Nemrég egy modellfrissítéssel a Tiguan is átállt a Volkswagen új márkaarcára. Sokféle extrát megörökölt a Passattól, de alig változott: diszkrét és átgondolt SUV.
1/46 10,2 s alatt gyorsul százra, végsebessége 188 km/óra
10,2 s alatt gyorsul százra, végsebessége 188 km/óra
Fotó megosztása:
2/46 Hátul van a terepes kivitel, elég jó, 28 fokos terepszöggel. 18 fokos értékével az aszfaltra szánt hamarabb belefúrja az orrát a buckába
Hátul van a terepes kivitel, elég jó, 28 fokos terepszöggel. 18 fokos értékével az aszfaltra szánt hamarabb belefúrja az orrát a buckába
Fotó megosztása:
3/46 Átható biztonságérzetet áraszt a magas, masszív és 4x4-es autó
Átható biztonságérzetet áraszt a magas, masszív és 4x4-es autó
Fotó megosztása:
5/46 2007 óta 600 000 talált gazdára a Tiguanból. Nemzetközi sajtóbemutatója Magyarországon volt, a gyári fotók egy része is itthon készült
2007 óta 600 000 talált gazdára a Tiguanból. Nemzetközi sajtóbemutatója Magyarországon volt, a gyári fotók egy része is itthon készült
Fotó megosztása:
6/46 Nem duzzad az erőtől, de elég bele a 140 lóerős dízelmotor
Nem duzzad az erőtől, de elég bele a 140 lóerős dízelmotor
Fotó megosztása:
7/46 Budapesttől távol 7,2 literes fogyasztást mértünk
Budapesttől távol 7,2 literes fogyasztást mértünk
Fotó megosztása:
9/46 Nem semmi: 2,5 tonnás utánfutót is elhúz
Nem semmi: 2,5 tonnás utánfutót is elhúz
Fotó megosztása:
10/46 Nemrég a Tiguan is átállt a Volkswagen új márkaarcára. Sokféle extrát megörökölt a Passattól, de lényegében alig változott: maradt egy diszkrét és átgondolt SUV
Nemrég a Tiguan is átállt a Volkswagen új márkaarcára. Sokféle extrát megörökölt a Passattól, de lényegében alig változott: maradt egy diszkrét és átgondolt SUV
Fotó megosztása:
11/46 Teleszkóp helyett hitvány fémrúd tartja a motorházfedelet
Teleszkóp helyett hitvány fémrúd tartja a motorházfedelet
Fotó megosztása:
13/46 320 Nm a kétliteres dízelmotor nyomatéka
320 Nm a kétliteres dízelmotor nyomatéka
Fotó megosztása:
14/46 Kétszer két krómlamellás hűtőmaszk jelzi, hogy a Tiguan a nagyobb Volkswagenek közé tartozik
Kétszer két krómlamellás hűtőmaszk jelzi, hogy a Tiguan a nagyobb Volkswagenek közé tartozik
Fotó megosztása:
15/46 14 dióda adja a nappali menetfényt
14 dióda adja a nappali menetfényt
Fotó megosztása:
17/46 Ez a városi orr közelről
Ez a városi orr közelről
Fotó megosztása:
18/46 Tiguan nevű állat nincs, csak tigris és leguán, ami az ötletet adta
Tiguan nevű állat nincs, csak tigris és leguán, ami az ötletet adta
Fotó megosztása:
19/46 Jól szolgáló stop-start automatika tartozik a BlueMotion-csomaghoz
Jól szolgáló stop-start automatika tartozik a BlueMotion-csomaghoz
Fotó megosztása:
21/46 Széria a részecskeszűrő, már nem látni kormot gázadáskor
Széria a részecskeszűrő, már nem látni kormot gázadáskor
Fotó megosztása:
22/46 470-1510 literes a csomagtartó
470-1510 literes a csomagtartó
Fotó megosztása:
23/46 Röhej, hogy 56 250 forintba kerül a szükségpótkerék egy terepen is bevethető autóhoz
Röhej, hogy 56 250 forintba kerül a szükségpótkerék egy terepen is bevethető autóhoz
Fotó megosztása:
25/46 Kulturáltak az anyagok a Tiguanban
Kulturáltak az anyagok a Tiguanban
Fotó megosztása:
26/46 Beleszerettek a designerek a kerek levegőrostélyokba
Beleszerettek a designerek a kerek levegőrostélyokba
Fotó megosztása:
27/46 Extraként jár csak az ülésfűtés
Extraként jár csak az ülésfűtés
Fotó megosztása:
29/46 486 250 Ft a DSG felára. Nem olcsó, de sokat nyújt
486 250 Ft a DSG felára. Nem olcsó, de sokat nyújt
Fotó megosztása:
30/46 Kényelmesek az Alcantara-bevonatú ülések
Kényelmesek az Alcantara-bevonatú ülések
Fotó megosztása:
31/46 Gombok, kapcsolók
Gombok, kapcsolók
Fotó megosztása:
33/46 Gombok, kapcsolók
Gombok, kapcsolók
Fotó megosztása:
34/46 Gombok, kapcsolók
Gombok, kapcsolók
Fotó megosztása:
35/46 1,5 literes vizesüvegnek is van helye az ajtóban
1,5 literes vizesüvegnek is van helye az ajtóban
Fotó megosztása:
37/46 Nini, egy rakodóhely a plafonból
Nini, egy rakodóhely a plafonból
Fotó megosztása:
38/46 Merőlegesen és a járdával párhuzamosan is beáll a parkolóasszisztens
Merőlegesen és a járdával párhuzamosan is beáll a parkolóasszisztens
Fotó megosztása:
39/46 Tágas és kényelmes a hátsó sor, az ülés jól beállítható
Tágas és kényelmes a hátsó sor, az ülés jól beállítható
Fotó megosztása:
41/46 Igénytelenség sprőd műanyagot hagyni a könyöklő felületén. Melegben könnyű ráizzadni
Igénytelenség sprőd műanyagot hagyni a könyöklő felületén. Melegben könnyű ráizzadni
Fotó megosztása:
42/46 Gyorsan elfektethető a hátsó ülés
Gyorsan elfektethető a hátsó ülés
Fotó megosztása:
43/46 180 centi felett bele lehet fejelni a csomagtérajtó élébe
180 centi felett bele lehet fejelni a csomagtérajtó élébe
Fotó megosztása:
45/46 32 500 forintba került volna a 230 V-os konnektor, a gazdagon mért levegőrostélyoknak örülünk
32 500 forintba került volna a 230 V-os konnektor, a gazdagon mért levegőrostélyoknak örülünk
Fotó megosztása:
46/46 Ábra a DSG-váltó felépítéséről. A lényeg a kék és a zöld kuplung a jobb szélen, amelyek bekapcsolják a hajtásba a páros illetve a páratlan fokozatokat tartalmazó váltófeleket
Ábra a DSG-váltó felépítéséről. A lényeg a kék és a zöld kuplung a jobb szélen, amelyek bekapcsolják a hajtásba a páros illetve a páratlan fokozatokat tartalmazó váltófeleket
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Tiguan nevű állat nincs, csak tigris és leguán, ami az ötletet adta
Tiguan nevű állat nincs, csak tigris és leguán, ami az ötletet adta
Nemrég egy modellfrissítéssel a Tiguan is átállt az új márkaarcra. A kétszer két krómozott lamella alapján a kompakt SUV a kínálat felső karéjába tartozik, ára is a Passatéhoz van közel.
Extrák a Passattól
Sokféle extrát megörökölt a Passattól, felárért van kormánykorrekciós sávtartó asszisztens (Lane assist), a távfényből a szembejövőt zavaró részt automatikusan kitakaró készség és fáradásfigyelő. A navigációs képernyőn látni a sebességkorlátozásokat, a tesztautóban parkolóberendezés is volt, amely elég ügyesen beáll az útra merőlegesen és a járdával párhuzamosan is.
Ékes angolsággal az átdolgozott Tiguan extráiról:
Hátul van a terepes kivitel, elég jó, 28 fokos terepszöggel. 18 fokos értékével az aszfaltra szánt hamarabb belefúrja az orrát a buckába
Hátul van a terepes kivitel, elég jó, 28 fokos terepszöggel. 18 fokos értékével az aszfaltra szánt hamarabb belefúrja az orrát a buckába
Továbbra is van csak aszfaltra és nem túl vérbő terepezésre szánt verzió.
A különbség az orrukon látszik, a terepes lökhárítója alatt védőlemez csillog, első terepszöge 28 fokos, mint a Nissan X-Trailé.
A tesztelt Sport&Style a nagyvárosnak szól, terepszöge ezért csak 18 fok.
Járdára parkolni ez is bőven elég, némi hónál és füves mezőnél húzósabb feladat aligha vár az elektronikusan vezérelt, lamellás tengelykapcsolóval aktivált összkerékhajtásra.
A 4×4-es Tiguan és automata váltós konkurensei
Ford Kuga Titanium 2,0 TDCi 4WD Powershift (140 LE)
Tágas és kényelmes a hátsó sor, az ülés jól beállítható
Tágas és kényelmes a hátsó sor, az ülés jól beállítható
Megmaradt az egyterűsen variálható utastér a hosszirányban mozgatható, állítható támladőlésű hátsó üléssel valamint az előredönthető támlájú utasüléssel. Az átgondoltságot jelzi a felárért rendelhető 230V-os konnektor. Az első ülésekben jól telnek a többórás utak, de hátul is kényelmesen elücsörögtünk.
A tervezők a támla középső részét szánhatták kartámasznak, de aki ezt kitalálta, az biztosan nem izzadt 500 kilométert a sprőd műanyaghoz tapadva. 9,4 millióért egy szövetkárpitozású könyöklő volna a minimum a hátsó utasoknak.
Nem hittük, hogy 1,7 tonnás
Budapesttől távol 7,2 literes fogyasztást mértünk
Budapesttől távol 7,2 literes fogyasztást mértünk
Méretei alapján a Tiguan nem egy behemót, de borzasztó nehéz: a tesztelt modell 1665 kilós. Az 1,7 tonna csak a katalógusból derült ki, mert vezetés közben mit sem érezni belőle. A futómű nagyon finoman működik, az átgondolt belső téren kívül az autó ebben nyújt többet az átlagnál.
Jámbor és kényelmes a Tiguan, nem szükséges költeni az elektronikusan vezérelt lengéscsillapításra, amit 247 500 forintért mérnek.
A kormány mintha zselégolyókkal kapcsolódna a kerekekhez, ami még sosem használt a kormányérzetnek, de az autó magabiztos futása elnézővé tesz. A kis SUV igen komoly biztonságérzetet áraszt.
2007 óta 600 000 talált gazdára a Tiguanból. Nemzetközi sajtóbemutatója Magyarországon volt, a gyári fotók egy része is itthon készült
Kiütközik a spórolás
Teleszkóp helyett hitvány fémrúd tartja a motorházfedelet
Teleszkóp helyett olcsó fémrúd tartja a motorházfedelet
Kényelmesen elég bele a 140 lóerős dízelmotor. A gyorsulás elfogadható, bár az a lórúgás, amit sokan szerettek a TDI-kben, már nincs meg. Jobban zavart, hogy a motorháztetőt igénytelen rúd támasztja ki, pedig anno egy sima benzines négyes Golfban is teleszkóp segített felemelni a fedelet. Röhej továbbá, hogy egy terepre vihető autóban 56 250 forintot kelljen fizetni nem a normál, hanem a szükségpótkerékért.
Majdnem félmillióba kerül, de flottul és többnyire kifinomultan dolgozik a DSG automata váltó. A hatból hétfokozatúra fejlesztett szerkezet újdonsága a szabadonfutó üzemmód, ha a vezető aktiválja ezt a funkciót a fedélzeti számítógéppel. Gázelvételkor minden fokozatban old a kuplung és az autó motorfékezés nélkül siklik.
Kulturáltak az anyagok a Tiguanban
Ezzel pár decit csökken a fogyasztás, főleg autópályán, de a motorfék hiánya megszokást igényel és városban persze a fékek kopása is nő. Ésszerűbb volna a siklórepülést egy gombbal ki- és bekapcsolni, nem pedig a menüben kotorászni ezért. A Tiguan vagy a Q3 szabadonfutója nem hasonlít arra a mechanikára, ami a Wartburgokban volt a keverékolajozás korlátai miatt.
Módosított DSG-váltó
Ábra a DSG-váltó felépítéséről. A lényeg a kék és a zöld kuplung a jobb szélen, amelyek bekapcsolják a hajtásba a páros illetve a páratlan fokozatokat tartalmazó váltófeleket
Ábra a DSG-váltó felépítéséről. A lényeg a kék és a zöld kuplung a jobb szélen, amelyek bekapcsolják a hajtásba a páros illetve a páratlan fokozatokat tartalmazó váltófeleket
Először az Audi Q3-ban láttuk az átdolgozott Tiguan váltóját, az olajos kuplungos, de hétfokozatú DSG-t. A felállás új, mert eddig vagy hatgangos és nedves kuplungos vagy (250 Nm nyomatékig) hétfokozatú száraz kuplungos automata volt a Volkswagenekben.
Van benne egy nagy, külső kuplung, amely a motor nyomatékát a páratlan fokozatok fogaskerékpárjait hordozó tengelyre ereszti. A nagy kuplungon belül van egy kisebb tengelykapcsoló, amely a páros fokozatokat és a rükvercet iktatja a hajtásba az előbb említett tömör tengely körül forgó csőtengellyel (a hatos DSG-t ábrázoló rajz alapján érthetőbb). Mindkét váltórész aktív, de egyszerre csak az egyiket kapcsolja a nagy vagy a kis kuplung a motorhoz. Például hármasban gyorsítva a másik váltó negyedikbe kapcsolva várja, hogy a kuplungok párhuzamos nyitásával-zárásával átvegye a hajtást. Szokatlan lépésnél, például nagy gáznál visszakapcsolva a váltó kicsit ránt, mert nem elég az aktív kuplungok cseréjével folytatni, hanem a váltónak új fokozatot kell kapcsolnia az előválasztott helyett.
Sokba kerül, nem fogyaszt rosszul
Nem duzzad az erőtől, de elég bele a 140 lóerős dízelmotor
Nem duzzad az erőtől, de elég bele a 140 lóerős dízelmotor
Törvénytisztelő tempóval 7,2 litert fogyasztott a tesztautó, zömében autóúton járva, amit az aszkézisre hajló Mitsubishi ASX jócskán alulmúlt, de a Tiguan kényelméért, biztonságáért, a négykerék-hajtás fölényéért és tartalékaiért bőven kedvező.
Rossz látni, hogy pár kívánatos extrával nyolcszámjegyűre nő a tesztelt modell ára, de a konkurenseknél ugyanilyen vastagon fog a ceruza. Kicsit erősebb vagy hasonló teljesítményű motorral a vetélytársak zöme is 9 milliós autó, kivéve a Skoda Yetit, amely színvonala mellett ára miatt is megfontolandó alternatíva.