Vezettük már szimulátorban, beleültünk, fogdostuk, megszagoltuk Frankfurtban, és most, végre igazi úton, rendszámmal is kipróbálhattuk az új Mercedes B-t
Oldalról kisbuszos a forma

Oldalról kisbuszos a forma

Oldalról kisbuszos a forma


Bár a kecskeméti gyárban még egyetlen B-Mercit sem szereltek össze, nekünk ez mégis magyar autó. Kevésbé magyar, mint a Túró Rudi, vagy, mint a tökös-mákos rétes, de valami közünk azért csak van hozzá. És ha valakinek egy Mercedeshez van köze, az nem lehet annyira rossz.

Nagyot változott a B-Merci. Oda a szendvicsszerkezetű padlólemez, 86 milliméterrel alacsonyabban helyezkednek el az ügyfelek kívánságára felegyenesített pozícióban lévő ülései, így könnyebb beszállni az újba, mint a korábbi változatba. És persze szebb, takarékosabb, tágasabb, biztonságosabb.
Magyar útra magyar csillagot! Mercedes B 80
A külsőn nem rugózunk sokat, hiszen ez vagy tetszik valakinek, vagy nem. Ugyan ezzel a formával nagy csodát nem lehet tenni, de a Mercedes mérnökeinek valamit mégis sikerült kihozni belőle. Figyelemreméltó, 0,26-os (ECO technology csomaggal egyenesen 0,24-es) alaktényezőt, amely kategóriájának legjobbja, hála az áramvonalas külső mellett például a hűtőlevegő elvezetésnek, vagy a kerékdob speciális, szabadalmaztatott spoilerének.

Sejtettük

Minőségi munka az autó utastere

Minőségi munka az autó utastere

Minőségi munka az autó utastere


Már Frankfurtban is, amikor először láthattuk testközelből, illetve ülhettünk benne, belélegezhettük az utastér illatát, már akkor kiderült, hogy az új B-osztály minden tekintetben nagyot lépett előre az elődhöz képest. Nem csak a csillagos embléma különbözteti meg a többi, hasonló méretű autótól, hanem a tartalom is, ez tényleg igazi Mercedes, csak kisebben. Illetve nem is feltétlenül kisebben, hiszen a lábtér fejedelmi, fejünk távolról sem ér hozzá, még az üvegtetővel súlyosbított tetőhöz sem, és a hangulat is remek odabent. Tágas, világos, minőségi.

Nézzenek kedvcsináló filmecskét a Mercedes-B, és egy debil módon mosolygó szőke főszereplésével:

Apró nyalánkságok

Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó

Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó

Szendvics-szerkezetű padló nélkül jóval alacsonyabb lett az autó


Bár az új B-osztály belseje pazar kivitelű, a kapcsolói is példásan megtervezettek, pár kedvenc részletet muszáj kiragadnom. Hiszen nem gyakran lát az ember csillapított, nem idegesen kicsapódó, hanem arisztokratikus mozdulatokkal nyíló üzemanyagbetöltő-fedelet, olyan mesteri módon finomhangolt mozgású szellőzőnyílásokat, amelyeket kötelező menet közben ötpercenként buzerálni, vagy annyira szép rajzú, elegánsan a helyére biggyesztett központi kijelzőt, mint ami ebben az autóban van. Komolyan jól eső dolog még a távolságtartó tempomat kapcsolgatása is.

Az ülésállítás gombjai az ajtón sorakoznak

Az ülésállítás gombjai az ajtón sorakoznak

Bár a variálható Easy-Vario-Plus fantázianévre hallgató ülésrendszer nem jár alapból a B-osztályhoz, de aki mindenféleképpen az autóban akarja kiélni lakberendezői ambícióit, az bátran ikszelje be ezt a tételt az extralistán. A rendszer többek között 140 milliméterrel egymástól függetlenül, külön-külön is előrecsúsztatható hátsó üléseket – ilyenkor a csomagtartó mérete ördögi 666 literesre növekszik – és előrehajtható háttámlájú anyósülést is tartalmaz.

Ide nekünk mindet!

Mélyről indulnak a műszerek mutatói

Mélyről indulnak a műszerek mutatói

Mélyről indulnak a műszerek mutatói


A bemutatón szinte a tesztparkban fellelhető összes variációt végigpróbálgattuk. Az 1,8 literes dízel a más modellekből ismert motor továbbfejlesztett változata, B 180 CDI-ként 109 lóerőt és 250 Nm-t, B 200 CDI-ként 136 lóerőt és 300 Nm-t teljesít. Az erősebb dízellel indítottunk, amihez hatfokozatú kézi váltó járt. A sportcsomagtól két centivel alacsonyabb az autó súlypontja, emellett direkt kormányzás és extra lengéscsillapítók is segítenek, hogy sportosabbnak érezzük a B-osztályt.

Nézzenek szét odabent:

Már amennyire egy 136 lóerős, közel másfél tonnás járgány sportosnak érezhető. Ugyan szépen lehet vele közlekedni, és a 9,5 másodperces százas sprint sem annyira vészes, mégis az egyetlen sport-közeli élményt a direkt kormányzás adta. Nincs hangja – egyedül a szögletes tükör hangoskodik már jóval az autópályás tempó elérése előtt – és a váltó is kissé hosszú úton, de bámulatosan simán, könnyedén jár.

Fehérben és napsütésben jobban látszik az ajtókon lévő domborulat

Fehérben és napsütésben jobban látszik az ajtókon lévő domborulat

Ha Mercedes vásárlóként a racionális gondolkodás lenne a hobbim, akkor valószínűleg a B 180 CDI változatot emelném le a virtuális polcról, és azt is az új, hétfokozatú, dupla-kuplungos automatikus váltóval. Ez egy roppant harmonikus, jól eltalált párosítás. A 109 lóerő elegendő a békés helyváltoztatáshoz, az automatikus váltó pedig roppant kényelemessé teszi a vezetést. Igaz, nem olyan fürge, mint a VW DSG-je, de a nyugdíjas korzózáshoz nem is hiányzik a fokozatok közötti eszelős kapkodás.

A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb

A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb

A sportfutómű 20mm-rel alacsonyabb


Kipróbáltuk a teljesen új, 1,6 liter hengerűrtartalmú, turbófeltöltővel lélegeztetett benzinmotorokat is. A gyengébb 122 lóerős, az erősebb 156 lóerőt ad a vezetőnek, míg nyomatékuk 200, illetve 250 Nm.

Az erősebb változat nem is okozott csalódást, de a 122 lovas már elég kelletlenül mozgatja a B-osztály hízásra hajlamos testét. És emellett üvölt is, ha nagyon noszogatjuk. Meglepő módon a dízelek sokkal csendesebbek, szerethetőbbek voltak.

    B 180 CDI  B 200 CDI  B 180  B 200
 Lökettérfogat:  1796cm3  1796cm3  1595cm3  1595cm3
 Telj./ford.:  109LE/3200-4600  136LE/3600-4400  122LE/5000  156LE/5300
 Nyom./ford:  250Nm1400-2800  300Nm/1600-3000  200Nm/1250-4000  250Nm/1250-4000
 Gyors.: (aut.)  10,9s (10,7s)  9,5s (9,3s)  10,4s (10,2s)  8,6s (8,4s)
 Max. seb.:  190km/h  210km/h  190km/h  220km/h
 Átl. fogy.:  4,6-4,4l  4,6-4,4l  6,2-5,9l  6,2-5,9l

Széria cuccok:

Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk

Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk

Felismeri a táblákat és hisztizik, ha túl kis követési távolságot tartunk


Mindegyik B-Merci a szíve mélyén elkötelezett környezetvédő, így ösztönösen leállítja a motorját a piros lámpánál. Emellett hálás jószág, gondosan ügyel a gazdára, és annak barátaira, rokonaira és üzletfeleire.  A Collision Prevention Assist optikai és akusztikai figyelmeztetést ad a sofőrnek, ha akadályt lát maga előtt az autó, és a vezető éberségét is folyamatosan figyeli a rendszer. Ha pedig mégis közel a baj, akkor a Pre Safe rendszer becsukja az ablakokat, megfeszíti az övet és még az ülést is olyan pozícióba állítja, amely minimálisra csökkenti a sérülés esélyét.

Mindezt mennyiért?

A forgalmazó a menetpróbán még nem tudott semmit sem mondani a hazai árakról, de állítólag napokon belül mindenre fény derül, és jönnek az árcédulák. Ha megtudjuk, mi is tovább adjuk majd az információt.

Update, ma reggel beestek az új B-osztály árak is. Íme:

 B 180 CDI BlueEFFICIENCY  7 843 000,- Ft
 B 200 CDI BlueEFFICIENCY  8 433 000,- Ft
 B180 BlueEFFICIENCY  7 134 000,- Ft
 B 200 BlueEFFICIENCY  7 628 000,- Ft