Adatlap
Renault Scenic 1.6 dCi
Nemrég beültünk egy Grand Scénicbe és Frankfurtig hatoltunk vele, majd vissza. 2500 kilométert tettünk meg vele, két napig benne éltünk, van miről beszámolnunk az új dízelmotoros egyterűvel kapcsolatban
Nemrég beültünk egy Grand Scénicbe és Frankfurtig hatoltunk vele, majd vissza. 2500 kilométert tettünk meg vele, két napig benne éltünk, van miről beszámolnunk az új dízelmotoros egyterűvel kapcsolatban
Fotó megosztása:
Kint a rózsaujjú hajnal épp fojtogatja az éjszakát, mi pedig berámolunk a frankfurti út előtt. A logisztika fájdalommentes az orbitális csomagtérrel
Kint a rózsaujjú hajnal épp fojtogatja az éjszakát, mi pedig berámolunk a frankfurti út előtt. A logisztika fájdalommentes az orbitális csomagtérrel
Fotó megosztása:
Mindhárom ülés kivehető, a középsőt itthon hagytuk, hogy több hely legyen az irodának
Mindhárom ülés kivehető, a középsőt itthon hagytuk, hogy több hely legyen az irodának
Fotó megosztása:
Sokezer kalóriányi tápanyagot befogadott a tucatnyi tárolóhely
Sokezer kalóriányi tápanyagot befogadott a tucatnyi tárolóhely
Fotó megosztása:
130 lóerejével, de főleg 320 Nm nyomatékával emelkedik ki az új dízel a 250-285 Nm között teljesítő 1,6-os HDi-k, TDCI-k, TDI-k közül
130 lóerejével, de főleg 320 Nm nyomatékával emelkedik ki az új dízel a 250-285 Nm között teljesítő 1,6-os HDi-k, TDCI-k, TDI-k közül
Fotó megosztása:
Csendes és erős a Grand Scénic az új motorral
Csendes és erős a Grand Scénic az új motorral
Fotó megosztása:
Városban rossz vezetni, mert legalul semmi ereje, aztán 1750-től rajtunk üt mind a 320 Nm
Városban rossz vezetni, mert legalul semmi ereje, aztán 1750-től rajtunk üt mind a 320 Nm
Fotó megosztása:
Rendkívül gazdag a Privilege felszereltség. A fenti táblázatban az ötüléses verzió ára szerepel, a hétszemélyes kivitel felára 150 000 Ft
Rendkívül gazdag a Privilege felszereltség. A fenti táblázatban az ötüléses verzió ára szerepel, a hétszemélyes kivitel felára 150 000 Ft
Fotó megosztása:
A 2500 kilométeres úton megmutatkoztak a francia egyterű előnyei. Többször is utánaszámoltunk, de tényleg csak 6,9 litert fogyasztott százon. A fedélzeti számítógép pesszimistábbat saccolt, pedig lefelé szokott csalni
A 2500 kilométeres úton megmutatkoztak a francia egyterű előnyei. Többször is utánaszámoltunk, de tényleg csak 6,9 litert fogyasztott százon. A fedélzeti számítógép pesszimistábbat saccolt, pedig lefelé szokott csalni
Fotó megosztása:
Ausztria már Európa: a férfivécében is van pelenkázó, a kicsomagolt porontyokat fűtőszál óvja a meghűléstől
Ausztria már Európa: a férfivécében is van pelenkázó, a kicsomagolt porontyokat fűtőszál óvja a meghűléstől
Fotó megosztása:
Balázs az MR-2-höz szokott, ahol nem volt tempólimit, nem engedte 160-180 alá az autót
Balázs az MR-2-höz szokott, ahol nem volt tempólimit, nem engedte 160-180 alá az autót
Fotó megosztása:
Kicsit megváltozott a műszerfal képe. A TFT-kijelző többféle műszergrafikát kínál
Kicsit megváltozott a műszerfal képe. A TFT-kijelző többféle műszergrafikát kínál
Fotó megosztása:
Filléres, de nagy ötlet a plusz két zseb az üléstámlán
Filléres, de nagy ötlet a plusz két zseb az üléstámlán
Fotó megosztása:
Kimaradt az USB-nyílás és a Privilegeben széria Bluetooth-kihangosítás, mert a Japánt sújtó természeti katasztrófa miatt nem jött meg az alkatrész a beszállítótól
Kimaradt az USB-nyílás és a Privilegeben széria Bluetooth-kihangosítás, mert a Japánt sújtó természeti katasztrófa miatt nem jött meg az alkatrész a beszállítótól
Fotó megosztása:
Érthetően mutatja a navigáció, merre tartsunk, megért 145 000 forintot
Érthetően mutatja a navigáció, merre tartsunk, megért 145 000 forintot
Fotó megosztása:
Végre egy autó, amelyben nem esik le az alvó utas feje. A fejtámla széle felhajtható
Végre egy autó, amelyben nem esik le az alvó utas feje. A fejtámla széle felhajtható
Fotó megosztása:
Balázs itt szigorú fatert alakít. Kicsit zavarta, hogy ő vezet, mi meg hátul bekoccintottunk
Balázs itt szigorú fatert alakít. Kicsit zavarta, hogy ő vezet, mi meg hátul bekoccintottunk
Fotó megosztása:
Csodás tárolóhelyek vannak a Grand Scénicben
Csodás tárolóhelyek vannak a Grand Scénicben
Fotó megosztása:
Mindennek van helye, kevés ennyire ötletes és praktikus autó létezik, mint a Scénic
Mindennek van helye, kevés ennyire ötletes és praktikus autó létezik, mint a Scénic
Fotó megosztása:
A három padlórekeszben elfér egy kocka sör
A három padlórekeszben elfér egy kocka sör
Fotó megosztása:
Elsüllyedt a gázpedál a szőnyegben
Elsüllyedt a gázpedál a szőnyegben
Fotó megosztása:
És ott is maradt a korlátozásmentes német szakaszokon
És ott is maradt a korlátozásmentes német szakaszokon
Fotó megosztása:
Ez itt brigádunk három negyede a verőfényes Frankfurtban. A jobb felső sarokban lévő tábla jelentőségét alábecsültük
Ez itt brigádunk három negyede a verőfényes Frankfurtban. A jobb felső sarokban lévő tábla jelentőségét alábecsültük
Fotó megosztása:
Éberek a szervek: a városi rendőrség (Stadtpolizei) este fél hétkor is büntet tilosban parkolásért. A szállás környékén amúgy katasztrofális a parkolóhelyhiány, kaszálnak is a kinti köztesek
Éberek a szervek: a városi rendőrség (Stadtpolizei) este fél hétkor is büntet tilosban parkolásért. A szállás környékén amúgy katasztrofális a parkolóhelyhiány, kaszálnak is a kinti köztesek
Fotó megosztása:
25 euró (7500 Ft) volt a bírság, és a yardok telefonon lemondták a lopóautót, mert megérkeztünk
25 euró (7500 Ft) volt a bírság, és a yardok telefonon lemondták a lopóautót, mert megérkeztünk
Fotó megosztása:
Ott sincs kolbászból: legális parkolóhely híján a rendőrök a lehető legtilosabb helyen, a tűzoltók behajtási útján hagyták a Vitót, míg körbebüntették a pórnépet
Ott sincs kolbászból: legális parkolóhely híján a rendőrök a lehető legtilosabb helyen, a tűzoltók behajtási útján hagyták a Vitót, míg körbebüntették a pórnépet
Fotó megosztása:
Motor |
1598 cm3, Dízel, S4 |
Teljesítmény |
130 LE |
Nyomaték |
320 NM |
Gyorsulás (0-100 km/h) |
11,1 sec |
Végsebesség |
195 km/h |
Fogyasztás (vegyes) |
4,4 l / 100 km |
Mivel nem sikerült elektromos autóval eljutnunk a Frankfurti Autókiállításra, idejekorán elkértük a nagy utazásra a Grand Scénicet az új dízelmotorral. A dCi 130-ról már írtunk részletesen, több mint 30 megoldása élvez szabadalmi oltalmat, a lényeg újraolvasható itt.
Sok hely, sok 12V-aljzat
Egy francia autótól alapjáraton is elvárjuk, hogy ötletes részletmegoldásokkal sziporkázzon, de a Grand Scénicnél átgondoltabb és praktikusabb családi autót nehezen találni.
Fillérekbe kerülne, de az autógyártók zömének nincs annyi esze, hogy az üléstámla felső ívére is varrjon még két zsebet, ahol elfér egy csoki, zsírkréta vagy bármi más.
Értékeltük a padlóban lévő tárolóhelyeket is, az üregekben elfér 8 sör vagy három nagy ásványvíz.
Mi az egyik 12 voltos csatlakozóról a GoPro kamerát használtuk, amely folyamatosan veszi az utat és gombnyomásra eltárol 20 másodpercnyi képet.
Kint a rózsaujjú hajnal épp fojtogatja az éjszakát, mi pedig berámolunk a frankfurti út előtt. A logisztika fájdalommentes az orbitális csomagtérrel
Filléres, de nagy ötlet a plusz két zseb az üléstámlán
Filléres, de nagy ötlet a plusz két zseb az üléstámlán
Ezt a funkciót egyébként egy gyorsulásérzékelő automatikusan aktiválja. Mivel szivargyújtóaljzat a csomagtér oldalában és a középső ülés alatt is van, egy inverterrel tölteni lehetett a laptopot, hogy ne álljon le a karaktergyár.
Kell a kulcsnélküli nyitás
Az utóbbi 10 év egyik leghasznosabb találmánya a Renault kulcsnélküli zárrendszere, még akkor is, ha az előző S-osztályban hamarabb volt Keyless go. Az összes ajtóban van érzékelő, zsebünkben a kártyával csak odabattyogunk a kocsihoz, meghúzzuk a kilincset és nyílik az ajtó. Bezárni nem kell, elég elsétálni pár méterre és az autó diszkrét dudaszóval nyugtázza a zárást.
Ausztria már Európa: a férfivécében is van pelenkázó, a kicsomagolt porontyokat fűtőszál óvja a meghűléstől
Végre egy autó, amelyben nem esik le az alvó utas feje. A fejtámla széle felhajtható
Végre egy autó, amelyben nem esik le az alvó utas feje. A fejtámla széle felhajtható
A porontyokat póttükörből lehet szemmel tartani, praktikus volt az árnyékolóroló, amelyből jutott a harmadik sorba szorulóknak is. A Japánt sújtó cunamira emlékeztetett a tesztautóból kimaradt USB-csatlakozó, amely a szigetországból érkezett volna, ha a fukusimai katasztrófa miatt a beszállító ki nem esik a termelésből.
Elöl jó, középen is, leghátul nem
Elöl kényelmes utazni a Scénicben, de ez a minimum. Nagyobb dolog, hogy a széleken a hátsó ülések is elfogadhatóak, pedig mindannyian későn hagytuk abba a növést. A Scénicbe nem kell párnát vinni, hogy ne essen le a fejünk alvás közben, mert a fejtámla széleit kagylószerűen felhajthatjuk. Hasonló okosságot a repülőkön kívül csak egy Focusban láttam jó rég.
A tesztelt Grand Scénic és hétüléses vetélytársai, listaáron |
Citroën Grand C4 Picasso 1,6 HDi Exclusive (112 LE) |
7 365 000 Ft |
Ford Grand C-Max 1,6 TDCi Titanium (115 LE) |
6 890 000 Ft |
Mazda5 CD115 TX Plus (115 LE) |
7 259 900 Ft |
Peugeot 5008 1,6 HDi (112 LE) |
6 765 000 Ft |
Renault Grand Scénic 1,6 dCi 130 Privilege (130 LE) |
6 790 000 Ft |
Volkswagen Touran 1,6 TDI Highline (105 LE) |
7 810 500 Ft |
|
|
Mindhárom ülés kivehető, a középsőt itthon hagytuk, hogy több hely legyen az irodának
Mindhárom ülés kivehető, a középsőt itthon hagytuk, hogy több hely legyen az irodának
Egy kollégánknak visszafelé csak a harmadik sorban jutott hely, ahol kihúzta valahogy Frankfurtból a szerkesztőségig, de 970 kilométer után ezt a helyet törpepingvineknek ajánlja.
A csomagtéri pótülések előtt alapesetben zéró a lábtér, de a helyet meg lehet növelni a középső ülések előrehúzásával.
Kivehető, dönthető, tologatható ülések
Arra alkalmas a plusz két ülés, amire kitalálták: a strandig elég egy autóval menni, nem kell kettőt fordulni, ha gyermekeink barátai-unokatestvérei is jönnének.
Ez itt brigádunk három negyede a verőfényes Frankfurtban. A jobb felső sarokban lévő tábla jelentőségét alábecsültük
Csodás tárolóhelyek vannak a Grand Scénicben
Csodás tárolóhelyek vannak a Grand Scénicben
Jó ötlet volt könnyedén kiemelni és otthon hagyni a második sor középső ülését, így a helyén elfértek a laptoptáskák. A csomagtér orbitális, ha a pótülések a padlóba simulnak. Kinyitva őket nincs hely, viszont az az üreg felszabadul, ahol az ülések megbújnak, így teljes létszámmal is marad némi csomagtér.
Új dízel, 130 lóerővel
Maximum 130 lóerőt és 320 newtonmétert ad le az új motor, amely nem az ezerötös helyére lép, hanem az 1,9 dCi-t váltja le. A nagyobbikat gazdaságtalan lett volna az Euro 6 károsanyag-kibocsátási norma alá leküzdeni, ezért kellett az új.
Városban rossz vezetni, mert legalul semmi ereje, aztán 1750-től rajtunk üt mind a 320 Nm
Városban rossz vezetni, mert legalul semmi ereje, aztán 1750-től rajtunk üt mind a 320 Nm
Városban elindulva-megállva zavaró, hogy a reszketeg tartomány után ütésszerűen jön meg az ereje 1500 körül.
Az elején mindannyian szögletesen vezettük, rángtak is az utasok, de rá lehet érezni. Országútra és autópályára nagyon jó, városba inkább automata váltóval vennénk, de ez egyelőre csak az 1,5 és a 2,0 dCi-hez van.
Autobahn, belső sáv
Ausztriában és az M1-en civilizált emberként 135-re állítottuk a tempomatot, de az út jelentős részét német autópályákon tettük meg, ahol nincs általános sebességlimit, csak helyi korlátozások.
A 2500 kilométeres úton megmutatkoztak a francia egyterű előnyei. Többször is utánaszámoltunk, de tényleg csak 6,9 litert fogyasztott százon. A fedélzeti számítógép pesszimistábbat saccolt, pedig lefelé szokott csalni
Hamar Balázs, akit edzésben tart a
középmotoros MR-2, a Deutschland táblánál elsüllyesztette a gázpedált a szőnyegben és csak Frankfurt előtt engedte fel. 180-nál hatodikban 3500-at mutatott a fordulatszámmérő, 3000-hez kereken 150 tartozik. A Grand Scénic motorja 200 közelében sem ordít, az autó nyugodtan hasít előre a kasztni körül tomboló szélben.
Ott sincs kolbászból: legális parkolóhely híján a rendőrök a lehető legtilosabb helyen, a tűzoltók behajtási útján hagyták a Vitót, míg körbebüntették a pórnépet
Stop-start alapáron
Az ezerhatos dízel halkabb és kulturáltabb a réginél, fogyasztásával is elégedettek voltunk. Az Autobahnon erősen sietve 6,9 litert fogyasztott a végül 2500 kilométeres úton, kifele négy, haza öt emberrel és csurig rámolt csomagtartóval.
Alapfelszerelés a jól működő stop-start rendszer, amely megálláskor leállítja, majd a kuplungpedál érintésére újraindítja a motort, gyorsan, puhán és következetesen. A futómű sem ront az autó harmóniáján. A szintetikus kormányérzet továbbra sem tetszik, de a kényelem és a stabilitás rendben van.
6,8 millió Ft
A Privilege-kivitelben szériafelszerelés, amúgy 145 000 forintba kerülne a TomTom navigációsrendszer. A térképadatbázis SD-kártyán van, ahogy kell. Minden címre eltalált, ahol dolgunk akadt, tetszett benne az érthető megjelenítés a követendő sávról, viszont Frankfurtban két helyszínen is ígért benzinkutat, ahol nyoma sem volt töltőállomásnak.
A dugójelzések alapján a navi automatikusan újragondolja az útvonalat, így elkerült bennünket a Stau, amikor lehozott a sztrádáról egy országúti kitérőre.
A Grand Scénic ötletesebb, erősebb és gazdagabban felszerelt a konkurenseknél, zömüknél mégis kevesebbe kerül. A hátsó tolóajtó fajsúlyos érv a Mazda5 és a Ford Grand C-Max mellett, de ebben a kategóriában a legjobbak egyike egyben a legolcsóbb is. Már csak arról kellene meggyőzni a népet, hogy a Scénic nem indul hanyatlásnak az első 60-100 ezer kilométer után.