Felkapaszkodva a bohinji havasokba szembetűnt, hogy a BMW-s fiúk még mindig nagyon kedvesek. Csak nekem és az interkontinentális szerelemünnep miatt piros X1-esekkel álltak be a hotel elé.
Hansi ideges
Persze ez sem volt egyszerű, 3-4 ember kínosan ügyelt arra, hogy az autók centire pontosan álljanak egymás mellett, és nem átallottak huszonhétszer kiállni, majd még egyenesebben visszaállni.
A lányteszt direkt ilyen
Kedves Olvasóink! A lányteszt műfaját azért honosítottuk meg Szabó Sári áldásos tevékenységével, hogy ne csak a homogén hímnemű tesztbrigád klaviatúrájából szülessenek írások az autókról. Fogadják szeretettel Sári kis keze, nagy munkáját, és lehetőleg ne írják tele a kommentmezőt, hogy ez nem is teszt és egyébként is, pénz számolva, asszony verve jó. Aki nem sáritesztre szomjazik az autóról és érdekli a turbós X1 technikája, itt talál róla külön cikket.
Mindezt azért, hogy negyed óra múlva a sajtótájékoztatón felcsigázott, felháborítóan fegyelmezetlen (nem német) újságírók egy pillanat alatt összerombolják az összképet az elindulással. Nem elég, hogy nem libasorban, távolságot tartva távoztunk a helyszínről, de még csak nem is időben, percre pontosan. Sajnálom, így utólag is, de roppant mókás volt figyelni a sok ideges Hansi fejét :-)
Rusnya vagy stílusos az X1?
Az autóba belehuppanva éreztem, hogy ez jó lesz. Korábban csak képen láttam X1-est, és azt gondoltam, ez a legrondább BMW a világon. Nos, most azt gondolom, hogy erről készültek a legrosszabb fotók, ugyanis az X1 az egyik legstílusosabb autó széles e világon.
Megvan benne mindaz, amitől az X széria menő, viszont egyáltalán nem tűnik agresszívnak, mint egy X5-ös. A Valentin-napi piros különkiadás pedig már csak az utolsó szem mazsola volt szívem kicsiny kuglófjában. (csöpp)
I
Az már csak hab volt a tortán, hogy a Twinturbo technológiának köszönhetően úgy ment, mint az állat. Ennek felettébb örültem, hiszen éppen egy X5 M-ből ültem át, és méretkülönbség nem ment feltűnően a minőség rovására.
Persze, nekem nem sok fogalmam volt arról, mi megy egy autó motorterében, és őszintén megvallva, nem is nagyon érdekel. A lényeg, hogy menjen, akkor és annyira, amikor és amennyire én akarom. A BMW X1 xDrive28i (tényleg ez a gyári neve) pedig ezt a néhány dolgot pompásan teljesítette. Nő vagyok, így megengedhetem magamnak, hogy most ne legyek pártatlan: imádom a BMW-t!
Miért pont az X1?
Miért az X1-gyel kezdték a technológia bevezetését? Ezt a kérdést tettük fel a sajtótájékoztatón megjelent gyári mérnököknek. A válasz pedig az volt, hogy miért ne? Hehe, köszi. És persze azt sem árulták el, mi lesz a következő, például az X6-os, vagy várható-e, hogy a közeljövőben minden modellel áttérnek a kettős turbós motorra… Próbáltuk leitatni az egyik mérnököt, de nem volt annyi pia a helyen, hogy eláruljon valamit, csak mosolygott. Szerintetek, mi lesz a BMW-kkel?
Fiús dolgok következnek
Nyilván senki sem gondolja, hogy a következő sorokat én maradéktalanul értem, kihagyni viszont semmiképpen sem szeretném őket, hiszen mégis csak erről szól ez a világprömier. A hivatalos sajtóanyag néhány sora sokkal határozottabban foglalja össze, miért a 28i az X1 után, és végre lelkes olvasóim sem maradnak észérvek nélkül!
Tehát, nagylevegőőő: „A négyhengeres erőforrás teljes egészében új fejlesztésű, 2,0 literes, alumínium forgattyúsházzal. Konstrukcióját tekintve szoros rokonságban van a BMW kettős turbófeltöltő technikájával működő, soros hathengeres motorokkal, amelyek a kiemelkedően magas hatásfokú „Twin-Scroll” feltöltési koncepció, a mágnesszelepes injektorokkal kialakított, nagypontosságú közvetlen benzinbefecskendezés, illetve a BMW szabadalmaztatott, Valvetronic változó szelepvezérlésének ismét továbbfejlesztett technikáját sorakoztatják fel. Az új motorgenerációhoz tartozó 2,0 literes motor elődjénél magasabb vonóerővel, valamint kedvezőbb tüzelőanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékekkel dolgozik.” Kifúj. (A BMW nagyon szeretné azt sugallni, hogy két turbós a motorja, de ezt be ne vegye senki! A hangzatos TwinPower Turbo név megtévesztő, lényegében ugyanaz van mögötte, amit egy Peugeot 308 évek óta kínál: az osztott csatornákon, két ágon a turbina lapátjaira vezetett kipufogógáz a trükk, az ún. twinscroll feltöltés, egyetlen turbóval. A szerk.)
Ez ugyanaz, lányosan
A 245 lóerős kis piros csoda szó szerint csak úgy suhant a szlovéniai szerpentineken és nagyon kényelmes volt. A hatfokozatú manuális váltó kényelmes, és minden olyan, mint amit már a BMW-től megszokhattunk.
Az alapfelszereltségben a stop-start funkció is benne van, amit, én speciel utálok, mert sohasem tudom, hogy lefulladtam vagy csak leállt magától és ráindítsak, vagy majd megteszi helyettem.
Persze ettől függetlenül környezetvédelmi szempontból egy igazán hasznos tulajdonság, és majd egyszer én is megszokom.
Extrafelszerelésként nyolcfokozatú automata sebességváltó vagy M-csomag is rendelhető tavasztól.
Ez utóbbival persze nemcsak a küszöbre és a sebességmérőre kap az ember csíkokat és mö betűt, hanem a sportos hangolású felfüggesztés és a 17 vagy 18 collos M könnyűfém keréktárcsák mellett bőrbevonatú, multifunkciós M sportkormány és a vezetőnek jutó másmilyen lábtámasz teremt a sportcsomaghoz illő hangulatot. M, mint menő. Ennyi.
Drága? 12,1 millióért ez nem kérdés
Az új BMW X1 28i alapára 12 066 000 Ft. A kérdés az, hogy drága-e? (Mi az hogy, nagyon is – vágnánk rá, mert az X1-nél egy feleannyiba kerülő Skoda Yeti sokkal jobb autó, csakhogy a Yetiből nincs 245 lóerős benzines. Az X1-nek nincs közvetlen konkurense a prémiummárkák között – az Audi még nem dobta piacra a Q3-at -, így az X1 árát nem tudjuk mihez mérni. A szerk.)
A 28i fogyasztása a szabvány szerint átlagosan 7,9 l/100 km, ami városban elméletileg 9,9-et, autópályán pedig 6,7 litert jelent százon. A bohinji teszten mi lazán 11-12 litert etettünk meg vele, de toltuk is rendesen.
A motor kétségkívül kiváló, a kis SUV 6,1 másodperc alatt van százon, a végsebessége 240 km/h. Ja, és a BMW ConnectedDrive innovatív szolgáltatásainak köszönhetően facebookozni és twitterezni is lehet vele. Bocs, de egy új kor gyermeke vagyok, nekem ez minden pénzt megér.