A Peugeot feladta a korábbi évek harsány formatervét és egész visszafogott, már-már németesen konzervatív külsejű autót készített. Mindössze az orra – a nagy betűközökkel felvésett PEUGEOT felirattól – illetve a hátulja – az autó formájától alaposan elütő ferde csíkozású hátsó lámpával – nyújt némi izgalmat.

Az 508-as bátran pályázhat a legnémetebb francia címre. Kis turbós benzinmotorral járt nálunk, szerény fogyasztással, kényelmes futóművel kényeztetett, megfizethető áron
Mint valami nagy orrú bogár

Mint valami nagy orrú bogár

Mint valami nagy orrú bogár


Meg persze az idétlen, álcázott csomagtartó-nyitó gomb. Poénnak persze jó, hogy az 508-as felirat nulláját kell ujjal nyomkodni, csak használni ne kelljen. Alacsonyan is van, nem is esik kézre, még szerencse, hogy nem muszáj használni, mert van a bumfordi slusszkulcson is csomagtartónyitó gomb. Bezárni is érdekesen kell, az ember belekapaszkodik a csomagtartó belsejére szerelt Ikarus-nyi fogódzkodóba, nagy lendületet vesz, és a megfelelő pillanatban elengedi az egészet. Így nem kell megérinteni, összefogdosni a kasztnit.

Nagy autó, kis motorral 84
Főúri belső

Kellemes, világos belső

Kellemes, világos belső

Kellemes, világos belső


El is érkeztünk a Peugeot egyik erősségéhez, a belsőhöz. Abban sokan egyetértünk, hogy a világos belső jót tesz az ember hangulatának. De ez nincs ingyen, mert ilyenkor sajnos váltócipő, vagy papucs használata is indokolt, ha nem akarunk minden reggel elborzadni a világos padlószőnyegbe taposott pesti mocsoktól.
Sajnos a csillogó zongoralakk-szerű bevonat is kényes, ezen pedig a por üvölt, mint Pataki Attila a kör közepén. Szerencsére nincs sok ebből a felületből, csak a bénán oldalra nyíló, aprócska belterű könyöklő előtti placcon.

Mozgóképen az 508-as:

Tárolórekeszekkel nem tömték tele az 508-ast, így még a legfontosabb apróságoknak – telefon, papírok – sem biztos, hogy találunk megfelelő helyet.

Nagy adag mutatós műszer tájékoztatja a vezetőt

Nagy adag mutatós műszer tájékoztatja a vezetőt

Nagy adag mutatós műszer tájékoztatja a vezetőt


A belsőben felhasznált anyagok amúgy kiválóak, jó nézni, megfogdosni őket, látszik, hogy gondosan válogatták őket össze, jó ízlésű emberek. Csodás a műszerfal, amely temérdek pirosmutatós műszert kapott, jópofa a félszerzet Head Up Display kellemes tapintású a kárpit, könnyen beállítható a fejtámla. Ekkora autóban a megfelelő lábtér már alapáras extra. Még a hátsó üléssorban is, ahová a hűtött-fűtött levegő is eljut.

Nincs kényeztetés

Adatlap

Peugeot 508 1,6 THP Active

Az 508-as bátran pályázhat a legnémetebb francia címre. Kis turbós benzinmotorral járt nálunk, szerény fogyasztással, kényelmes futóművel kényeztetett, megfizethető áron
Motor 1598 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 156 LE
Nyomaték 240 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 8,6 sec
Végsebesség 222 km/h
Fogyasztás (vegyes) 6,4 l / 100 km

Sajnos valamiért az 508-ból teljesen kimaradtak az egyre jobban terjedő, a vezetőt segítő elektronikus berendezések. Míg más modellek már maguktól megállnak, ha gyalogost látnak maguk előtt, addig a Peugeot nem kényezteti ilyesmivel a sofőrt. Így sem távolságtartó tempomat, sem sávelhagyásra figyelmeztető berendezés, de még egy egyszerű holttérfigyelő kamera sincs az 508-asban. Nemcsak a tesztautóból hiányzott, hanem rendelni sem lehet ilyet. Kár.

Biztonság

Az 508-as utastere a frontális ütközés után stabil maradt, a vezető és az első utas térde, combja alig volt veszélynek kitéve. A masszív ülés és a fejtámla jó védelmet nyújt akkor is, ha hátulról rohannak az autóba. Összesen 32 pontot gyűjtött be a nagy Peugeot ebben a versenyszámban, ami 90 százalékos eredményt jelent.

Gyermekvédelme maximális pontot ért, és írják fel maguknak valahová, az EuroNCAP kukacoskodó szakemberei szerint az 508-as légzsákkikapcsolója megfelelő címkézéssel ellátott, és a veszélyekre figyelmeztető feliratok is megfelelőek.  Ilyet sem nagyon olvastunk még tőlük.

Kis motor, kis étvágy?

Nem tölti ki teljesen az 1,6-os motor az autó orrát

Nem tölti ki teljesen az 1,6-os motor az autó orrát

Nem tölti ki teljesen az 1,6-os motor az autó orrát


A downsizing itt is jól sikerült, a BMW eredettel is büszkélkedő 156 lovas 240 Nm-es 1,6 literes turbós benzinmotor tökéletesen dolgozik. Van benne erő, amely a legtöbb helyzethez bőven elegendő, még ehhez a termetes kasztnihoz is, és emellett roppant kulturáltan, csendesen jár. Jól passzol hozzá a hatos manuális váltó is, amely a hosszú áttételeivel az autópályás meneteknél teszi örömmé az utazást, 130 körül szinte alig forog a motor, békésen, motorvonyítás nélkül utazhatunk vele.

Csomagtartónyitáshoz a nullába kell dugni az ujjunkat

Csomagtartónyitáshoz a nullába kell dugni az ujjunkat

Csomagtartónyitáshoz a nullába kell dugni az ujjunkat


Igazából a már korántsem franciás, de még mindig jóval inkább kényelmes, mint sportos futómű is erre ideális. Mint ahogy a nagy összehasonlító tesztünkből is kiderült – itt megnézhetik, hogy a konkurensekhez képest mit tud a Peugeot nagy autója – ebben a kategóriában nem az 508-as az, amelyikkel érdemes megőrülni egy kanyarokkal megspékelt hegyi szakaszon.

Fogyasztás

Általában a benzines motor turbóval megspékelve nem éppen a takarékos autózás záloga. Ha még ezt akkora testtel is nehezítjük, mint amekkorát az 508-as kapott, akkor nagyjából kilenc, tízliteres fogyasztást saccolnánk, bár a gyár bátran 6,4 litert ad meg az átlagfogyasztás rubrikában. Mi ennél ugyan többet mértünk, de még bőven az elviselhető kategóriába tartozik a 7,6 literes átlagfogyasztás. Ami egyáltalán nem tűnik rossznak.