Sokatmondó, sportos külsővel vadít a minden porcikájában megújult Aveo. Szebb, tágasabb, kényelmesebb, biztonságosabb és még mindig aránylag olcsón megvehető, csupán a száguldástól irtózik
Szemből igazán gonoszul néz ki

Szemből igazán gonoszul néz ki

Szemből igazán gonoszul néz ki


Nemrég alaposan megújult a Chevrolet Aveo, a szokásos modellfrissítésektől eltérően új padlólemezt kapott, emiatt bő tíz centivel hosszabb lett az autó, és öt és féllel szélesebb valamint a külsőhöz is bátran hozzányúltak.

Ezek a külső változtatások igen jót tettek az autónak. Ugyan az új padlólemez nem látszik, – csak a hosszabb tengelytáv jótékony hatásait érezzük odabent – de az új, közös bura nélküli dupla fényszóró, a hátsó ajtó fekete ablakkeretbe rejtett kilincsei, a nagy alufelnik kifejezetten jól állnak a kocsinak. Sajnos ez a hátsó lámpáról már nem mondható el, annak rémes krómkeretet álmodtak a tervezők. Kár volt.

Alig hosszabb négy méternél

Alig hosszabb négy méternél


Szintén láthatatlanok a karosszéria és az ajtók belsejébe épített erősítések, amelyeknek hála az autó menet közben is jóval masszívabbnak tűnik, és a töréstesztje is nagyságrendekkel jobban sikerült, mint a 2006-os, mindössze szánalmas másfél csillagot érő EuroNCAP teszt. A 2011-es modell magabiztosan hozta el mind az öt csillagot.

Biztonság:

Ötcsillagos az Aveo töréstesztje

Ötcsillagos az Aveo töréstesztje

Ötcsillagos az Aveo töréstesztje


Az új Chevrolet Aveo – az elődtől eltérően – ötcsillagosra végzett az EuroNCAP töréstesztjén. Frontális ütközés után az Aveo utascellája ép maradt, a térd, combcsont védelme megfelelő volt. Maximális pontszámot szerzett az oldalról érkező ütközésekkor is, a tesztbábuk minden porcikájának védelme megfelelt, sőt, még a ráfutásos ütközések ellen is véd.

Értékes pontot ért a széria ESP, illetve a minden ülést figyelő biztonsági öv becsatolásra figyelmeztető jelzés is.

Így törik össze az Aveo-t:

Rengeteg gomb került a kormányra

Rengeteg gomb került a kormányra

Rengeteg gomb került a kormányra


Belseje ránézésre kellemes, de a felhasznált műanyagok kemények, ridegek, de a szemnek tetszetősek. Ugyan nem szokatlan jelenség a hibrid, motorokéra hajazó műszerfal, amelyben a fordulatszámot analóg-, míg a sebességet digitális kijelző mutatja.

Praktikus, könnyen, gyorsan áttekinthetőek a megjelenített adatok, de az Aveo-ban nem lett a legszebb a Sparkból már ismert stílusú, sok műanyaggal körbevett műszeregység. A többi kezelőszerv, a bajusz- és lámpakapcsolók, illetve a temérdek gombbal megszórt kormány az Opelekből lehetnek ismerősek.

Tárolórekeszben nincs hiány, az oldalzsebekbe pedig hatalmas palackok is beférnek

Tárolórekeszben nincs hiány, az oldalzsebekbe pedig hatalmas palackok is beférnek

Nemcsak elöl, hátul is tágas lett az Aveo

Nemcsak elöl, hátul is tágas lett az Aveo

Nemcsak elöl, hátul is tágas lett az Aveo


Kisautóhoz képest az Aveo belseje egyáltalán nem szűkös. Elöl szinte bárki kényelmesen elfér – a sofőrnek még lehajtható kartámasszal is kedveskedtek – és ha átlagos termetű emberek mögé kell hátra beülnünk, akkor a második sor padjain utazás sem lesz nehezen feledhető rémálom. A fejtérben – elöl hátul egyaránt – még komoly tartalékok is vannak, de a lábteret sem mondanánk szűknek. Varázslat ez a javából, egy négy méternél éppen hogy hosszabbra nőtt kiskocsitól.

Adatlap

Chevrolet Aveo 1.4 LTZ

Sokatmondó, sportos külsővel vadít a minden porcikájában megújult Aveo. Szebb, tágasabb, kényelmesebb, biztonságosabb és még mindig aránylag olcsón megvehető, csupán a száguldástól irtózik
Motor 1398 cm3, Benzin, S4
Teljesítmény 100 LE
Nyomaték 130 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 12,2 sec
Végsebesség 177 km/h
Fogyasztás (vegyes) 5,3 l / 100 km

A tágas utastér ellenére a többszintes, pótkereket nem, csak gumijavító készletet tartalmazó csomagtartó sem fogyott használhatatlanra, bár az alapállásban 290 liter – lehajtott ülésekkel 653 literre bővíthető –  befogadóképességű rekesz nem nyel el egy fél disznót sem. Cserébe az utastér tele van kisebb-nagyobb, okos, jól használható tárolórekesszel.

Két darabból áll az USB és jack-csatlakozóval is ellátott kesztyűtartó, de találunk nagyobb palackokat is elnyelő zsebeket az ajtón, van kis mütyűrtartó a váltókar előtt, illetve a rádió két oldalán is akadnak tárolóhelyek, az ülés alatt pedig kihúzható fiók rejtőzik. Csak győzzük őket belakni.

Száz lóerő lakik a hűtőmaszk mögött

Száz lóerő lakik a hűtőmaszk mögött

Száz lóerő lakik a hűtőmaszk mögött


Kár, hogy az autó külseje ennyire sportosra, sokat ígérőre sikerült, mert így a kis, 1,4 literes, pontosan száz lóerős benzinmotor még a valóságnál is gyengébbnek érződik. A 12 másodpercnél rosszabb gyorsulási adat önmagában még nem is lenne vészes, de amikor egy autóban észrevehetően romlik a menetteljesítmény a légkondi bekapcsolása után, az már nem jó jel.

Városban, egyedül közlekedve sokáig rejtve marad a motor teljesítménye, de ha teleüljük a kocsit és még emelkedő is útba esik, akkor a gázpedált az aszfaltig nyomhatjuk, minden káros mellékhatás nélkül. Magyarul még városban sem leszünk képesek gyorshajtani. Futóműve már szerethetőbb, a kanyarokban nem jön zavarba és a fekvőrendőrökön, úthibákon is jóval okosabban működik, mint néhány hasonló méretű kisautó.

Hatalmas fordulatszámmérő uralja a műszerfalat

Hatalmas fordulatszámmérő uralja a műszerfalat

Hatalmas fordulatszámmérő uralja a műszerfalat


A menetteljesítmények dacára a benzinkúton a gyári 100km-re számított átlagértéknél többet, közel nyolc liter benzint is benyelt a kiskocsi.

Ennek ellenére az Aveo egyáltalán nem tűnik rossz választásnak, kívülről – leginkább elölről – pofás, bent tágas és okosan berendezett, a futóművével sincsenek bajok, és a modell árára sem lehet panasz. Az árlista elején található Aveo LS, 70 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral 2,69 millió forintba kerül, míg a legdrágább, LTZ Plus változat 1,6-os, 115 lovas motorral, automatikus váltóval 4,19 millióért elhozható.