Nagy dolog, ha egy ház új ajtót kap? Nos, nem igazán. Kicsit változik a küllem, több a lehetőség, de az alapok maradnak. Ellenben egy autó esetén már sokkal fajsúlyosabb, ha friss bejáratot vágnak a karosszérián. Ilyen sebészeti beavatkozáson esett át most a Chevrolet Cruze, mi pedig kikutattuk, mekkora többletet nyújt a hátsó bejárat.
Ezzel a lépéssel kategóriát vált az addig szelíd számú ellenféllel szembenéző szedán, és máris farkasok között kell helyt állnia. A családi kompaktok véres viadalán a Volkswagen Golf, és az Opel Astra a mérce, itt már nincs mellébeszélés, ütni kell! Jobbegyenest extrákkal teletömött kesztyűvel, vagy balhorgot olcsósággal megsuhintva.
A sikeres testvér nyomdokain
A közönség biztatására biztosan számíthat a ringbe lépő Cruze, a négyajtós testvér népszerűsége várhatóan az ő karrierjét is pozitív irányba fordítja. Legalábbis ezt remélik az arany csokornyakkendő képviselői, évente legalább kétszáz Cruze-kulcsot szeretnének a vevők kezébe nyomni, mindkét fél örömére.
A cél felé vezető úton a forma nem lesz gátló tényező. A Cruze sosem volt csúf, ez a tény a csapott farral sem változott meg, bár még kicsit szokni kell a szemnek az új tomport. Biztonsági játékot játszottak a tervezők, a meglepetés kósza ötlete sem merül fel. Jobb lett volna az orrész szigorúan sandító hangulatát itt is folytatni, így csak a csomagtartó mérete és praktikussága miatt lehet érdekes az átdolgozott far. A poggyászokra éhes puttony 413 literes, de a 60/40 arányban osztott hátsó ülés előredöntésével 883 liternyi űrrel is sáfárkodhatunk.
Egyesek szerint kifejezetten ronda a Cruze, de a piac várhatóan jól fogadja majd az ötajtós verziót
Egyesek szerint kifejezetten ronda a Cruze, de a piac várhatóan jól fogadja majd az ötajtós verziót
Fotó megosztása:
A napra lehet nézni, meg a Chevroletre is. Idén száz éves a márka, érdekes út vezetett idáig
A napra lehet nézni, meg a Chevroletre is. Idén száz éves a márka, érdekes út vezetett idáig
Fotó megosztása:
Évi kétszáz eladott darabot remélnek a Chevroletnél
Évi kétszáz eladott darabot remélnek a Chevroletnél
Fotó megosztása:
Nem titkoltan a flottavásárlók a fő célcsoport. Nem csoda, hiszen ma már más nem vesz új autót hazánkban
Nem titkoltan a flottavásárlók a fő célcsoport. Nem csoda, hiszen ma már más nem vesz új autót hazánkban
Fotó megosztása:
Közhelyes, de unalmas lett ez a far, de legalább megszokható
Közhelyes, de unalmas lett ez a far, de legalább megszokható
Fotó megosztása:
413 literes csomagterével előzi a legtöbb konkurenst, az Astra és a Golf is megragad 400 liter alatt
413 literes csomagterével előzi a legtöbb konkurenst, az Astra és a Golf is megragad 400 liter alatt
Fotó megosztása:
Három felszereltségi szinttel kínálják az új Cruze modelleket
Három felszereltségi szinttel kínálják az új Cruze modelleket
Fotó megosztása:
A közönség biztatására biztosan számíthat a ringbe lépő Cruze, a négyajtós testvér népszerűsége várhatóan az ő karrierjét is pozitív irányba fordítja.
A közönség biztatására biztosan számíthat a ringbe lépő Cruze, a négyajtós testvér népszerűsége várhatóan az ő karrierjét is pozitív irányba fordítja.
Fotó megosztása:
A 120 lóerős benzines kivitele 4.1 millióval nyit, de most kampányáron 3.6 millióért vihető.
A 120 lóerős benzines kivitele 4.1 millióval nyit, de most kampányáron 3.6 millióért vihető.
Fotó megosztása:
A kompakt Chevrolet nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.
A kompakt Chevrolet nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.
Fotó megosztása:
A tesztnap során legtöbbet kínzott 1.8 literes 140 lóerős verzió nem lopta be magát a szívembe.
A tesztnap során legtöbbet kínzott 1.8 literes 140 lóerős verzió nem lopta be magát a szívembe.
Fotó megosztása:
Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek
Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek
Fotó megosztása:
Akármi, bármi, valami és ezek egyvelege is lehetne ebből a szemszögből
Akármi, bármi, valami és ezek egyvelege is lehetne ebből a szemszögből
Fotó megosztása:
Apró okosság a koszterelő csík, kíváncsiak vagyunk mit mutat esőben
Apró okosság a koszterelő csík, kíváncsiak vagyunk mit mutat esőben
Fotó megosztása:
A 185 centiméteres szerzői test így fest hátul, a fejet sem kell behúzni, van tér bőven, csak a hosszú tesztút okozta kóros görnyedés tüneteit láthatjuk még
A 185 centiméteres szerzői test így fest hátul, a fejet sem kell behúzni, van tér bőven, csak a hosszú tesztút okozta kóros görnyedés tüneteit láthatjuk még
Fotó megosztása:
Nem bécsi szalon, de a kompaktok között, főleg a koreai riválisokat tekintve meglepően kellemes a belső tér
Nem bécsi szalon, de a kompaktok között, főleg a koreai riválisokat tekintve meglepően kellemes a belső tér
Fotó megosztása:
A Cruze rákfenéje az ötsebességes pocsék váltó
A Cruze rákfenéje az ötsebességes pocsék váltó
Fotó megosztása:
Érdekes, sporttáskák borítására emlékeztető kárpitozást kapott a tesztautó. Szépnek szép, de a takarítást már nem vállalnánk be
Érdekes, sporttáskák borítására emlékeztető kárpitozást kapott a tesztautó. Szépnek szép, de a takarítást már nem vállalnánk be
Fotó megosztása:
Belül kellemes Opel utánérzet, és vállalható ergonómia fogadja az utasokat
Belül kellemes Opel utánérzet, és vállalható ergonómia fogadja az utasokat
Fotó megosztása:
A legjobb választás a kétliteres turbódízel, ez már megfelelő dinamikával mozgatja a karosszériát
A legjobb választás a kétliteres turbódízel, ez már megfelelő dinamikával mozgatja a karosszériát
Fotó megosztása:
Az ülések 60/40 arányban dönthetőek
Az ülések 60/40 arányban dönthetőek
Fotó megosztása:
Az ülések 60/40 arányban dönthetőek
Az ülések 60/40 arányban dönthetőek
Fotó megosztása:
Hátul két felnőtt kényelmesen elfér
Hátul két felnőtt kényelmesen elfér
Fotó megosztása:
Belül csak a visszapillantóból derül ki, hogy az ötajtós verzióban ülünk
Belül csak a visszapillantóból derül ki, hogy az ötajtós verzióban ülünk
Fotó megosztása:
Sebészeti beavatkozáson esett át a Chevrolet Cruze, immár ötajtósként vadászik a vevőkre, a kérdés már csak az, milyen esélye van a családi kompaktok véres viadalán.
Sebészeti beavatkozáson esett át a Chevrolet Cruze, immár ötajtósként vadászik a vevőkre, a kérdés már csak az, milyen esélye van a családi kompaktok véres viadalán.
Fotó megosztása:
A kompakt Chevrolet nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.
Erényei nem változtak, hibái javításra várnak
A kanyargós tesztútvonalnak nekivágva csak a visszapillantó tükör árulkodik arról, hogy nem a szedánban ülünk, a belső teljesen megegyezik. Az Opel Astra alól (a hátsó Watt-rudazat kivételével) átmentett futómű példásan teszi a dolgát, a Cruze semlegesen fordul, a kormány is precíz, de a drágább testvér előnyét megőrzendő csak ötsebességes váltóval kotorászhatunk a sebességek között. Nincs mit tagadni, ez a váltó egy tál pudingba szúrt hurkapálcika érzékenységével reagál mozdulatainkra.
Az ülések 60/40 arányban dönthetőek
Az ülések 60/40 arányban dönthetőek
A motorokat tekintve sincs változás, az eddig megismert iszákos és gyenge benzinesek mellett a kétliteres dízel lehet még jó választás. A paletta még nem teljes, a közeljövőben várható az 1,7 literes gázolajos megérkezése a Cruze családba.
A tesztnap során legtöbbet kínzott 1,8 literes, 140 lóerős verzió nem lopta be magát a szívembe. Kehes lovak szorultak a motorháztető alá, csak kárpitba tiport pedállal lehet némi dinamizmust előcsalni, cserébe azonnali agyérgörcsöt hoz a műszerfalon olvasható 9-10 literes átlagfogyasztás.
Kehesség
A ló sajátos, veszedelmes betegsége a kehesség, a keh. Összefoglaló neve ez a légzéssel és a tüdővel kapcsolatos betegségeknek. A ziháló, köhögő ló legyengült, s a kehét csak rövid időre tudták megszüntetni. Reszelt tormát, büdöskővirágot adtak neki, a lókupec cigányok pedig kénport, ami csupán addig nyomta el a ló kehét, amíg a vásáron túladtak rajta.
Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek
Ezért a lámpáért jár az orosz szájrapuszi a tervezőknek
Tulajdonképpen ennyi érdembeli változást tud a Cruze legújabb változata felmutatni. Minden más kellemes, és kellemetlen vonását már megénekeltük az eddig megjelent tesztek hasábjain, ezért most hirtelen felmerült gondolatok egyvelege következik, a legfontosabb tudnivalóval, az árral megfejelve.
Zagyva családi viszonyok
A sajtóanyag a szokásos túlzások és megmosolyogtató hasonlatok halmaza volt, de két sor megérdemli, hogy helyet kapjon a cikkben: „Belül egymásba átfolyó formák jellemzők, bőséges férőhellyel és nagyfokú variálhatósággal. Utalással az ikonszerű Chevrolet Corvette sportkocsira, itt is kettős vezetőhelyet alakítottak ki, az ülések közé nyúló középkonzollal.” Sok inggallérra került kimoshatatlan izzadságfolt, mire ezt a párhuzamot sikerült összehozni.
A Cruze olyan, mint a mostohagyerek, aki megkapta az édestestvér levetett ruháit. Nem lesz, nem lehet igazi nyertes, mert akkor a villámos tesó szemébe könny szökik. Ezért nincs gazdaságos és szerény étvágyú motor, hatgangos, autópályára való váltó. Mondhatnánk, hogy ha ezeket kipipáljuk, az ár is magasabbra kúszik, de nem hiszem, hogy ez így törvényszerű. A kompakt Chevrolet ennek ellenére nem tehetségtelen, amit tud, azt legalább olcsón kínálja.
Itt a flottavásárlók új kedvence?
A három felszereltségi szinttel elérhető típus 120 lóerős benzines kivitele 4,1 (4 146 000 Ft) millióval nyit, de most kampányáron 3,6 millióért (3 646 000 Ft.) vihető. Hasonszőrű ajánlata csak a szintén koreai származású márkáknak van, a Hyundai i30 4,3 millióval kezd, de szintén akad válságkedvezmény, ezzel élve 3,8 millióért jár az 1,6 literes benzines.
Nem titkoltan a flottavásárlók a fő célcsoport. Nem csoda, hiszen ma már más nem vesz új autót hazánkban
A Golf, Astra, Focus, hármast is magában foglaló ellenfelek egymillióval magasabb árról indulnak, házon belüli meccs lesz ez, koreai résztvevőkkel.
Ha tervezett hibáitól megszabadítanák a Cruze-t, könnyen robbanthatna a piac egynegyedét kitevő kompaktok között. Csakhogy a General Motors nem mazochista kannibál, a kedvünkért egyik lábát sem fogja lerágni, ezért a Cruze marad a jó áron kínált iszákos, de tehetséges mostohagyerek.