A lányteszt direkt ilyen

Kedves Olvasóink! A lányteszt műfaját azért honosítottuk meg Szabó Sári áldásos tevékenységével, hogy ne csak a homogén hímnemű tesztbrigád klaviatúrájából szülessenek írások az autókról. Fogadják szeretettel Sári kis keze, nagy munkáját, és lehetőleg ne írják tele a kommentmezőt, hogy ez nem is teszt és egyébként is, pénz számolva, asszony verve jó. Aki nem sáritesztre szomjazik az autóról, az mind a kisautós összehasonlító anyagban, mind az i20 1,25 korábbi tesztjében elolvashatja, hány milliméter a kartergázhörgő torokátmérője.

3,4 millió forint reális ár a klímás i20-ért
A fiúk 6,23 literre mérték a fogyasztását százon

A fiúk 6,23 literre mérték a fogyasztását százon

A fiúk 6,23 literre mérték a fogyasztását százon


Egyedül az i20 színe tetszett, azzal meg – ugye – nem megyünk messzire. Sőt, ezzel egyedül voltam. Mikor beparkoltam a barátnőm erkélye alá, felhívott, és azt kérdezte hangosan kacagva, hogy vajon én ülök-e abban a kis, rusnya zöld dobozban…

A fogyasztást csak az ördög tudja

A fogyasztása nem túl biztató, egy tank benzinnel, ami egyébként 13 ezer forintba került, a Budapest-Kaposvár táv kétszer is leküzdhető. Ezt most könnyed fejszámolással sem fogom konkrétabban alátámasztani, a jó háziasszony úgysem számol, a levest is csak úgy érzésre sózza. Egyébként az összehasonlítós anyagnál a fiúk 6,23 l/100 kilométerben határozták meg, Miszter Hyundai viszont 5,1-et számolt.

Meglepett az autópályán

Adatlap

Lányteszt: Hyundai i20 1,25i Life AC

3,4 millió forint reális ár a klímás i20-ért
Motor 1248 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 78 LE
Nyomaték 199 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,9 sec
Végsebesség 165 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,2 l / 100 km

Az első kellemes csalódás viszont már rögtön az autópályán ért, ugyanis ez a kis papírhajónak látszó tárgy egészen könnyedén felkúszott 130-ra.

Természetesen innen tovább nem mozdulhatott, de ki is kívánná ezt tőle határainkon belül. A dolbiszörráundot fel kellett kicsit csavarni, mert a repesztés nem tetszett neki, kicsit sírt, de vitte. Akkor kapta az első pirospontját az i20.

Én egy maximum 110-es tempóra számítottam, és már előre utáltam az autót. Nem szoktam száguldozni, de nem szeretem, ha nem megy úgy, ahogyan szeretném. Az i20 viszont pont annyira megy, mint amennyit még a lelkem is elvisel egy ilyen kaszniban.

Titkol valamit

A feketepontok áradata viszont csak most következik. Először is, nem írja ki a fogyasztást. Számomra ez több mint érthetetlen. Hát mire kíváncsi az ember vezetés közben? Legalább egy átlagot nyomna vasárnaponként, vagy valami. De semmi. Viszont, A és B távolságot is mérhetsz. Az viszont a fogyasztás mellett szintén titok marad, vajon a tankolásig hány kilométert tehetünk meg.

Autópályán fel kellett csavarni a  dolbiszörráundot, mert a repesztés nem tetszett neki, de vitte

Autópályán fel kellett csavarni a dolbiszörráundot, mert a repesztés nem tetszett neki, de vitte

Autópályán fel kellett csavarni a dolbiszörráundot, mert a repesztés nem tetszett neki, de vitte


Ezek pontosan azok a dolgok, amiket én tudni akarok. Nem szeretem a pénzem üzemanyagra költeni, így igyekszem minél tovább húzni a tankolást. Sőt, hosszú utakon azzal szórakoztatom magam, hogy a hátralévő távolságot az ügyes sebességmegválasztással egyre feljebb tornázom. Persze, csak miután leporoltam a plüss vízilovakat az ablakban.

(Sári a vezetett alapmodellnél eggyel gazdagabb, Comfort kivitelében alapáron járó fedélzeti számítógépet hiányolja. A 300 ezres felárért a fogyasztási adatok mellé USB-csatlakozó, aktív első fejtámla, nagyobb kerék, fűtött és elektromosan állítható tükör, első ködlámpa, fényezett kilincs és tükörház, színes-szagos műszerfalbetét, bőrbevonatú kormány illetve váltógomb, a központi zárhoz távirányító jár. A szerk.)

Ablakmosóból nem jó a legolcsóbb

Vastagon páleszszaga lehet az olcsó ablakmosónak

Vastagon páleszszaga lehet az olcsó ablakmosónak

Vastagon páleszszaga lehet az olcsó ablakmosónak


Történt, hogy már rögtön az elején kifogyott az ablakmosó folyadék, és vásároltam egy újabb palackkal.

Nem voltam túl körültekintő, egyszerűen levettem a legolcsóbb fagyállót a polcról és már szaladtam is.

Feltöltöttem, és az első próbánál majdnem meg kellett állnom. Az ablakmosónak PÁLINKA szaga volt!!! Falusi leányka vagyok, de ez nem esett jól, korán reggel.

A rekeszeket szerettem

Minden beállítás, gomb, bizbasz könnyen megtalálható, nem kell sokat keresgélni vagy gondolkodni

Minden beállítás, gomb, bizbasz könnyen megtalálható, nem kell sokat keresgélni vagy gondolkodni

Minden beállítás, gomb, bizbasz könnyen megtalálható, nem kell sokat keresgélni vagy gondolkodni


Ezen kívül minden beállítás, gomb, bizbasz könnyen megtalálható, használható, nem kell sokat keresgélni, vagy gondolkodni. A rekeszek kiválóak, mindennek van helye és semmi sem esik ki. Egyrészt, mert oly kiváló a kialakítás, másrészt, meg úgysem kanyarodik oly sebesen, hogy beboruljon a logisztika, harmadrészt pedig, hogy a fontosabb likak zárhatóak. Na, nem kulccsal, csak a bepattintós módszerrel.

Pumpáld a kuplungot, ha jót akarsz!

Ebben a nagy zimában mindenki az előfűtő funkciót hiányolja még a talicskából is, én is örültem volna az effajta luxusnak. A fűtést ugyanis vagy nem éreztem, vagy vetkőzésre kényszerített, mert csak úgy ontotta magából a Celsiust.

Nehéz vele oly gyorsan kanyarodni, hogy a remek tárolóhelyekről kiboruljon a logisztika

Nehéz vele oly gyorsan kanyarodni, hogy a remek tárolóhelyekről kiboruljon a logisztika

Többször kellet kuplungolni, hogy a tesztautó váltója bevegye a rükvercet

Többször kellet kuplungolni, hogy a tesztautó váltója bevegye a rükvercet

Többször kellet kuplungolni, hogy a tesztautó váltója bevegye a rükvercet


A sebváltót is amolyan fapados módszerben sikerült kialakítani, a hátramenetet csak többszöri próbálkozásra, kuplungpumpálásra vette be. Persze, nem túl megerőltető a művelet, de igazán mehetne elsőre is, nem?

Fogyókúrába kergetett az i20

A hátsó ülések éppen annyira kényelmesek, mint amennyire annak látszanak. Nem egy baldachinos ágy, de a célnak éppen megfelel. A hely is kielégítő, rövid időre két megtermett kosaras is elfért hátul.

Aki viszont nem fért el, az én voltam. Számomra a vezetőülés kényelmetlenebb, mint egy L200-ban.

Pedig azt hittem, hogy azt nem lehet alulmúlni? Persze, lehet, hogy az én derekam van rossz helyen, vagy az oldalhájam nem i20-kompatibilis, de pár óra múlva már úgy fészkelődtem, mint egy amerikai tinilány a Szerelmesek Alléján.

Hátul ülve az i20 nem egy baldachinos ágy, de a célnak éppen megfelel. A hely tágas, rövid időre két megtermett kosaras is elfért

Hátul ülve az i20 nem egy baldachinos ágy, de a célnak éppen megfelel. A hely tágas, rövid időre két megtermett kosaras is elfért


Térnövelő bűbáj a csomagtartóban

A csomagtartó egy kis családnak éppen ideális. Bevásárláskor 8-10 telepakolt teszkós zacskó vígan elfér, bár, ez nem látszik rajta.

Kicsit olyan érzésem volt, mintha Hermione táskájába pakolnék? Minden belefért, és mindennek a tetejére is lehetett még rakni valamit! (Tudjátok, ki az a Hermióni és milyen a táskája?)

Vedd meg!

A Hyundai i20 ára 3 399 000 Ft az általam tesztelt, 78 lóerős változatban, élő légkondival (Life AC). Úgy gondolom, hogy ennél olcsóbban nem sok autóhoz lehet hozzájutni, de persze az olcsó éppen attól függ, hogy mennyire szívta le a bankszámládat a Jézuska. (Az enyémen ebben a szent pillanatban éppen 44 forint van, így az i20-at vérlázítóan drágának találom!:) )

Az új autók jelenlegi, magyar piacát figyelembe véve, az i20 éppen annyit ér, mint amennyibe kerül. Ennél többet nem szabad egy ekkora autóért adni, ennél kevesebbet viszont nem nagyon lehet. De válasszatok valami másik színt, mert úgy látszik, ez a zöld csak nekem tetszik.