A nemzetközi bemutató után már a hazai utakon is feltűnt a Chevrolet első, európai piacra is eljutott hétszemélyese, az Orlando. A külsőn most tegyük túl magunkat, bár abban megegyezhetünk, hogy nem ez a márka legjobban sikerült formaterve. Igaz, a családi egyterű nem is az a fajta autó, ahol a dizájnerekből ki kellene csavarni az utolsó csepp kreativitást is. De ami sokkal fontosabb: az Orlando nagy, tágas, kényelmes, és a gyerekek mellé még a nagyszülők is beférnek.

Ajándék autók

A márka idén ünnepli századik születésnapját – lesz is idén rengeteg újdonság a Chevrolet háza táján – ezért az autógyáraknál lassan megszokott módon, most is az ünnepelt ad ajándékot. Méghozzá nem is akármilyet, hanem száz darab autót. Igaz, hogy ez egész Európában oszlik majd el, de igazán jó helyre, az SOS gyermekfalvakba kerülnek az ajándékok. Magyarországra hat darab új Chevrolet jut és természetesen lesz köztük Orlando is, amely kifejezetten praktikus darab ott, ahol sok gyereket kell ide-oda szállítani.

Az Orlandónak állítólag három nagy előnye van: a variálhatóság, a biztonság, és a formavilág. Formavilág? Haha! De a többivel nem lesz baj, és még az ára is jó
Kicsit kockaforma, kicsit terepjárós

Kicsit kockaforma, kicsit terepjárós

Kicsit kockaforma, kicsit terepjárós


Küldöm mindenkinek, aki szereti

Az Orlandóval a Chevrolet a fiatal, aktív családokat veszi célba, akik valami terepjárónak látszó – magyarul kicsit szögletes, kicsit az átlagosnál magasabb – izét szeretnének maguknak, amibe sokan beférnek. Emellett a márka a klasszikus, apa vezet, anya főz felállás mellett, komolyan számít a női vásárlókra is.

Bálterem

Belsejében ismerősként köszönhetjük a GM más modelljeiből származó kapcsolókat és kezelőszerveket, de szerencsére a műszerfal teljesen egyedi, a maga meghatározhatatlan-kék derengésével együtt. Ugyan a felhasznált anyagok minőségétől nem önt el minket a harctéri prémiumérzés, de ugye ennyi pénzért ne várjunk plüssel gazdagon bevont kesztyűtartót, vagy éppen pihepuha plasztikfelületeket, süppedős, bokáig érő szőnyeget.

Kedvcsináló videó:

a videó a hirdetés után indul

A vezetőnek könyöktámasz is jut

A vezetőnek könyöktámasz is jut

A vezetőnek könyöktámasz is jut


Az Orlando belseje nem tartogat nagy varázslatokat, mindössze a középkonzolon, a rádió előlapja mögött van egy titkos – most már persze nem az – rekesz, ahová eldughatunk néhány apróságot, akár az autó rendszerére köthető iPod-ot.

Tárolórekeszből amúgy van bőven, de ez elvárható egy olyan autótól, amelyben hét ember is útra kelhet, az autózáshoz szükséges személyes kacathalommal.

Mindig hét üléssel

Alapállásban a hétszemélyes Chevrolet teljesen bebútorozva várja az utasokat, harmadik üléssora mindig a padlóban pihenve vár arra, hogy munkába szólítsák. Persze hét személlyel az utastérben a legtöbb három üléssoros autóhoz hasonlóan az Orlando csomagtere is csupán jelzés értékűvé – pontosan 89 literesre – zsugorodik. Pedig alapállásban szép mennyiségű rakományt képes elnyelni, két üléssorral 458, míg ha ezt is lehajtjuk, akkor 856 liternyi cucc fér be hátra.

Terepjárónak látszó izé

Terepjárónak látszó izé

Hét üléssel csupán jelképes méretű csomagtartó marad

Hét üléssel csupán jelképes méretű csomagtartó marad

Hét üléssel csupán jelképes méretű csomagtartó marad


Mindig elmondjuk, hogy általában a legutolsó sor nem arra való, hogy egy Budapest-Szemipalatyinszk távot boldog mosollyal a képünkön végig élményutazzunk. Itt bizony kompromisszumokat kell kötni – legelőször az előttünk helyet foglalóval, hogy ugyan már, próbáljon meg egy kicsit meredekebbre döntött háttámlával utazni.

Ha ezt a harcot sikerrel vesszük, akkor nem kell zokogva várnunk a megérkezést. Bár ha az átlagnál magasabbak vagyunk, fejben kicsit szűk lehet a harmadik sor, de még így is bőven a bevállalható kategóriába tartozik.

Sajnos ugyan a második üléssor nem tologatható előre-hátra, de már a háttámla dőlésszögének állítgatásával is sokat javíthatunk a leghátsó sorba száműzött útitársaink közérzetén. Jó hír, hogy nem nehéz hátra befészkelődni, az ajtók elég szélesre nyílnak, és az ülések is egy mozdulattal rávehetők arra, hogy ne állják el a hátravezető utat.

A szemnek kellemes

A szemnek kellemes

A szemnek kellemes


A hazai tesztúton a dízelmotoros, kéziváltós Orlandót próbálgattuk. A bentről is hatalmasnak tetsző karosszéria meglepően kezesen forgolódik, hála a tekintélyes méretű külső tükröknek – a belső bosszantóan idétlen formájú, és kicsike – és a szögletes kasztninak, az autó jól átlátható, és a bizonytalan vezetőket tolatóradar is segíti.

Barátságos darabnak mutatta magát a 163 lóerős dízelmotor is, amely csak az alapjárat közeli fordulatszámot kivéve, szinte mindenhol tisztességesen, izomból és csendben dolgozik. Nyilván a púposra pakolt másfél tonnánál is nehezebb járgányban már nem lesz ennyire rózsás a helyzet, de így két emberrel szépen szaladt az autó. Vagy legalábbis ez látszott, bár csalóka, hogy a váltó rövid fokozatai miatt, városban pattogósan kell váltani.

Chevrolet Orlando listaárak:

 Motor/felszereltség:  LS+  LT+ LTZ LTZ+
 1,8 benzin 141LE  5 190 000  5 390 000  5 480 000  
 2,0 dízel 163LE    5 990 000  6 080 000  6 430 000

Persze nem meglepő, de a listaárnál olcsóbban is lehet Orlandót kapni, így aki kifogja az akciót, az már igen jó áron, akár 4 790 000 forintért is újíthat magának hétszemélyes Chevrolet-t. A hétszemélyes Orlando – többek között jó árának köszönhetően – valószínűleg alaposan átrendezi majd a kompakt, családi egyterűk piacát.