Nehéz a népi középkategóriás autók sorsa. Kicsit többért már Audit, BMW-t, Volvót vehet az ügyfél, akinek meg hely kell, átül egyterűbe.
Tömegek szavaznak az Asconák, R21-ek leszármazottai helyett a divatos aszfaltterepjárókra, mégis meghatározó maradt a középkategória.
Mi nyolc dízelt hasonlítottunk össze a D-szegmensből, egy kivétellel kétliteres motorral, nagyjából 8-8,5 millió forint körüli áron. A tesztet az Autó és Stílusnál dolgozó kollégákkal készítettük, együtt értékeltük az autókat is, de aki olvasta a most kapható számban megjelent cikket, azt is meglepjük: a végeredmény nem azonos!
Belső tér és érzelmek: Bienvenue á bord!
Nagyon megnőttek a középkategóriás autók, többen átlépik a 4,8 méteres hosszt, ami a Mercedes-Benz E-osztály méreteit jelenti.
Majdnem tíz négyzetméteren a Fordnak sikerült a legtöbb helyet körbezárni. A Mondeo térkínálata kolosszális, a mezőnyön kívülről is egyedül a Skoda Superb és a Subaru Legacy hozná zavarba.
A tesztet még február közepén végeztük és jól jött a már az Escorthoz is rendelhető első szélvédőfűtés. Az átdolgozás előtti modell minőségérzete közepes, pedig a Titanium puccos kivitel.

Nagystílű a Peugeot utastere, igazán szépek az anyagok. Eltelt pár nap, mire sikerült kiismerni a sok kapcsolót és gombot
Nem ekkora hangár, de bőven elég nagy a Passat, az Avensis, az 508 és a Mazda6 is. Nyurga utasok utálni fogják az Insigniát, mert hátul nincs hely a térdüknek és a fejüket is nyomja a tető. A második sorban majdnem ilyen szűk a C5, a colosok a Lagunában jobban kihúzhatják magukat, de ez sem az igazi.
Autócserekor mindig többen pályáztunk a Peugeotra, mert belső tere nagyon vonzó. A gondosan összeválogatott műanyagokból árad az odafigyelés, az összkép és a minőségérzet kifejezetten nagystílű.
Sok extra, sok funkció, sok kapcsoló
A sok gombon elsőre nehéz kiigazodni, de egy tulajt ez nem zavar, van ideje kibogarászni, hogyan tudja belemelegíteni a motort a programozható és csupán 200 ezer forintért adott állófűtéssel.
A tesztelt modellek és listaáruk | |
---|---|
Citroën C5 2,0 HDi 160 Exclusive | 9 340 000 Ft |
Ford Mondeo Titanium 2,0 TDCI 163 Powershift | 9 575 000 Ft |
Mazda6 Sportkombi CD 180 GTA | 9 559 900 Ft |
Opel Insignia 2,0 CDTI 160 ecoFLEX | 7 835 000 Ft |
Peugeot 508 2,0 HDi 140 Allure | 8 190 000 Ft |
Renault Laguna dCi 180 4Control | 8 190 000 Ft |
Toyota Avensis 2,0 D-4D Travel Edition | 7 740 000 Ft |
VW Passat Comfortline 2,0 TDI 140 BlueMotion Techn. DSG | 8 676 750 Ft |
Ugyanígy rá kell készülni a Citroën gombtengerére. A látvány ígéretes, szinte űrhajós, de egy dízel retke már rég bejött, mire középen meglelnénk a belső keringtetés gombját. Rakodóhelyből is csak az Insigniában és az 508-ban van ilyen kevés.
Minőségérzet: lemaradásban a japánok
A felhasznált anyagok nívójában a Laguna utastere veri a Passatét. A Volkswagen nagyon praktikus, ajtajában elfér a másfél literes üveg, van elég nyitott rakodóhely, de a gyár beéri kemény, olcsóbb burkolatokkal. Nem így az Insignia, amely igényes, viszont az Opel nem gondolt rá, mi lesz a magunkkal hurcolt telefonnal, pénztárcával, belépőkártyával.
A Mazda nem áldozott közepesnél jobb minőségérzetű anyagokra, mégis lenyeljük a békát, mert jól végiggondolták az autót. A Toyota is biztos az autói tartósságába vetett hitben, meg sem próbálja tartani a lépést a megtépázott hírnevüket elegáns utasterekkel polírozó francia márkákkal. Három embernek ez a legkényelmesebb hátul, mert padlója szinte tökéletesen sík.
A folytatásban: a vezetés és a kényelem, majd a fogyasztás és költségek értékelése jön, aztán a végeredmény. Ha nem ér rá, kattintson ide a sorrendhez!
Vezetés és kényelem: aláz a Laguna 4Control
Egyikünk sem számított rá, de a közúton is feltűnően jó Laguna a tököli reptéren lelépte a mezőnyt. A Renault megtáltosodott a négykerék-kormányzástól, pedig hátsó futóműve a többiekhez képest olcsó, csatolt hosszlengőkaros konstrukció.
Veszett gyors és páratlanul stabil, egészen valószerűtlen, ahogy kanyarodni képes, mert még csak rázni sem ráz. Sportautóból is jót kell választani, hogy a bordó Laguna meg ne alázza kanyargós úton.
Váltója csak átlagos, motorja legalul gyenge, aztán megkerül mind a 400 Nm és téphetünk a 178 lóerős autóval.
Egyedül az Insigniába nem volt lemondás átülni belőle. Az Opel kormányzása nagyon pontos, az elektronikusan változó lengéscsillapítást a kényelmes Tour vagy az automatikus állásból Sportba kapcsolva az Opel nagyon élt a bóják között. A FlexRide minden pénzt megérne, de már 239 ezer forintért odaadják. A 160 lóerős dízel elbírja az akadozó váltó nagyon hosszú áttételeit, de hangja és járása jócskán lemarad az élmezőnytől.
A másik véglet a C5, amelynek túl könnyen jár a kormánya és a hidropneumatikus rugózást hiába állítjuk sportosra, az autó csak autópályán érzi jól magát. Ott viszont nagyon. Az életerős dízellel halkan és kellő tartalékkal hömpölyög, akár a világ végéig.
Nézzetek körül az 508-ban is! Gömbpanorámák: Földes Attila
Ráérős az 508, eltalált a Passat
Agilitásban többet vártunk az 508-tól, amely a mezőny legfrissebb autója. Egykedvűen tűri a kanyarokat, ez is autópályára tartogatja a nagy pillanatokat, amikor keveset nyúlunk az akadozó váltóhoz. Erőnléte átlagos, csendje és nyugalma példás.
Mindenből ad valamit, méghozzá nem is keveset a Passat, amely a remek DSG automatával állt ki a tesztre. A felfelé gyorsan és puhán, lefelé kis rántással kapcsoló autó meglepően élénken jutott túl a tesztpályákon, kormányerői pont jók, úttartása is kifogástalan. A VW mindehhez még kényelmesen is rugózik, kiváló zajszigetelésével elemében van hosszú utakon.
Akárcsak a Mondeo, amely sztrádán jól domborít, de vezethetőségével már nincs a kategória élén, legalábbis a modellfrissítés előtti verzió nincs. Dörmögő motorhangja miatt is elmarad a legjobbaktól, rugózási kényelme viszont kitűnő.
Újautó-értékesítések a középkategóriában |
2009 | 2010 |
Citroën C5 | 131 | 115 |
Ford Mondeo Mazda6 |
1038 318 |
820 344 |
Opel Vectra C és Insignia Peugeot 407 |
169 és 579 145 |
732 69 |
Renault Laguna III | 204 | 152 |
Toyota Avensis VW Passat és Passat CC |
650 1060 |
390 786 |
Magyarországi forgalomba helyezési adatok. Forrás: JATO Dynamics
Az Avensis a legnyugodtabb
A közúton nagyon finoman futó, mégsem tohonya Mazda6-tól a reptéri betonon is sok jóra számítottunk, de nem feküdt neki a vadulás. A jókora oldaldőlés és a belendülő fart szigorú fékezésekkel megfogó ESP miatt látványosan lassabb volt az élbolynál. Erős motorja és a mezőny legjobb váltója mutatja, hogy a Mazda mire képes.
A legbékésebb autó az Avensis, amelyre mindig számíthatunk, csak ne akarjuk élvezni a vezetést. A Toyota alaposan megdől, de rendkívül stabil és jóindulatú, rugózása kiradírozza a gödröket Budapestről.
Nem mindegy: pilács vagy bixenon
Rugalmas, 126 lóerős motorja bőven állta versenyt a jóval nagyobb teljesítményű konkurensekkel. A kormányzása viszont túl érzéketlen és ez volt az egyetlen autó, amely zavaróan magas üléshelyzetet kényszerített ránk.
Bár a nagy napon csak 250 kilométert sikerült megtennünk az autókkal, a fotózással estébe nyúlt a tesztkör és ekkor vált nagyon látványossá, mit is kap az ember a pénzéért. A Laguna 4Control alapáron xenonfénnyel adja a tompítottat és a reflektort, a fényszórók a kormány tekergetésével követik a kanyarívet. Ehhez képest a fix halogénizzós Toyotába olyan volt átülni, mintha a petróleumlámpa korába csöppennék vissza.

Köszönjük a helyszínt a Tököli Vezetéstechnikai Képzési Központnak! Elérhetőség: Székely Gyula, +36-30-25-25-399 és info@vezetestechnika.eu
Fogyasztás: a Mazda és a Peugeot a legjobb
Autóúton és országúton mértük a fogyasztást, ez magyarázza az alacsony értékeket. A mérés pontatlanságával együtt is kimagasló a Mazda eredménye, mert egy igen potens motorral tudott 5 liter alatt maradni. Az 508 sokkal kevésbé bővérű, de gyakorlatilag ugyanolyan takarékos volt.
Fogyasztási értékek: saját mérés / szabvány szerinti átlag | |
---|---|
Mazda6 2,2 CD 180 GTA | 4,95 / 5,4 l/100 km |
Peugeot 508 2,0 HDi 140 | 4,98 / 4,8 l/100 km |
Opel Insignia 2,0 CDTI 160 ecoFLEX | 5,59 / 4,9 l/100 km |
Toyota Avensis 2,0 D-4D | 5,75 / 5,4 l/100 km |
VW Passat 2,0 TDI 140 DSG | 6,18 / 5,2 l/100 km |
Ford Mondeo 2,0 TDCI 163 Powershift | 6,21 / 5,3 l/100 km |
Renault Laguna dCi 180 | 6,43 / 5,7 l/100 km |
Citroën C5 2,0 HDi 160 | 6,45 / 5,3 l/ 100 km |
Jól fogyaszt az Opel
Az Insigniában működik az ecoFLEX-csomag, a kis légellenállás és a hosszú áttételezés 5,6 literre szorította le a fogyasztást.Majdnem ilyen takarékos az Avensis, 6,2 literjükkel a Mondeo és a Passat is szolidan kosztolt, figyelembe véve az automata váltót.
Utóbbiban zavaróan pontatlan a fedélzeti számítógép: nagyon szép számokról regélt, de a tankolások után sosem öt liter jött ki.
A Volkswagennek jár egy piros pont a stop-start automatikáért, borzasztó avíttnak tűnt utána minden autó, amely járni hagyja a motort lámpánál. A C5-öt és főleg a Lagunát az automata konkurenseknél torkosabbnak mértük, de 6,5 liter még elfogadható.
Honnan szerezzünk Mondeót?
Egyikünk sem hitte volna, hogy pont abból a típusból nem sikerül tesztautót felhajtanunk az importőrtől, amelyből a Passattal együtt a legtöbb fut itthon. Ám a vezérképviseletnél nem akadt senki sem, aki alól pár napra ki lehetett volna venni egy kétliteres dízelt, tesztkocsi viszont csak a 240 lóerős benzinesből volt.
Piaci súlya miatt a Mondeót mégsem akartuk kihagyni a tesztből. A márka becsületét végül a Ford Ivanics munkatársai mentették meg, akik az első telefonhívás után biztosítottak egy modellfrissítés előtti, de még 6000 kilométert sem futott kombit. Nagyon köszönjük segítségüket!
Ivanics Lajos 1977-től Volvók javításával szerzett nevet, majd a rendszerváltás után megkezdte a svéd prémiummárka autóinak értékesítését is a főváros XXII. kerületében. Az Ivanics Kft. 2001. augusztusban nyitotta meg Ford-márkakereskedését, lefedve a dél-budai régiót.
Költségek: verhetetlen a Laguna
Az árakat a lépcsőshátú verziók alapján értékeltük, mert a Lagunát kivéve mindegyikből van limuzin. Kézi váltóval, egymással összevethető motorral és kivitelben vettük alapul az árakat, mivel a C5-ből például a tesztelt Exclusive-nál eggyel gyengébb Prestige Plus felszereltsége is bőven megfelel a kategóriában elvárható szintnek.
A Mazda a 163 lóerős dízellel is csak GTA kivitelben kapható, magas listaáron, de egészen pazar felszereltséggel. Az Avensis specifikációja nagyon szerencsétlen, mert a Solból és a Travel Editionből hiányzik a tempomat, ami elfogadhatatlan, a drágább Executive viszont bőkezű.
Megdrágult a Mondeo, szegényes a Passat és az Insignia
8 048 000 forintért, Comfortline szinten a Passat 2,0 TDI 140 szegényes, de egyenként megkapunk hozzá minden vágyott tételt, ami nagy előny a japánokkal szemben. Ugyanez igaz a Mondeóra, hátsó ülésfűtésen és távolságtartó tempomaton kívül a modellfrissítés óta még fáradásérzékelő is rendelhető hozzá. Szomorú, hogy a Titanium semmi különöset nem nyújt, viszont alku előtt jó drága.
31 ezer forintért kihagyhatatlan extra a 230 V-os konnektor, de ezzel együtt is gyenge az Insignia Edition alapfelszereltsége. Se esőérzékelő, se ködlámpa, se automatikus világításkapcsoló, pláne xenonfény, ami kikezdi a józan alapárat. Az Opelnél és a Fordnál is érdemes bevásárolni a sokféle felszereltségi csomagból.
Kedvező áron a Toyota
A francia márkák közül a Peugeot ára kedvező, a Citroëné némi akció után kiált. Extrakínálatuk megfelelő, de a Laguna felszereltsége – többek közt navigációs rendszerrel – egyenesen lehengerlő.
Alapáron járó kulcsnélküli indítása minden más autóból hiányzott, áldás volt babakocsival, egy karton vízzel és más egyébbel felmálházva.
Ráadásul a Renault listaáron vagy akciósan is rendkívül jutányos autó és a 3+2 évet kínáló japánok mögött a garanciaideje is dobogós.
Végeredmény
Többen és hosszú napokig végeztük az értékelést, tépelődve azon, van-e különbség a Japánban gyártott Mazda és a brit Toyota értéktartása között, mit ér a mezítlábas Opel és a VW darabonként is megrendelhető extratömege a japánok felszereltségi csomagjaival szemben, mennyit számít a Laguna kanyarsebessége a C5 kényelméhez képest és így tovább.
A kilátástól a komforton és a vezethetőségen át a várható értékvesztésig összesen 26 szempontot pontoztunk. Minden tesztelő 10-10 pontot adhatott kritériumonként, a listaár (tehát NEM az akciós!!!) duplán számított.
Nagy megkönnyebbülésünkre a szofisztikált pontosztogatás után az derült ki, amit a tesztnap után, két Traubi között megbeszéltünk a vacsoraasztalnál. Ám az eltérő súlyozás miatt mások a helyezések is az Autó és Stílus márciusi számában megjelent sorrendhez képest. Testvérlapunknál a Passat a 2., az 508 a 3-ik és az Insignia a 4-ik. Győztesnek lennie kell, de egy százalék körüli pontszámkülönbség esetén megosztottuk a helyezést, hogy jelentéktelen eltérés ne dönthessen egy egész hely sorsáról.
1. Renault Laguna 2,0 dCi 4Control 180, 511 pont
Aligha nyert volna a Laguna, ha nem a 4Control kivitelben szerepel a teszten, de az összkerékkormányzású verzió szédületesen ment a bóják között is. Kevésbé tágas a konkurensek zöménél, de így sem szűk és szép belül. Erős motorja lehetne harmonikusabb és takarékosabb, de ára és felszereltsége annyival jobb a Passaténál, hogy végül megelőzi.

Kicsik a különbségek és nincs egy rossz autó sem a mezőnyben. Kiváló ár/érték arányával és vezethetőségével Laguna végül megelőzte a Passatot és az 508-ast
Sokat vártunk az 508-tól. Nem okozott csalódást, bár így is nehéz lesz a flottapiacon megküzdenie az Insigniával és a többiekkel. Nyugodt karakterű autó, gyönyörű belül és tágas hátul. Erőnléte átlagos, de keveset fogyaszt és ára is kedvező. Utazni jó benne, vezetni nem különösebben: kanyarokban kicsit nehézkes.

Feltűnően csendes a Passat, amelyhez temérdek vezetőtámogató elektronikus rendszer kapható, borsos felárért
Az Avensis nem ígér csokitortából előpattanó félvér szépségeket, de egy tisztességesen megcsinált autó. Eltalált motorja 126 lóerővel sem volt hátrányban, fogyasztása kedvező, utasterében öten is jól elférnek és vagy az ára nagyon jó (Travel Edition) vagy a felszereltsége (Executive). Lojális partner a mindennapokban, csakhogy a vezetés öröme látványosan kimaradt a fejlesztési szempontok közül.
6. Opel Insignia ecoFLEX 2,0 CDTI 160 (454 pont)
Ha nem számítana pénz, hátul soha nem ülne magas utas és csak száguldásból állna az élet, az Insignia dobogós lehetne. Vezetni nagyon jó, kormányzása és a FlexRide futómű is imponáló, még középszerű motorjával is megbarátkoznánk. Ám az Insignia hátul szűk, listaáron drága és felszereltsége ezen a szinten hiányos.
Jobb eredményre számítottunk a Mondeótól. Bődületesen tágas autó, a 163 lóerős motor ereje, a finom rugózás és a jó ülések is mellette szólnak. A reptéren viszont elég komótos volt, motorzajból több is van a kelleténél, ráadásul felszereltsége semmi különös és listaára elszaladt.
Erős és kulturált motorjával csak egyenesen szeret hasítani, a gyors kanyarokat utálja. A kényelmével szerzett pluszpontokat elbukta a nehezen átlátható gombtengeren és a rossz térkihasználáson, rövid garanciájával nem tudta befogni a többieket. Elvitathatatlan értéke, hogy ez a legkarakteresebb autó a mezőnyben és hiába utolsó, az átlagos autókból átülő utast bőven elkápráztatja.

Exclusive kivitelben túlzás a 9 340 000 forintos listaár a 163 lóerős HDi-ért, de elég a megfelelően felszerelt Prestige Plus is 8 240 000 forintért
Női szemmel – Szabó Sári véleménye
Bárhogyan is igyekezett hallatlanul alacsony fogyasztásával, a Toyota Avensis nem tudott lenyűgözni. Kívül borzasztó, belül feledhető. Takarékossága viszont enyhít a megjelenésén.
A Passat kellemes meglepetést okozott, kívül gyönyörű, belül kényelmes. Az ülések kialakítása és beállíthatósága szinte tökéletes, a váltóval és a műszerfalon elhelyezett órával teljesen magával ragadott.
Egyszerűen képtelen vagyok szeretni egy kombi autót, így voltam a Ford Mondeóval is. Nincs vele különösebb gond, de minden szép emlék eltörpül amellett, hogy a hátsó ülésen ülve minimum egy horgászfelszerelést, vagy egy hatalmas dán dogot érzek lihegni a nyakamba.
Nemrég a Mazda2-t teszteltem, így nagyon kíváncsi voltam a Mazda6-ra. Nagyon akartam szeretni, de nem ment. Nem volt vele nagy probléma, bár nehéz volt a váltó és a kormány is, kombi is, és egyszerűen olyan régi. Olyan öregszagú.
A C5 már majdnem megnyerte nálam a középkategóriás autók versenyét, hiszen lenyűgöző a külső dizájn! A kormány külön forog a gomboktól, így kanyarodás, parkolás, bármi közben is könnyen halkítható a rádió. Illetve az lenne, ha a sok gombon könnyen ki lehetne igazodni, de nem lehet. Egyszerűen annyi gomb van, hogy vezetés közben muszáj lepillantani, ha nyomkodni akarok, viszont egyáltalán nem egyszerű a megfelelő funkciót megtalálni. És szlalomozás közben olyan, mintha egy szafaládémezőn kanyarogna.
Az Insigniának nagyon örültem, hiszen végre leküzdöttem az Opelek iránt érzett, khm, ellenszenvemet. Az Insignia elegáns, az olívazöld szín gyönyörűen mutat a belső világosbarna bőrrel, a textúrák pompás találkozása kellemes a szemnek és a testnek is. Kényelmes, könnyen kezelhető autó.
A lányokról tudni lehet, hogy apróságok miatt is képesek határozott döntéseket hozni. Én dobtam már ki pasit azért, mert nem tetszett a cipője és szerettem már bele autóba, mert tetszett a márkajelzés az elején. Például most. Annyira finom és menő a PEUGEOT felirat a motorháztető alatt, hogy ezek után már belül is csak kifogástalan lehet. Nos, ha nem is kifogástalan, de az itt felsorakoztatott autók közül… Hölgyeim és Uraim, nálam a győztes a Peugeot 508! (És még csak nem is a legdrágábbat választottam, ezt kérem, méltányolja valaki!)
Ebben a mezőnyben csak jó autók vannak, mi sem csak a győztesekkel lennénk boldogok. Különvélemények a tesztelőktől:
„A hideg számító ész a Passat mellet voksol. Ám a szívmelengetési faktor is számít, és akárhogy is, az igazán kellemes emlékek nálam a Peugeot 508-ból származnak. Lehet, az újdonság varázsa, de pár kilométer után ebben éreztem először egyfajta otthonosságot. Így frissen még a minőségérzet is példás, már csak az a kérdés, hogy az idő múlásával mennyi marad a német leckéből, és előbújik-e a makrancos francia?” Kovács Miklós (Floyd), vezess.hu
„Számomra a Mazda6 a legkedvesebb. Ötajtósként praktikus (ezt néhány rivális nem mondhatja el magáról), vezetés közben sportosnak tűnik, és még tetszik is. A tesztelt modell nem olcsó, de a129 lóerős dízellel is kellően fürge, jóval alacsonyabb áron.” Csordás Gábor, Autó és Stílus
„Én a Mondeót vinném, bár a belső dizájnja igen távol áll tőlem és az apró gombjait sem szeretem. Mivel azonban nálunk a tágas belső és a nagy mennyiségű kacat befogadására alkalmas csomagtér az egyik legfontosabb szempont, így nem is választhatnék mást, mint a legtágasabb batárt.” Földes Attila, vezess.hu
„Mit ér a tökéletes autó, ha gazdája nem szereti? A legújabb Peugeot ugyan nem hiba nélküli, egyedi megjelenése és gyönyörű beltere azonban heves érzelmi reakciókat vált ki. Bár vezetni is nagyságrenddel jobb, mint elődjét, az 508 esetében továbbra is inkább valamelyik utasülést választanám.” Vida Ferenc, Autó és Stílus (Aki egyébként az Accordra esküszik).
„Gondolom, mindegyikünk előre felállított magában egy sorrendet hite és korábbi tapasztalatai szerint. Én például meg voltam róla győződve, hogy a Mondeo előkelő helyen végez, hiszen a tágas beltér mellé jó vezethetőség is párosul. Nagyot kellett csalódnom. A Ford ugyanis bután viselkedett a szlalompályán, az utastér anyaghasználata pedig kiábrándító volt. A Mazda6 belseje sem méltó a kategóriához, futóműve pedig kellemetlen helyzetbe sodorhatja magabiztos sofőrjét.
Meglepetést okozott az Avensis és a Passat is, mert rendkívül kezesen viselkedtek, a szürke formaterv engem azonban eltántorított. A C5 és az 508 is tátott szájat eredményeztek, utasterük kidolgozása és a felhasznált anyagok miatt. Az Insigniának a szűkös helykínálatot és a többiekhez képest gyenge féket rónám föl.
Aki idáig ért az olvasásban, már könnyen kiszámolhatja, hogy ebből a nyolcasból nálam a Renault a nyerő. A formaterve nem szép, inkább különleges, utastere azonban igényes, látványos. A magas üléshelyzetre kellene megoldást találniuk, ami egyáltalán nem illik az autó karakteréhez, hiszen a négykerék-kormányzásnak köszönhetően a Laguna úgy fordul, mint egy gokart. Élvezet vele minden méter. Sportossága mellett praktikus is, hiszen ötajtós. Így hiába nagyobb egy Passat csomagtere, ha azokat a nagyobb terjedelmű tárgyakat nem lehet belepakolni, amiket a Laguna röhögve elnyel.” Lőrincz Károly, vezess.hu
„A Laguna ár/érték aránya messze a legjobb és a 4Controllal időnként kijöhetne belőlem az állat a szerpentinen, mégis inkább egy kombi C5-öst szeretnék. Az egyedi és kényelmes autóval legyőzném magamban a nyárspolgárt.” Szörényi András, vezess.hu