Adatlap

BMW 640i Cabrio

Olyan, mint egy igazi BMW, csak kicsit puhább, kicsit elegánsabb. Teljesítménye, minősége rendben van. A hangja pedig egyenesen felejthetetlen.
Olyan, mint egy igazi BMW, csak kicsit puhább, kicsit elegánsabb. Teljesítménye, minősége rendben van. A hangja pedig egyenesen felejthetetlen.
Motor 2979 cm3, Benzin, S6
Teljesítmény 320 LE
Nyomaték 450 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 5,7 sec
Végsebesség 250 km/h
Fogyasztás (vegyes) 9,2 l / 100 km

A 6-os BMW kabrió átvételére logisztikai okokból egy 740xd-vel érkeztem, kissé lebiggyesztett szájjal. A háromliteres dízel ugyan igen tisztességesen mozgatta a limuzint, ám prózai hangja bántóan hasított bele az utastér luxusába.

Széles, lapos, hosszú

A 740-essel a kabrió mellé parkoltam le és csak ekkor tűnt föl, hogy mekkora is az. Mindössze tíz centivel rövidebb a majdnem-csúcsmodell 7-es limuzinnál. Tömegével hozza a bálnaságot, ám magassága miatt inkább valamiféle furcsa lapított cetre emlékeztet. Az elődmodell drabális (vagy inkább dundi) formavilágát jóval átgondoltabb, rafináltabb design váltotta föl.

A különbség éppen annyi, mint a konfekció és a méretes szabóság között. Sokkal kívánatosabb lett a Hatos, de az elegancia felé mozdult el. A gyúrós fiút öltönybe bújtatták. Én azt mondom, jól áll neki az új köntös. Bár talán már akkor is sokaknak örömet okoztak volna a gyáriak, ha csak a csomagtér fedelét cserélik egy hagyományosabbra.

4,9 méternyi örömforrás

4,9 méternyi örömforrás

Bőrkötés

Végre van rendes pohártartó a Hatosban

Végre van rendes pohártartó a Hatosban

Végre van rendes pohártartó a Hatosban


Hasonlóan örvendetes változások történtek az utastérben is. Az előző generáció műszerfala annyira üres és jellegtelen volt, hogy még most is sírni támad kedvem, amikor meglátom. Ez már nem ilyen. És tudom, hogy apróság, de abból nagyon hiányoltam egy rendes pohártartót. Orvosolták ezt a problémát is, mindjárt kettőt helyeztek a váltókar elé.

A lényeg azonban a kényelem, az anyagok minősége, illetve a kidolgozás. Az ajtók mögött egyenesen az úri szabóság járhatott. Meg olyan tervezők, akik tudják, mi kell a sofőrnek: vaskos kormány, feléje forduló műszerfal, jól elhelyezett kezelőszervek. Ezeket pedig egy olyan kényelmes ülésből lehet tekerni, nyomni-húzni, állítgatni, amiből szinte fájt kiszállni. A bőrbe kötött csodát számtalan ponton állíthatjuk, természetesen elektromosan, tökéletesen magunkra szabhatjuk.

Egyszerűen tökéletes, jó mélyen

Egyszerűen tökéletes, jó mélyen

Egyszerűen tökéletes, jó mélyen


A luxus azonban csak az elöl ülőket illeti meg, a hátsó üléseket mintha a tervezési folyamat végén csempészték volna az elsők mögé. Szépen meg van formázva két személyre, lábtér viszont nem jutott egy hangyányi sem.
Hasonlóan felületesen foglalkoztak a rakodórekeszek méretével is. Van ugyan térképzseb, pakolhatunk a könyöklőbe, a kesztyűtartóba és az ülések hátán lévő zsebekbe, de nem eshetünk túlzásba. Ez az autó nem a praktikumról szól, de gondolom, ember nincs kerek e világon, aki ezt számon kérné rajta.

Széllel bélelt

Viszont joggal érheti kritika az autó szélvédelmét. Bár a felhúzott oldalablakok és a hátsó szélvédő(cske) – amely szélfogóként is szolgál – még nyitott tetővel is kellően körülbástyázottnak láttatják az autó utasait, az orkán elől nincs menekvés. 110 kilométeres sebesség fölött már rendesen borzolódik a frizura, a fodrász előre köszön.
Itt véget is ért a kellemetlenségek sora. Csalódás már csak azt érheti, aki vérbeli sportkocsinak szeretné látni a 640i Cabriót.

24 másodperc elteltével válunk fedél nélkülivé

24 másodperc elteltével válunk fedél nélkülivé

Hat henger, nyolc fokozat: tökéletes

Az erő és a barna hang forrása. 320 lóerő és 450 Nm nyomaték

Az erő és a barna hang forrása. 320 lóerő és 450 Nm nyomaték

Az erő és a barna hang forrása. 320 lóerő és 450 Nm nyomaték


A típusjelzésben olvasható 40-es szám méretes motorra utal, de nem négy-, hanem csak háromliteres, soros hathengeres hajtja a hátsó kerekeket – ez a kínálat kisebbik tagja. Mégis 320 lóerő és 450 Nm nyomaték áll készen a bevetésre. A teljesítmény egyenletes és hatékony leadásában a kettős leömlésű turbófeltöltő segít, így alacsony fordulatról is képes meglódulni a csaknem kéttonnás BMW.

Aztán koronaként ott van még a ZF-től származó, nyolcfokozatú automatikus váltó, amelyen szinte lehetetlen fogást találni. Gyorsan, simán, szinte észrevétlenül kapcsol. Kézi üzemmódban is haladéktalanul követi a sofőr utasításait. Itt még a kormány mögé pakolt váltófüleknek is van értelme, hiszen a kapcsolás pont akkor történik, amikor azt akarjuk. Nincs spét a leffentyű meghúzása és a fokozat kapcsolása között.

Drágaságom

Mintha egy számítógépes játékba csöppentünk volna, felülről látjuk az autót és környezetét

Mintha egy számítógépes játékba csöppentünk volna, felülről látjuk az autót és környezetét

Mintha egy számítógépes játékba csöppentünk volna, felülről látjuk az autót és környezetét


Megszokhattuk már, hogy a luxusautók gyártói jó drágán kínálják portékáikat, ám a magas ár nem jelenti azt, hogy a választott autó felszereltsége minden igényt kielégítene. Cserébe hosszú extralistáról választhatunk, amivel számolatlanul költhetjük a pénzt. A 640i Cabrio alapára 26 millió forint, a tesztautóért azonban 35 milliót kellene fizetni.

Többek között a következő tételek emelték meg kilencmillió forinttal az árat: komfortülések, surround kamerarendszer, szélvédőre vetített kijelző, sávelhagyásra figyelmeztető rendszer, sávváltásra figyelmeztető rendszer, Adaptive Drive rendszer, USB-csatlakozó, kulcs nélküli nyitás, navigációs rendszer, ajtózáró automatika.

Gyorsan vagy lassan?

5,7 másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet

5,7 másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet

5,7 másodperc alatt éri el a száz kilométeres sebességet


Egy igazán sportos autó alacsony sebességnél úgy viselkedik, mint egy betöretlen csikó. Folyton szabadulni akar, szinte kényszerűség számára a lassú haladás. No, a 640i Cabrio nem ilyen.

A szinte hangtalanul induló motor – csak nyitott tetővel hallható a sokat ígérő morgás – egyáltalán nem sarkallja arra az embert, hogy nagy gázzal induljon. Alig taposott gázpedállal is bőven tartható a forgalom sebessége, közben pedig hitetlenkedve lehet bámulni, amint a váltások után 1200-as fordulat környékére esik a fordulatszámmérő mutatója.

Az autó karakterisztikája négy fokozatban állítható. Legjobb a Comfort fokozatba kapcsolni és élvezni, ahogy siklik a BMW, mintha nem léteznének úthibák. Nem okoznak kellemetlenséget a /40-es, 19-es kerekek sem. Még Budapesten sem!

Ez egy igazi cápaorr

Ez egy igazi cápaorr

Ez egy igazi cápaorr


A legkeményebb, Sport+ beállítás esetében lényegesen élénkebben reagál akaratunkra az autó. Gyorsabban veszi a gázt a motor, a váltó leszabályzásig engedi forogni, felkeményedik a kormány és a futómű. A határozott gázadásra pedig indul az igazi menet.

Az autó 5,7 másodperc alatt gyorsul százra és csak 250 km/h-nál fogy ki a szuszból. A csodálatos az, hogy gyakorlatilag nincs olyan alacsony fordulatszám, ahol hezitálna a megindulással, hiszen a maximális nyomaték már 1300-as fordulattól rendelkezésre áll.

Érdekes viszont, hogy ezt a bődületes gyorsulást mennyire nem érezni. Belepréselődünk az ülésbe, de az a szigorú nyerseség, ami ehhez járna, hiányzik. Ott ül az ember a tutiban, de nem kapja egyenesen a pofájába a lényeget, csak valami szűrőn keresztül.

Katt a képre a gyári fotók megtekintéséért!
Olyan, mint egy igazi BMW, csak kicsit puhább, kicsit elegánsabb. Teljesítménye, minősége rendben van. A hangja pedig egyenesen felejthetetlen.

Olyan, mint egy igazi BMW, csak kicsit puhább, kicsit elegánsabb. Teljesítménye, minősége rendben van. A hangja pedig egyenesen felejthetetlen.

Napestig hallgatnám

Ugyanez a helyzet a hangokkal is. El vagyunk zárva előlük. Nyitott tető kell hozzá, hogy hallgathassuk a koncertet. Mert, ha kell, rázendít a szimfonikus zenekar. A gázpedál rugdosására a kipufogó kellemesen durrog, készséggel sírdogálnak a hatalmas hátsó kerekek.

A szóló azonban a motoré. A karmester  pedig a sebességváltó. Nincs más dolga az embernek, csak kézi üzemmódba kapcsolni és szépen kiforgatni a motort, a kanyarokat pedig visszakapcsolásokkal megközelíteni, hadd pörögjön föl a motor, hadd dolgozzon a motorfék. Csodálatos élmény, ahogy a hat henger szórakoztat. Én megtaláltam a magam barna hangját.

Álságos vagy hasznos?

Az igazi koncertekre sem lehet belépő nélkül bejutni, a BMW is megkéri az árát a magáénak; a számlát az előadás után nyújtja be. A fenti módon használva városi forgalomban szépen elfogyasztott átlagban 17 litert. Normális tempóban ki lehet jönni 12-ből is, országúton bóklászva a fedélzeti számítógép kilenc literes értéket is mutatott. Igencsak lábfüggő, pedig a nagy luxuskabrió még takarékoskodni is segít.

Szériatartozék ugyanis a start/stop funkció és a fékenergia-visszanyerő rendszer. Korszerű, de valahol  vicces (vagy álságos) dolgok ezek egy ilyen autóban, ahol egyébként minden a luxusnak van alárendelve.

Nagy utazás

Egyesek szerint – közéjük tartozom én is – a 640i Cabrio nem igazán sportos. Mások szerint – nem tartozom közéjük – pedig nem igazi BMW, mert ahhoz a formaterv túlságosan lágy. Ám számomra összeállt kerek egésszé, mert a helyén kezelem. Elegáns, kényelmes utazóautó ez, gazdagoknak, a kategória kompromisszumaival.

Aki sportos BMW-t akar, válasszon a 3-as sorozatból. Abból is van kabrió, abba is beépítik ezt a motort. Én azonban a sorhatos hangját akkor is ebben hallgatnám szívesebben.