Lehet ugyan hümmögni a dízel Panamera hallatán, de amióta a Ferrari is készít négyszemélyes autókat, tisztán látszik, hogy az autógyárak is csak pénzből élnek. És ha a pénzes ember dízelt akar, akkor az okos cég megcsinálja neki
1/68 Lehet ugyan hümmögni a dízel Panamera hallatán, de amióta a Ferrari is készít négyszemélyes autókat, tisztán látszik, hogy az autógyárak is csak pénzből élnek. És ha a pénzes ember dízelt akar, akkor az okos cég megcsinálja neki
Lehet ugyan hümmögni a dízel Panamera hallatán, de amióta a Ferrari is készít négyszemélyes autókat, tisztán látszik, hogy az autógyárak is csak pénzből élnek. És ha a pénzes ember dízelt akar, akkor az okos cég megcsinálja neki
Fotó megosztása:
2/68 Alumínium, magnézium és acél
Alumínium, magnézium és acél
Fotó megosztása:
3/68 Egész pontosan 2,33 négyzetméternyi felületet látunk szemből
Egész pontosan 2,33 négyzetméternyi felületet látunk szemből
Fotó megosztása:
5/68 Ha elég gyorsan megyünk vele, kinyílik a légterelő
Ha elég gyorsan megyünk vele, kinyílik a légterelő
Fotó megosztása:
6/68 Hátulról a hangja is jó
Hátulról a hangja is jó
Fotó megosztása:
7/68 Három centi híján ötméteres a Panamera
Három centi híján ötméteres a Panamera
Fotó megosztása:
9/68 Négy ajtó, négy ülés
Négy ajtó, négy ülés
Fotó megosztása:
10/68 Ívek, kanyarok, domborulatok
Ívek, kanyarok, domborulatok
Fotó megosztása:
11/68 LED-ek világítanak a hátsó lámpában
LED-ek világítanak a hátsó lámpában
Fotó megosztása:
13/68 242km/óra a vége
242km/óra a vége
Fotó megosztása:
14/68 6,8 másodperc kell neki, hogy elérje a 100km/órás tempót
6,8 másodperc kell neki, hogy elérje a 100km/órás tempót
Fotó megosztása:
15/68 Ha itt bekukkantunk, az intercoolereket láthatjuk
Ha itt bekukkantunk, az intercoolereket láthatjuk
Fotó megosztása:
17/68 Diesel felirat oldalt
Diesel felirat oldalt
Fotó megosztása:
18/68 Szép nagy betűkkel írták oda, hogy diesel, nehogy a kutas félretankoljon
Szép nagy betűkkel írták oda, hogy diesel, nehogy a kutas félretankoljon
Fotó megosztása:
19/68 6,8 másodperce van szüksége a százas sprinthez
6,8 másodperce van szüksége a százas sprinthez
Fotó megosztása:
21/68 Hat henger, három liter, 250 lóerő
Hat henger, három liter, 250 lóerő
Fotó megosztása:
22/68 445 literes csomagtartója
445 literes csomagtartója
Fotó megosztása:
23/68 Természetesen villanymotor nyitja-csukja a csomagtartót
Természetesen villanymotor nyitja-csukja a csomagtartót
Fotó megosztása:
25/68 Hátulról akár benzinesnek is hallhatjuk
Hátulról akár benzinesnek is hallhatjuk
Fotó megosztása:
26/68 Kinek nem kéne egy ilyen családi autó?
Kinek nem kéne egy ilyen családi autó?
Fotó megosztása:
27/68 A nyolcfokozatú automatikus váltót a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni
A nyolcfokozatú automatikus váltót a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni
30/68 A tele tankot jelző mutatót nehéz kimozdítani onnan
A tele tankot jelző mutatót nehéz kimozdítani onnan
Fotó megosztása:
31/68 Rengeteg műszer, szinte mindent megtudhatunk
Rengeteg műszer, szinte mindent megtudhatunk
Fotó megosztása:
33/68 Csupán hatezerig skálázták a fordulatszámmérőt
Csupán hatezerig skálázták a fordulatszámmérőt
Fotó megosztása:
34/68 Míves stopper a távolban
Míves stopper a távolban
Fotó megosztása:
35/68 Gazdagnak lenni jó lehet
Gazdagnak lenni jó lehet
Fotó megosztása:
37/68 Húszdekás fémdarab, ami kilincsként funkcionál
Húszdekás fémdarab, ami kilincsként funkcionál
Fotó megosztása:
38/68 Ablakvezérlés, a holttérfigyelő kapcsolójával
Ablakvezérlés, a holttérfigyelő kapcsolójával
Fotó megosztása:
39/68 Persze a kulcs a kormány baloldalán van
Persze a kulcs a kormány baloldalán van
Fotó megosztása:
41/68 Kis jóindulattal hasonlít a Panamerára a kulcs
Kis jóindulattal hasonlít a Panamerára a kulcs
Fotó megosztása:
42/68 Jól eldugott, csúnyácska Porsche telefon
Jól eldugott, csúnyácska Porsche telefon
Fotó megosztása:
43/68 Nincs az a gnóm, akire ne lehetne rászabni az ülést
Nincs az a gnóm, akire ne lehetne rászabni az ülést
Fotó megosztása:
45/68 Szöveges segítség a váltógombon
Szöveges segítség a váltógombon
Fotó megosztása:
46/68 Kicsike vészvillogó, ledugott helyen
Kicsike vészvillogó, ledugott helyen
Fotó megosztása:
47/68 Temérdek gomb a váltó környékén
Temérdek gomb a váltó környékén
Fotó megosztása:
49/68 Egyedi megoldás a fűtés és a ventilátor vezérlésére
Egyedi megoldás a fűtés és a ventilátor vezérlésére
Fotó megosztása:
50/68 A képen két pohártartót rejtettünk el
A képen két pohártartót rejtettünk el
Fotó megosztása:
51/68 Ez pedig a megoldás
Ez pedig a megoldás
Fotó megosztása:
53/68 Kézzel is vezérelhető a hátsó légterelő
Kézzel is vezérelhető a hátsó légterelő
Fotó megosztása:
54/68 Kisebb telefonok férnek csak ide
Kisebb telefonok férnek csak ide
Fotó megosztása:
55/68 Kényelmes ülések várják a második sorba szorult utasokat is
Kényelmes ülések várják a második sorba szorult utasokat is
Fotó megosztása:
57/68
Fotó megosztása:
58/68 Sportos fotelek a második sorban is
Sportos fotelek a második sorban is
Fotó megosztása:
59/68 Kesztyűtartó a hátsó utasoknak
Kesztyűtartó a hátsó utasoknak
Fotó megosztása:
61/68 Ezt látni a hátsó sorból
Ezt látni a hátsó sorból
Fotó megosztása:
62/68 Lehajtható hátsó ülések
Lehajtható hátsó ülések
Fotó megosztása:
63/68 Akkumulátor lapul a csomagtartó padlója alatt
Akkumulátor lapul a csomagtartó padlója alatt
Fotó megosztása:
65/68 Pótkerék nincs, csak javítókészlet
Pótkerék nincs, csak javítókészlet
Fotó megosztása:
66/68 Ez mind dízel Panamera
Ez mind dízel Panamera
Fotó megosztása:
67/68 A táblázat bal-felső sarkában a leggyorsabb, a jobb alsóban a legtakarékosabb Panamera pihen
A táblázat bal-felső sarkában a leggyorsabb, a jobb alsóban a legtakarékosabb Panamera pihen
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Alumínium, magnézium és acél
Alumínium, magnézium és acél
Néhány éve még a négyajtós Porsche említése is istenkáromlás lett volna, mára azonban már a takarékos, dízel Porsche is valósággá vált. Mivel Európában tombol a dízelbuzéria, és a Panamera konkurensei mind tudtak valamit kínálni ezeknek az embereknek, így a Porsche sem tehetett mást, fogott egy már bevált bivalyerős dízelt és nekilátott takarékos családi autót gyártani. Gazdagoknak.
Pánikra nincs ok
Megnyugtató hír, hogy az elsőkerék-hajtású Panamera érkezésétől egyelőre nem kell félnünk, hiszen a motor olyan alacsonyan van a járgány orrában, hogy az alá már nem fér el semmi. Így szerencsére marad a hátsókerékhajtás, reméljük örökre.
Dízel Panamera mozgóképen:
Szélesedik a paletta
A táblázat bal-felső sarkában a leggyorsabb, a jobb alsóban a legtakarékosabb Panamera pihen
A táblázat bal-felső sarkában a leggyorsabb, a jobb alsóban a legtakarékosabb Panamera pihen
Míg áprilisban Sanghajban a legerősebb, leggyorsabb Panamera modellt, a Turbo S-t mutatták be, 550 lóerővel és elképesztő, 3,8 másodperces gyorsulással – addig a mostani, augusztustól rendelhető dízel variáns a táblázat másik sarkában tűnik fel, ahol a fogyasztás a lényeg. Papíron a háromliteres, 250 lóerős V6-os dízelmotorral – alacsony gördülési ellenállású gumikkal – akár 6,3 literrel is eljárhat a spórolós Porsche tulajdonos.
Bár mérni nem állt módunkban, de a próbaúton nálunk is mutatott hét liter alatti értéket a fedélzeti számítógép. Igaz, tízet is.
Három centi híján ötméteres a Panamera
Nehézségek
6,8 másodperce van szüksége a százas sprinthez
6,8 másodperce van szüksége a százas sprinthez
Mivel amikor megálmodták a négyajtós Porschét, még a legelvetemültebb gyári ember sem sejtette, hogy előbb-utóbb dízelmotort is kell hozzá kínálniuk, így nem volt könnyű a VW-tól Auditól – csak jobban hangzik így – érkező nagyobb és nehezebb motort befeszegetni a Panamera orrába. Hála a vasöntvény motorblokknak és a turbónak, a dízelmotor 120 kilogrammal nehezebb a V6-os benzinesnél.
És mivel egy Porsche még gázolajégetés közben sem kerreghet, ezért a motorteret alaposan ki kellett tömni hangszigetelő anyaggal. Kintről a „diesel” felirat, illetve szemből nézve a kerekek előtti légbeömlők – amelyek az intercoolerekhez vezetik a levegőt – árulják el, hogy dízel Panamerát látunk, bentről pedig a hatezerig skálázott fordulatszámmérő buktathatja le a tulajt.
Ha elég gyorsan megyünk vele, kinyílik a légterelő
Ha elég gyorsan megyünk vele, kinyílik a légterelő
A motorhanggal is sokat kísérleteztek, így kintről, az autó háta mögül ember nem mondja meg, hogy milyen üzemanyag kell az autóba. Elölről és bentről már más a helyzet, ugyan a hat henger miatt kellemes duruzsolást szivárog csak ki a lemezek alól, de ezt azért már nem lehet elhibázni.
Tökéletes munkát végeztek a lakberendezők is, a négyszemélyes utastér szenzációs. Gyönyörűek a műszerek – van is belőlük temérdek, csak győzze őket leolvasni a vezető – a sportüléseket ezer módon lehet állítani, és minden úgy működik, mintha ezer évre tervezték volna. Még a belső kilincsen is érezni, hogy elpusztíthatatlan, nagy darab fém szerkezet. A váltó környékén gombok tucatjai, a kesztyűtartó felett pedig a világ egyik legmókásabb pohártartója található.
A nyolcfokozatú automatikus váltót a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni
A nyolcfokozatú automatikus váltót a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolni
Sajnos összehasonlítási alapom nincs, nem tudom, milyen lehet a benzines Panamerához képest, a most próbált dízel változat. Csupán a dízel Cayenne-ről vannak emlékeim, illetve arról, hogy ott a dízel variáns meggyőzőbb volt a modellhez rendelhető leggyengébb benzinesnél. Szerintem nagyjából hasonló lehet a helyzet itt is. Nagy különbségek nincsenek, ugyan a dízel ötven lóerővel gyengébb, cserébe a forgatónyomatéka 400 helyett 550Nm és a gyorsulási adataik között is mindössze fél másodpercnyi különbség van a benzines javára.
Persze a kulcs a kormány baloldalán van
Persze a kulcs a kormány baloldalán van
Bánatunkra a német autópálya ezúttal kimaradt a tesztútból, helyette kacskaringós utakon forgolódhattunk a négyszemélyes Porschéval. A motor tisztességesen tette a dolgát, legfeljebb valami hátborzongató hanggal tehette volna élvezetesebbé az utat. De ha rápillantottunk az átlagfogyasztást jelző számra, rögtön ismét jól éreztük magunkat. Egy tankkal – ami itt nyolcvan litert jelent – akár 1200 kilométert is leautózhatunk anélkül, hogy meg kéne állni üzemanyagért.
Temérdek gomb a váltó környékén
Temérdek gomb a váltó környékén
Remek munka a nyolcfokozatú automatikus váltó is – amit a tesztautóban nem a kormányra szerelt gombokkal, hanem a mögé épített fülekkel is lehetett kapcsolgatni. Menet közben roppant fürgén kapcsolgat – a kollégánál talán hetesből hármasba is visszadobta – de a finom forgolódásnál, araszolásnál is jól dolgozik.
Futóműve egyáltalán nem kemény – mi az állítható keménységű légrugós változatot nyertük meg – és az autó még az engedékenyebbre kapcsolt elektronika mellett is jóindulatú marad, a teljesen semleges, szerethető. Ha nagyon bele kell kötni valamibe, akkor a kormányt kritizálnánk kicsit. Nagy baj nincs vele, de ha valamivel több információ jönne az út felől, akkor még jobban szeretnénk.
Ez mind dízel Panamera
Négy ajtó, négy ülés
Négy ajtó, négy ülés
Szerencsére a Porschék nemcsak menni, hanem megállni is tudnak. A Panamera a közel kéttonnás tömegének rohanását földöntúli lassulással képes megfékezni az elöl harminchat centis átmérőjű féktárcsa és a hatdugattyús féknyereg duója, miközben a lazábban rögzített zsigereink a hasfalunkon keresztül igyekeznek elhagyni testünket. Magyarul a Panamera megáll, mint szög a bükkfában. Ugyanolyan gyorsan és határozottan.
Hazai árat még nem tudunk, de a német oldalon 80000 euró (21,5 millió forint) körül indul a dízel Panamera ára.
Tehát továbbra is van miért irigyelni a Porsche tulajdonosokat. Mert nekik még akkor is jó, amikor spórolnak.