Adatlap
Citroen DS4 2.0 Hdi
7 750 000 forintba kerül a dízelmotoros csúcsmodell
7 750 000 forintba kerül a dízelmotoros csúcsmodell
Fotó megosztása:
Terepkupénak nem nevezhető a DS4, mert közepes hasmagassága és két hajtott kereke miatt biztosan nem való aszfaltozatlan útra. Kicsiben a Nissan Juke hasonló, csak a Citroënen látszik, hogy a jó ízlés őshazájából származik
Terepkupénak nem nevezhető a DS4, mert közepes hasmagassága és két hajtott kereke miatt biztosan nem való aszfaltozatlan útra. Kicsiben a Nissan Juke hasonló, csak a Citroënen látszik, hogy a jó ízlés őshazájából származik
Fotó megosztása:
Meg nem mondanám róla, hogy egy Peugeot 308 rejtőzik a látványos kasztni alatt
Meg nem mondanám róla, hogy egy Peugeot 308 rejtőzik a látványos kasztni alatt
Fotó megosztása:
Rázós a menet, de jó vezetni a DS4-et
Rázós a menet, de jó vezetni a DS4-et
Fotó megosztása:
Autópályán és országúton 6,1 litert fogyasztott a kétliteres dízel
Autópályán és országúton 6,1 litert fogyasztott a kétliteres dízel
Fotó megosztása:
1,4 tonnás a 2,0 HDI, 8,6 s alatt gyorsul százra és 212 km/óra a végsebessége. A gyári átlagfogyasztás 5,1 l/100 km
1,4 tonnás a 2,0 HDI, 8,6 s alatt gyorsul százra és 212 km/óra a végsebessége. A gyári átlagfogyasztás 5,1 l/100 km
Fotó megosztása:
Szemből nem tudott ellépni a C4-től, túl jól néz ki a donor
Szemből nem tudott ellépni a C4-től, túl jól néz ki a donor
Fotó megosztása:
LED-sor világít odalent
LED-sor világít odalent
Fotó megosztása:
A nyílfogazásos, csendesen forgó fogaskerék adta az ötletet az emblémához
A nyílfogazásos, csendesen forgó fogaskerék adta az ötletet az emblémához
Fotó megosztása:
Keményebb a futóműve a C4-énél
Keményebb a futóműve a C4-énél
Fotó megosztása:
Működik a DS-vonal: látványosabb, stílusosabb autó közönséges technikával, kicsit drágábban
Működik a DS-vonal: látványosabb, stílusosabb autó közönséges technikával, kicsit drágábban
Fotó megosztása:
Szériafelszerelés a tolatóradar, amely elöl is figyel
Szériafelszerelés a tolatóradar, amely elöl is figyel
Fotó megosztása:
Remek ötlet a Citroën nyílfogazásos emblémájából összerakott DS felirat
Remek ötlet a Citroën nyílfogazásos emblémájából összerakott DS felirat
Fotó megosztása:
Sötétben is nagystílű a DS4
Sötétben is nagystílű a DS4
Fotó megosztása:
A számlapok és a háttér színe külön állítható
A számlapok és a háttér színe külön állítható
Fotó megosztása:
A egyik lehetne fehér, a másik kék, ha valakinek így tetszik
A egyik lehetne fehér, a másik kék, ha valakinek így tetszik
Fotó megosztása:
600 ezer forinttal kerül több a 112 lóerős dízelnél a 163 lóerős 2,0 HDi. Ha egyszer élünk, nem rossz invesztíció
600 ezer forinttal kerül több a 112 lóerős dízelnél a 163 lóerős 2,0 HDi. Ha egyszer élünk, nem rossz invesztíció
Fotó megosztása:
Nem számítottunk a DS4-től ilyen használható csomagtérre
Nem számítottunk a DS4-től ilyen használható csomagtérre
Fotó megosztása:
Kis ablakok mögé sikerült befalazni az utasokat, a hátsó szélvédőn is rossz a kilátás
Kis ablakok mögé sikerült befalazni az utasokat, a hátsó szélvédőn is rossz a kilátás
Fotó megosztása:
Jól látni a forgalmat a kényelmes ülésből
Jól látni a forgalmat a kényelmes ülésből
Fotó megosztása:
Ülésmasszírozásnak nem nevezném, de érdekes a ritmikusan felfúvódó és elernyedő párna a támlában
Ülésmasszírozásnak nem nevezném, de érdekes a ritmikusan felfúvódó és elernyedő párna a támlában
Fotó megosztása:
Sok baj van vele: leengedni, de még kibillenteni sem lehet a hátsó ablakot és az ajtó sarka kioszt egy mellport
Sok baj van vele: leengedni, de még kibillenteni sem lehet a hátsó ablakot és az ajtó sarka kioszt egy mellport
Fotó megosztása:
Praktikumból mégsincs felmentve: két nagy vizesüvegnek is van hely az első ajtótárolókban
Praktikumból mégsincs felmentve: két nagy vizesüvegnek is van hely az első ajtótárolókban
Fotó megosztása:
Látványosan szépek az anyagok, jó a minőségi összkép
Látványosan szépek az anyagok, jó a minőségi összkép
Fotó megosztása:
A Sportban alapáras, a Style-hoz csupán 25 000 Ft a konnektor felára
A Sportban alapáras, a Style-hoz csupán 25 000 Ft a konnektor felára
Fotó megosztása:
Alapfelszerelés a kétzónás automata légkondi
Alapfelszerelés a kétzónás automata légkondi
Fotó megosztása:
Látványos a nagyképernyős navigáció
Látványos a nagyképernyős navigáció
Fotó megosztása:
Holttérfigyelésre is képes a DS4
Holttérfigyelésre is képes a DS4
Fotó megosztása:
A fejtér vállalható, de a térdnek alig van helye magasabb sofőr mögött
A fejtér vállalható, de a térdnek alig van helye magasabb sofőr mögött
Fotó megosztása:
Motor |
1997 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
163 LE |
Nyomaték |
340 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
9,3 sec |
Végsebesség |
212 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
5,3 l / 100 km |
Nézem, nézem a sima C4 mellé leparkolt tesztautót és szemből a DS4 túl közel van hozzá, bár azt is mondhatjuk, hogy a donor lett sokkal látványosabb a mezőnynél. Oldalról egészen más, akár kétajtósnak is nézhetjük és hátulról is egyedi.
A Giulietta és a Qashqai között
Terepkupénak nem nevezhető, mert közepes hasmagassága és két hajtott kereke miatt biztosan nem való aszfaltozatlan útra, valahol az Alfa Giulietta és egy Nissan Qashqai között áll félúton. Kicsiben a Nissan Juke hasonló, csak a Citroënen látszik, hogy a jó ízlés őshazájából származik.
Kár is görcsölni a besorolásán, a DS4 különleges és váratlanul használható autó. Nem a hátul gyér lábtér, nem is a hátrafelé elfalazott kilátás miatt, de ahhoz képest, milyen vagány, a csomagtere tágas és kicsit megemelt első üléseiből jól átlátni a forgalmat. Szerencsére csak a többieknél ülünk valamivel magasabban, az üléshelyzet kellően mélyre szabható.
Elhiteti, hogy benne van az anyag
Látványosan szépek az anyagok, jó a minőségi összkép
Látványosan szépek az anyagok, jó a minőségi összkép
A franciák rájöttek, hogy megtépázott hírüket csak érezhetően más igénnyel készülő autókkal állíthatják helyre. Ennek örömére a DS4 minőségérzete egy kaszttal feljebb is bőven jó volna, elegáns a műszerfal, szépek az anyagok és az újabb modelleknél arra is figyelnek, hogy a bicskakulcs tolla ne petyhüdten fittyedjen ki a műanyag házból, hanem határozott erővel csattanjon elő.
Szorosabbra vették az indexkart és az ablaktörlő bajuszkapcsolóját is, mert ki ne tudná, hogy ami nehezebben jár, abban benne van az anyag.
Egészen addig lelkesedtem a DS4-ért, amíg feleségem rá nem kérdezett, kislányunkkal hogyan ússzanak ki hátulról, ha vízbe esünk?
A DS4 és konkurensei kétliteres dízelmotorral |
Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM Distinctive (170 LE) |
7 495 000 Ft |
Citroën DS4 2,0 HDi Sport (163 LE) |
7 780 000 Ft |
Nissan Qashqai 2,0 dCi Tekna (150 LE) |
7 830 000 Ft |
Peugeot 3008 2,0 HDi Premium Pack (150 LE) |
7 840 000 Ft |
Sok baj van vele: leengedni, de még kibillenteni sem lehet a hátsó ablakot és az ajtó sarka kioszt egy mellport
Sok baj van vele: leengedni, de még kibillenteni sem lehet a hátsó ablakot és az ajtó sarka kioszt egy mellport
Még sosem próbáltam, de anno úgy tanultuk, hogy leengedett ablakkal meg kell várni, amíg a kocsi megtelik vízzel, aztán a víznyomás kiegyenlítődésével kinyithatóak az ajtók és úszás kifelé.
Nyithatatlan ablak: nem légkondi kérdése
Bár kevesen esnek vízbe, az addig is ellenszenves nyithatatlan hátsó ablak miatt a DS4 kiesett a pikszisből. Akinek családja van, miért venne elvben veszélyesebb autót más, szintén vonzó ötajtósoknál? Más kérdés, hogy a DS4 nem elsősorban gyermekes szülőknek szól, aki hátra többnyire senkit nem ültet, az tépelődés nélkül örülhet neki.
Autópályán és országúton 6,1 litert fogyasztott a kétliteres dízel
Meg nem mondanám róla, hogy egy Peugeot 308 rejtőzik a látványos kasztni alatt
Meg nem mondanám, hogy egy Peugeot 308 rejtőzik a kasztni alatt
Mert van mit szeretni benne. A tesztautó igazi csúcsmodell volt, nemcsak kivitele, hanem a kétliteres dízelmotor miatt is. Ekkora autókban a 100 lóerő körüli dízelekkel sincs baj, de a 2,0 HDi-ről mindig az a szuverenitás ugrik be, ahogy az autó a körforgalmak után ellőtt a 710-es út emelkedőin, a Balatonról az M7 felé.
Nagy dízel plusz 600 ezerért
Kevesebb is megjárná, de mintha a 340 Nm nyomaték nemcsak 2000 és 3000 között volna állandó, de az alapjárat fölött kicsivel is majdnem ugyanekkora erő repítené az autót. 600 ezer forinttal kerül többe a 112 lóerős dízelnél a 163 lóerős HDi, de országúton hasítva érezni, hogy nem volt rossz invesztíció.
A franciák márkák évtizedekig igazolták, hogy képtelenek pontosan kapcsolható váltót konstruálni, de a PSA csoport hatgangos váltója végre nem olyan, mintha fokhagymás lében sült csigák között karistolnánk a tányér alján.
Start-stop csak az 1,6 e-HDi-hez
A Citroën egyelőre csak az 1,6 literes dízelmotorokhoz adja remek stop-start rendszerét, és én pont előtte vezettem egy e-HDi C3-ast. Motorleállítás nélkül a nagymenő DS4 csúnyán maradinak tűnt, mint az összes többi autó, amely értelmetlenül pöfögteti a motorját lámpánál vagy megállás után.
Ezért aztán én voltam a stop-start automatika, ami kevéssé profi megoldás, mert a motor leállításakor automatikusan behúz a rögzítőfék és a kuplungot alapjáraton felengedve természetesen nem old ki, csak gázzal indulva ereszt, mintha ma kezdtem volna. Reméljük, hogy hamar elterjed a szíjas motorberántás.
8 millió alatt
A futómű nem szerencsésebb kompromisszum a kényelmesebb alap C4-nél, mert 18 collos kerekeivel a tesztautó kényelmetlenül rázott az úthibákon. De ahol volt pénz rendes útra, ott igazán nagypályás és kanyarokban is igen gyors gép.
Nyithatatlan hátsó ablakán kívül nincs megbocsáthatatlan hibája, felszereltségéhez képest a HDi 160 – kiviteltől függően – 7,3 vagy 7,75 milliós listaára nem túlzás. Lassan unalmas lesz leírni, de a franciák megint csináltak egy jó autót.