Már a legfrissebb Swift bemutatásakor is egyértelművé vált, hogy a Suzuki már nem a szegény ember elérhető, olcsó autója. A Kizashi pedig még ennél is feljebb szeretne jutni, rögtön a középkategóriát célozta meg
1/62 Már a legfrissebb Swift bemutatásakor is egyértelművé vált, hogy a Suzuki már nem a szegény ember elérhető, olcsó autója. A Kizashi pedig még ennél is feljebb szeretne jutni, rögtön a középkategóriát célozta meg
Már a legfrissebb Swift bemutatásakor is egyértelművé vált, hogy a Suzuki már nem a szegény ember elérhető, olcsó autója. A Kizashi pedig még ennél is feljebb szeretne jutni, rögtön a középkategóriát célozta meg
Fotó megosztása:
2/62 Ezt is megértük: Octavia méretű Suzuki
Ezt is megértük: Octavia méretű Suzuki
Fotó megosztása:
3/62 4,6 méter hosszú a Kizashi
4,6 méter hosszú a Kizashi
Fotó megosztása:
5/62 Takarják le rajta a Suzuki emblémát, aztán mondják meg, mire hasonlít
Takarják le rajta a Suzuki emblémát, aztán mondják meg, mire hasonlít
Fotó megosztása:
6/62 Klasszikus, négyajtós forma
Klasszikus, négyajtós forma
Fotó megosztása:
7/62 Hátul alaposan besötétítettek
Hátul alaposan besötétítettek
Fotó megosztása:
9/62 Itthon csak a négykerék-hajtású változat szerepel az árlistán
Itthon csak a négykerék-hajtású változat szerepel az árlistán
Fotó megosztása:
10/62 Kompakt jószágnak tűnik, pedig nem kicsi
Kompakt jószágnak tűnik, pedig nem kicsi
Fotó megosztása:
11/62 Vegyük észre a háttérben meghúzódó drótkerítés mintájának újragondolását a hűtőrácson
Vegyük észre a háttérben meghúzódó drótkerítés mintájának újragondolását a hűtőrácson
Fotó megosztása:
13/62 Gázkisüléses lámpatestek ontják magukból a fotonokat
Gázkisüléses lámpatestek ontják magukból a fotonokat
Fotó megosztása:
14/62 Szenzorok az ablakban
Szenzorok az ablakban
Fotó megosztása:
15/62 A csomagtartó nyitható a vezetőülésből is
A csomagtartó nyitható a vezetőülésből is
Fotó megosztása:
17/62 Aprócska spoiler dolgozik a csomagtartón
Aprócska spoiler dolgozik a csomagtartón
Fotó megosztása:
18/62 Kizashi
Kizashi
Fotó megosztása:
19/62 Két darab, látványos csövön dőlnek belőle a gázok
Két darab, látványos csövön dőlnek belőle a gázok
Fotó megosztása:
21/62 Kicsit komor a belső
Kicsit komor a belső
Fotó megosztása:
22/62
Fotó megosztása:
23/62 Ha a napfénytetőn keresztül kukucskálunk be a Kizashiba, ezt látjuk
Ha a napfénytetőn keresztül kukucskálunk be a Kizashiba, ezt látjuk
Fotó megosztása:
25/62 Hiába rángatom elkeseredetten a kéziféket, a fejtér nem nő meg tőle
Hiába rángatom elkeseredetten a kéziféket, a fejtér nem nő meg tőle
Fotó megosztása:
26/62 Sötétben még az ablakemelő kapcsolói is világítanak
Sötétben még az ablakemelő kapcsolói is világítanak
Fotó megosztása:
27/62 Ipari kapcsolók, remek funkciók
Ipari kapcsolók, remek funkciók
Fotó megosztása:
29/62 A CVT-váltó biztos jó a motornak, de nekünk nem sok örömet okoz
A CVT-váltó biztos jó a motornak, de nekünk nem sok örömet okoz
Fotó megosztása:
30/62 Imádni való hőmérséklet-szabályzó tekerentyű
Imádni való hőmérséklet-szabályzó tekerentyű
Fotó megosztása:
31/62 Gyors, háromfokozatú ülésfűtés teszi elviselhetővé a bőrülést
Gyors, háromfokozatú ülésfűtés teszi elviselhetővé a bőrülést
Fotó megosztása:
33/62 USB csatlakozó, mellette táp, és még a lejátszónak is marad hely
USB csatlakozó, mellette táp, és még a lejátszónak is marad hely
Fotó megosztása:
34/62 Memóriás, deréktámaszos fotelben pöffeszkedhet a sofőr
Memóriás, deréktámaszos fotelben pöffeszkedhet a sofőr
Fotó megosztása:
35/62 Jaj, ezek a gigantikus pixelek derült égnél a Holdról is remekül látszanak
Jaj, ezek a gigantikus pixelek derült égnél a Holdról is remekül látszanak
Fotó megosztása:
37/62 Akár egy pár bokszkesztyű is befér ide
Akár egy pár bokszkesztyű is befér ide
Fotó megosztása:
38/62 Alaposan bevonalkázták az órák számlapját
Alaposan bevonalkázták az órák számlapját
Fotó megosztása:
39/62 Sötétben is jó a műszerfalra nézni
Sötétben is jó a műszerfalra nézni
Fotó megosztása:
41/62 Hamar leesik az üzemanyagszint
Hamar leesik az üzemanyagszint
Fotó megosztása:
42/62 A fedélzeti számítógép sem túl optimista a fogyasztással kapcsolatban
A fedélzeti számítógép sem túl optimista a fogyasztással kapcsolatban
Fotó megosztása:
43/62 Színváltó képernyő középen
Színváltó képernyő középen
Fotó megosztása:
45/62 A bejutásnál, indításnál is elég ha nálunk van a kulcs, elő sem kell venni
A bejutásnál, indításnál is elég ha nálunk van a kulcs, elő sem kell venni
Fotó megosztása:
46/62 Szép megoldású gombok a kormányon
Szép megoldású gombok a kormányon
Fotó megosztása:
47/62 Kézikönyv hiányában elvéreztem a telefon-autó párosításon
Kézikönyv hiányában elvéreztem a telefon-autó párosításon
Fotó megosztása:
49/62 Hopp, örvendezzünk, itt is van 12 voltos csatlakozó
Hopp, örvendezzünk, itt is van 12 voltos csatlakozó
Fotó megosztása:
50/62 Szögletes poharak előnyben
Szögletes poharak előnyben
Fotó megosztása:
51/62 Vállban van elég hely hátul
Vállban van elég hely hátul
Fotó megosztása:
53/62 Még a sílécet is betehetjük a csomagtartóba
Még a sílécet is betehetjük a csomagtartóba
Fotó megosztása:
54/62 190 centivel hátul sincs elég fejtér
190 centivel hátul sincs elég fejtér
Fotó megosztása:
55/62 Jut zoxigén a hátsó utasoknak is
Jut zoxigén a hátsó utasoknak is
Fotó megosztása:
57/62 461 liternyi kacat fér el a csomagtartóban
461 liternyi kacat fér el a csomagtartóban
Fotó megosztása:
58/62 Nem lehet benne sík felületet kialakítani
Nem lehet benne sík felületet kialakítani
Fotó megosztása:
59/62 Ne higgyék el, a felnőtt ember teste nem fér át ott, ahol a feje már átjutott
Ne higgyék el, a felnőtt ember teste nem fér át ott, ahol a feje már átjutott
Ez pedig nagy halom pénz, illik érte minden jót adni. A Kizashi nem is fukarkodik, automatikus váltót, kapcsolható összkerék-hajtást, memóriás, elektromos mozgatású, bőrbe öltöztetett üléseket kínál a 178 lóerős benzinmotor mellé.
4,6 méter hosszú a Kizashi
Klasszikus négyajtós
Külsőre a Kizashi a klasszikus négyajtós formát mutatja, pont ahogy a gyerekek rajzolják az autókat. Bár valószínűleg a középsős Jencike jóval nagyobb csomagtartót és kevesebb sötét fóliát zsírkrétázott volna a félfamentes rajzlapra, de a Kizashi így is jól néz ki. A szerkesztőségből valaki még le is Lexusos-ozta.
Takarják le rajta a Suzuki emblémát, aztán mondják meg, mire hasonlít
Takarják le rajta a Suzuki emblémát, aztán mondják meg, mire hasonlít
Kitettek magukért a belsőt összeállító tervezők is. A kárpitok ott puhák, ahol esély van rá, hogy hozzáérünk a burkolathoz, a kesztyűtartó hatalmas, és több 12 voltos csatlakozót is találunk az autóban. Van hová dugni a pendrive-ot, minden gomb, kapcsoló – még a kormányon lévők is – sötétben világítanak, és vállalható kompromisszumként a két első elektromos ablak automatikus, nem kell végig nyomva tartani. A bőrkárpitért nem tudok lelkesedni, de a háromfokozatú, gyorsan bemelegedő ülésfűtés jól jött a januári fagyban, és a nagyméretű, jó fogású hőmérsékletszabályzó-tekerentyűknek is örültem.
Csinos lett a műszerfal is, mindent tud, amit kell, de talán kicsit csicsásabbak lettek a számlapok a szükségesnél, a rádió pontmátrixos kijelzője pedig a hatalmas pixelekkel úgy néz ki, mintha 1980 táján fejlesztették volna. Még néhány ipari méretű kapcsoló hat idegenül ebben a luxuskörnyezetben, de az összhatás így is inkább kellemes.
Zajgép
Ipari hangszóró, ipari teljesítménnyel
Ipari hangszóró, ipari teljesítménnyel
Nem vagyok egy igazán vájt fülű hifista, de a Kizashi zenegépéhez hasonlót régen hallottam autóban. Pedig ültem már jópár olyanban is, ahol nagynevű gyártók szépen fénylő logói díszlettek minden hangsugárzón. Itt pedig teljes inkognitóban dolgozik valamiféle erőmű a lemezek alatt.
De nem is hangerő a lényeg – bár aki otthon olyan krafttal hallgathat meg egy lemezt, amilyenhez csak kedve van, azt tiszta szívből irigylem – hanem az, hogy eleinte többször összerezzentem arra a fenyegető rémképre, hogy menet közben maga Eugene Hütz bömböli a fülembe, hogy „I am a liar you are a cheater”. Gyomorba vágó mélyek, csilingelő magasak, és ha becsuktam a szemem – persze nem menet közben -, pontosan tudtam, hogy ki merre áll a színpadon. Szóval élvezetes volt, köszönöm.
Motor
2,4 literből 178 lóerő
2,4 literből 178 lóerő
Tisztán látszik, hogy a Kizashi nem kifejezetten a károsanyag-kibocsátási és fogyasztási adatokat bújó európai autósnak termett. A 2,4-es szívó benzines nem tartozik az eladási listák legkeresettebb darabjai közé. Amerikában, ahol nem számít sem a bolygó, sem a kőolajkészlet, biztos kevésbé sokkoló ez a méret és a hozzá tartozó – kacagjunk fel nyugodtan – 8,3 literes gyári átlagfogyasztás.
Nálunk ugyanez az adat 13,1 literre jött ki. Szóval a 2,4-es motor és a 178 lóerő nem kelti modern dolog benyomását.
Vigyázzon, nagyon harap!
A tesztautó felvétele után még egy darabig ücsörögtem a kocsiban. Komótosan beállítottam az ülést – nem volt könnyű, a napfénytető miatt alacsonyra került tetőkárpit folyton súrolta a fejem, így a klasszikus, lerobbant A8-as Audista pózt kellett felvenni, durván hátradöntött üléstámlával – majd a tükrök következtek és elmolyoltam a rádió programozásával is. Közben gyanússá válhattam, mert előkerült a cég biztonsági embere is, aki érdeklődve kukkantott be az ablakon. Miután kiderült, hogy a járgányt csak kipróbálni viszem el, kellemes utat kívánt, és ellátott jó tanáccsal is, hogy vigyázzak, mert nagyon harap az autó. Biztosítottam róla, hogy így teszek.
Ha a napfénytetőn keresztül kukucskálunk be a Kizashiba, ezt látjuk
Ennek ellenére a Kizashi egyáltalán nem harap. Hogyan is tehetné egy fokozatmentes váltóval. Bár a gyorsulási adat – 8,8 másodper – nem is vészes, a CVT szerkezete sikerrel palástolja a sportosságnak még a szikráját is.
A CVT-váltó biztos jó a motornak, de nekünk nem sok örömet okoz
A CVT-váltó biztos jó a motornak, de nekünk nem sok örömet okoz
Szinte egyetlen előnye van, mégpedig az, hogy városban finoman, kényelmesen lehet vele autózni, országúton, vagy autópályán haladva pedig valószínűtlenül alacsonyan tudja tartani a motor fordulatszámát. Ha kedvünk támad, kézzel is kapcsolgathatunk a virtuális fokozatok között, akár a váltókarral, akár a kormány mögötti fülekkel. Kipróbálni érdemes, de nem fogunk rákapni, az szinte tuti.
Vezetni – ha a magasabbak túltették magukat a lehetetlen üléspozíción – aránylag jó a Kizashit. Kormányzása meglepően feszesre sikerült, kanyarokban is egész jól helyén marad, a roppant masszívnak tetsző kasztni nem dől ide-oda. A futómű belead apait, anyait, a fekvőrendőrökkel is szépen elbánik, de inkább kényelmes, mint sportos.
Nem lehet benne sík felületet kialakítani
Nem lehet benne sík felületet kialakítani
Már csak a csomagtartó van hátra, amely a maga 461 literével nem tartozik a legnagyobbak közé. Sajnos a kialakítása is szerencsétlen, ha lehajtjuk a hátsó ülések támláját, sosem lesz nagy, egybefüggő vízszintes placcunk a cuccoknak és az így kapott tér derékban nagyon beszűkül.
Az emeletes csomagtartó legmélyén nem találunk pótkereket, csupán javítókészlettel próbálhatunk meg csodát tenni, ha defektet kapunk.
Biztonság:
Az EuroNCAP laborjában még nem járt Kizashi, így csak az amerikai teszteredményeket ismerjük. Ezek mind a frontális, mind az oldalütközéses tesztek eredményét ötcsillagosra értékelték. A bent ülőkre hét légzsák – a vezető térdlégzsákot is kapott -, és menetstabilizáló is vigyáz.
Nézzenek ripityára törő Kizashit, többféle kameraállásból:
Tízmilliós Suzuki
Itthon csak a négykerék-hajtású változat szerepel az árlistán
Itthon csak a négykerék-hajtású változat szerepel az árlistán
A Kizashi a magyar árlistán csupán egyféle kivitelben található meg. Fokozatmentes CVT-váltóval, négykerék-hajtással egészen pontosan 9 290 000 forintba kerül, és mindössze egy százötvenezres metálfénnyel tudjuk feljebb pörgetni az árat.
Ennél drágábbat nem is találunk a listán, a legpuccosabb Grand Vitara is megáll 8,7 milliónál. Szóval szerintünk nem fogják elkapkodni a Kizashit, de a forgalmazó is mindössze évi egy-két tucat autó eladásával számol.
Máshol ugyan van belőle szimplán elsőkerék-hajtású változat is, és a CVT helyett hatfokozatú kéziváltóval is megoldható a váltás, de érezhetően olcsóbban azt sem tudnák adni, így nem is erőltetik a modellpaletta bővítését. Bár talán egy dízelmotoros változat jót tenne a modell népszerűségének.