1/65 Akár be is vetődhetünk az Opel kisebbik egyterűjének hátsó ülésére, de a hátrafelé nyíló hátsó ajtó mellett motorjával is villanthatna a Meriva.
Akár be is vetődhetünk az Opel kisebbik egyterűjének hátsó ülésére, de a hátrafelé nyíló hátsó ajtó mellett motorjával is villanthatna a Meriva.
Fotó megosztása:
2/65 Csak négy centivel marad el tengelytávolsága az Astráétól
Csak négy centivel marad el tengelytávolsága az Astráétól
Fotó megosztása:
3/65 Szép a hátsó lámpákkal és a sötétített ablakokkal létrehozott kontraszt
Szép a hátsó lámpákkal és a sötétített ablakokkal létrehozott kontraszt
Fotó megosztása:
5/65 Az elődhöz képest felüdülés a hátsó
Az elődhöz képest felüdülés a hátsó
Fotó megosztása:
6/65 Nem növekedett az autó tömege a modellváltással
Nem növekedett az autó tömege a modellváltással
Fotó megosztása:
7/65 Oldalról a hátsó lökhárító olyan, mint egy lecsúszott nadrág, ami alól kivillan a kőműves dekoltázs
Oldalról a hátsó lökhárító olyan, mint egy lecsúszott nadrág, ami alól kivillan a kőműves dekoltázs
Fotó megosztása:
9/65 Enjoy felszereltséggel 4 719 000 forintba kerül a 120 lóerős turbós Meriva
Enjoy felszereltséggel 4 719 000 forintba kerül a 120 lóerős turbós Meriva
Fotó megosztása:
10/65 Szemből egy felfújt Corsára emlékeztet
Szemből egy felfújt Corsára emlékeztet
Fotó megosztása:
11/65 Lényegesen kidolgozottabb, átgondoltabb az új Meriva formaterve
Lényegesen kidolgozottabb, átgondoltabb az új Meriva formaterve
Fotó megosztása:
13/65 Nemcsak optikailag lett szélesebb. Az előd 12 centivel keskenyebb
Nemcsak optikailag lett szélesebb. Az előd 12 centivel keskenyebb
Fotó megosztása:
14/65 Szépen meghajtogatták az acélfelnit
Szépen meghajtogatták az acélfelnit
Fotó megosztása:
15/65 Nem lüg ki az Opelek sorából
Nem lüg ki az Opelek sorából
Fotó megosztása:
17/65 Nem a tükörben van az irányjelzője
Nem a tükörben van az irányjelzője
Fotó megosztása:
18/65 Ez a formai elem az Insignián is visszaköszön
Ez a formai elem az Insignián is visszaköszön
Fotó megosztása:
19/65 Egyedi részlet az övvonal törése
Egyedi részlet az övvonal törése
Fotó megosztása:
21/65 Felárért adaptív fényszórót is kínálnak a Merivához
Felárért adaptív fényszórót is kínálnak a Merivához
Fotó megosztása:
22/65 Inkább tűnt egy ráérős szívómotornak
Inkább tűnt egy ráérős szívómotornak
Fotó megosztása:
23/65 Szép nagyra nőttek a fényszórói
Szép nagyra nőttek a fényszórói
Fotó megosztása:
25/65 Szépen egybefolyik a sötétített ablak az alatta lévő fekete műanyag elemmel
Szépen egybefolyik a sötétített ablak az alatta lévő fekete műanyag elemmel
Fotó megosztása:
26/65 Csaknem 90 fokban nyílnak az ajtók. Átlagos szélességű parkolóhelyen drága lehet a lendületes kiszállás
Csaknem 90 fokban nyílnak az ajtók. Átlagos szélességű parkolóhelyen drága lehet a lendületes kiszállás
Fotó megosztása:
27/65 Teljesen átlagos ülések, funkciójukat ellátták, nem késztettek fészkelődésre. Sportülést százezerért adnak
Teljesen átlagos ülések, funkciójukat ellátták, nem késztettek fészkelődésre. Sportülést százezerért adnak
Fotó megosztása:
29/65 A kormányoszlop tág határok között állítható, mégsem találni az ideális pozícióját
A kormányoszlop tág határok között állítható, mégsem találni az ideális pozícióját
Fotó megosztása:
30/65 Az első tárolórekeszbe 1,5 literes palack kívánkozik. Minden ablak teljesen automata
Az első tárolórekeszbe 1,5 literes palack kívánkozik. Minden ablak teljesen automata
Fotó megosztása:
31/65 Kényelmes a ki-, és beszállás
Kényelmes a ki-, és beszállás
Fotó megosztása:
33/65 Tologatható, könnyen variálható a hátsó üléssor
Tologatható, könnyen variálható a hátsó üléssor
Fotó megosztása:
34/65 Két magasságban rögzíthető a 400 literes csomagtér padlója
Két magasságban rögzíthető a 400 literes csomagtér padlója
Fotó megosztása:
35/65 Húszezerért rendelhetünk szükségpótkereket. Amúgy meg kitömhetjük a helyét
Húszezerért rendelhetünk szükségpótkereket. Amúgy meg kitömhetjük a helyét
Fotó megosztása:
37/65 Ülésdöntés után 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk
Ülésdöntés után 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk
Fotó megosztása:
38/65 Minden ismerős a nagyobbakból
Minden ismerős a nagyobbakból
Fotó megosztása:
39/65 Formailag és az összeszerelés minőségét tekintve rendben van
Formailag és az összeszerelés minőségét tekintve rendben van
Fotó megosztása:
41/65 A kormány jó, pozíciója kevésbé
A kormány jó, pozíciója kevésbé
Fotó megosztása:
42/65 Könnyed ujjgyakorlat az állandó tempó tartása
Könnyed ujjgyakorlat az állandó tempó tartása
Fotó megosztása:
43/65 El sem kell engedni
El sem kell engedni
Fotó megosztása:
45/65 A középső kijelzőn a sebességet is meg lehet jeleníteni
A középső kijelzőn a sebességet is meg lehet jeleníteni
Fotó megosztása:
46/65 Hamar ki lehet igazodni a gombtengeren
Hamar ki lehet igazodni a gombtengeren
Fotó megosztása:
47/65 Kényelmesen állíthatjuk az autó paramétereit
Kényelmesen állíthatjuk az autó paramétereit
Fotó megosztása:
49/65 Kissé nagy erőt igényel a kapcsolása, de az eddigi legjobb Opel-váltó, amivel találkoztam
Kissé nagy erőt igényel a kapcsolása, de az eddigi legjobb Opel-váltó, amivel találkoztam
Fotó megosztása:
50/65 Erőből kell lezárni az első ülések háttámlájából felhajtható asztalkát
Erőből kell lezárni az első ülések háttámlájából felhajtható asztalkát
Fotó megosztása:
51/65 A középső könyöklő íve követi az ajtókon lévőét. Vagy fordítva
A középső könyöklő íve követi az ajtókon lévőét. Vagy fordítva
Fotó megosztása:
53/65 Így van egy pohártartónk és valami nagyobbat a két ülés közé pakolhatunk. Viszont a könyöklő nem látja el feladatát, mert túlságosan hátra került
Így van egy pohártartónk és valami nagyobbat a két ülés közé pakolhatunk. Viszont a könyöklő nem látja el feladatát, mert túlságosan hátra került
Fotó megosztása:
54/65 A könyöklő így túl közel került a sebességváltóhoz, mögötte ismét egy pohártartót találunk
A könyöklő így túl közel került a sebességváltóhoz, mögötte ismét egy pohártartót találunk
Fotó megosztása:
55/65 Könyöklő nélkül. Ha megpakoljuk a felső pohártartót, már bajos a váltás
Könyöklő nélkül. Ha megpakoljuk a felső pohártartót, már bajos a váltás
Fotó megosztása:
57/65 Ezeket jól elrejtették
Ezeket jól elrejtették
Fotó megosztása:
58/65 A FlexRail hatása a hátsó lábtérre
A FlexRail hatása a hátsó lábtérre
Fotó megosztása:
59/65 A kesztyűtartó nem túl tágas. A fölötte lévő kis vályú ideális tolltartó
A kesztyűtartó nem túl tágas. A fölötte lévő kis vályú ideális tolltartó
Fotó megosztása:
61/65 Kettő a 32 nyitott vagy zárt tároló közül. A felsőből gyorsításkor úgy kihullik a mobiltelefon, mint annak a rendje
Kettő a 32 nyitott vagy zárt tároló közül. A felsőből gyorsításkor úgy kihullik a mobiltelefon, mint annak a rendje
Fotó megosztása:
62/65 A sofőr ülése alá is jutott egy rekesz
A sofőr ülése alá is jutott egy rekesz
Fotó megosztása:
63/65 A Meriva morgós motorja
A Meriva morgós motorja
Fotó megosztása:
65/65 118 000 forintért juthatunk a az "Orientál kék" fantázianevű mica fényezéshez
118 000 forintért juthatunk a az "Orientál kék" fantázianevű mica fényezéshez
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Motor
1364 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény
120 LE
Nyomaték
175 NM
Gyorsulás (0-100 km/h)
11,5 sec
Végsebesség
188 km/h
Fogyasztás (vegyes)
6,1 l / 100 km
Ugyan ki a fene kapta volna föl a fejét az új Meriva bevezetésének kapcsán, ha nem öngyilkos ajtókról szólnak az első tudósítások? Lényegesen több emberhez jutott el így az újdonság híre, holott szerintem nem a hátrafelé nyíló hátsó ajtók azok, amik az autót különlegessé teszik.
Derékszög
Figyelemfelkeltésre tökéletes volt, de még első találkozáskor sem váltott ki nagy csodálkozást ez a megoldás az utasaimból. Természetesnek vették, ahogyan azt korábban főszerkesztőnk is megtapasztalta. Persze, sokkal könnyebb bepakolni a gyerekülést – ahogyan ezt egy kétgyermekes családanya megállapította -, és elegánsabban lehet a hátsó ülésről kiszállni, de kicsit bajos egyszerre bepattanni ugyanazon az oldalon. Ezt azonban egy tolóajtóval is megoldhatták volna.
Nekem sokkal jobban tetszett, hogy csaknem 90 fokban kitárható mind a négy ajtó. Ennyi akkor is elég lenne az üdvösséghez, ha maradtak volna a hagyományos kialakításnál. Akár be is vetődhetünk a hátsó padra és egy kisteherautóhoz hasonlóan rakhatunk be nagyobb pakkokat oldalról.
Csaknem 90 fokban nyílnak az ajtók. Átlagos szélességű parkolóhelyen drága lehet a lendületes kiszállás
Egy átlagos szélességű parkolóhelyen azonban érdemes vigyázni a lendületes kiszállással, az ütközésig kitárt ajtók nagy rombolást tudnak végezni a szomszédos autókban.
A lényeg azonban az, hogy a családoknak szánt egyterűbe könnyen be lehet terelni a család kisebb-nagyobb tagjait. A szülők annak örülnek, hogy a csemetéket egyszerű bekötni, a nagyszülők pedig annak, hogy a B-oszlopra épített kapaszkodó biztos pontot nyújt a ki- és beszállás során.
Feljebb lépett?
Lényegesen kidolgozottabb, átgondoltabb az új Meriva formaterve
Lényegesen kidolgozottabb, átgondoltabb az új Meriva formaterve
A hókuszpókuszt azonban be is kell csomagolni, ami a Merivánál sikerült is: lényegesen szebb, mint az előző. Egyszerű, feledhető formával nem sokra menne, mert a modellváltás 24 centis méretnövekedést hozott, ezért már nem a kis egyterűek az (elsődleges) ellenfelei. A 429 centis hossz a Seat Altea vagy a Renault Scenic kihívójává teszik.
Külső méretében átlépte a kategóriahatárt, viszont helykínálata nem az igazi. Hosszában a Hyundai ix20-ban sem kevesebb a hely hátul – szélességben azért a Meriva a nyerő -, sőt a csomagtere is tágasabb alaphelyzetben negyven liternyivel.
Ülésdöntés után 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk
Ülésdöntés után 1,5 köbméterrel gazdálkodhatunk
Persze a rendelkezésre álló hellyel az elődmodellben megismert módon lehet varázsolni. Az ülések tologathatóak, így csomagteret nyerhetünk. Ha két hátsó utasunk van, a középső részt lehajtva a szélső ülőhelyek beljebb és hátrébb állíthatóak, amivel növekszik a lábtér. A csomagtér bővítése egyszerű, három mozdulattal fektethetjük síkba az üléseket.
Az utastér kialakítása, minősége azonban valóban a kis egyterűek fölé emeli. Az Insigniából, Astrából ismerős a műszerfal, ami nagyautós érzetet kelt. A könyöklő bőrrel borított, az ajtó textilkárpitot kapott ott, ahol az utasok karja érinti. Figyeltek a részletekre.
Minden ismerős a nagyobbakból
Fölösleges újítás
A régi-új módon nyíló hátsó ajtók mellett a Meriva egyetlen újdonsága a FlexRail névre hallgató tárolórendszer, ami a két első ülés között kapott helyet. Ez tulajdonképpen egy sínpár, amire számtalan variációban rögzíthetjük a könyöklőt és tárolót. A videó majdnem elhiteti, hogy nélkülözhetetlen.
Az igazság az, hogy csökkenti a középső utas lábterét, komplikált, nekem pedig nem sikerült olyan kombinációt találnom, hogy két egészséges pohártartó álljon rendelkezésemre. Ötletnek jó, de még bőven fejlesztendő.
Turbós, benzines, komótos
A Meriva morgós motorja
A Meriva morgós motorja
A családi autó sofőrje pedig minden bizonnyal a fogyasztást tartaná szem előtt, hiszen gyerekkel igen kevesen szeretnek száguldozni. Vehetne ugyan dízel Merivát alig negyedmillió forinttal drágábban, de az 1,3-as motor 75 lóereje inkább a vicc kategóriájába sorolja az autót. Szörényi kollégát az 1,7 literes 110 lovas változat sem vette le a lábáról.
Bíztam benne, hogy a benzines motorkínálat középső tagjával szerelt autó, a 120 lóerős turbós változat kellemes társ lesz. Nem egészen így alakult. Nehéz elhinni, hogy ennyi erő van benne. Érzésre úgy gyorsul vele a Meriva, mintha valami visszahúzná, miközben valami mélyről jövő morgást hallat.
Kissé nagy erőt igényel a kapcsolása, de az eddigi legjobb Opel-váltó, amivel találkoztam
Kissé nagy erőt igényel a kapcsolása, de az eddigi legjobb Opel-váltó, amivel találkoztam
A 11,2 másodperces százas gyorsulás nem rossz adat, rugalmasság terén küzd kihívásokkal az autó. Legalább háromezres fordulat kell ahhoz, hogy elfogadhatóan meginduljon, ehhez viszont dolgozni kell az ötsebességes váltóval. Szerencsére az nem egy rossz darab. Semmi különlegeset nem nyújt, de már nem is emlékeztet a régi Opel-váltókra.
A hatodik fokozat hiányzik ugyan, de 130-nál csak háromezret forog a főtengely, így a zajszint is alacsonyan marad. No meg a fogyasztás sem olyan vészes. Autópályán 8,1 liternyi 95-össel beérte a Meriva. A városi fogyasztás 9,1 literre kúszott föl, országúton pedig elég volt neki 7,2 liternyi benzin is.
Mégis sportos
A motorral ellentétben a Meriva futóművében bőven vannak tartalékok. Érezhető persze, hogy nem Magyarország volt az elsődleges célpiac, mert ide túlságosan kemény a hangolása; nem az opcióként kínált 17-es kerekek miatt kapunk a kelleténél több információt az úthibákról. Viszont kanyarodni sokkal élvezetesebb vele, mint azt egy családi autótól elvárnánk. Engem kellemesen meglepett, de azt hiszem, hosszú távon inkább a kényelmesebb rugózásra szavaznék.
Motorgond
Hiába hozott újdonságot kategóriájába a Meriva, akit nem hat meg a hátrafelé nyíló hátsó ajtó, könnyen elfordulhat tőle. Ellenfelei ugyanis sokkal jobb karakterű benzinmotorral kínálják modelljeiket. A Seat Altea 125 lóerős vagy a Renault Scenic 130 lóerős turbómotorja sokkal kellemesebb társ a mindennapokban.
Ráadásul az Opel dízelmotorjai közül is csak a nagyobb teljesítményűek ajánlhatóak, azok viszont lényegesen többe kerülnek. Így a 120 lovas benzines Merivának akár az 1,6-os benzines Hyundai ix20 is komoly kihívója lehet.