A mezőny az óramutató járásával megegyezően: Szabó Sári mögött a Citroën C5 2.0 HDi 160, aztán egy Opel Insignia 2,0 CDTI 160 ecoFLEX, bordóban a Renault Laguna 4Control 2,0 dCi 180, a Toyota Avensis 2,0 D-4D Travel Edition, a Mazda6 2,2 CD 180 GTA, a VW Passat 2,0 TDI 140 Comfortline, a Ford Mondeo 2,0 TDCi 163 Titanium és a Peugeot 508 2,0 HDi 140 Allure
Praktikus az ötajtós Insignia. A konkurensek zöméből nincs ferdehátú

Praktikus az ötajtós Insignia. A konkurensek zöméből nincs ferdehátú

Praktikus az ötajtós Insignia. A konkurensek zöméből nincs ferdehátú


Nehéz a népi középkategóriás autók sorsa. Kicsit többért már Audit, BMW-t, Volvót vehet az ügyfél, akinek meg hely kell, átül egyterűbe.

Tömegek szavaznak az Asconák, R21-ek leszármazottai helyett a divatos aszfaltterepjárókra, mégis meghatározó maradt a középkategória.

Mi nyolc dízelt hasonlítottunk össze a D-szegmensből, egy kivétellel kétliteres motorral, nagyjából 8-8,5 millió forint körüli áron. A tesztet az Autó és Stílusnál dolgozó kollégákkal készítettük, együtt értékeltük az autókat is, de aki olvasta a most kapható számban megjelent cikket, azt is meglepjük: a végeredmény nem azonos!


Belső tér és érzelmek: Bienvenue á bord!

A mezőny legtágasabb autója a Mondeo

A mezőny legtágasabb autója a Mondeo

A mezőny legtágasabb autója a Mondeo


Nagyon megnőttek a középkategóriás autók, többen átlépik a 4,8 méteres hosszt, ami a Mercedes-Benz E-osztály méreteit jelenti.

Majdnem tíz négyzetméteren a Fordnak sikerült a legtöbb helyet körbezárni. A Mondeo térkínálata kolosszális, a mezőnyön kívülről is egyedül a Skoda Superb és a Subaru Legacy hozná zavarba.

A tesztet még február közepén végeztük és jól jött a már az Escorthoz is rendelhető első szélvédőfűtés. Az átdolgozás előtti modell minőségérzete közepes, pedig a Titanium puccos kivitel.

Nagystílű a Peugeot utastere, igazán szépek az anyagok. Eltelt pár nap, mire sikerült kiismerni a sok kapcsolót és gombot

Nagystílű a Peugeot utastere, igazán szépek az anyagok. Eltelt pár nap, mire sikerült kiismerni a sok kapcsolót és gombot

Hangárnyi a Mondeo, nagystílű az 508

Átlagos a minőségérzet, nyitott rakodóhely túl kevés akad

Átlagos a minőségérzet, nyitott rakodóhely túl kevés akad

Átlagos a minőségérzet a Toyotában, nyitott rakodóhely túl kevés akad


Nem ekkora hangár, de bőven elég nagy a Passat, az Avensis, az 508 és a Mazda6 is. Nyurga utasok utálni fogják az Insigniát, mert hátul nincs hely a térdüknek és a fejüket is nyomja a tető. A második sorban majdnem ilyen szűk a C5, a colosok a Lagunában jobban kihúzhatják magukat, de ez sem az igazi.

Autócserekor mindig többen pályáztunk a Peugeotra, mert belső tere nagyon vonzó. A gondosan összeválogatott műanyagokból árad az odafigyelés, az összkép és a minőségérzet kifejezetten nagystílű.

Sok extra, sok funkció, sok kapcsoló

A sok gombon elsőre nehéz kiigazodni, de egy tulajt ez nem zavar, van ideje kibogarászni, hogyan tudja belemelegíteni a motort a programozható és csupán 200 ezer forintért adott állófűtéssel.

A tesztelt modellek és listaáruk
Citroën C5 2,0 HDi 160 Exclusive 9 340 000 Ft
Ford Mondeo Titanium 2,0 TDCI 163 Powershift 9 575 000 Ft
Mazda6 Sportkombi CD 180 GTA 9 559 900 Ft
Opel Insignia 2,0 CDTI 160 ecoFLEX 7 835 000 Ft
Peugeot 508 2,0 HDi 140 Allure 8 190 000 Ft
Renault Laguna dCi 180 4Control 8 190 000 Ft
Toyota Avensis 2,0 D-4D Travel Edition 7 740 000 Ft
VW Passat Comfortline 2,0 TDI 140 BlueMotion Techn. DSG 8 676 750 Ft

Űrhajós hangulatot kelt a rengeteg gomb. De hol a belső keringtetés?

Űrhajós hangulatot kelt a rengeteg gomb. De hol a belső keringtetés?

Űrhajós hangulatot kelt a rengeteg gomb. De hol a belső keringtetés?


Ugyanígy rá kell készülni a Citroën gombtengerére. A látvány ígéretes, szinte űrhajós, de egy dízel retke már rég bejött, mire középen meglelnénk a belső keringtetés gombját. Rakodóhelyből is csak az Insigniában és az 508-ban van ilyen kevés.

Minőségérzet: lemaradásban a japánok

A felhasznált anyagok nívójában a Laguna utastere veri a Passatét. A Volkswagen nagyon praktikus, ajtajában elfér a másfél literes üveg, van elég nyitott rakodóhely, de a gyár beéri kemény, olcsóbb burkolatokkal. Nem így az Insignia, amely igényes, viszont az Opel nem gondolt rá, mi lesz a magunkkal hurcolt telefonnal, pénztárcával, belépőkártyával.

A Mazda nem áldozott közepesnél jobb minőségérzetű anyagokra, mégis lenyeljük a békát, mert jól végiggondolták az autót. A Toyota is biztos az autói tartósságába vetett hitben, meg sem próbálja tartani a lépést a megtépázott hírnevüket elegáns utasterekkel polírozó francia márkákkal. Három embernek ez a legkényelmesebb hátul, mert padlója szinte tökéletesen sík.

a videó a hirdetés után indul

A folytatásban: a vezetés és a kényelem, majd a fogyasztás és költségek értékelése jön, aztán a végeredmény. Ha nem ér rá, kattintson ide a sorrendhez!


Vezetés és kényelem: aláz a Laguna 4Control

Alulkormányozott az 508, a bóják között nem remekelt

Alulkormányozott az 508, a bóják között nem remekelt

Alulkormányozott az 508, a bóják között nem remekelt


Egyikünk sem számított rá, de a közúton is feltűnően jó Laguna a tököli reptéren lelépte a mezőnyt. A Renault megtáltosodott a négykerék-kormányzástól, pedig hátsó futóműve a többiekhez képest olcsó, csatolt hosszlengőkaros konstrukció.

Veszett gyors és páratlanul stabil, egészen valószerűtlen, ahogy kanyarodni képes, mert még csak rázni sem ráz. Sportautóból is jót kell választani, hogy a bordó Laguna meg ne alázza kanyargós úton.

Váltója csak átlagos, motorja legalul gyenge, aztán megkerül mind a 400 Nm és téphetünk a 178 lóerős autóval.

Leiskolázta a mezőnyt, a Renault látványosan gyorsabb volt mindegyik konkurensénél

Leiskolázta a mezőnyt, a Renault látványosan gyorsabb volt mindegyik konkurensénél

Nagyon él az Insignia

Sport állásba kapcsolható lengéscsillapításával élveztük az Opelt

Sport állásba kapcsolható lengéscsillapításával élveztük az Opelt

Sport állásba kapcsolható lengéscsillapításával élveztük az Opelt


Egyedül az Insigniába nem volt lemondás átülni belőle. Az Opel kormányzása nagyon pontos, az elektronikusan változó lengéscsillapítást a kényelmes Tour vagy az automatikus állásból Sportba kapcsolva az Opel nagyon élt a bóják között. A FlexRide minden pénzt megérne, de már 239 ezer forintért odaadják. A 160 lóerős dízel elbírja az akadozó váltó nagyon hosszú áttételeit, de hangja és járása jócskán lemarad az élmezőnytől.

A másik véglet a C5, amelynek túl könnyen jár a kormánya és a hidropneumatikus rugózást hiába állítjuk sportosra, az autó csak autópályán érzi jól magát. Ott viszont nagyon. Az életerős dízellel halkan és kellő tartalékkal hömpölyög, akár a világ végéig.



Nézzetek körül az 508-ban is! Gömbpanorámák: Földes Attila

Ráérős az 508, eltalált a Passat

Kényelmes és pontosan irányítható a Volkswagen

Kényelmes és pontosan irányítható a Volkswagen

Kényelmes és pontosan irányítható a Volkswagen


Agilitásban többet vártunk az 508-tól, amely a mezőny legfrissebb autója. Egykedvűen tűri a kanyarokat, ez is autópályára tartogatja a nagy pillanatokat, amikor keveset nyúlunk az akadozó váltóhoz. Erőnléte átlagos, csendje és nyugalma példás.

Mindenből ad valamit, méghozzá nem is keveset a Passat, amely a remek DSG automatával állt ki a tesztre. A felfelé gyorsan és puhán, lefelé kis rántással kapcsoló autó meglepően élénken jutott túl a tesztpályákon, kormányerői pont jók, úttartása is kifogástalan. A VW mindehhez még kényelmesen is rugózik, kiváló zajszigetelésével elemében van hosszú utakon.

Akárcsak a Mondeo, amely sztrádán jól domborít, de vezethetőségével már nincs a kategória élén, legalábbis a modellfrissítés előtti verzió nincs. Dörmögő motorhangja miatt is elmarad a legjobbaktól, rugózási kényelme viszont kitűnő.

Újautó-értékesítések a középkategóriában
 2009 2010
Citroën C5 131 115
Ford Mondeo
Mazda6
1038
318
820
344
Opel Vectra C és Insignia
Peugeot 407
169 és 579
145
732
69
Renault Laguna III 204 152
Toyota Avensis
VW Passat és Passat CC
650
1060
390
786


Magyarországi forgalomba helyezési adatok. Forrás: JATO Dynamics

Az Avensis a legnyugodtabb

Hiába provokáltuk, a Toyota nem állt keresztbe

Hiába provokáltuk, a Toyota nem állt keresztbe

Hiába provokáltuk, a Toyota nem állt keresztbe


A közúton nagyon finoman futó, mégsem tohonya Mazda6-tól a reptéri betonon is sok jóra számítottunk, de nem feküdt neki a vadulás. A jókora oldaldőlés és a belendülő fart szigorú fékezésekkel megfogó ESP miatt látványosan lassabb volt az élbolynál. Erős motorja és a mezőny legjobb váltója mutatja, hogy a Mazda mire képes.

A legbékésebb autó az Avensis, amelyre mindig számíthatunk, csak ne akarjuk élvezni a vezetést. A Toyota alaposan megdől, de rendkívül stabil és jóindulatú, rugózása kiradírozza a gödröket Budapestről.

Nem mindegy: pilács vagy bixenon

Viszonylag hamar elfogytak a Mazda6 tartalékai a bóják között

Viszonylag hamar elfogytak a Mazda6 tartalékai a bóják között

Viszonylag hamar elfogytak a Mazda6 tartalékai a bóják között


Rugalmas, 126 lóerős motorja bőven állta versenyt a jóval nagyobb teljesítményű konkurensekkel. A kormányzása viszont túl érzéketlen és ez volt az egyetlen autó, amely zavaróan magas üléshelyzetet kényszerített ránk.

Bár a nagy napon csak 250 kilométert sikerült megtennünk az autókkal, a fotózással estébe nyúlt a tesztkör és ekkor vált nagyon látványossá, mit is kap az ember a pénzéért. A Laguna 4Control alapáron xenonfénnyel adja a tompítottat és a reflektort, a fényszórók a kormány tekergetésével követik a kanyarívet. Ehhez képest a fix halogénizzós Toyotába olyan volt átülni, mintha a petróleumlámpa korába csöppennék vissza.

Köszönjük a helyszínt a Tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula, +36-30-25-25-399 és info@vezetestechnika.eu

Köszönjük a helyszínt a Tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula, +36-30-25-25-399 és info@vezetestechnika.eu

A folytatásban: a fogyasztás és költségek értékelése jön, aztán a végeredmény



Fogyasztás: a Mazda és a Peugeot a legjobb

Autóúton és országúton mértük a fogyasztást, ez magyarázza az alacsony értékeket. A mérés pontatlanságával együtt is kimagasló a Mazda eredménye, mert egy igen potens motorral tudott 5 liter alatt maradni. Az 508 sokkal kevésbé bővérű, de gyakorlatilag ugyanolyan takarékos volt.

Fogyasztási értékek: saját mérés / szabvány szerinti átlag
Mazda6 2,2 CD 180 GTA 4,95 / 5,4 l/100 km
Peugeot 508 2,0 HDi 140 4,98 / 4,8 l/100 km
Opel Insignia 2,0 CDTI 160 ecoFLEX 5,59 / 4,9 l/100 km
Toyota Avensis 2,0 D-4D 5,75 / 5,4 l/100 km
VW Passat 2,0 TDI 140 DSG 6,18 / 5,2 l/100 km
Ford Mondeo 2,0 TDCI 163 Powershift 6,21 / 5,3 l/100 km
Renault Laguna dCi 180 6,43 / 5,7 l/100 km
Citroën C5 2,0 HDi 160 6,45 / 5,3 l/ 100 km

Jól fogyaszt az Opel

A BMT csomagban motorleállító automatika is van, hogy lámpánál állva a vezető ne szennyezze értelmetlenül a környezetet

A BMT csomagban motorleállító automatika is van, hogy lámpánál állva a vezető ne szennyezze értelmetlenül a környezetet

A Passat BMT csomagjában motorleállító automatika is van, hogy lámpánál állva a vezető ne szennyezze értelmetlenül a környezetet


Az Insigniában működik az ecoFLEX-csomag, a kis légellenállás és a hosszú áttételezés 5,6 literre szorította le a fogyasztást.Majdnem ilyen takarékos az Avensis, 6,2 literjükkel a Mondeo és a Passat is szolidan kosztolt, figyelembe véve az automata váltót.

Utóbbiban zavaróan pontatlan a fedélzeti számítógép: nagyon szép számokról regélt, de a tankolások után sosem öt liter jött ki.

A Volkswagennek jár egy piros pont a stop-start automatikáért, borzasztó avíttnak tűnt utána minden autó, amely járni hagyja a motort lámpánál. A C5-öt és főleg a Lagunát az automata konkurenseknél torkosabbnak mértük, de 6,5 liter még elfogadható.

Honnan szerezzünk Mondeót?

A nagyon új 508-nál is  nehezebb volt egy sima dízel Mondeót találni a teszthez. Végül a Ford Ivanicsnál segítettek, amit nagyon köszönünk!

A nagyon új 508-nál is nehezebb volt egy sima dízel Mondeót találni a teszthez. Végül a Ford Ivanicsnál segítettek, amit nagyon köszönünk!

A nagyon új 508-nál is nehezebb volt egy sima dízel Mondeót találni a teszthez. Végül a Ford Ivanicsnál segítettek, amit nagyon köszönünk!


Egyikünk sem hitte volna, hogy pont abból a típusból nem sikerül tesztautót felhajtanunk az importőrtől, amelyből a Passattal együtt a legtöbb fut itthon. Ám a vezérképviseletnél nem akadt senki sem, aki alól pár napra ki lehetett volna venni egy kétliteres dízelt, tesztkocsi viszont csak a 240 lóerős benzinesből volt.

Piaci súlya miatt a Mondeót mégsem akartuk kihagyni a tesztből. A márka becsületét végül a Ford Ivanics munkatársai mentették meg, akik az első telefonhívás után biztosítottak egy modellfrissítés előtti, de még 6000 kilométert sem futott kombit. Nagyon köszönjük segítségüket!

Ivanics Lajos 1977-től Volvók javításával szerzett nevet, majd a rendszerváltás után megkezdte a svéd prémiummárka autóinak értékesítését is a főváros XXII. kerületében. Az Ivanics Kft. 2001. augusztusban nyitotta meg Ford-márkakereskedését, lefedve a dél-budai régiót.

Költségek: verhetetlen a Laguna

8 675 000 Ft a többiekkel összevethető limuzin listaára ezzel a motorral, Titanimum felszereltséggel. A kombi 8 975 000 forintba kerül

8 675 000 Ft a többiekkel összevethető limuzin listaára ezzel a motorral, Titanimum felszereltséggel. A kombi 8 975 000 forintba kerül

8 675 000 Ft a többiekkel összevethető limuzin listaára ezzel a motorral, Titanimum felszereltséggel. A kombi 8 975 000 forintba kerül


Az árakat a lépcsőshátú verziók alapján értékeltük, mert a Lagunát kivéve mindegyikből van limuzin. Kézi váltóval, egymással összevethető motorral és kivitelben vettük alapul az árakat, mivel a C5-ből például a tesztelt Exclusive-nál eggyel gyengébb Prestige Plus felszereltsége is bőven megfelel a kategóriában elvárható szintnek.

A Mazda a 163 lóerős dízellel is csak GTA kivitelben kapható, magas listaáron, de egészen pazar felszereltséggel. Az Avensis specifikációja nagyon szerencsétlen, mert a Solból és a Travel Editionből hiányzik a tempomat, ami elfogadhatatlan, a drágább Executive viszont bőkezű.

Megdrágult a Mondeo, szegényes a Passat és az Insignia

Erejéhez képest alig fogyaszt valamit, ami a pazar felszereltséggel együtt árnyalja a 9 millió Ft feletti listaárat

Erejéhez képest alig fogyaszt valamit, ami a pazar felszereltséggel együtt árnyalja a 9 millió Ft feletti listaárat

Erejéhez képest alig fogyaszt valamit, ami a pazar felszereltséggel együtt árnyalja a 9 millió Ft feletti listaárat


8 048 000 forintért, Comfortline szinten a Passat 2,0 TDI 140 szegényes, de egyenként megkapunk hozzá minden vágyott tételt, ami nagy előny a japánokkal szemben. Ugyanez igaz a Mondeóra, hátsó ülésfűtésen és távolságtartó tempomaton kívül a modellfrissítés óta még fáradásérzékelő is rendelhető hozzá. Szomorú, hogy a Titanium semmi különöset nem nyújt, viszont alku előtt jó drága.

31 ezer forintért kihagyhatatlan extra a 230 V-os konnektor, de ezzel együtt is gyenge az Insignia Edition alapfelszereltsége. Se esőérzékelő, se ködlámpa, se automatikus világításkapcsoló, pláne xenonfény, ami kikezdi a józan alapárat. Az Opelnél és a Fordnál is érdemes bevásárolni a sokféle felszereltségi csomagból.

Kedvező áron a Toyota

Utasterében öten is jól elférnek és vagy az ára nagyon jó (Travel Edition) vagy a felszereltsége (Executive)

Utasterében öten is jól elférnek és vagy az ára nagyon jó (Travel Edition) vagy a felszereltsége (Executive)

Utasterében öten is jól elférnek és vagy az ára nagyon jó (Travel Edition) vagy a felszereltsége (Executive)


A francia márkák közül a Peugeot ára kedvező, a Citroëné némi akció után kiált. Extrakínálatuk megfelelő, de a Laguna felszereltsége – többek közt navigációs rendszerrel – egyenesen lehengerlő.

Alapáron járó kulcsnélküli indítása minden más autóból hiányzott, áldás volt babakocsival, egy karton vízzel és más egyébbel felmálházva.

Ráadásul a Renault listaáron vagy akciósan is rendkívül jutányos autó és a 3+2 évet kínáló japánok mögött a garanciaideje is dobogós.


Végeredmény

Többen és hosszú napokig végeztük az értékelést, tépelődve azon, van-e különbség a Japánban gyártott Mazda és a brit Toyota értéktartása között, mit ér a mezítlábas Opel és a VW darabonként is megrendelhető extratömege a japánok felszereltségi csomagjaival szemben, mennyit számít a Laguna kanyarsebessége a C5 kényelméhez képest és így tovább.

A kilátástól a komforton és a vezethetőségen át a várható értékvesztésig összesen 26 szempontot pontoztunk. Minden tesztelő 10-10 pontot adhatott kritériumonként, a listaár (tehát NEM az akciós!!!) duplán számított.

Nagy megkönnyebbülésünkre a szofisztikált pontosztogatás után az derült ki, amit a tesztnap után, két Traubi között megbeszéltünk a vacsoraasztalnál. Ám az eltérő súlyozás miatt mások a helyezések is az Autó és Stílus márciusi számában megjelent sorrendhez képest. Testvérlapunknál a Passat a 2., az 508 a 3-ik és az Insignia a 4-ik. Győztesnek lennie kell, de egy százalék körüli pontszámkülönbség esetén megosztottuk a helyezést, hogy jelentéktelen eltérés ne dönthessen egy egész hely sorsáról.


Összehasonlító teszt: a franciák verik a japánokat! 254

1. Renault Laguna 2,0 dCi 4Control 180, 511 pont

Aligha nyert volna a Laguna, ha nem a 4Control kivitelben szerepel a teszten, de az összkerékkormányzású verzió szédületesen ment a bóják között is. Kevésbé tágas a konkurensek zöménél, de így sem szűk és szép belül. Erős motorja lehetne harmonikusabb és takarékosabb, de ára és felszereltsége annyival jobb a Passaténál, hogy végül megelőzi.

Kicsik a különbségek és nincs egy rossz autó sem a mezőnyben. Kiváló ár/érték arányával és vezethetőségével Laguna végül megelőzte a Passatot és az 508-ast

Kicsik a különbségek és nincs egy rossz autó sem a mezőnyben. Kiváló ár/érték arányával és vezethetőségével Laguna végül megelőzte a Passatot és az 508-ast

2-3. Peugeot 508 2,0 HDi (506 pont) és VW Passat 2,0 TDI 140 (502 pont)

Sokat vártunk az 508-tól. Nem okozott csalódást, bár így is nehéz lesz a flottapiacon megküzdenie az Insigniával és a többiekkel. Nyugodt karakterű autó, gyönyörű belül és tágas hátul. Erőnléte átlagos, de keveset fogyaszt és ára is kedvező. Utazni jó benne, vezetni nem különösebben: kanyarokban kicsit nehézkes.

7,5 millió forintért jó vétel a 140 lóerős dízel Active felszereltséggel

7,5 millió forintért jó vétel a 140 lóerős dízel Active felszereltséggel

Bár nem nyert, a Passat a népi középkategória legjobb autója, mert gyakorlatilag hibátlan. Komfortos, agilis, bőven van benne hely és az új dízellel igen csendes. Előnye még a rengeteg vezetőtámogató extrafelszerelés. Elsősége az árához mérten gyér szériafelszereltségen úszott el.
Feltűnően csendes a Passat, amelyhez temérdek vezetőtámogató elektronikus rendszer kapható, borsos felárért

Feltűnően csendes a Passat, amelyhez temérdek vezetőtámogató elektronikus rendszer kapható, borsos felárért

4-5. Toyota Avensis 2,0 D-4D (484 pont) és Mazda6 2,2 CD 180 GTA (482 pont)

Az Avensis nem ígér csokitortából előpattanó félvér szépségeket, de egy tisztességesen megcsinált autó. Eltalált motorja 126 lóerővel sem volt hátrányban, fogyasztása kedvező, utasterében öten is jól elférnek és vagy az ára nagyon jó (Travel Edition) vagy a felszereltsége (Executive). Lojális partner a mindennapokban, csakhogy a vezetés öröme látványosan kimaradt a fejlesztési szempontok közül.

Eltalált motorja 126 lóerővel sem volt hátrányban, fogyasztása kedvező

Eltalált motorja 126 lóerővel sem volt hátrányban, fogyasztása kedvező

Ha nem vettük volna komolyan a tesztelést és kihagyjuk a tököli repteret, a Mazda6 előrébb végez. Erejéhez képest alig fogyaszt, jól elférni benne, magas árát árnyalja a pazar felszereltség és a Toyotáéhoz hasonlóan hosszú garancia. Közúton kellemes autózni vele, de a tesztpályán nagyon elmaradt a Passattól, a Lagunától és az Insigniától.
8,5 másodperc alatt gyorsul százra a 180 lóerős dízel Mazda6 kombi

8,5 másodperc alatt gyorsul százra a 180 lóerős dízel Mazda6 kombi

6. Opel Insignia ecoFLEX 2,0 CDTI 160 (454 pont)

Ha nem számítana pénz, hátul soha nem ülne magas utas és csak száguldásból állna az élet, az Insignia dobogós lehetne. Vezetni nagyon jó, kormányzása és a FlexRide futómű is imponáló, még középszerű motorjával is megbarátkoznánk. Ám az Insignia hátul szűk, listaáron drága és felszereltsége ezen a szinten hiányos.

5,6 literrel beérte tesztünkön az Opel. Vezetni jó, hátra beülni kicsit sem

5,6 literrel beérte tesztünkön az Opel. Vezetni jó, hátra beülni kicsit sem

7. Ford Mondeo 2,0 TDCI 163 (438 pont)

Jobb eredményre számítottunk a Mondeótól. Bődületesen tágas autó, a 163 lóerős motor ereje, a finom rugózás és a jó ülések is mellette szólnak. A reptéren viszont elég komótos volt, motorzajból több is van a kelleténél, ráadásul felszereltsége semmi különös és listaára elszaladt.

Nagyon komfortos a Mondeo, de vezethetősége már nem olyan menő

Nagyon komfortos a Mondeo, de vezethetősége már nem olyan menő

8. Citroën C5 2,0 HDi 160 (425 pont)

Erős és kulturált motorjával csak egyenesen szeret hasítani, a gyors kanyarokat utálja. A kényelmével szerzett pluszpontokat elbukta a nehezen átlátható gombtengeren és a rossz térkihasználáson, rövid garanciájával nem tudta befogni a többieket. Elvitathatatlan értéke, hogy ez a legkarakteresebb autó a mezőnyben és hiába utolsó, az átlagos autókból átülő utast bőven elkápráztatja.

Exclusive kivitelben túlzás a 9 340 000 forintos listaár a 163 lóerős HDi-ért, de elég a megfelelően felszerelt Prestige Plus is 8 240 000 forintért

Exclusive kivitelben túlzás a 9 340 000 forintos listaár a 163 lóerős HDi-ért, de elég a megfelelően felszerelt Prestige Plus is 8 240 000 forintért

Senki nem a tesztgyőztesre vágyik? Az utolsó oldalon Szabó Sári és a többi termelőerő is választ


Női szemmel – Szabó Sári véleménye

Bárhogyan is igyekezett hallatlanul alacsony fogyasztásával, a Toyota Avensis nem tudott lenyűgözni. Kívül borzasztó, belül feledhető. Takarékossága viszont enyhít a megjelenésén.

Hölgyválasz esetén az 508 a nyerő, legalábbis Sárinál

Hölgyválasz esetén az 508 a nyerő, legalábbis Sárinál

A Laguna, ahhoz képest, hogy ebben a színben kissé lányos, belül kifejezetten férfias. Nincs elég tároló, még egy kulcsnak, vagy tárcának sem akad biztonságos hely. Ez egyáltalán nem jellemző a többi Renault-ra, a beállítások, a menürendszer is elég bonyolult.

A Passat kellemes meglepetést okozott, kívül gyönyörű, belül kényelmes. Az ülések kialakítása és beállíthatósága szinte tökéletes, a váltóval és a műszerfalon elhelyezett órával teljesen magával ragadott.

Egyszerűen képtelen vagyok szeretni egy kombi autót, így voltam a Ford Mondeóval is. Nincs vele különösebb gond, de minden szép emlék eltörpül amellett, hogy a hátsó ülésen ülve minimum egy horgászfelszerelést, vagy egy hatalmas dán dogot érzek lihegni a nyakamba. 

Nemrég  a Mazda2-t teszteltem, így nagyon kíváncsi voltam a Mazda6-ra. Nagyon akartam szeretni, de nem ment. Nem volt vele nagy probléma, bár nehéz volt a váltó és a kormány is, kombi is, és egyszerűen olyan régi.  Olyan öregszagú.

A C5 már majdnem megnyerte nálam a középkategóriás autók versenyét, hiszen lenyűgöző a külső dizájn! A kormány külön forog a gomboktól, így kanyarodás, parkolás, bármi közben is könnyen halkítható a rádió. Illetve az lenne, ha a sok gombon könnyen ki lehetne igazodni, de nem lehet. Egyszerűen annyi gomb van, hogy vezetés közben muszáj lepillantani, ha nyomkodni akarok, viszont egyáltalán nem egyszerű a megfelelő funkciót megtalálni. És szlalomozás közben olyan, mintha egy szafaládémezőn kanyarogna.

Az Insigniának nagyon örültem, hiszen végre leküzdöttem az Opelek iránt érzett, khm, ellenszenvemet. Az Insignia elegáns, az olívazöld szín gyönyörűen mutat a belső világosbarna bőrrel, a textúrák pompás találkozása kellemes a szemnek és a testnek is. Kényelmes, könnyen kezelhető autó.

A lányokról tudni lehet, hogy apróságok miatt is képesek határozott döntéseket hozni. Én dobtam már ki pasit azért, mert nem tetszett a cipője és szerettem már bele autóba, mert tetszett a márkajelzés az elején. Például most. Annyira finom és menő a PEUGEOT felirat a motorháztető alatt, hogy ezek után már belül is csak kifogástalan lehet. Nos, ha nem is kifogástalan, de az itt felsorakoztatott autók közül… Hölgyeim és Uraim, nálam a győztes a Peugeot 508! (És még csak nem is a legdrágábbat választottam, ezt kérem, méltányolja valaki!)

Ebben a mezőnyben csak jó autók vannak, mi sem csak a győztesekkel lennénk boldogok. Különvélemények a tesztelőktől:

Csordás Gábor az Autó és Stílustól a Mazda6-ot választaná

Csordás Gábor az Autó és Stílustól a Mazda6-ot választaná

Csordás Gábor az Autó és Stílustól a Mazda6-ot választaná


A hideg számító ész a Passat mellet voksol. Ám a szívmelengetési faktor is számít, és akárhogy is, az igazán kellemes emlékek nálam a Peugeot 508-ból származnak. Lehet, az újdonság varázsa, de pár kilométer után ebben éreztem először egyfajta otthonosságot. Így frissen még a minőségérzet is példás, már csak az a kérdés, hogy az idő múlásával mennyi marad a német leckéből, és előbújik-e a makrancos francia?Kovács Miklós (Floyd), vezess.hu

„Számomra a Mazda6 a legkedvesebb. Ötajtósként praktikus (ezt néhány rivális nem mondhatja el magáról), vezetés közben sportosnak tűnik, és még tetszik is. A tesztelt modell nem olcsó, de a129 lóerős dízellel is kellően fürge, jóval alacsonyabb áron.” Csordás Gábor, Autó és Stílus

6,2 literes fogyasztást mértünk országúton

6,2 literes fogyasztást mértünk országúton

Földes Attilánál a térkínálat dönt, ezért csak a Mondeo nyerhet nála


„Én a Mondeót vinném, bár a belső dizájnja igen távol áll tőlem és az apró gombjait sem szeretem. Mivel azonban nálunk a tágas belső és a nagy mennyiségű kacat befogadására alkalmas csomagtér az egyik legfontosabb szempont, így nem is választhatnék mást, mint a legtágasabb batárt.” Földes Attila, vezess.hu

„Mit ér a tökéletes autó, ha gazdája nem szereti? A legújabb Peugeot ugyan nem hiba nélküli, egyedi megjelenése és gyönyörű beltere azonban heves érzelmi reakciókat vált ki. Bár vezetni is nagyságrenddel jobb, mint elődjét, az 508 esetében továbbra is inkább valamelyik utasülést választanám.” Vida Ferenc, Autó és Stílus (Aki egyébként az Accordra esküszik).

„Gondolom, mindegyikünk előre felállított magában egy sorrendet hite és korábbi tapasztalatai szerint. Én például meg voltam róla győződve, hogy a Mondeo előkelő helyen végez, hiszen a tágas beltér mellé jó vezethetőség is párosul. Nagyot kellett csalódnom. A Ford ugyanis bután viselkedett a szlalompályán, az utastér anyaghasználata pedig kiábrándító volt. A Mazda6 belseje sem méltó a kategóriához, futóműve pedig kellemetlen helyzetbe sodorhatja magabiztos sofőrjét.

Meglepetést okozott az Avensis és a Passat is, mert rendkívül kezesen viselkedtek, a szürke formaterv engem azonban eltántorított. A C5 és az 508 is tátott szájat eredményeztek, utasterük kidolgozása és a felhasznált anyagok miatt. Az Insigniának a szűkös helykínálatot és a többiekhez képest gyenge féket rónám föl.

Aki idáig ért az olvasásban, már könnyen kiszámolhatja, hogy ebből a nyolcasból nálam a Renault a nyerő. A formaterve nem szép, inkább különleges, utastere azonban igényes, látványos. A magas üléshelyzetre kellene megoldást találniuk, ami egyáltalán nem illik az autó karakteréhez, hiszen a négykerék-kormányzásnak köszönhetően a Laguna úgy fordul, mint egy gokart. Élvezet vele minden méter. Sportossága mellett praktikus is, hiszen ötajtós. Így hiába nagyobb egy Passat csomagtere, ha azokat a nagyobb terjedelmű tárgyakat nem lehet belepakolni, amiket  a Laguna röhögve elnyel.” Lőrincz Károly, vezess.hu

„A Laguna ár/érték aránya messze a legjobb és a 4Controllal időnként kijöhetne belőlem az állat a szerpentinen, mégis inkább egy kombi C5-öst szeretnék. Az egyedi és kényelmes autóval legyőzném magamban a nyárspolgárt.” Szörényi András, vezess.hu