Azt, hogy szép-e a 407-es utódja, majd mindenki eldönti, miután megnézte élőben, de tagadhatatlan, hogy akadnak rajta bőséggel elegáns megoldások. Ilyen például a hűtőrács tetejére került, apró betűkből kirakott Peugeot felirat, a különféle finom lemezhajlítások, domborulatok, vagy éppen az intelligens mosóporokat is lepipáló fényszóró.
Nekem a kombi formája jobban bejött, a négyajtós hátsó krómcsíkja, vagy a ferde LED-csíkokkal megbolondított hátsó lámpatest valahogy nem igazán állt össze. A kombi – pláne a GT változat – azonban egész csinos darab, a dupla kipufogóval, finom króm tetősínnel.
Monokróm történet, egy fekete és egy fehér 508-as főszereplésével:
a videó a hirdetés után indul
A Peugeot az elmúlt évek harsány formatervei után, most másfelé indult el. Az 508-as letisztult, sallangmentes, masszív kinézetű valami, tisztességes iparosmunkával a lemezek alatt
A Peugeot az elmúlt évek harsány formatervei után, most másfelé indult el. Az 508-as letisztult, sallangmentes, masszív kinézetű valami, tisztességes iparosmunkával a lemezek alatt
Fotó megosztása:
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Fotó megosztása:
4813 mm hosszú az 508 SW
4813 mm hosszú az 508 SW
Fotó megosztása:
Masszív megjelenés
Masszív megjelenés
Fotó megosztása:
Dupla kipufogót kapott a GT változat
Dupla kipufogót kapott a GT változat
Fotó megosztása:
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
Fotó megosztása:
Fénydiódás és gázkisüléses lámpák
Fénydiódás és gázkisüléses lámpák
Fotó megosztása:
Kis tempónál a ködlámpák is besegítenek a látótér bevilágításában
Kis tempónál a ködlámpák is besegítenek a látótér bevilágításában
Fotó megosztása:
LED-ek fénylenek a hátsó lámpatestben
LED-ek fénylenek a hátsó lámpatestben
Fotó megosztása:
Elég a kilincshez érni és nyílik az ajtó
Elég a kilincshez érni és nyílik az ajtó
Fotó megosztása:
Gombnyomásra nyílik, csukódik
Gombnyomásra nyílik, csukódik
Fotó megosztása:
A GT változatban 304x30mm-es az első féktárcsa
A GT változatban 304x30mm-es az első féktárcsa
Fotó megosztása:
Szinte egyszerre érkezik a kombi és a négyajtós változat
Szinte egyszerre érkezik a kombi és a négyajtós változat
Fotó megosztása:
Már az újfajta oroszlános kisplasztika díszíti az autót
Már az újfajta oroszlános kisplasztika díszíti az autót
Fotó megosztása:
A kombi csomagtartója 560 literes
A kombi csomagtartója 560 literes
Fotó megosztása:
Mindkét oldalon van csomagtérvilágítás
Mindkét oldalon van csomagtérvilágítás
Fotó megosztása:
Óriási üvegtető teszi barátságossá a hangulatot
Óriási üvegtető teszi barátságossá a hangulatot
Fotó megosztása:
Nem vág le végtagokat az elektromosan záródó csomagtartóajtó
Nem vág le végtagokat az elektromosan záródó csomagtartóajtó
Fotó megosztása:
Csak ennyire nyílnak az ajtók
Csak ennyire nyílnak az ajtók
Fotó megosztása:
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Fotó megosztása:
Megnyújtható az ülőlap hossza
Megnyújtható az ülőlap hossza
Fotó megosztása:
Mosolygós kormány, akár a Superb-ben
Mosolygós kormány, akár a Superb-ben
Fotó megosztása:
Kellemes környezet
Kellemes környezet
Fotó megosztása:
Érthetetlen módon a kormánytól balra került az indítógomb
Érthetetlen módon a kormánytól balra került az indítógomb
Fotó megosztása:
Mindegyik ablak automata
Mindegyik ablak automata
Fotó megosztása:
Komolyabbak lettek a bajuszkapcsolók is
Komolyabbak lettek a bajuszkapcsolók is
Fotó megosztása:
Fülekkel is lehet váltogatni a fokozatok között
Fülekkel is lehet váltogatni a fokozatok között
Fotó megosztása:
A navigációs utasítások három helyen is láthatóak
A navigációs utasítások három helyen is láthatóak
Fotó megosztása:
800x480 pixel a navigációs képernyő felbontása
800x480 pixel a navigációs képernyő felbontása
Fotó megosztása:
Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek
Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek
Fotó megosztása:
Éjszaka is szép a műszerfal
Éjszaka is szép a műszerfal
Fotó megosztása:
Csak a fordulatszámmérő árulja el, hogy jár a motor
Csak a fordulatszámmérő árulja el, hogy jár a motor
Fotó megosztása:
Zongoralakk borítás
Zongoralakk borítás
Fotó megosztása:
Akár négyzónás klímával is kapható
Akár négyzónás klímával is kapható
Fotó megosztása:
Sport és havas program is kapcsolható
Sport és havas program is kapcsolható
Fotó megosztása:
Franciás vezérlőpult
Franciás vezérlőpult
Fotó megosztása:
Minden biztonsági övre figyel az autó
Minden biztonsági övre figyel az autó
Fotó megosztása:
Motor húz árnyékolót az üveg elé
Motor húz árnyékolót az üveg elé
Fotó megosztása:
Elég ha zsebre vágjuk a kulcsot
Elég ha zsebre vágjuk a kulcsot
Fotó megosztása:
Valamiért oldalra nyílik a könyöklő teteje
Valamiért oldalra nyílik a könyöklő teteje
Fotó megosztása:
Érdekes funkciók
Érdekes funkciók
Fotó megosztása:
Az ál Head up display beállítógombjait ide rejtették
Az ál Head up display beállítógombjait ide rejtették
Fotó megosztása:
Félmegoldás az 508-as Head up display-e, de így is nagyon hasznos dolog
Félmegoldás az 508-as Head up display-e, de így is nagyon hasznos dolog
Fotó megosztása:
Bőven van benne hely, még magasaknak is
Bőven van benne hely, még magasaknak is
Fotó megosztása:
A szégyenlősek elbújhatnak
A szégyenlősek elbújhatnak
Fotó megosztása:
Négyzónás klíma
Négyzónás klíma
Fotó megosztása:
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Fotó megosztása:
Innen még nem látszik, de ez egy négyajtós 508-as
Innen még nem látszik, de ez egy négyajtós 508-as
Fotó megosztása:
Hát, innen nem mutat túl jól
Hát, innen nem mutat túl jól
Fotó megosztása:
9,2 centiméterrel nőtt a tengelytáv a 407-eshez képest
9,2 centiméterrel nőtt a tengelytáv a 407-eshez képest
Fotó megosztása:
Vastag krómcsík fut keresztbe a csomagtartón
Vastag krómcsík fut keresztbe a csomagtartón
Fotó megosztása:
Az 508-as és népes rajongótábora
Az 508-as és népes rajongótábora
Fotó megosztása:
A nulla közepét kell nyomkodni és nyílik a csomagtartó
A nulla közepét kell nyomkodni és nyílik a csomagtartó
Fotó megosztása:
515 literes a VDA-szabvány szerint
515 literes a VDA-szabvány szerint
Fotó megosztása:
Kéznél van a háromszög
Kéznél van a háromszög
Fotó megosztása:
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Fotó megosztása:
Hátul is van lábtérfény
Hátul is van lábtérfény
Fotó megosztása:
A robotváltótól nagyokat bólint az autó
A robotváltótól nagyokat bólint az autó
Fotó megosztása:
Nem látszik a varázslat
Nem látszik a varázslat
Fotó megosztása:
A szerényebb felszereltséghez nem jár a kulcsnélküli rendszer
A szerényebb felszereltséghez nem jár a kulcsnélküli rendszer
Fotó megosztása:
Állítólag sokan szeretik a robotváltót. Önök ismernek ilyen embereket?
Állítólag sokan szeretik a robotváltót. Önök ismernek ilyen embereket?
Fotó megosztása:
Macskaszem-szerű fényszórót kapott az egyszerűbb, halogénes lámpatest
Macskaszem-szerű fényszórót kapott az egyszerűbb, halogénes lámpatest
Fotó megosztása:
Munka közben a lencse
Munka közben a lencse
Fotó megosztása:
Papíron takarékos
Papíron takarékos
Fotó megosztása:
Zseblámpaizzó a LED-ek helyett
Zseblámpaizzó a LED-ek helyett
Fotó megosztása:
Itt már hagyományos kézifék is van
Itt már hagyományos kézifék is van
Fotó megosztása:
Pár kapcsolónak itt jutott csak hely
Pár kapcsolónak itt jutott csak hely
Fotó megosztása:
Így fest az egyszerűbb műszerfal
Így fest az egyszerűbb műszerfal
Fotó megosztása:
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 139 | Vezess Eljött a visszafogott vonalak ideje](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Eljött a visszafogott vonalak ideje
Még mielőtt beülünk, érdemes megemlíteni, hogy az ajtók – sem az elsők, sem a hátsók -, sajnos nem nyílnak elég tágra. Zsebszögmérő híján nem kezdenék tippelésbe, hogy ez most pontosan mekkora hegyesszög, de az biztos, hogy ennél szélesebbre lehet tárni a legtöbb hasonló méretű autó ajtaját. Nem vagyok túl széles ember, de még nekem is jól esett volna pár fok extra.
Odabent barátságos hangulat fogadja a vezetőt, a műszerfal igazán látványosra és kicsit talán németesre sikerült, bár a kormányról elsőként a mosolygó arcot mutató Superb ugrott be. Összesen öt darab mutatós műszer – hogy az olajhőmérséklet mennyire érdekli az átlagautóst, nem tudom – és egy nagyobb méretű színes, folyadékkristályos kijelző ontja az adatokat. Emellett még a 3008-asból és az 5008-asból ismert fél head-up display is képes megmutatni számos dolgot, még akár a navigációs segítséget is. Mindezt színesben.
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 140 Megint egy jó francia: Peugeot 508 140](/app/uploads/old/data/cikk/3/28865/2.jpg)
Az ülések persze kényelmesek, az állítható ülőlaphosszúság és a több fokozatú ülésfűtés szerethető dolog. Hála az elődhöz képest bő tíz centivel megnövelt hosszúságnak és a plusz kilenc centis tengelytáv növelésnek, belül egész szép az élet. 190 centivel a minden kompromisszum nélkül a saját igényeimre belőtt vezetőülés mögé ülve is hibátlanul, megnyugtató ráhagyásokkal elfért mindenem.
Indítsunk, ha tudunk!
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 141 | Vezess Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Csend, rend, fegyelem, mintha nem is francia lenne
Rutintalan módon nem készültünk fel 508-asból, így eltartott pár kínos másodpercig, míg megtaláltuk az indítógombot, valahol a kormánytól messze balra, arra, ahol nemcsak a sofőr keze, de a madár sem jár. Hogy ez mit keres itt, fel nem foghatom. Bár abban lehet valami, hogy itt biztos nem bizgeréli senki a vezetőn kívül. De ha már elkezdték beépíteni ezt a környéket, gyorsan idetették a rögzítőfék gombját is. Mindegy, szokjuk meg.
Erős kezdésként rögtön egy 2,2 literes dízelmotorral felszerelt GT változattal indultunk neki a tesztútnak. A 204 lóerős, 450Nm maximális forgatónyomatékú motort a korábbi 170 lovas motorból tenyésztették, reszeltek egy keveset az égéstéren, új kemény bevonatú dugattyúcsapszegeket és gyűrűket építettek be, valamint könnyebb, kisebb tehetetlenségű, titánból készült járókerék dolgozik a turbófeltöltőben is. Mindez 34 lóerős többletet ért, miközben a fogyasztásból is sikerült lecsípni egy keveset.
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 142 | Vezess Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Vége a feneketlen kút mélyén pislákoló műszereknek
Indítás után mégis az döbbentett meg minket, hogy a motornak nincsen hangja. Ezt dupla kiegyenlítőtengellyel és gazdag hangszigeteléssel oldották meg, és egész jó munkát végeztek, hiszen direkt sem sikerült zajt keltenünk. Menet közben a leghangosabbak a tükrök voltak.
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 143 | Vezess A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
A GT orrában 204 lóerős motor dolgozik, teljes némaságban
Szintén új fejlesztésű a motorhoz kapcsolt hatfokozatú automatikus váltó is, amely igen szaporán és finoman kapcsolgat, a motorral együtt remek párost alkotnak, amelyet a GT változat elöl kettős keresztlengőkaros – a mezei változatokban MacPherson található – futóműve tesz teljessé. Tisztességes munka a váltó is, nem jár éppen olyan rövid úton, mint az RCZ-é, de pontos, határozott darab.
Másodikként a BMW-vel közösen fejlesztett 1,6-os motort próbáltuk, abból is az erősebbet, hatfokozatú kéziváltóval. Ez egy hajszálnyit volt csak zajosabb, itt ha akartuk, tudtunk hangot csiholni a motorból. A turbós benzines is bőven elegendő az autóba, és ha hihetünk a fedélzeti számítógépnek, akkor hét liter üzemanyaggal be is érte. A kétliteres dízel, kéziváltóval már a rövidebb második napra maradt, így azt már csak városi környezetben, meredek, szűk utcákon próbálgattuk.
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 144 Megint egy jó francia: Peugeot 508 144](/app/uploads/old/data/cikk/3/28865/3.jpg)
Hol, kinek, mennyit?
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 145 | Vezess Ebből a szögből még a négyajtós is pofás](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Ebből a szögből még a négyajtós is pofás
Az 508-ast Franciaországban gyártják – naponta hatszáz darabos kapacitással -, de áprilistól Kínában is beindul egy üzem, a helyi igények kielégítésére. Ott csupán négyajtós modellek készülnek majd. Idén százhúsz-ezer darab 508-ast szeretne eladni a Peugeot, de jövőre már kétszázezer a cél, amelynek szinte teljes egészét az európai, illetve a kínai piacra szánják. A világ többi részére a teljes kapacitás körülbelül tíz százaléka jut.
Várhatóan a négyajtós és a kombi eladások aránya 50-50 százalékban oszlanak majd meg, a dízel benzin arányt pedig 90-10 százalékra jósolják, természetesen a dízel javára.
e-HDi
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 146 | Vezess Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Éjszaka keveredik a LED-ek rideg, és az izzók meleg fénye
Az utolsó tesztnap végére maradt a takarékos e-HDi motoros 508-as. Sikerült egy egész fapados darabot kifognunk, mezei halogén lámpával, hagyományos kézifékkel. Sajnos a hatfokozatú robotváltót nem tudtuk megúszni, ehhez a modellhez csak ilyet lehet rendelni. A hozzá tartozó idétlen bólogatással együtt. Mi nem tudunk rajongani a robotizált váltóért, de állítólag a vevők szeretik. És úgyis ez a lényeg.
Viszont a Stop&Start rendszer különlegesen gyors – 0,4 alatt lejátszódik az egész folyamat – és vibrációmentes motorindítása valóban remekül működik benne. Ezzel a trükkel városi használat mellett tizenöt százalékos CO2 kibocsátás-, illetve fogyasztáscsökkenés érhető el. A puritánabb belseje már nem varázsolt el annyira, mint a fullos változatoké.
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 147 | Vezess A robotváltótól nagyokat bólint az autó](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
A robotváltótól nagyokat bólint az autó
![Megint egy jó francia: Peugeot 508 148 | Vezess Itt már hagyományos kézifék is van](https://vezess2.p3k.hu/app/themes/vezess/images/blur.png)
Itt már hagyományos kézifék is van
Itt már hagyományos kézifék is van
Itt a LED-es belső világítás helyett zseblámpaizzók kandikálnak ki a tetőkárpitból, eltűnt a head-up display és a gigantikus üvegtető is. Le kellett mondanunk az elektromos kézifék minden előnyéről és a kulcs nélküli nyitás, indítás kényelméről is, amelyet mindössze a gyári, 4,4 literes átlagfogyasztás feledtetett.
Aki még ennél is takarékosabban, vagy zöldebben szeretne autózni 508-assal, az valahogy bírja ki 2012-ig, amikor is érkezik a HYbrid4-es változat, amelyet a HDi dízelmotor és a hátul elhelyezett villanymotor közös 200 lóereje mozgat majd, 99g/km-es széndioxid-kibocsátás mellett.
Mikor, mennyiért?
Azt, hogy idehaza mennyibe kerülnek majd a különböző 508-as modellek, egyelőre nem tudták megmondani, de már nem kell sokáig álmatlanul forgolódnia annak, aki az új, nagy Peugeot-ra vágyik. Az autó hazai bemutatója pár nap múlva, február tizedikén lesz, ahol kiderülnek majd az árak is, leghamarabb pedig február 21-től lehet valaki boldog 508 tulajdonos. Elsőként a négyajtós változat érkezik, majd nem sokkal utána – pár hét csupán – a kombi változat is befut.
Aki pedig még ennél is tágasabb Peugeot után sóvárog, ne adja fel, a márka hamarosan nekik is szolgál meglepetéssel.
Adatok:
Benzines motorok: |
1,6 VTi |
1,6 THP |
1,6 THP |
Lökettérfogat: |
1598cm3 |
1598cm3 |
1598cm3 |
Teljesítmény: |
120LE/6000 ford. |
156LE/6000 ford. |
156LE/6000 ford. |
Átlagfogyasztás: |
6,3l |
6,5l |
7,3l |
Váltó: |
6fok. robotizált |
6fok. manuális |
6fok. automatikus |
Csúcssebesség: |
203km/h |
218km/h |
217km/h |
Gyorsulás: |
11,8/13,2 s |
8,8/9,7 s |
9,5/10,5 s |
Dízelmotorok: |
1,6 HDi |
1,6 e-HDi |
2,0 HDi |
2,0 HDi |
2,2 HDi |
Lökettérfogat: |
1560cm3 |
1560cm3 |
1997cm3 |
1997cm3 |
2179cm3 |
Teljesítmény: |
112LE/3600 |
112LE/3600 |
140LE/4000 |
163LE/3750 |
204LE/3500 |
Átlagfogyasztás: |
4,8l |
4,5l |
5l |
5,7l |
5,9l |
Váltó: |
5 fok. manuális |
6 fok. robotizált |
6 fok. manuális |
6 fok. automatikus |
6 fok. automatikus |
Csúcssebesség: |
188km/h |
194km/h |
210km/h |
223km/h |
232km/h |
Gyorsulás: |
11,6/13 s |
12,3/13,6 s |
10,1/11,1 s |
9,5/10,5 s |
8,4/9,2 s |