Dr. Henry Jekyllből egy szérum hatására lett a gonosz Mr. Edward Hyde. Az új Audi A6-nak nincs szüksége semmiféle formulára az átalakuláshoz, mindenki azt az oldalát látja meg, amelyet meg akar. Ám a vadabbik énje sem lesz őrjöngő gyilkos, a benne rejlő megannyi biztonsági felszerelés meggátolja ebben.
Kétarcú
Az itthon pár napja bemutatott új A6 kettősségének megtapasztalásához még csak az ajtót sem kell kinyitni. Az elődjénél rövidebb és alacsonyabb, de egyúttal szélesebb karosszéria egyszer valódi sofőrös autó hangulatát idézi, más szögből pedig sportlimuzin szerepben tetszeleg.
A vad tekintet, az autó szélességét még jobban kiemelő fényszórók és hátsó lámpák, a kupés tetőív, a tornádó- és dinamikavonal ez utóbbit hangsúlyozzák. Ám egy sötétebb fényezéssel mégis inkább elegáns az A6.
Akárminek látjuk is – vagy akarjuk látni -, az tagadhatatlan, hogy az autó formaterve jól sikerült. A megnövelt tengelytáv jó hatással volt az autó arányaira, az első és hátsó túlnyúlások csökkentek. Az A6 hihetetlen masszívitást sugároz.
Az utastérben is folyatódik a kettősség, de inkább látványban, mint hangulatban. A menetpróba során három autót is sikerült kipróbálni. Az egyik utastere a sportos vonalat erősítette, fekete belsővel, alcantara és bőr kombinációjú ülésekkel, fémbetétekkel a műszerfalon. A másodikban az elegancia dominált, bár a fényes fabetétről szeretnék megfeledkezni. A harmadik volt a legelegánsabb a világos kárpitoknak és a fényezetlen fabetétnek köszönhetően.
Fokozta a kellemes érzést, hogy az Audinál sikerült egy szinte filigránnak mondható műszerfalat alkotni, ami méretével nem akarja agyonnyomni az első sorban ülőket. Mégis minden a sofőr keze ügyében van, igaz a sebességváltó körül található vezérlőpanel jó elhelyezése miatt nem is nagyon kell nyúlkálni semmiért. A menüben történő bolyongásunkat az automatikusan előbújó kijelzőn követhetjük – állítólag ennek a 6,5 vagy 8 collos egységnek köszönhető, hogy a műszerfal ilyen légies lett.
Két dolog mindegyik A6 utasterének sajátja: a minőség és a csend. Nincs is más dolga az utasoknak, mint élvezni a hangtalan suhanást. Elöl a számtalan módon állítható ülés kényezteti az utasokat – azért az elektromosan állítható combtámasz tényleg a luxus (vagy lustaság) csimborasszója -, és hátul sem kell szűkölködnie még a magas utasoknak sem. Talán a hátsó traktust érheti az egyetlen kritika: hiába hirdeti az Audi háromszemélyesként az üléssort, a középre kényszerülő utas a széles kardánalagút miatt mégsem utazhat teljes kényelemben.
Progresszív
Az Audi szeretné, ha a Mercedes és a BMW mellett neki is lenne egy állandó eposzi jelzője. Így kiválasztották maguknak a progresszív szót – élen járó, haladó. Ennek ellenére az autóban igazi újítások nem találhatók, de beletömtek mindent, amit eddig az autóipar kifejlesztett. Ezekről a kütyükről főszerkesztőnk már korábban megemlékezett. aki kíváncsi rá, hogy mi mindent lehet jó pénzért rendelni az A6-ba, kattintson!
Mi köze az A6-osnak a golfhoz?
Az új A6-os hivatalos sajtótájékoztatóját a Royal Balaton Golf Club területén rendezte meg a Porsche Hungaria. Nem ott találkoztunk először az autókkal, előző nap azokkal jutottunk el Balatonalmádiba. Így a golfpályán igazából csak a technikai részletekkel, az újdonságokkal ismerkedtünk. No, meg betekintést nyertünk egy kicsit a golf rejtelmeibe is.
Oktatóink lelkesen meséltek a játékról, ami csak kívülről tűnik laza sétálgatásnak a gyönyörű fűben. Mire egy 18 lyukas pályát végigjárnak a játékosok, akár 6-7 kilométert is gyalogolhatnak. Az igazi kihívás azonban az, hogy az ütéseknél mindig koncentráltak legyenek.
A helyszín azért volt jó választás, mert a golf még mindig legalább annyira exkluzív sport, mint amennyire különleges az A6-os az autók között. Bár a minket tanító játékos szerint – aki szenzációsan szórakozott, ahogyan küzdöttünk a labda elütésével – egyáltalán nem drága.
A fotózás során azonban még egy kapcsolódási pontot felfedeztem a Golffal. Igen, így nagy betűvel. A hátsó könyöklőben található pohártartó ugyanis a negyedik generációs Golfban és négyajtós testvérében, a Borában teljesített szolgálatot.
Hol a legkisebb?
A menetpróba során sajnos nem volt alkalmunk kipróbálni az összes motorváltozatot, be kellett érnünk a kínálat jelenlegi legerősebb dízelmotorjával. 245 lóerőt és 500 Nm nyomatékot tud a háromliteres erőforrás. Természetesen ehhez kézi váltó nem választható, az erőátvitelről a hétfokozatú, duplakuplungos, S-tronic névre hallgató automata sebességváltó gondoskodik.
Sőt, ez a motor csak összkerékhajtással vásárolható meg. Az első kerekeket csak a leggyengébb benzines vagy a kétliteres dízel hajthatja.
Nem találtunk a flottában hagyományos rugóval szerelt autót sem. Az adaptív légrugós felfüggesztés dolgozott azon, hogy az A6 az úton maradjon és közben az utasokhoz minél kevesebb információ jusson el a magyar úthálózat csapnivaló minőségéről. Akadt dolga, hiszen a szépség jegyében 20 collos felnik kerültek az autó alá.
Rajtunk is múlik azonban, hogyan viselkedik az autó, hiszen az „Audi drive select” menüben ötféle üzemmód közül választhatunk, mellyel a kormányzás és a futómű beállításait változtathatjuk. Rá is bízhatjuk az autóra a választást, a számítógép által begyűjtött és feldolgozott adatok alapján ezredmásodpercek alatt alakítja a rendszer működését.
Megjártuk az A6-tal a pénteki budapesti dugót, ahol kiderült, mennyire nem érezni, hogy egy majd ötméteres autóban próbáljuk elérni az M7-es autópályát. Kis kényelmetlenséget az okozott, hogy a csordogáló forgalomban a gyakori megállások nagy bólintásokban végződtek.
A fék nyomáspontja nem volt határozott és a vártnál nagyobb erővel kellett taposni a pedált.
Szokni kellett a lámpától történő elindulásokat is, ugyanis nemcsak a start/stop automatika által történő motorindítás járt csúszással, hanem a gázpedál lenyomására is késéssel reagált az autó.
Autópályán semmi különleges nem történt. Tempomattal szépen lecsorogtunk a balatonfüredi kihajtóig, stabilan, zajtalanul és talán kevesebb lassítással, mint egy átlagos autót kormányozva. Az A6-osnak van tekintélye. A visszafelé vezető út még kellemesebben telt, azt ugyanis egy jobban felszerelt autóval tettem meg, amely tartalmazta az adaptív sebességtartót is. Így tényleg nem maradt más, csak élvezni a Bang&Olufsen hangrendszerből szóló zenét, néha jelezni a sávváltási szándékot és kormányozni.
Az autó gonoszabbik énje is előkerült a próba során. Az addig néha kicsit érzéketlennek tűnő kormány szépen felkeményedett, a sport állásba húzott váltó magasabb fordulatszámig engedte pörögni a motort és a fék adagolhatósága is rendbe jött. A kis kanyargós erdei úton kezesen fordult, megtelt élettel. Mintha egy másik autó lett volna.
Új Audi A6 Limousine árak | |
---|---|
A6 2.8 V6 FSI multitronic (204 LE) | 13 880 000 Ft |
A6 2.8 V6 FSI quattro S-tronic (204 LE) | 14 836 250 Ft |
A6 3.0 V6 TFSI quattro S-tronic (300 LE) | 17 400 000 Ft |
A6 2.0 TDI DPF (177 LE) | 11 700 500 Ft |
A6 3.0 V6 TDI DPF multitronic (204 LE) | 14 379 750 Ft |
A6 3.0 V6 TDI DPF quattro S-tronic (204 LE) | 15 336 000 Ft |
A6 3.0 V6 TDI DPF quattro S-tronic (245 LE) | 16 199 750 Ft |
250
A hétféle változatban kínált A6-osért legkevesebb 11,7 millió forintot kell fizetni. Persze, ebből viszonylag könnyű az extrákkal egy húszmilliós autót varázsolni. Az általunk próbált háromliteres dízelből pedig egy 27 milliós példány is megfordult a kezeink között, igaz, abból nem hiányzott semmi.
Biztosan nem ez utóbbi fogja a hazai értékesítések gerincét képezni, hiszen úgy elképzelhetetlen lenne az importőr tervének megvalósítása: idén 250 A6-ost szeretnének eladni.