása:
Jól világítanak a fényszórók
Jól világítanak a fényszórók
Fotó megosztása:
Szerencsére fényezetlen a lökhárító alsó része
Szerencsére fényezetlen a lökhárító alsó része
Fotó megosztása:
Már nem nézik le
Már nem nézik le
Fotó megosztása:
Erőteljes
Erőteljes
Fotó megosztása:
Élre vasalták
Élre vasalták
Fotó megosztása:
Csinos lett a segge
Csinos lett a segge
Fotó megosztása:
A csinos segg eredménye
A csinos segg eredménye
Fotó megosztása:
Elektromosan behajtható
Elektromosan behajtható
Fotó megosztása:
225/60R17 - ezekkel könnyen átlépi a kisebb gödröket
225/60R17 - ezekkel könnyen átlépi a kisebb gödröket
Fotó megosztása:
Nyitáshoz és záráshoz is meg kell nyomni a gombot
Nyitáshoz és záráshoz is meg kell nyomni a gombot
Fotó megosztása:
A jobb első ajtót erősen be kellett csapni ahhoz, hogy rendesen záródjon
A jobb első ajtót erősen be kellett csapni ahhoz, hogy rendesen záródjon
Fotó megosztása:
A havat szereti, a hideget nem
A havat szereti, a hideget nem
Fotó megosztása:
Bőr és szövet, meg egy kicsi oldaltartás
Bőr és szövet, meg egy kicsi oldaltartás
Fotó megosztása:
Ötletes és esztétikus
Ötletes és esztétikus
Fotó megosztása:
Ha sokat autópályázunk, nem lesz időnk elfelejteni, hol nyílik a tank
Ha sokat autópályázunk, nem lesz időnk elfelejteni, hol nyílik a tank
Fotó megosztása:
A pedálrend megfelelő. A féket kicsit szokni kellett.
A pedálrend megfelelő. A féket kicsit szokni kellett.
Fotó megosztása:
Deréktámasz
Deréktámasz
Fotó megosztása:
Ezüst betétekkel oldották a fekete komorságát
Ezüst betétekkel oldották a fekete komorságát
Fotó megosztása:
Rend uralkodik
Rend uralkodik
Fotó megosztása:
Egy picivel több a műanyag a kormányon a kelleténél
Egy picivel több a műanyag a kormányon a kelleténél
Fotó megosztása:
Igazából nem is néz ki rosszul
Igazából nem is néz ki rosszul
Fotó megosztása:
Ezeket a gombokat tapogathatjuk bal kézzel. Valahol a bajuszkapcsoló mögött is van még egy, a fedélzeti számítógépé.
Ezeket a gombokat tapogathatjuk bal kézzel. Valahol a bajuszkapcsoló mögött is van még egy, a fedélzeti számítógépé.
Fotó megosztása:
A jobb kéz leginkább sebességet vált és tempomatot működtet. Az ablaktörlő úgyis magától intézi a dolgait.
A jobb kéz leginkább sebességet vált és tempomatot működtet. Az ablaktörlő úgyis magától intézi a dolgait.
Fotó megosztása:
Csőben az igazság
Csőben az igazság
Fotó megosztása:
Megvan minden
Megvan minden
Fotó megosztása:
Nyomjuk, indulunk. Hidegben kétszer nyomjuk.
Nyomjuk, indulunk. Hidegben kétszer nyomjuk.
Fotó megosztása:
Kicsit hosszú utakon jár, de azért még csuklóból lehet vele váltani
Kicsit hosszú utakon jár, de azért még csuklóból lehet vele váltani
Fotó megosztása:
Szimmetrikus világ
Szimmetrikus világ
Fotó megosztása:
Szenzációs gondolat a "DARK" gomb. Ezzel elsötétíthetjük a rádió kijelzőjét. Éjszaka áldás ez.
Szenzációs gondolat a "DARK" gomb. Ezzel elsötétíthetjük a rádió kijelzőjét. Éjszaka áldás ez.
Fotó megosztása:
Innen szabályozhatjuk a műszerfal világításának erősségét, kapcsolhatjuk a lejtmenet-vezérlőt és az ESP-t
Innen szabályozhatjuk a műszerfal világításának erősségét, kapcsolhatjuk a lejtmenet-vezérlőt és az ESP-t
Fotó megosztása:
Na, áram az van dögivel, meg ott az áldott USB-bemenet is
Na, áram az van dögivel, meg ott az áldott USB-bemenet is
Fotó megosztása:
Hátul is tágas
Hátul is tágas
Fotó megosztása:
Három ember helye ez
Három ember helye ez
Fotó megosztása:
A térdek is elférnek, a szinte sík padló miatt a középen ülő is kényelmesen ülhet
A térdek is elférnek, a szinte sík padló miatt a középen ülő is kényelmesen ülhet
Fotó megosztása:
Mehet a móka és a pálinkásüveget sem kell szorongatni
Mehet a móka és a pálinkásüveget sem kell szorongatni
Fotó megosztása:
Hátul is fűti az utasok ülepét
Hátul is fűti az utasok ülepét
Fotó megosztása:
465 liter, csomagrögzítőkkel, 12 voltos aljzattal
465 liter, csomagrögzítőkkel, 12 voltos aljzattal
Fotó megosztása:
Könnyűfém felnin feszül a teljes méretű pótkerék
Könnyűfém felnin feszül a teljes méretű pótkerék
Fotó megosztása:
A csomagtér bővítéséhez elegendő a támlák ledöntése
A csomagtér bővítéséhez elegendő a támlák ledöntése
Fotó megosztása:
Az 1,6 literes erőforrás szinte eltűnik a motortérben
Az 1,6 literes erőforrás szinte eltűnik a motortérben
Fotó megosztása:
A tolatókamera képe a visszapillantóban jelenik meg
A tolatókamera képe a visszapillantóban jelenik meg
Fotó megosztása:
Nem egészen 400 kilométer után már visított, hogy tankoljam meg. És nem viccelt!
Nem egészen 400 kilométer után már visított, hogy tankoljam meg. És nem viccelt!
Fotó megosztása:
Végre egy autó, amelynek napszemüvegtartója be tudja tölteni feladatát
Végre egy autó, amelynek napszemüvegtartója be tudja tölteni feladatát
Fotó megosztása:
Nem túl nagy, de hűthető
Nem túl nagy, de hűthető
Fotó megosztása:
Nem zavarnak a váltásban az italtartóba helyezett félliteres palackok, mert a tárolók elég mélyek
Nem zavarnak a váltásban az italtartóba helyezett félliteres palackok, mert a tárolók elég mélyek
Fotó megosztása:
A könyöklő alatti üregben lehet tárolni a távirányítót
A könyöklő alatti üregben lehet tárolni a távirányítót
Fotó megosztása:
Egyedül a könyöklő nyekergett az autóban
Egyedül a könyöklő nyekergett az autóban
Fotó megosztása:
Masszív távirányító jár az autóhoz
Masszív távirányító jár az autóhoz
Fotó megosztása:
Kevésbé tankszerű, mint a Kia Sportage
Kevésbé tankszerű, mint a Kia Sportage
Az ix35 már a mérete alapján is csábító ajánlat lenne. Noha a hossza nem haladja meg egy Astráét, akkora utas- és csomagteret rejt a karosszéria, hogy ezután én nem vágyódom vissza a földközelbe. A magas építés ugyanis nemcsak a helykínálatra van jó hatással, de nagyon jól jön a mindennapok során, hogy nem kell annyira óvatoskodni a fekvőrendőrök és az egyre gyakrabban felbukkanó úthibák láttán.
Lehet, hogy a közeli rokon Kia Sportage formája szebb – nekem legalábbis jobban tetszik -, ennek ellenére az ix35 is nagyon sok elismerő pillantást és véleményt kapott. Látszik, hogy tényleg nagyon átgondolták, mert hiába az ezer helyen meghajlított, kivasalt elemek, mégis harmonikus egész lett a végeredmény, amely sugározza magából az erőt. Persze az autó nem tagadhatja le, honnan származik.
A szabászok megdolgoztak a pénzükért
Az utastér formai elemei hozzák a kötelezőt: a Hyundaitól jól megszokott szimmetrikus műszerfal köszön vissza. És nagyon össze van rakva. A minőségérzetre a Style felszereltség bőr-szövet ülései még rátesznek egy lapáttal. Ebből a világból a nem mindig záródó jobb első ajtó és a kartámasz lógott ki, mert rákönyökölve nyekergett. Azért volt ez különösen kirívó, mert mindenre nagyon figyeltek: még arra is, hogy a távirányítónak ne csak egy kis nyílást vágjanak, hanem szépen kibéleljék gumival, amiben ráadásul reteszelődik is.
Hátul is tágas
A helykínálatot is dicséret illeti. Kevés olyan autó van, ahol magam mögé beülve elfér a térdem. A szélességre sem lehet panasz, szerencsére nem kézzel kell tükröt állítani. Hátra pedig még hárman is elférnek, no persze nem télikabátban.
Ekkora utastér mögött még jutott hely rendes csomagtérnek is – persze ez is kevésnek bizonyult a rengeteg karácsonyi ajándék szállításához -, annak a padlója alá pedig még egy teljes méretű pótkerék is befért. Hihetetlen és szokatlan.
Ötből csak egy ember fagyoskodik
Adatlap
Hyundai ix35 1.6 Style 2WD
Motor |
1591 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény |
135 LE |
Nyomaték |
164 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,1 sec |
Végsebesség |
178 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
6,4 l / 100 km |
Az autó felszereltsége egyszerűen pazar. Hat légzsák, menetstabilizáló rendszer, visszagurulás-gátló, lejtmenet-vezérlő, légkondicionáló, MP3-as rádió, USB-csatlakozó mindegyik ix35-höz jár.
Viszont ebben az autóban volt automata fényszóró, esőérzékelős ablaktörlő, állítható deréktámasz, kulcsnélküli indítórendszer, sebességtartó automatika, kétzónás légkondi, Bluetooth-kihangosító, elektromosan behajtható tükör, valamint tolatókamera. Ezek mind a Style szinthez tartozó extrák. Ugye meggyőző?
Jó pontot szerez a Hyundai azzal is, hogy törődik a hátsó utasokkal; oda is jut ülésfűtés. Egyik utasomnak nem nagyon akaródzott hátra ülni, mondván, neki megárt a jéghideg ülés. Jó volt látni a meglepődött ábrázatát, mikor közöltem vele, nyugodtan tegye le a hátsóját az előmelegített helyre. Így csak a középső utas fagyoskodhat egy ideig, mert a motor bizony nem hajlandó gyorsan bemelegedni.
Múltidéző
Nyomjuk, indulunk. Hidegben kétszer nyomjuk.
Nyomjuk, indulunk. Hidegben kétszer nyomjuk.
A tesztautók a garázsomban állomásoznak, kellemes 13-14 fokban, így valódi hidegindítást igen ritkán hajtok végre. A karácsonyi családlátogatás miatt most négy éjszakát is a kemény fagyban kellett töltenie az ix35-ösnek. Ezt azzal hálálta meg, hogy rég elfeledett emlékeket idézett föl.
Hiába nyomtam az indítógombot, csak az indítómotor kétségbeesett köszörülése volt a válasz; az első próbálkozás rendszeresen kudarcba fulladt. Másodjára azonban mindig készségesen indult. Ilyesmit utoljára még a Favoritommal éltem át, jó tíz évvel ezelőtt. A Hyundainál tudnak a problémáról, a szoftverrel akadnak gondok, de már dolgoznak a javításon.
Kicsi a bors
Az 1,6 literes erőforrás szinte eltűnik a motortérben
Az 1,6 literes erőforrás szinte eltűnik a motortérben
Logikus döntés volt a gyártól, hogy a legkisebb motort csak elsőkerék-hajtással párosította. Az erőforrás méretét meghallva sokan csóválták a fejüket, hogy az 1,6 literes benzinmotor bizony kevés lesz ebbe a karosszériába, mert nagy, meg nehéz. No, ez utóbbi állítás nem igaz. Az autó tömege mindössze 1305 kg, ami kevesebb, mint egy alapváltozatú Astráé (1373 kg). Az alacsony tömeg ellenére nem kell attól tartani, hogy az ix35 kártyavárként omlik össze egy balesetkor. Töréstesztjét öt csillagra teljesítette.
A motor 135 lóereje egészen meggyőzően gyorsítja az autót, miközben az akusztikai „élmény” elmarad, sikerült annyira csendessé tenni. Városban érzi magát igazán jól, a kis lökettérfogat hátránya azon kívül jelenik meg. Hiszen a 164 Nm-nyi nyomaték magas, 4850-es fordulatszámon jelentkezik, ezért aztán kénytelenek vagyunk a váltóhoz nyúlni, ha biztonságosan akarunk előzni. Szerencsére egy olyan szerkezet dolgozik az autóban, amellyel ha nem is élmény a váltás, de jó kapcsolási érzetet nyújt.
A futómű jól sikerült. Hiába a magas építés, jókat lehet kanyarodni az autóval. Ennek ellenére kényelmes is, az úthibákat elnyeli, persze ebben szerepe van a ballonos gumiknak. Egyedül akkor jön zavarba, amikor sok kis apró gödör, úthiba kerül a kerekek alá: ilyenkor bizony a bent ülők zötykölődnek.
A fék nekem a IV-es Golfot juttatta eszembe. Hirtelen, alig lenyomott pedálnál harapott, de megszokás után már nem volt vele gond.
Hiába könnyű, ha nagy az arca
Nem egészen 400 kilométer után már visított, hogy tankoljam meg. És nem viccelt!
Nem egészen 400 kilométer után már visított, hogy tankoljam meg. És nem viccelt!
Most jutottunk el a történetben a benzinkutas barátunkig, aki nem azért maradt adatok és információk nélkül, mert rossz a modorom, hanem éppen meg voltam döbbenve. Alig 400 kilométer megtétele után álltam be tankolni, abban a hitben, hogy túlságosan majrés az autó, biztosan sok benzin lötyög még a tankban. 300 kilométert autópályán – a tempomatot 140-re állítva -, hetvenet országúton, a maradékot pedig városban tettem meg. A fedélzeti számítógép által jelzett 10,4 literes fogyasztás egészen hihető volt, de a valóság 12 liter lett! Ezt meglátva majdnem begöndörödött a hajam. Hiába, a nagy homlokfelület nem kegyelmez.
A visszaúton kicsit óvatosabban hajtottam, óra szerint is 130-cal haladtam a pályán. Országúton ugyanannyi távolságot vezettem, viszont a budapesti forgalomban csaknem 200 kilométert, így kilenc liter lett az átlagfogyasztás, ami teljesen elfogadható. Ezek szerint a város az igazi élőhelye.
10,5 litert fogyasztott
Kompaktok ellen is
A Hyundai ix35 ellenfelei |
KIA Sportage 1.6 GDI EX (135 LE) |
6 049 000 Ft |
NISSAN Qashqai 1.6 i-WAY (116 LE) |
6 170 000 Ft
|
VW Tiguan Trend&Fun Bluemotion 1.4 TSI (122 LE) |
7 675 000 Ft
|
Ford Focus 1,6 Fresh (100 LE) |
4 755 000 Ft |
Hyundai ix35 1,6i (135 LE) |
4 990 000 Ft |
A Hyundai egy olyan szabadidő-autót alkotott, ami végre nem esetlen, bővelkedik a helyben, jól felszerelt, és árképzése is reális. Így az ix35 saját kategóriáján kívül is hódíthat, ha az alsó-középkategóriás autóra áhítozók hajlandóak rendesen szétnézni a piacon. Hiszen az alapváltozatba a fent említett gazdag felszereltséggel ötmillió forint alatt bele lehet ülni.