Teljes erőből szeretni akartam ezt a kis Mercedest. Tulajdonképpen nem is rajtam múlt, hogy nem sikerült, hanem a feleségemen, méghozzá az ő bal combján.
A legkisebb ezüst Mercedes-Benz limuzin. A nyugati középosztály jólétének jelképe
A legkisebb ezüst Mercedes-Benz limuzin. A nyugati középosztály jólétének jelképe
Fotó megosztása:
A modellfrissítés kicsit morcosabbá tette a W204 kódjelű, 2007-ben bevezetett C-Klassét
A modellfrissítés kicsit morcosabbá tette a W204 kódjelű, 2007-ben bevezetett C-Klassét
Fotó megosztása:
Az állócsillagot ne keressék ezen a kocsin, az Avantgarde felszereltséghez a sportosabb, maszkba ágyazott krómóriás jár
Az állócsillagot ne keressék ezen a kocsin, az Avantgarde felszereltséghez a sportosabb, maszkba ágyazott krómóriás jár
Fotó megosztása:
A takarékosság védjegye a Mercinél a Blue Efficiency. Viszont ennél a takarékos modellnél 400 Nm is jár a kék logo mellé
A takarékosság védjegye a Mercinél a Blue Efficiency. Viszont ennél a takarékos modellnél 400 Nm is jár a kék logo mellé
Fotó megosztása:
8,1 másodperc alatt van százon, megfutja a 231 km/h-t
8,1 másodperc alatt van százon, megfutja a 231 km/h-t
Fotó megosztása:
Klasszikus, háromdobozos forma, hosszú, elegáns orrdobozzal
Klasszikus, háromdobozos forma, hosszú, elegáns orrdobozzal
Fotó megosztása:
Klasszikus, háromdobozos forma, hosszú, elegáns orrdobozzal
Klasszikus, háromdobozos forma, hosszú, elegáns orrdobozzal
Fotó megosztása:
Az első C-Merci óta ezidáig mind aránytalan, bumfordi volt kicsit, de a W204 formájában nemigen van hiba
Az első C-Merci óta ezidáig mind aránytalan, bumfordi volt kicsit, de a W204 formájában nemigen van hiba
Fotó megosztása:
A LED-csík már csak kicsit bazári, de a BMW gyönyörű Angel Eye-megoldására még nincs válasza a Mercedesnek
A LED-csík már csak kicsit bazári, de a BMW gyönyörű Angel Eye-megoldására még nincs válasza a Mercedesnek
Fotó megosztása:
Avantgarde, azaz nincs kis álló csillag, csak nagy beépített
Avantgarde, azaz nincs kis álló csillag, csak nagy beépített
Fotó megosztása:
A katalógusfogyasztás 5,2 liter. Ez azért vicc, de 6 alatt nem lehetetlen tartani a hétfokozatú automata váltóval sem
A katalógusfogyasztás 5,2 liter. Ez azért vicc, de 6 alatt nem lehetetlen tartani a hétfokozatú automata váltóval sem
Fotó megosztása:
Hajtós, tempós vegyes üzemben 5,8 litert írt ki a számítógép, 6,6 litert a telefonom tankolásnál számológéppel ellenőrizve. Hazudós a Merci
Hajtós, tempós vegyes üzemben 5,8 litert írt ki a számítógép, 6,6 litert a telefonom tankolásnál számológéppel ellenőrizve. Hazudós a Merci
Fotó megosztása:
A beltérben is sok újdonságot hozott a modellfrissítés. Új a kormány
A beltérben is sok újdonságot hozott a modellfrissítés. Új a kormány
Fotó megosztása:
Új a műszerfalba integrált képernyő (a régit motor hajtotta elő)
Új a műszerfalba integrált képernyő (a régit motor hajtotta elő)
Fotó megosztása:
Praktikusabb, logikusabb a 2011-es C Merci belseje, mint a 2007-esé volt
Praktikusabb, logikusabb a 2011-es C Merci belseje, mint a 2007-esé volt
Fotó megosztása:
Új a teljes műszeregység
Új a teljes műszeregység
Fotó megosztása:
A hátul ülők is digitális klímavezérlést kaptak
A hátul ülők is digitális klímavezérlést kaptak
Fotó megosztása:
Kerek LCD, szép grafikákkal
Kerek LCD, szép grafikákkal
Fotó megosztása:
Sportos lélek: a menetstabilizáló egy gombnyomással kapcsolható ki-be bármikor, ha nem barangolunk arrébb a menüben. Kikapcsolt ESP-vel nincs tempomat
Sportos lélek: a menetstabilizáló egy gombnyomással kapcsolható ki-be bármikor, ha nem barangolunk arrébb a menüben. Kikapcsolt ESP-vel nincs tempomat
Fotó megosztása:
A világításkapcsoló és az egyetlen, kombinált bajusz ilyen már minden Merciben vagy négy évtizede
A világításkapcsoló és az egyetlen, kombinált bajusz ilyen már minden Merciben vagy négy évtizede
Fotó megosztása:
A hétfokozatú automata annyira jó, hogy a DSG felesleges újmódi majomkodásnak tűnik
A hétfokozatú automata annyira jó, hogy a DSG felesleges újmódi majomkodásnak tűnik
Fotó megosztása:
A klíma nagyon finoman működik, igazi luxusautós még ebben a kis Mercedesben is
A klíma nagyon finoman működik, igazi luxusautós még ebben a kis Mercedesben is
Fotó megosztása:
Azért maradt vakon kapcsoló bőven
Azért maradt vakon kapcsoló bőven
Fotó megosztása:
Márkaidentitás-erősítés minden indításnál
Márkaidentitás-erősítés minden indításnál
Fotó megosztása:
Nem volt pénzed navira? a Merci minden alkalommal az orrod alá dörgöli ezzel az üzenettel, mert megnyomható NAVI gomb azért van a műszerfalon
Nem volt pénzed navira? a Merci minden alkalommal az orrod alá dörgöli ezzel az üzenettel, mert megnyomható NAVI gomb azért van a műszerfalon
Fotó megosztása:
Az ülés előre-hátra kézzel lötyögtethető, de a támladöntés és a magasságállítás motoros
Az ülés előre-hátra kézzel lötyögtethető, de a támladöntés és a magasságállítás motoros
Fotó megosztása:
Masszív, súlyos és tartósnak ígérkezik
Masszív, súlyos és tartósnak ígérkezik
Fotó megosztása:
Hátul két felnőtt kényelmesen elfér. Az E persze nagyobb, de ezzel is lehetne taxizni
Hátul két felnőtt kényelmesen elfér. Az E persze nagyobb, de ezzel is lehetne taxizni
Fotó megosztása:
Hagyományos Merci-raktér, háromszöggel
Hagyományos Merci-raktér, háromszöggel
Fotó megosztása:
475 liter, átlagos érték a kategóriában (3-as BMW: 460l, A4-es Audi: 480 liter)
475 liter, átlagos érték a kategóriában (3-as BMW: 460l, A4-es Audi: 480 liter)
Fotó megosztása:
A motor és a váltó harmóniáját, szelíd erejét tanítani kéne mindenhol, ahol mérnököket képeznek
A motor és a váltó harmóniáját, szelíd erejét tanítani kéne mindenhol, ahol mérnököket képeznek
Fotó megosztása:
A fészlift előtti változat így nézett ki kívülről
A fészlift előtti változat így nézett ki kívülről
Fotó megosztása:
A fészlift előtti változat így nézett ki belülről
A fészlift előtti változat így nézett ki belülről
Fotó megosztása:
A modellfrissítés kicsit morcosabbá tette a W204 kódjelű, 2007-ben bevezetett C-Klassét
A modellfrissítés kicsit morcosabbá tette a W204 kódjelű, 2007-ben bevezetett C-Klassét
Még mindig csillagos BMW
Már a legújabb generációs, W204 kódjelű Mercedes bevezetésekor éreztem: a Merci most talán először olyan limuzint készített, amely felkeltheti a BMW tipikus vásárlóközönségének érdeklődését is. 2007-ben Stuttgartban megtörték a szokásos német felállást, mely szerint a Mercedes-Benz kényelmes, a BMW izgalmas, az Audi meg csak úgy jó.
Ez a Merci ugyanis kényelmes – már amennyire a prémium középkategória méretei között az lehet -, de izgalmas is. Nem csak utazási, hanem kifejezett vezetési élményt is nyújt. Négyhengeres dízelmotorral, automata váltóval, és még a mercisen könnyű és álmatag kormányművel együtt is kifejezetten sportos lelkületű kocsi bír lenni a C-Klasse.
A takarékosság védjegye a Mercinél a Blue Efficiency. Viszont ennél a takarékos modellnél 400 Nm is jár a kék logo mellé
A takarékosság védjegye a Mercinél a Blue Efficiency. Viszont ennél a takarékos modellnél 400 Nm is jár a kék logo mellé
Élénken reagál a motor a gázra, hamar leadja a 400 Nm-es csúcsnyomaték java részét a hátsó kerékre, csak győzze kattogással-fojtogatással-fékezéssel a menetstabilizáló. Amit szerencsére a menüből pillanatok alatt ki lehet kapcsolni. Így ez a takarékos, katalógus szerint csupán 5,2 literes vegyes fogyasztással eljáró presztízslimuzin egy pillanat alatt gumit füstölő vérnősző barommá válhat.
Vált is gyakorta alattam. Nehéz megállni, olyan jó érzés sikító gumikkal elrajtolni, szűken fordulni – egy szürke kis Mercedesszel. És még így, taposva, országúton, sztrádán is tempósan használva sem evett 6,4-nél többet a kocsi a valóságban sem.
Ahogy az volt eddig is. Ezen a Mercedesektől szokatlan, sportos, fickós hangulaton nem változtatott a 2011-es ráncfelvarrás.
A LED-csík már csak kicsit bazári, de a BMW gyönyörű Angel Eye-megoldására még nincs válasza a Mercedesnek
Kívül kicsit frissebb, belül sokkal jobb
Adatlap
Mercedes C220 CDI
Motor |
2143 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
170 LE |
Nyomaték |
400 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
8,4 sec |
Végsebesség |
232 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,9 l / 100 km |
A frissítéssel a C Merci külseje nem sokat alakult. Új fényszóró, lendületesebb arcvonások – a régi forma sem volt még öreg, igazából csak ízlés kérdése, hogy kinek melyik generáció tetszik jobban. Szerkesztőségi gyorsteszt: mindenki szerint tök mindegy, mindenkinek tetszett mind a kettő. Ezért aztán kár volt pénzt ölni a fészliftbe.
Pontosabban kár lett volna, ha a modellfrissítés nem változtatta volna meg radikálisan a C-Merci belterét. Sokkal esztétikusabb és logikusabb középkonzol, izgő-mozgó helyett fix képernyő, szebb kormány – különösképp tetszett a kerek színes LCD-kijelző a sebességmérő közepén.
A térkínálat persze maradt, amekkora volt. Bár a hátsó lábtér-fejtér mérete akár a taxizást sem zárja ki, és a 475 literes csomagtér sem kicsi, a C-Merci azért maradt a prémium-közép keretei között. Ahogy az ára is.
Új a műszerfalba integrált képernyő (a régit motor hajtotta elő)
Új a műszerfalba integrált képernyő (a régit motor hajtotta elő)
A tesztautó listaára 11,8 millió forint, 170 lóerős dízelmotorral, BlueEfficiency, azaz fogyasztásra optimalizált kivitelben, a motorháztetőn álló helyett a hűtőmaszkba integrált csillaggal. Ebbe az árba már sok extra belefért: automata klíma, ESP, hétfokozatú automata váltó, temérdek légzsák, fény- és esőszenzor, satöbbi. Viszont navigáció még nincs benne ennyiért, a NAVI gomb megnyomására csak egy gúnyos No navigation üzenet érkezik a számítógéptől; szinte érzem, ahogy röhög rajtam a masina: mi van, sóherkém, erre már nem futotta, mi?
Az ár a 3-as BMW-hez, A4-es Audihoz képest rendben van, viszont egyszerű, hétköznapi, pláne magyar polgár számára azért elgondolkodtató, hogy 12 millióért olyan Passat kombi Highline-t adnak 603 literes csomagtérrel, hogy épp csak meg nem szólal.
Kerek LCD, szép grafikákkal
Kerek LCD, szép grafikákkal
Az új W204 beltere sokat közeledett a tökéletességhez, az ára pedig még mindig tükrözi a csillag értékét. Így aztán nemigen érthető, hogy maradhatott benne két durva hiba.
Mi a fene zörög?
Egyrészt valami rémesen zörgött a tízezret sem futott kocsiban, elöl, a műszerfalban. Ezt még meg is bocsátanám neki, akkor is, ha Mercedes-Benz – istenem, tesztautó, ki tudja, mit tettek tönkre benne a mindenre képes kollégák. De valami csúnyán zörgött benne hátul is, a futómű felől. Két folyton idegesítő, idegőrlő zörej pedig még egy 10 000 km alatti FIAT-tól is sok, nem hogy egy Mercedes-Benztől.
A fészlift előtti változat így nézett ki kívülről
A másik baj pedig a bevezetőben említett asszonycombos dolog. A C-Klasse kardánalagútja elöl, az utas oldalán úgy egy óra autózás után érezhetően felmelegszik. További egy óra után már kellemetlenül süt.
Ilyenkorra a váltókar előtt a hamutartó fedele – pláne az Avantgarde kivitelhez járó alumínium burkolattal – úgy felhevül, hogy szinte süt, ijesztő hozzáérni. Mi történhet vajon három óra után? Olvadni kezd a Mercedes?
Ilyet márpedig egy stuttgarti limuzin nem csinálhat. Se a noblesse oblige miatt, sem a konkurencia miatt nem teheti meg, hogy ilyen hibája legyen.
Még elkezdenék suttogni a népek, hogy bár a C Mercit olyan jó vezetni, mint egy 3-as Bömöst, de a 3-as sokkal komfortosabb, mert nem süt a kárpitja és nem zörög benne semmi.
Az pedig tényleg a világ vége lenne.