Nemrég alaposan megújult a Chevrolet Aveo, a szokásos modellfrissítésektől eltérően új padlólemezt kapott, emiatt bő tíz centivel hosszabb lett az autó, és öt és féllel szélesebb valamint a külsőhöz is bátran hozzányúltak.
Ezek a külső változtatások igen jót tettek az autónak. Ugyan az új padlólemez nem látszik, – csak a hosszabb tengelytáv jótékony hatásait érezzük odabent – de az új, közös bura nélküli dupla fényszóró, a hátsó ajtó fekete ablakkeretbe rejtett kilincsei, a nagy alufelnik kifejezetten jól állnak a kocsinak. Sajnos ez a hátsó lámpáról már nem mondható el, annak rémes krómkeretet álmodtak a tervezők. Kár volt.
Szintén láthatatlanok a karosszéria és az ajtók belsejébe épített erősítések, amelyeknek hála az autó menet közben is jóval masszívabbnak tűnik, és a töréstesztje is nagyságrendekkel jobban sikerült, mint a 2006-os, mindössze szánalmas másfél csillagot érő EuroNCAP teszt. A 2011-es modell magabiztosan hozta el mind az öt csillagot.
Biztonság:
Az új Chevrolet Aveo – az elődtől eltérően – ötcsillagosra végzett az EuroNCAP töréstesztjén. Frontális ütközés után az Aveo utascellája ép maradt, a térd, combcsont védelme megfelelő volt. Maximális pontszámot szerzett az oldalról érkező ütközésekkor is, a tesztbábuk minden porcikájának védelme megfelelt, sőt, még a ráfutásos ütközések ellen is véd.
Értékes pontot ért a széria ESP, illetve a minden ülést figyelő biztonsági öv becsatolásra figyelmeztető jelzés is.
Így törik össze az Aveo-t:
Belseje ránézésre kellemes, de a felhasznált műanyagok kemények, ridegek, de a szemnek tetszetősek. Ugyan nem szokatlan jelenség a hibrid, motorokéra hajazó műszerfal, amelyben a fordulatszámot analóg-, míg a sebességet digitális kijelző mutatja.
Praktikus, könnyen, gyorsan áttekinthetőek a megjelenített adatok, de az Aveo-ban nem lett a legszebb a Sparkból már ismert stílusú, sok műanyaggal körbevett műszeregység. A többi kezelőszerv, a bajusz- és lámpakapcsolók, illetve a temérdek gombbal megszórt kormány az Opelekből lehetnek ismerősek.
Kisautóhoz képest az Aveo belseje egyáltalán nem szűkös. Elöl szinte bárki kényelmesen elfér – a sofőrnek még lehajtható kartámasszal is kedveskedtek – és ha átlagos termetű emberek mögé kell hátra beülnünk, akkor a második sor padjain utazás sem lesz nehezen feledhető rémálom. A fejtérben – elöl hátul egyaránt – még komoly tartalékok is vannak, de a lábteret sem mondanánk szűknek. Varázslat ez a javából, egy négy méternél éppen hogy hosszabbra nőtt kiskocsitól.
Adatlap
Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
Motor | 1398 cm3, Benzin, S4 |
Teljesítmény | 100 LE |
Nyomaték | 130 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) | 12,2 sec |
Végsebesség | 177 km/h |
Fogyasztás (vegyes) | 5,3 l / 100 km |
A tágas utastér ellenére a többszintes, pótkereket nem, csak gumijavító készletet tartalmazó csomagtartó sem fogyott használhatatlanra, bár az alapállásban 290 liter – lehajtott ülésekkel 653 literre bővíthető – befogadóképességű rekesz nem nyel el egy fél disznót sem. Cserébe az utastér tele van kisebb-nagyobb, okos, jól használható tárolórekesszel.
Két darabból áll az USB és jack-csatlakozóval is ellátott kesztyűtartó, de találunk nagyobb palackokat is elnyelő zsebeket az ajtón, van kis mütyűrtartó a váltókar előtt, illetve a rádió két oldalán is akadnak tárolóhelyek, az ülés alatt pedig kihúzható fiók rejtőzik. Csak győzzük őket belakni.
Kár, hogy az autó külseje ennyire sportosra, sokat ígérőre sikerült, mert így a kis, 1,4 literes, pontosan száz lóerős benzinmotor még a valóságnál is gyengébbnek érződik. A 12 másodpercnél rosszabb gyorsulási adat önmagában még nem is lenne vészes, de amikor egy autóban észrevehetően romlik a menetteljesítmény a légkondi bekapcsolása után, az már nem jó jel.
Városban, egyedül közlekedve sokáig rejtve marad a motor teljesítménye, de ha teleüljük a kocsit és még emelkedő is útba esik, akkor a gázpedált az aszfaltig nyomhatjuk, minden káros mellékhatás nélkül. Magyarul még városban sem leszünk képesek gyorshajtani. Futóműve már szerethetőbb, a kanyarokban nem jön zavarba és a fekvőrendőrökön, úthibákon is jóval okosabban működik, mint néhány hasonló méretű kisautó.
A menetteljesítmények dacára a benzinkúton a gyári 100km-re számított átlagértéknél többet, közel nyolc liter benzint is benyelt a kiskocsi.
Ennek ellenére az Aveo egyáltalán nem tűnik rossz választásnak, kívülről – leginkább elölről – pofás, bent tágas és okosan berendezett, a futóművével sincsenek bajok, és a modell árára sem lehet panasz. Az árlista elején található Aveo LS, 70 lóerős, 1,2 literes benzinmotorral 2,69 millió forintba kerül, míg a legdrágább, LTZ Plus változat 1,6-os, 115 lovas motorral, automatikus váltóval 4,19 millióért elhozható.