Adatlap
VW Golf 1,4 TSI R-Design
Motor | 1390 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 122 LE |
Nyomaték | 200 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,5 sec |
Végsebesség | 200 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 6,2 l / 100 km |
Időnként mi is csak a fejünket vakarjuk, hogy a Volkswagennél a hasonló nevű kivitelek közül melyik mit takar, miben tér el például egy BlueMotion-modell a BlueMotion technológiacsomagos változatoktól.
Nem R, nem R-Line
Amikor a „Golf R” tesztautó bekerült mindentudó naptárunkba, a hevesebb vérmérsékletű kollégák a 270 lóerős, összkerekes sportmodellt vizionálták.
A realisták szerint az autót az R-line nevű gyári sportcsomag díszíti majd (lökhárító, küszöb, hátsó spoiler és oldalsó R-line logók).
Egyikünknek sem lett igaza, mert a 16-os alufelnin árválkodó, gazdagon matricázott tesztautó egy R-Design csomagos Golf.
Extracsomag 300 000 forint alatt
285 000 forintért a tesztelt modell az optikai kiegészítők mellett számos extrát kínál. Előbbiek közé tartozik a 16 collos Atlanta könnyűfém keréktárcsa, a szériakiviteltől eltérő első lökhárító és küszöb, a tetőlégterelő és a sötétített üvegezés a második tetőoszloptól.
Belül az automatikus légkondicionáló, a bőrbevonatú kormány, váltógomb és kézifékkar említendő, valamint az első sportülés illetve az első és hátsó könyöktámasz. Az autó sportfutóművet kapott, első ködfényszórója kanyarodáskor, kis tempónál bekapcsol, hogy megvilágítsa az utat, ahová befordulunk.
Aki nem böngészi szorgosan a felszereltségi listát, annak a belső tér csak egy normálisan felszerelt Golfot mutat. Hallottam már többektől, hogy nem ebben égtek ki a designerek, tényleg elég fád a szürke-fekete belső tér, de az átgondoltság és a minőségérzet egyértelműen jó.
Az alapkivitelű Golf ülései is kényelmesek, de az R-Desing részeként kapott sportülések még jobbak. Határozottan tartanak és mindkét oldalon állítható gerinctámasz jár hozzájuk.
1,4 TSI: jobb vétel az 1,2-es több extrával
Amióta van a 105 lóerős, 175 Nm nyomatékú 1,2 TSI, az 1,4-esnek nem sok értelme van. Listaáron 242 500 forinttal többe kerül, alig megy jobban és kicsit többet fogyaszt, felárát érdemes inkább extrákra költeni.
De sokan azon cseperedtek fel, hogy egy igazi autóba csak egy ezerhatos motor dukál, a technika fejlődéséről meggyőzhetetlenek talán az 1,4-es turbót hajlandóak kipróbálni.
Mert van számos ügyfél, aki menni sem hajlandó egy 1,2 TSI Octaviával vagy Golffal, mert nekik aztán ne magyarázzon az értékesítő, hogy erősebb, gyorsabb és 2-3 literrel kevesebbet eszik az 1.6-nál.
Halk és takarékos
122 lóerővel és 200 Nm-re a Golf kényelmesen erős autó, városban is alacsony, ezúttal 8,3 literre mért fogyasztással. Országúton és autópályán hatodikban nem nehéz vele hat literrel kijönni.
Halk és rezzenéstelen motorjával a Golf kényelmes, még ebben a sportfutóműves kivitelben is. Lágy kormányzásával és /55-ös abroncsaival nem egy sportos autó, hiába a karosszéria tupírozása.
A csupán 422 centis, de átlagos csomagterű és hátul is tágas Golfról nem nagyon lehet rosszat mondani. A velünk egy kiadóhoz tartozó Autó Magazin nemsokára lehozza 12 kompakt autó tesztjét az Alfa Giulettától a VW Golfig és a rengeteg mérés, többezer kilométer megtétele után a nemzetközi tesztbrigád sem talált fogást rajta. (Érdemes lesz majd elolvasni azt a számot, mert az Octavia viszont nincs az első háromban).