Ha a Renault a Lagunánál nagyobb autóval jelentkezik, én legalábbis hajlamos vagyok az R25-Safrane vonulat új tagját látni benne, pedig a Latitude nem a formabontó Vel Satis utódja. A Renault is eggyel alacsonyabb kategóriába sorolja, nem luxusautóként pozicionálják, csak egy kicsivel a Laguna fölé.

A ferdehátú nagyautókkal nem aratott a Renault. Talán nem is a kasztnival volt baj, hanem a felső kategóriához túlságosan pórias arculattal, az Audi legalábbis sikerre tudja vinni az A7-et, pedig az sem szedán
A ferdehátú nagyautókkal nem aratott a Renault. Talán nem is a kasztnival volt baj, hanem a felső kategóriához túlságosan pórias arculattal, az Audi legalábbis sikerre tudja vinni az A7-et, pedig az sem szedán

A ferdehátú nagyautókkal nem aratott a Renault. Talán nem is a kasztnival volt baj, hanem a felső kategóriához túlságosan pórias arculattal, az Audi legalábbis sikerre tudja vinni az A7-et, pedig az sem szedán

508, Mondeo, Superb

A Latidude neve földrajzi szélességet, tágabb értelemben véve mozgásteret jelent magyarul. Komoly mozgásteret az 508 illetve a Mondeo és főleg a Skoda Superb aligha enged, de így is sikerült már értékesíteni néhányat az újdonságból, egyelőre mindegyiket Budapesten kívül.

Koreai és japán rokonok

A Laguna padlólemezére épül a Samsung SM5, amelyből a Latitude született

A Laguna padlólemezére épül a Samsung SM5, amelyből a Latitude született

A Laguna padlólemezére épül a Samsung SM5, amelyből a Latitude született


A sajtóbemutatón szó sem esett a Samsung SM5-ről, pedig a Latitude a motorokat leszámítva az SM5-re épül és sziluettjük is a rokonságot igazolja. Az új limuzin – a Samsung QM5-tel nagyjából megegyező Koleoshoz hasonlóan – Dél-Koreában készül, ami általában jót tesz a minőségnek.

Elvileg a Samsung SM5 a Laguna padlólemezét és technikáját kapja, ám hátsó futóművük eltérő: a Latitude-ben és az SM5-ben a Nissan Teanából átvett független többlengőkaros megoldást találjuk, míg a Lagunák hátsó felfüggesztése olcsóbb, csatolt hosszlengőkaros félmerev konstrukció. A Latitude-ből így összkerékhajtású is lehetne, mint a Teanából, ám 4×4-es verzió aligha várható. A választék esetleg egy Expression alapfelszereltségű dízellel bővülhet, amelynek alapárát 6 990 000 forintra tippeljük.

Egyenesben szépen hömpölyög, kanyarban nem passzol hozzá a sietés

Egyenesben szépen hömpölyög, kanyarban nem passzol hozzá a sietés

Egyenesben szépen hömpölyög, kanyarban nem passzol hozzá a sietés


Úgy az ötödik iksz táján többen is fogékonnyá válhatnak a kombiként és ötajtós karosszériával nem, csak klasszikus lépcsőshátúként kapható autó értékei iránt.

A Latitude műszerfalán is szépek a műanyagok, mint az újabb Renault-kban.

Cadillac, keletre

Vezetés közben minduntalan egy távol-keleti Cadillac rémlett fel bennem, amely a helyváltoztatás minden nyűgjét igyekszik levenni a gazdiról, aki a sűrű munkanapok után kifacsartan tart hazafelé, és legalább az autóban némi feltöltődésre, csendre, kényeztetésre vágyik.

Nyugodt típusoknak való a Latitude, nem érdemes tépni vele, mert arra nem jó

Nyugodt típusoknak való a Latitude, nem érdemes tépni vele, mert arra nem jó

Az erdei levegőt idéző negatív ionokkal dúsítja a légkondi a levegőt. Mellette az illat fejtáját és a befúvás intenzitását lehet beállítani

Az erdei levegőt idéző negatív ionokkal dúsítja a légkondi a levegőt. Mellette az illat fejtáját és a befúvás intenzitását lehet beállítani

Az erdei klímát idéző negatív ionokkal dúsítja a légkondi a levegőt. Mellette az illat fajtáját és a befúvás intenzitását lehet beállítani


A Samsungtól vett, alighanem az új Infiniti M-ével rokon légkondicionáló-rendszer egy levegőionizátor segítségével, negatív ionok kibocsátásával az erdei séták békéjét árasztja, ami felüdülés a nagyvárosok és irodák levegőjében feldúsuló pozitív töltésű ionok után.

A jó levegő illata is megválasztható. A kínálat bővebb, de a műszerfali skatulyában egyszerre két illatpatron fér el, tehát egy gombnyomást követően kétféle illat érkezhet a szellőzőrostélyokon át.

Elszigetelt benzines, harmonikus dízelek

A kétliteres, 173 lóerős dízelmotorral és Initiale kivitelben kipróbált autó selymesen hömpölygött az autópályán. A hatfokozatú automata váltó diszkréten kapcsolgat, ahová kell, a halkan és finoman működő dCi 360 Nm-es nyomatéka bőven elég arra, hogy ne hiányozzon a 11,9 milliós, V6-os dízel.

Kétféle masszírozást rendelhetünk a vezetőülésben, a ritmusra felfúvódó és elernyedő légpárnák jót tesznek az ülőmunkával gyötört hátnak. A bal egyen élvezhető masszírozás a Privilege kivitelhez tolatókamerával és a levegőionizátorral együtt 400 ezres extraként kapható, az Initiale-ban alapfelszerelés.

Üvegtetővel alig van fejtér

Csak a 140-től hangoskodó szélzaj töri meg az illúziót, hogy tökéletes körülmények között suhanunk. Aki pedig magas, hozzám hasonlóan rühellni fogja az elöl nyitható, hátul fix tetőablakot, mert mindkét sorban nagyon sokat elvesz a fejtérből.

A nagyívű hasításnak kanyargós úton van vége, a nem vészesen imbolygó, de hangsúlyozottan lágyra hangolt futómű és az oldaltartás nélküli borfőtelek maguktól visszafogják a tempót.

Nagyon furcsa, hogy az indexkar nem villan 3-4-et egy pöccintésre, komfortindex már a SEAT Ibizában is volt 2002-től, de arra sincs épkézláb magyarázatunk, miért nem is rendelhető az ülésfűtés Expression és Privilege szinten.

140 lóerővel, 6,5 milliótól

A szélzajt leszámítva csendes az autó, meg lehet benne pihenni hazafelé

A szélzajt leszámítva csendes az autó, meg lehet benne pihenni hazafelé

A szélzajt leszámítva csendes az autó, meg lehet benne pihenni hazafelé


Listaáron 6,5 millió forint röhejesen kevésnek tűnik egy tisztességesen felszerelt, 4897 milliméteres, tehát A6 és E-osztály méretű hintóért, még akkor is, ha ez a kétliteres, 140 lóerős benzines ára.

Az Initiale csúcsfelszereltséggel valódi parádéskocsi válik a gépből, bár az alapkivitelhez is sok extra (ESP, kétzónás automatikus légkondicionáló, tempomat, parkolóradar, könnyűfém felni, esőérzékelős ablaktörlő) jár. A középső Privilege-szint extráira pedig vagy kétmilliót elkölthetnénk a Volkswagennél.

A Latitude-választék (listaárak)
Latitude Expression 2,0 16V (140 LE, 195 Nm) 6 490 000 Ft
Latitude  Privilege 2,0 dCi (150 LE, 320 Nm) 7 790 000 Ft
Latitude  Privilege 2,0 dCi 175 aut. (173 LE, 360 Nm) 8 440 000 Ft
Latitude  Initiale 2,0 dCi 175 aut. (173 LE, 360 Nm) 9 340 000 Ft
Latitude  Initiale 3,0 dCi V6aut. (240 LE, 450 Nm) 11 900 000 Ft

Adatlap

dízel Renault Latitude

A ferdehátú nagyautókkal nem aratott a Renault. Talán nem is a kasztnival volt baj, hanem a felső kategóriához túlságosan pórias arculattal, az Audi legalábbis sikerre tudja vinni az A7-et, pedig az sem szedán
Motor 1995 cm3, Dízel, S4
Teljesítmény 175 LE
Nyomaték 360 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 9,9 sec
Végsebesség 215 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,5 l / 100 km

A Latitude egy régivágású középkategóriás autó, amely nagy teret, kitűnő kényelmet és gazdag felszereltséget ad, akárcsak a Daewoo Evandától a Hyundai Sonatáig a legtöbb koreai modell, de finoman szólva sem akar felhágni a műszaki fejlődés Olümposzára.

Minek a hightech?

Nincs hozzá semmilyen modern, vezetőtámogató elektronikus biztonsági berendezés. Például megállásig fékező távolságtartó tempomatra, fáradásérzékelőre, sávtartó asszisztensre, táblafelismerő kamerára gondolunk, amivel extraként az Accord, a Passat vagy más európai konkurensek elléptek a nagy lábtér-puha műanyag-elektromos ülésállítás szintjén megmaradt modellektől.

Aki úgysem ikszelné be ezeket a tételeket, nem akar 120-szal ráfordulni a szerpentinre és képes elviselni az európai élmezőnynél kevésbé fejlett technikát, viszonylag kevés pénzért nagyon jól felszerelt, komfortos és tágas autót vehet a Renaultnál, a 150 lóerős dízelmotorral 7,8 millió forinttól.